https://www.greenjump.nl/(...)61sCktBoCtk8QAvD_BwEquote:Op zondag 15 december 2024 07:14 schreef Hupje het volgende:
Wie is er goed in zoeken?
Ik zoek een simpele maar stevige aluminium/rvs fles van ongeveer 0,5l, geen thermosfles. Liefst onder 20 euro
Zoiets, maar dan is zonder opdruk ook prima:
[ afbeelding ]
Wij hebben deze:quote:Op zondag 15 december 2024 07:14 schreef Hupje het volgende:
Wie is er goed in zoeken?
Ik zoek een simpele maar stevige aluminium/rvs fles van ongeveer 0,5l, geen thermosfles. Liefst onder 20 euro
Zoiets, maar dan is zonder opdruk ook prima:
[ afbeelding ]
Eksters zijn superslimquote:Op zondag 15 december 2024 08:32 schreef Nijna het volgende:
Leuk cadeautje @:livelink, die wildcamera. Grappig dat je nu hebt gezien wie dat egelvoer opeet.
Ik had donderdag een potje vogelpindakaas opgehangen, helaas hebben de mezen het nog niet door, maar 2 eksters wel... die zitten steeds op de schutting bij de achterburen of bij onze naaste buren in de boom te gluren of we het zien en als we het niet zien dan komen ze even snoepen.
Zodra ze me zien binnen, vliegen ze door alsof ze alleen maar langs kwamen vliegen. Die beesten zijn best slim volgens mij.
Ik zie net dat de mussen en mezen de pindakaas hebben ontdekt! Zal ook weer wat voer in het huisje gooien.quote:Op zondag 15 december 2024 08:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Eksters zijn superslimIk heb een vogelvoederbol voor kleine vogeltjes hangen. Én ik heb een bende van drie eksters die regelmatig langskomen. Als je dan de halsbrekende toeren ziet om toch maar bij het voer te komen
Ze wisselen elkaar af. Omstebeurt probeert er eentje voer los te pikken en wachten de andere eronder om op te eten wat naar benee valt
![]()
Als er gevaar dreigt van een kat, dan slaan ze alarm door op een bepaalde manier te krijsen en ze helpen elkaar om de kat weg te jagen.
En het zijn gewoon prachtige dieren
Vannacht wel kunnen slapen?
Wat gaat het worden Nijna?quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:44 schreef Nijna het volgende:
[..]
Beterschap![]()
Ons keuken-ei is uitgebroed, we hebben onze handtekening gezet vanmiddag. Weer iets om van het lijstje af te strepen.
Toen we thuis waren nog even op de bank gehangen met mn relax muziek, we gingen ook nog uit eten met vrienden namelijk. Alles overleeft en nu in pyjama en straks lekker op tijd naar bed.
Haha, nee, snap ik. Daarom hangt er bij mij ook een voederbol waar alleen kleine vogeltjes in kunnenquote:Op zondag 15 december 2024 09:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik zie net dat de mussen en mezen de pindakaas hebben ontdekt! Zal ook weer wat voer in het huisje gooien.
Ik vind die eksters best cool, maar niet bij mijn vogelpindakaas.
Ja, ik heb fatsoenlijk geslapenen ik zie iets wat mogelijk lijkt op zon... was bijna vergeten hoe dat ding eruit ziet
. Ik ga mezelf even uitlaten voordat het straks weer gaat regenen
Sahara beige tegen de muur, een licht aanrecht blad en ons eiland wordt een soort houtlook in antraciet achtig met hetzelfde lichte blad.quote:
De zon heb ik niet gezien helaas.quote:Op zondag 15 december 2024 09:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Haha, nee, snap ik. Daarom hangt er bij mij ook een voederbol waar alleen kleine vogeltjes in kunnenEksters jagen de kleintjes steeds weg plus dat wat zij wegkanen, daar is niet tegenop te vogelbollen
![]()
Leuk dat de musjes en meesjes de pindakaas ontdekt hebbenDie komen terug hoor, net als roodborstjes.
Fijn dat je goed hebt geslapen![]()
Hier is de zon stukdus geniet van die paar stralen die je te pakken kunt krijgen
quote:Op zondag 15 december 2024 16:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
De zon heb ik niet gezien helaas.
Die eksters die willen wat bestellen bij je natuurlijk, daarom tikken ze op het raam. Wij hadden op een gegeven moment 2 eenden die dat deden![]()
@:exode, wij hebben de pindakaas in zo'n huisje zitten, geen idee of daar muizen enzo bij kunnen... Ik heb ze tot nu toe nog nooit gezien (of sporen ervan...).Filmpje ga ik zometeen even kijken.
@:BE, meelwormen geven ook geen onkruid. Maar als je ze meelwormen geeft, dan hoeven ze geen zonnebloempitten meer. Verwende krengen
Hmmz, ik hang het al een paar jaar op, so far so good... maar ik ga toch nog eens overwegen of ik weer nieuwe haal als de potjes leeg zijn.quote:Op zondag 15 december 2024 17:35 schreef exode het volgende:
Wij hebben ook zo'n huisje Nijna. Vorig jaar hadden we dus muizen in huis. Ik heb toen oa een electrische val gekocht. Het werd aangeraden om daar pindakaas in te doen. Toen viel het kwartje.... De buurvrouw vertelde ook dat ze nooit pindakaas ophangt voor de vogels omdat bij haar moeder de ratten erop af kwamen.
In onze schuur staat een krat met lege flessen en potjes. De deksels van die van de pindakaas en Chocopasta zijn regelmatig weggevreten. Ik neem het risico niet meer. Geen pindakaas in de tuin meer.
Goed excuus om elkaar eens uitgebreid te masseren en een extra dutje te doenquote:Op maandag 16 december 2024 10:16 schreef exode het volgende:
Vanochtend gesport in de sportschool, borstel ik net na het douchen mijn haren, schiet het in mijn schouder.
Verloofde was thuis aan het sporten, deed een warming up met touwtje springen, schiet het in haar kuit.
Echt....we worden oud![]()
Dat vind ik ook, maar mijn agenda niet. Zo naar de fysio (die niet masseertquote:Op maandag 16 december 2024 10:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Goed excuus om elkaar eens uitgebreid te masseren en een extra dutje te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |