abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215871448
Haha ik snap dat wel hoor @Bami, ik vroeg natuurlijk ook niet voor niks naar Facebook/insta, ik wilde ook eerst even foto's gluren :D O-)
Ik dm je ;)

En lief, @Troel O+

[ Bericht 8% gewijzigd door vlindertje89 op 15-12-2024 00:01:21 ]
pi_215872463
Wie is er goed in zoeken?
Ik zoek een simpele maar stevige aluminium/rvs fles van ongeveer 0,5l, geen thermosfles. Liefst onder 20 euro
Zoiets, maar dan is zonder opdruk ook prima:
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 december 2024 @ 07:21:08 #203
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215872479
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 07:14 schreef Hupje het volgende:
Ik zoek een simpele maar stevige aluminium/rvs fles van ongeveer 0,5l, geen thermosfles. Liefst onder 20 euro
[ afbeelding ]
https://www.greenjump.nl/(...)61sCktBoCtk8QAvD_BwE
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215872558
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 07:14 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben deze:
https://www.ikea.com/nl/n(...)taal-beige-00497222/
Gaat overal mee en lekt niet. Ziet er misschien maar meh uit, maar doet wat ie moet doen, niet lekken ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 15 december 2024 @ 08:21:21 #205
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215872607
Ik zweer bij de flessen van camelbak en klean kanteen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215872628
Leuk cadeautje @livelink, die wildcamera. Grappig dat je nu hebt gezien wie dat egelvoer opeet ;) .
Ik had donderdag een potje vogelpindakaas opgehangen, helaas hebben de mezen het nog niet door, maar 2 eksters wel... die zitten steeds op de schutting bij de achterburen of bij onze naaste buren in de boom te gluren of we het zien en als we het niet zien dan komen ze even snoepen.
Zodra ze me zien binnen, vliegen ze door alsof ze alleen maar langs kwamen vliegen :+ . Die beesten zijn best slim volgens mij.
Fake it till you make it...
pi_215872652
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 08:32 schreef Nijna het volgende:
Leuk cadeautje @:livelink, die wildcamera. Grappig dat je nu hebt gezien wie dat egelvoer opeet ;) .
Ik had donderdag een potje vogelpindakaas opgehangen, helaas hebben de mezen het nog niet door, maar 2 eksters wel... die zitten steeds op de schutting bij de achterburen of bij onze naaste buren in de boom te gluren of we het zien en als we het niet zien dan komen ze even snoepen.
Zodra ze me zien binnen, vliegen ze door alsof ze alleen maar langs kwamen vliegen :+ . Die beesten zijn best slim volgens mij.
Eksters zijn superslim :Y Ik heb een vogelvoederbol voor kleine vogeltjes hangen. Én ik heb een bende van drie eksters die regelmatig langskomen. Als je dan de halsbrekende toeren ziet om toch maar bij het voer te komen :D Ze wisselen elkaar af. Omstebeurt probeert er eentje voer los te pikken en wachten de andere eronder om op te eten wat naar benee valt :D
Als er gevaar dreigt van een kat, dan slaan ze alarm door op een bepaalde manier te krijsen en ze helpen elkaar om de kat weg te jagen.
En het zijn gewoon prachtige dieren O+

Vannacht wel kunnen slapen?
If they say
pi_215872734
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 08:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Eksters zijn superslim :Y Ik heb een vogelvoederbol voor kleine vogeltjes hangen. Én ik heb een bende van drie eksters die regelmatig langskomen. Als je dan de halsbrekende toeren ziet om toch maar bij het voer te komen :D Ze wisselen elkaar af. Omstebeurt probeert er eentje voer los te pikken en wachten de andere eronder om op te eten wat naar benee valt :D
Als er gevaar dreigt van een kat, dan slaan ze alarm door op een bepaalde manier te krijsen en ze helpen elkaar om de kat weg te jagen.
En het zijn gewoon prachtige dieren O+

Vannacht wel kunnen slapen?
Ik zie net dat de mussen en mezen de pindakaas hebben ontdekt! Zal ook weer wat voer in het huisje gooien.
Ik vind die eksters best cool, maar niet bij mijn vogelpindakaas ;).

Ja, ik heb fatsoenlijk geslapen *O* en ik zie iets wat mogelijk lijkt op zon... was bijna vergeten hoe dat ding eruit ziet ;) . Ik ga mezelf even uitlaten voordat het straks weer gaat regenen 8-)
pi_215872818
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 19:44 schreef Nijna het volgende:

[..]
Beterschap :*

Ons keuken-ei is uitgebroed, we hebben onze handtekening gezet vanmiddag. Weer iets om van het lijstje af te strepen *O* .
Toen we thuis waren nog even op de bank gehangen met mn relax muziek, we gingen ook nog uit eten met vrienden namelijk. Alles overleeft en nu in pyjama en straks lekker op tijd naar bed.
Wat gaat het worden Nijna?
pi_215872836
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 09:10 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik zie net dat de mussen en mezen de pindakaas hebben ontdekt! Zal ook weer wat voer in het huisje gooien.
Ik vind die eksters best cool, maar niet bij mijn vogelpindakaas ;).

Ja, ik heb fatsoenlijk geslapen *O* en ik zie iets wat mogelijk lijkt op zon... was bijna vergeten hoe dat ding eruit ziet ;) . Ik ga mezelf even uitlaten voordat het straks weer gaat regenen 8-)
Haha, nee, snap ik. Daarom hangt er bij mij ook een voederbol waar alleen kleine vogeltjes in kunnen ;) Eksters jagen de kleintjes steeds weg plus dat wat zij wegkanen, daar is niet tegenop te vogelbollen :N
Leuk dat de musjes en meesjes de pindakaas ontdekt hebben :) Die komen terug hoor, net als roodborstjes.

Fijn dat je goed hebt geslapen :)
Hier is de zon stuk :{ dus geniet van die paar stralen die je te pakken kunt krijgen ;)
If they say
pi_215872923
Wat leuk Livelink! Hier zijn de egels ook al heel lang niet meer gesignaleerd, die zijn in diepe slaap vermoed ik.

Wij hangen geen pindakaas meer op voor de vogels, dat zijn DE muizenlokkers bij uitstek. We zijn een jaar muisvrij dat wil ik graag zo houden.
Wij kopen altijd vetbollen en vogelzaad bij Vivera en het is elke dag een feest van musjes, koolmeesjes, etc etc. Helaas ook grotere vogels die echt vreten, maar ja. De voederbak aan het raam is alleen toegankelijk voor kleine vogels, 1 groot schouwspel is dat.

En over slimme vogels, B is dus gek op Mark Rober en dit filmpje zagen we een paar dagen geleden:
Bekijk deze YouTube-video
Ook leuk voor de liefhebbers van escape rooms, wij waren flabbergasted iig.
pi_215872970
Omg, ik ben begonnen met dit filmpje exode, maar ik wacht even tot zoon zn nest uit is. Begin is al geweldig :D

Edit: gekeken. Écht, ongelooflijk hoe slim kraaien zijn O+

De eksters tikken hier trouwens steeds tegen de pui. Hoor ik weer, takketakketakketak. Geen idee waarom. Ik ga iig geen extra voer hangen vanwege de ratten. In de zomer hebben ze genoeg te bikken hier, appels, kersen, peren en pruimen. De winter voer ik alleen de kleintjes.

[ Bericht 38% gewijzigd door Mushanga71 op 15-12-2024 10:36:44 ]
If they say
  zondag 15 december 2024 @ 15:28:55 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215875818
Ik werd gek van het onkruid van die voederbollen. dus nu alleen nog maar zonnebloempitten, die vind ik niet erg als die spontaan opkomen. ;)
En een pindakaaswip, maar die is niet zo in trek momenteel. Wel echt een tuin vol allerhande meesjes en musjes voor de zonnebloempitten. En twee dikken duiven die soms een graantje meepikken van de grond.
  zondag 15 december 2024 @ 15:35:27 #214
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215875899
Eksters, love them!
Jaren geleden een gehad, die zat echt als een puppy tussen de honden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215875928
Spreeuwen jaag ik weg >:) Die maken een kolere herrie!
pi_215876181
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 09:26 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Wat gaat het worden Nijna?
Sahara beige tegen de muur, een licht aanrecht blad en ons eiland wordt een soort houtlook in antraciet achtig met hetzelfde lichte blad.
We moeten alleen nog even kijken wat we op de muren gaan smeren qua kleur. Tegen de muur komt de wasbak, daar moet dan van die afneembare verf komen. Maar de kleur weten we nog niet.
Op de tekening is het grijs, maar dat vind ik niet mooi geloof ik.
Muur moet sowieso gedaan, want er zitten nu tegeltjes op en die gaan eraf.
pi_215876251
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 09:31 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Haha, nee, snap ik. Daarom hangt er bij mij ook een voederbol waar alleen kleine vogeltjes in kunnen ;) Eksters jagen de kleintjes steeds weg plus dat wat zij wegkanen, daar is niet tegenop te vogelbollen :N
Leuk dat de musjes en meesjes de pindakaas ontdekt hebben :) Die komen terug hoor, net als roodborstjes.

Fijn dat je goed hebt geslapen :)
Hier is de zon stuk :{ dus geniet van die paar stralen die je te pakken kunt krijgen ;)
De zon heb ik niet gezien helaas.
Die eksters die willen wat bestellen bij je natuurlijk, daarom tikken ze op het raam. Wij hadden op een gegeven moment 2 eenden die dat deden ;)

@exode, wij hebben de pindakaas in zo'n huisje zitten, geen idee of daar muizen enzo bij kunnen... Ik heb ze tot nu toe nog nooit gezien (of sporen ervan...).Filmpje ga ik zometeen even kijken.

@BE, meelwormen geven ook geen onkruid *) . Maar als je ze meelwormen geeft, dan hoeven ze geen zonnebloempitten meer. Verwende krengen ;)
pi_215877111
Wij hebben ook zo'n huisje Nijna. Vorig jaar hadden we dus muizen in huis. Ik heb toen oa een electrische val gekocht. Het werd aangeraden om daar pindakaas in te doen. Toen viel het kwartje.... De buurvrouw vertelde ook dat ze nooit pindakaas ophangt voor de vogels omdat bij haar moeder de ratten erop af kwamen.

In onze schuur staat een krat met lege flessen en potjes. De deksels van die van de pindakaas en Chocopasta zijn regelmatig weggevreten. Ik neem het risico niet meer. Geen pindakaas in de tuin meer.
pi_215877850
Het is wéér gelukt... Zó druk die laatste weken, dat ik van het een in het ander val.
Ik zocht iets, en toen kwam ik een cadeaubon tegen die ik een poosje geleden zocht en toen dacht, dan zal die al wel gebruikt zijn. Hij is geldig tot morgen, dus dat is mooi op tijd 8)7 Nu krijgen mijn ouders dus een mooie bos bloemen opgestuurd _O-
Echt, ik vind het tof om een extraatje te krijgen van m'n werk, maar ze weten altijd dingen te geven waar ik echt niks mee doe :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Hupje op 15-12-2024 19:06:29 ]
  zondag 15 december 2024 @ 20:35:03 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215879475
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 16:14 schreef Nijna het volgende:

[..]
De zon heb ik niet gezien helaas.
Die eksters die willen wat bestellen bij je natuurlijk, daarom tikken ze op het raam. Wij hadden op een gegeven moment 2 eenden die dat deden ;)

@:exode, wij hebben de pindakaas in zo'n huisje zitten, geen idee of daar muizen enzo bij kunnen... Ik heb ze tot nu toe nog nooit gezien (of sporen ervan...).Filmpje ga ik zometeen even kijken.

@:BE, meelwormen geven ook geen onkruid *) . Maar als je ze meelwormen geeft, dan hoeven ze geen zonnebloempitten meer. Verwende krengen ;)
:D
pi_215881499
Mijn auto is gefixt *O*
De kortsluiting in een kabel hebben ze eindelijk gevonden. Plus meteen een nieuwe accu.
Remmen zijn ook uitgelezen én nagekeken maar daar is niks gevonden. We gaan het zien. Buurauto staat nu wel verder naar voren geparkeerd. Die denkt ook... :+
If they say
pi_215883745
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 17:35 schreef exode het volgende:
Wij hebben ook zo'n huisje Nijna. Vorig jaar hadden we dus muizen in huis. Ik heb toen oa een electrische val gekocht. Het werd aangeraden om daar pindakaas in te doen. Toen viel het kwartje.... De buurvrouw vertelde ook dat ze nooit pindakaas ophangt voor de vogels omdat bij haar moeder de ratten erop af kwamen.

In onze schuur staat een krat met lege flessen en potjes. De deksels van die van de pindakaas en Chocopasta zijn regelmatig weggevreten. Ik neem het risico niet meer. Geen pindakaas in de tuin meer.
Hmmz, ik hang het al een paar jaar op, so far so good... maar ik ga toch nog eens overwegen of ik weer nieuwe haal als de potjes leeg zijn.
Misschien zitten er wel muizen in het tuinhuisje, dat weet ik niet ;).

@Hupje mooi op tijd gevonden die cadeaubon!

@Mushanga71 fijn dat je weer mobieler bent zo met de auto voor de deur :*
pi_215884494
Vanochtend gesport in de sportschool, borstel ik net na het douchen mijn haren, schiet het in mijn schouder.
Verloofde was thuis aan het sporten, deed een warming up met touwtje springen, schiet het in haar kuit.

Echt....we worden oud :'( :'(
  maandag 16 december 2024 @ 10:39:59 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215884675
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:16 schreef exode het volgende:
Vanochtend gesport in de sportschool, borstel ik net na het douchen mijn haren, schiet het in mijn schouder.
Verloofde was thuis aan het sporten, deed een warming up met touwtje springen, schiet het in haar kuit.

Echt....we worden oud :'( :'(
Goed excuus om elkaar eens uitgebreid te masseren en een extra dutje te doen ;)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215884722
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Goed excuus om elkaar eens uitgebreid te masseren en een extra dutje te doen ;)
Dat vind ik ook, maar mijn agenda niet. Zo naar de fysio (die niet masseert :'( ), na de lunch afsluitend hypotheekgesprek en daarna hop door naar de tandarts met zijn 4en.

MAAR vrijdagmiddag heb ik een eerste afspraak met een holistische masseur. Ik ken haar niet, maar ze kent mijn netwerk wel. Ze kent veel dezelfde mensen en heeft haar basis massage opleiding bij dezelfde opleider gedaan als ik destijds.
Ik ga bewust naar iemand die ik niet ken maar wel wordt aangeraden want aangezien ik 99% van de masseurs in onze omgeving ken, is het vaak meer bijkletsen tijdens het masseren dan relaxen (helemaal mijn eigen fout overigens). Nu al zin in :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')