Da benne marekane, toch?quote:Op woensdag 11 december 2024 14:23 schreef KingRoland het volgende:
Gaat een beetje moeilijk he als de ene geldautomaat na de ander verdwijnt
5 euro op je muilquote:Op woensdag 11 december 2024 12:29 schreef Haags het volgende:
En hoeveel raden ze dan aan om contant in huis te hebben?
Zonder de Amerikanen ligt de NAVO/EU zo op z'n knieën en zijn die euro's toch niks meer waard in het nieuwe roebelsgebied.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:51 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind dit echt een onnodige manier van doen. Ben heel erg pro investeren in defensie (West-Europese landen gezamenlijk), maar laat burgers alsjeblieft gewoon hun leven leven. We gaan van naïviteit (bezuinigen op defensie), naar alarmisme.
De "wil van het volk", 28 augustus 2024.quote:Op woensdag 11 december 2024 14:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Zonder de Amerikanen ligt de NAVO/EU zo op z'n knieën en zijn die euro's toch niks meer waard in het nieuwe roebelsgebied.
Pijp jij nog even wat langer Trump & Co.quote:Op woensdag 11 december 2024 14:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Zonder de Amerikanen ligt de NAVO/EU zo op z'n knieën en zijn die euro's toch niks meer waard in het nieuwe roebelsgebied.
Hangt van het jaartal en de staat af.quote:Op woensdag 11 december 2024 13:41 schreef SpecialK het volgende:
Als alles omvalt accepteren jullie dan zilveren guldens? Ik heb ze inmiddels een beetje opgepoetst.
jaartal? staat? ik wil gewoon dat blik pre-bombardement unox goulashsoep van je kopen want mijn oorlogsrantsoen is op en ik heb honger. Doe niet zo gierig.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:21 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hangt van het jaartal en de staat af.
Dat is nog een lange weg te gaan, maar 20 januari is dichterbij dan je denkt, dus de NPO is aan zet om toe te lichten welke verjaardag dan gevierd wordt. Het OM overigens ook. Ik begrijp je zorg om Trump en Co.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:20 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Pijp jij nog even wat langer Trump & Co.
We zouden als Europa ook wat meer op eigen benen kunnen proberen te staan (defensie, big-tech, grondstoffen/accu's etc, etc).
Een 800ml blik kost 4,19 euro bij de AH: dat moet dus lukken voor een zilveren gulden.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
jaartal? staat? ik wil gewoon dat blik pre-bombardement unox goulashsoep van je kopen want mijn oorlogsrantsoen is op en ik heb honger. Doe niet zo gierig.
Wie betaalt er nu 30.000 euro voor een opblaaspopquote:Op woensdag 11 december 2024 11:17 schreef Discombobulate het volgende:
Heftig zeg, gelukkig heb ik nog 30k onder m'n bed liggen.
Je moet ze maar weten te vinden in dat Oekraïne dossier, die plofkippen. Kan je heel Nederland mee bedreigen.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:26 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wie betaalt er nu 30.000 euro voor een opblaaspop
Als de zombies komen heeft zo'n blik soep natuurlijk een compleet andere waarde dan 4,19. Maar ik hoop dat die munten dan ook anders gewaardeerd worden. Fysiek metaal is nl wel prettig transactiemiddel als je aan het mad maxen bent met zijn allen.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:25 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Een 800ml blik kost 4,19 euro bij de AH: dat moet dus lukken voor een zilveren gulden.
Mijn vader vertelde me vorige week dat een kennisje 1000 liter water in huis heeft voor als er een probleem ontstaat in de watervoorziening. Hij vroeg mij of wij ook water in huis hadden. Ik zei dat ik het adres heb van een persoon met blijkbaar 1000 liter water in huis...quote:Op woensdag 11 december 2024 14:02 schreef Nielsch het volgende:
weet niet hoor, maar als poep echt de ventilator raakt wordt er gewoon geplunderd en gaat niemand meer uren in de rij van de kassachick staan.
De vraag is of het eigenlijk ouderwets of juist gezond verstand is in deze. Volledige afhankelijkheid van electronische systemen kan op de langere termijn juist problemen veroorzaken.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij erg privacy minded, daarnaast ook deels gewoonte vermoed ik.
Sowieso is Duitsland op sommige zaken nog erg ouderwets, waar wij even burgerzaken binnenlopen voor iets simpels moet je daar weken wachten op een afspraak.
Misschien kun je hem beter vertellen dat soort zaken geheim te houden.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vader vertelde me vorige week dat een kennisje 1000 liter water in huis heeft voor als er een probleem ontstaat in de watervoorziening. Hij vroeg mij of wij ook water in huis hadden. Ik zei dat ik het adres heb van een persoon met blijkbaar 1000 liter water in huis...
Het is de vraag wat dan de beste overlevensstrategie is, want als de bevoorrading stokt is het natuurlijk snel afgelopen. Je moet eigenlijk van te voren al weten waar de distributiecentra zijn.quote:Op woensdag 11 december 2024 14:02 schreef Nielsch het volgende:
weet niet hoor, maar als poep echt de ventilator raakt wordt er gewoon geplunderd en gaat niemand meer uren in de rij van de kassachick staan.
Slim dat je bij elke bank ongeveer 200 euro hebt staan op een rekening!quote:Op woensdag 11 december 2024 16:59 schreef Mot2 het volgende:
Ik heb mijn geld verspreid over 3 verschillende banken. Zou het helpen om de lijst met banken uit te breiden ipv cash in huis met het oog op diefstal?
Uiteindelijk maken die allemaal gebruik van hetzelfde visa debit-systeem (of nu soms nog v-pay/Maestro netwerk). En 99% van de pinautomaten communiceert via internet. Als één van beide er uit ligt, heb je niets aan 30 banken.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:59 schreef Mot2 het volgende:
Ik heb mijn geld verspreid over 3 verschillende banken. Zou het helpen om de lijst met banken uit te breiden ipv cash in huis met het oog op diefstal?
In Duitsland ligt een dossier klaar over die plofkrakers waar zelfs de Maccabi supportersvereniging zich voor schaamt.quote:Op woensdag 11 december 2024 12:31 schreef Jed1Gam het volgende:
Komen ze net op tijd mee, voordat alle pinautomaten uit het straatbeeld verdwijnen.
En dan betaal je elk maand een bedrag om een bankrekening aan te houden.
Daarom moet je ook wapens in huis hebben als je voorraden aanlegtquote:Op woensdag 11 december 2024 19:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien kun je hem beter vertellen dat soort zaken geheim te houden.
En bij de eerste plunderaars horenquote:Op woensdag 11 december 2024 19:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is de vraag wat dan de beste overlevensstrategie is, want als de bevoorrading stokt is het natuurlijk snel afgelopen. Je moet eigenlijk van te voren al weten waar de distributiecentra zijn.
Precies, dat is helaas de werkelijkheid. Het is ook zaak om naar een dunner bevolkt en warmer gebied met veel neerslag te gaan indien mogelijk. Bij een ineenstortende maatschappij is het makkelijker overleven met bananenbomen in de buurt dan afhankelijk te moeten zijn van één oogst per jaar.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
En bij de eerste plunderaars horen
Vooral de grotere ketens werken niet meer zonder internet. De kassasystemen zijn verbonden met een centrale server ergens in een datacenter.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vraag mij af wat ik met contant zou moeten. Bij de minste verstoring zijn hier de winkels gewoon dicht en daar sta je dan met je papiertjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |