https://www.radiofreak.nl(...)ebrek-aan-interesse/quote:538 New Year’s Eve, het feest dat Radio 538 met de jaarwisseling zou organiseren in AFAS Life, gaat niet door. De kaartverkoop van het feest viel zo tegen, dat het radiostation heeft besloten de boel te annuleren.
Radio 538 kondigde een maand geleden aan voor het eerst een feest te organiseren tijdens Oud & Nieuw. Tijdens het oudejaarsfeest zouden onder meer Davina Michelle, Kris Kross Amsterdam, La Fuente en Mart Hoogkamer optreden. Kaartjes werden verkocht voor 65 euro. Iedereen die een kaartje heeft gekocht, krijgt dat geld nu terug.
Op de site van Radio 538 en sociale media is geen enkele verwijzing naar het feest meer te vinden, Pagina’s en nieuwsartikelen zijn offline gehaald alsof het feest nooit bestaan heeft en er is nergens uitleg te vinden over niet doorgaan van het evenement. De site 538newyearseve.nl is nog wel online alsof het feest nog gewoon doorgaat. Als je tickets probeert te kopen krijg je als bezoeker echter de melding “De verkoop voor 538 New Year’s Eve is afgelopen.”
Tegen het ANP zegt een woordvoerder van Radio 538: “Op deze manier kunnen we de kwaliteit van ons evenement niet waarborgen zoals luisteraars van ons gewend zijn en daarom hebben we na zorgvuldige overweging besloten het feest niet door te laten gaan.”
Ja, maar ze zitten nu op de FM.quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:05 schreef ReplaR het volgende:
Bestaat dat nog ja dat 538?
538 is voor boomers die denken dat ze nog jong zijn.
Altijd nog beterder dan dat verschrikkelijke Qmusicquote:Op dinsdag 10 december 2024 18:05 schreef ReplaR het volgende:
Hmmm luisteren nog genoeg naar radio zoals in de autoquote:Op dinsdag 10 december 2024 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
Is een wonder dat men nog steeds denkt dat een medium uit 1896 toekomst heeft
Dat handjevol 90+'ers dat nog naar de radio luistert is straks dood...
in 2013 luisterde 36% van de tieners radio.quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:23 schreef Paul het volgende:
[..]
Hmmm luisteren nog genoeg naar radio zoals in de auto
Wilma luisterde ook altijd radio in haar auto en zij was jong
Lekker belangrijk, je gaat niet naar Afas om naar de radio te luisterenquote:Op dinsdag 10 december 2024 18:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
in 2013 luisterde 36% van de tieners radio.
in 2015 luisterde 26% van de tieners radio.
Zal nu wel rond de 3% zitten gezien je gewoon zelf muziek kan uitkiezen
Ok boomerquote:Op dinsdag 10 december 2024 18:23 schreef Paul het volgende:
[..]
Zelfs in de auto luister ik het zelfde. Soms Slam FM, maar zet liever een podcast op bij lange ritten.quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:23 schreef Paul het volgende:
[..]
Hier de reden voor de slechte verkoop...quote:Tijdens het oudejaarsfeest zouden onder meer Davina Michelle, Kris Kross Amsterdam, La Fuente en Mart Hoogkamer optreden. Kaartjes werden verkocht voor 65 euro
Nooit begrepen dat 538 zo'n goed beluisterde zender is...quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:05 schreef ReplaR het volgende:
Ik begrijp, met wat inlevingsvermogen, wel wat anderen er leuk aan vinden. Al hoor ik het zelf liever niet.quote:Op dinsdag 10 december 2024 21:38 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nooit begrepen dat 538 zo'n goed beluisterde zender is...
Verschrikkelijke meukzender, vooral die ochtendshow met die sidekicks..
Die is er zeker, maar ik denk dat het gebrek aan OV ook wel een ding is.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:34 schreef Eightyone het volgende:
Je zou toch denken dat er best een doelgroep is voor die artiesten.
En nee, ik zet het zelf niet op.
Alleen kies je niet zelf je muziek uit maar wordt dat door Spotify en co voor je gedaan (manipulatie).quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
in 2013 luisterde 36% van de tieners radio.
in 2015 luisterde 26% van de tieners radio.
Zal nu wel rond de 3% zitten gezien je gewoon zelf muziek kan uitkiezen
Ik mag graag luisteren naar NPO klassiek.quote:Op woensdag 11 december 2024 07:39 schreef raptorix het volgende:
Ik luister alleen BNR, waarom zou je muziek op de radio luisteren?
AFAS Live zit op een van de plekken met het beste OV in de buurt denkbaar. Hooguit is de eindtijd een probleem.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Die is er zeker, maar ik denk dat het gebrek aan OV ook wel een ding is.
Dan moet je of een BOB hebben (met O&N, op zo'n feestje = kansloos), of is de markt lokaal (fietsafstand). Dan wordt het wel lastig om die toko te vullen.
Denk dat pratende dj's voor veel mensen een reden is om radio te luisteren. Anders kun je net zo goed een playlist opzetten.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:59 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik mag graag luisteren naar NPO klassiek.
Het leuke van radio is wel dat je muziek kunt luisteren zonder dat die gemanipuleerd is door een algoritme.
Irritant is reclame (zou verboden moeten worden (serieus)), dj's die teveel praten en inbellende luisteraars: waarom anno 2024 nog van die 19e eeuwse telefoonkraakstemmen op de radio te horen moeten zijn?
2 hour playlist FM. En dan een te gemaakte luller tussen de plaatjes doorquote:Op woensdag 11 december 2024 11:21 schreef DjVero het volgende:
Ik denk niet dat men tegenwoordig puur luistert voor muziek*, maar ook een beetje voor de grollen, grappen en items die ze op radiostations als 538 ten gehore brengen. Ik luister het onderweg naar m'n werk ('s ochtends dus), 's middags heb ik m'n eigen muziek. Ik vind die Frank Dane ook niet zo'n fijne vent, beetje een te blij ei.
*elke keer, dag in dag uit dezelfde meuk. Sterker nog; ik heb het wel eens bijgehouden. Twee dagen in de week op precies hetzelfde tijdstip hetzelfde nummer, wat een armoede
Nu nog steeds via TuneIn.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Vroeger altijd Arrow Classic Rock luisteren, en vlak voor middernacht draaiden ze altijd Black Sabbath - Fluff, waarop ik uitstekend in slaap kon sukkelen
"AM 828, FM via de kabel, de beste classic rock songs. Arrow (ARROW) Classic Rock!"
Dat doen ze wel zoveel mogelijk op basis van wat jij leuk lijkt te vinden.quote:Op woensdag 11 december 2024 10:52 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Alleen kies je niet zelf je muziek uit maar wordt dat door Spotify en co voor je gedaan (manipulatie).
Ik luister het 's ochtends toch echt voor het zeer flauwe, doch vermakelijke gelul van Tim Klein + sidekicks + domme doos Florentien en zeker niet voor muziek waar ik jouw laatste argument eerder voor op vind gaan. En op vrijdags Slam voor de DJ-setjes.quote:Op woensdag 11 december 2024 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2 hour playlist FM. En dan een te gemaakte luller tussen de plaatjes door
Heb je wel eens bijgehouden hoe weinig muziek er gedraaid wordt eigenlijk? Als ze het al doen.
6 minuten voor heel en half reclame, want het nieuws komt er aan. Daarna ook nog eens 3-4 minuten advertenties voor andere zaken, programma's of misschien nog eens extra reclame.
Dat is dus al 2x6=12 + nog eens 2x4 minuten = 8. 20 minuten niks in een uur. Daarna beginnen ze nog eens met lullen, wat ook nog eens 20 minuten opslokt van de zendtijd. In die andere 20 minuten kan je net een handvol platen kwijt met 4 minuten duur per muzieknummer.
Daarom afwisseling.
En ben al blij dat KinkFM een plekje heeft gekregen. Welk radiostation je luistert is echt niet meer te herkennen tegenwoordig met die 13 in een dozijn stations.
Soms gaat de verbinding met een correspondent ofzo niet goed. En dan bellen ze op de normale telefoon en dan is het geluid wel opeens kraakhelderquote:Op woensdag 11 december 2024 10:59 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik mag graag luisteren naar NPO klassiek.
Het leuke van radio is wel dat je muziek kunt luisteren zonder dat die gemanipuleerd is door een algoritme.
Irritant is reclame (zou verboden moeten worden (serieus)), dj's die teveel praten en inbellende luisteraars: waarom anno 2024 nog van die 19e eeuwse telefoonkraakstemmen op de radio te horen moeten zijn?
Ik denk dat men in NL gewoon niet gauw naar een concert zou gaan voor Oud en Nieuw.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Die is er zeker, maar ik denk dat het gebrek aan OV ook wel een ding is.
Dan moet je of een BOB hebben (met O&N, op zo'n feestje = kansloos), of is de markt lokaal (fietsafstand). Dan wordt het wel lastig om die toko te vullen.
Ja, die eindtijd is precies m'n punt. Er rijdt geen OV rond de jaarwisseling.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:08 schreef Eightyone het volgende:
[..]
AFAS Live zit op een van de plekken met het beste OV in de buurt denkbaar. Hooguit is de eindtijd een probleem.
Tsja. Ik vind vooral die inbellende luisteraars irritant: zeer slechte geluidskwaliteit en het gaat meestal nergens over.quote:Op woensdag 11 december 2024 13:46 schreef borbit het volgende:
[..]
Soms gaat de verbinding met een correspondent ofzo niet goed. En dan bellen ze op de normale telefoon en dan is het geluid wel opeens kraakhelder
TuneInquote:Op woensdag 11 december 2024 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu nog steeds via TuneIn.
Eens, maar hou het dan wel een beetje bondig. Soms blijven dj's maar lullen over helemaal niks.quote:Op woensdag 11 december 2024 13:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat pratende dj's voor veel mensen een reden is om radio te luisteren. Anders kun je net zo goed een playlist opzetten.
En dat voor b-artiesten die 1 of 2 nummers komen zingen in totaal verschillende genres.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:01 schreef ZarB het volgende:
65 euro voor een kaartje, 100 euro drank, eten, wrs een hotelovernachting.. welke sukkel doet dat dan ook.
Jep maar mijn Sonos slikt volgens niets anders qua NL radiozenders.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:11 schreef CarbonC het volgende:
[..]
TuneIn
Proppen die er nog steeds reclame voor, voordat je kunt luisteren?
Dat is bij sommige individuele zenders ook een nadeel, los van TuneIn.quote:Op woensdag 11 december 2024 15:11 schreef CarbonC het volgende:
[..]
TuneIn
Proppen die er nog steeds reclame voor, voordat je kunt luisteren?
Alleen op werk kom je er niet onderuit.quote:Op dinsdag 10 december 2024 18:12 schreef Mikeytt het volgende:
Is een wonder dat men nog steeds denkt dat een medium uit 1896 toekomst heeft
Dat handjevol 90+'ers dat nog naar de radio luistert is straks dood...
Ben eens naar Stenders zijn oudjaarsparty geweest in een kroeg. Dat was dikke prima !quote:Op woensdag 11 december 2024 13:52 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik denk dat men in NL gewoon niet gauw naar een concert zou gaan voor Oud en Nieuw.
Op elk andere dag prima, maar Oud en Nieuw is toch meer van lokale kroegen, familie, vrienden.
Niet iets massaals.
Sky Radio is nu nog meer een martelgang dan anders.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:36 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Alleen op werk kom je er niet onderuit.
Vreselijk die geforceerde kut reclame en kerstliedjes bah.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |