abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215871448
Haha ik snap dat wel hoor @Bami, ik vroeg natuurlijk ook niet voor niks naar Facebook/insta, ik wilde ook eerst even foto's gluren :D O-)
Ik dm je ;)

En lief, @Troel O+

[ Bericht 8% gewijzigd door vlindertje89 op 15-12-2024 00:01:21 ]
pi_215872463
Wie is er goed in zoeken?
Ik zoek een simpele maar stevige aluminium/rvs fles van ongeveer 0,5l, geen thermosfles. Liefst onder 20 euro
Zoiets, maar dan is zonder opdruk ook prima:
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 december 2024 @ 07:21:08 #203
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215872479
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 07:14 schreef Hupje het volgende:
Ik zoek een simpele maar stevige aluminium/rvs fles van ongeveer 0,5l, geen thermosfles. Liefst onder 20 euro
[ afbeelding ]
https://www.greenjump.nl/(...)61sCktBoCtk8QAvD_BwE
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215872558
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 07:14 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben deze:
https://www.ikea.com/nl/n(...)taal-beige-00497222/
Gaat overal mee en lekt niet. Ziet er misschien maar meh uit, maar doet wat ie moet doen, niet lekken ;)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 15 december 2024 @ 08:21:21 #205
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215872607
Ik zweer bij de flessen van camelbak en klean kanteen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215872628
Leuk cadeautje @livelink, die wildcamera. Grappig dat je nu hebt gezien wie dat egelvoer opeet ;) .
Ik had donderdag een potje vogelpindakaas opgehangen, helaas hebben de mezen het nog niet door, maar 2 eksters wel... die zitten steeds op de schutting bij de achterburen of bij onze naaste buren in de boom te gluren of we het zien en als we het niet zien dan komen ze even snoepen.
Zodra ze me zien binnen, vliegen ze door alsof ze alleen maar langs kwamen vliegen :+ . Die beesten zijn best slim volgens mij.
Fake it till you make it...
pi_215872652
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 08:32 schreef Nijna het volgende:
Leuk cadeautje @:livelink, die wildcamera. Grappig dat je nu hebt gezien wie dat egelvoer opeet ;) .
Ik had donderdag een potje vogelpindakaas opgehangen, helaas hebben de mezen het nog niet door, maar 2 eksters wel... die zitten steeds op de schutting bij de achterburen of bij onze naaste buren in de boom te gluren of we het zien en als we het niet zien dan komen ze even snoepen.
Zodra ze me zien binnen, vliegen ze door alsof ze alleen maar langs kwamen vliegen :+ . Die beesten zijn best slim volgens mij.
Eksters zijn superslim :Y Ik heb een vogelvoederbol voor kleine vogeltjes hangen. Én ik heb een bende van drie eksters die regelmatig langskomen. Als je dan de halsbrekende toeren ziet om toch maar bij het voer te komen :D Ze wisselen elkaar af. Omstebeurt probeert er eentje voer los te pikken en wachten de andere eronder om op te eten wat naar benee valt :D
Als er gevaar dreigt van een kat, dan slaan ze alarm door op een bepaalde manier te krijsen en ze helpen elkaar om de kat weg te jagen.
En het zijn gewoon prachtige dieren O+

Vannacht wel kunnen slapen?
If they say
pi_215872734
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 08:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Eksters zijn superslim :Y Ik heb een vogelvoederbol voor kleine vogeltjes hangen. Én ik heb een bende van drie eksters die regelmatig langskomen. Als je dan de halsbrekende toeren ziet om toch maar bij het voer te komen :D Ze wisselen elkaar af. Omstebeurt probeert er eentje voer los te pikken en wachten de andere eronder om op te eten wat naar benee valt :D
Als er gevaar dreigt van een kat, dan slaan ze alarm door op een bepaalde manier te krijsen en ze helpen elkaar om de kat weg te jagen.
En het zijn gewoon prachtige dieren O+

Vannacht wel kunnen slapen?
Ik zie net dat de mussen en mezen de pindakaas hebben ontdekt! Zal ook weer wat voer in het huisje gooien.
Ik vind die eksters best cool, maar niet bij mijn vogelpindakaas ;).

Ja, ik heb fatsoenlijk geslapen *O* en ik zie iets wat mogelijk lijkt op zon... was bijna vergeten hoe dat ding eruit ziet ;) . Ik ga mezelf even uitlaten voordat het straks weer gaat regenen 8-)
pi_215872818
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2024 19:44 schreef Nijna het volgende:

[..]
Beterschap :*

Ons keuken-ei is uitgebroed, we hebben onze handtekening gezet vanmiddag. Weer iets om van het lijstje af te strepen *O* .
Toen we thuis waren nog even op de bank gehangen met mn relax muziek, we gingen ook nog uit eten met vrienden namelijk. Alles overleeft en nu in pyjama en straks lekker op tijd naar bed.
Wat gaat het worden Nijna?
pi_215872836
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 09:10 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik zie net dat de mussen en mezen de pindakaas hebben ontdekt! Zal ook weer wat voer in het huisje gooien.
Ik vind die eksters best cool, maar niet bij mijn vogelpindakaas ;).

Ja, ik heb fatsoenlijk geslapen *O* en ik zie iets wat mogelijk lijkt op zon... was bijna vergeten hoe dat ding eruit ziet ;) . Ik ga mezelf even uitlaten voordat het straks weer gaat regenen 8-)
Haha, nee, snap ik. Daarom hangt er bij mij ook een voederbol waar alleen kleine vogeltjes in kunnen ;) Eksters jagen de kleintjes steeds weg plus dat wat zij wegkanen, daar is niet tegenop te vogelbollen :N
Leuk dat de musjes en meesjes de pindakaas ontdekt hebben :) Die komen terug hoor, net als roodborstjes.

Fijn dat je goed hebt geslapen :)
Hier is de zon stuk :{ dus geniet van die paar stralen die je te pakken kunt krijgen ;)
If they say
pi_215872923
Wat leuk Livelink! Hier zijn de egels ook al heel lang niet meer gesignaleerd, die zijn in diepe slaap vermoed ik.

Wij hangen geen pindakaas meer op voor de vogels, dat zijn DE muizenlokkers bij uitstek. We zijn een jaar muisvrij dat wil ik graag zo houden.
Wij kopen altijd vetbollen en vogelzaad bij Vivera en het is elke dag een feest van musjes, koolmeesjes, etc etc. Helaas ook grotere vogels die echt vreten, maar ja. De voederbak aan het raam is alleen toegankelijk voor kleine vogels, 1 groot schouwspel is dat.

En over slimme vogels, B is dus gek op Mark Rober en dit filmpje zagen we een paar dagen geleden:
Bekijk deze YouTube-video
Ook leuk voor de liefhebbers van escape rooms, wij waren flabbergasted iig.
pi_215872970
Omg, ik ben begonnen met dit filmpje exode, maar ik wacht even tot zoon zn nest uit is. Begin is al geweldig :D

Edit: gekeken. Écht, ongelooflijk hoe slim kraaien zijn O+

De eksters tikken hier trouwens steeds tegen de pui. Hoor ik weer, takketakketakketak. Geen idee waarom. Ik ga iig geen extra voer hangen vanwege de ratten. In de zomer hebben ze genoeg te bikken hier, appels, kersen, peren en pruimen. De winter voer ik alleen de kleintjes.

[ Bericht 38% gewijzigd door Mushanga71 op 15-12-2024 10:36:44 ]
If they say
  zondag 15 december 2024 @ 15:28:55 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215875818
Ik werd gek van het onkruid van die voederbollen. dus nu alleen nog maar zonnebloempitten, die vind ik niet erg als die spontaan opkomen. ;)
En een pindakaaswip, maar die is niet zo in trek momenteel. Wel echt een tuin vol allerhande meesjes en musjes voor de zonnebloempitten. En twee dikken duiven die soms een graantje meepikken van de grond.
  zondag 15 december 2024 @ 15:35:27 #214
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215875899
Eksters, love them!
Jaren geleden een gehad, die zat echt als een puppy tussen de honden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215875928
Spreeuwen jaag ik weg >:) Die maken een kolere herrie!
pi_215876181
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 09:26 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Wat gaat het worden Nijna?
Sahara beige tegen de muur, een licht aanrecht blad en ons eiland wordt een soort houtlook in antraciet achtig met hetzelfde lichte blad.
We moeten alleen nog even kijken wat we op de muren gaan smeren qua kleur. Tegen de muur komt de wasbak, daar moet dan van die afneembare verf komen. Maar de kleur weten we nog niet.
Op de tekening is het grijs, maar dat vind ik niet mooi geloof ik.
Muur moet sowieso gedaan, want er zitten nu tegeltjes op en die gaan eraf.
pi_215876251
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 09:31 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Haha, nee, snap ik. Daarom hangt er bij mij ook een voederbol waar alleen kleine vogeltjes in kunnen ;) Eksters jagen de kleintjes steeds weg plus dat wat zij wegkanen, daar is niet tegenop te vogelbollen :N
Leuk dat de musjes en meesjes de pindakaas ontdekt hebben :) Die komen terug hoor, net als roodborstjes.

Fijn dat je goed hebt geslapen :)
Hier is de zon stuk :{ dus geniet van die paar stralen die je te pakken kunt krijgen ;)
De zon heb ik niet gezien helaas.
Die eksters die willen wat bestellen bij je natuurlijk, daarom tikken ze op het raam. Wij hadden op een gegeven moment 2 eenden die dat deden ;)

@exode, wij hebben de pindakaas in zo'n huisje zitten, geen idee of daar muizen enzo bij kunnen... Ik heb ze tot nu toe nog nooit gezien (of sporen ervan...).Filmpje ga ik zometeen even kijken.

@BE, meelwormen geven ook geen onkruid *) . Maar als je ze meelwormen geeft, dan hoeven ze geen zonnebloempitten meer. Verwende krengen ;)
pi_215877111
Wij hebben ook zo'n huisje Nijna. Vorig jaar hadden we dus muizen in huis. Ik heb toen oa een electrische val gekocht. Het werd aangeraden om daar pindakaas in te doen. Toen viel het kwartje.... De buurvrouw vertelde ook dat ze nooit pindakaas ophangt voor de vogels omdat bij haar moeder de ratten erop af kwamen.

In onze schuur staat een krat met lege flessen en potjes. De deksels van die van de pindakaas en Chocopasta zijn regelmatig weggevreten. Ik neem het risico niet meer. Geen pindakaas in de tuin meer.
pi_215877850
Het is wéér gelukt... Zó druk die laatste weken, dat ik van het een in het ander val.
Ik zocht iets, en toen kwam ik een cadeaubon tegen die ik een poosje geleden zocht en toen dacht, dan zal die al wel gebruikt zijn. Hij is geldig tot morgen, dus dat is mooi op tijd 8)7 Nu krijgen mijn ouders dus een mooie bos bloemen opgestuurd _O-
Echt, ik vind het tof om een extraatje te krijgen van m'n werk, maar ze weten altijd dingen te geven waar ik echt niks mee doe :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Hupje op 15-12-2024 19:06:29 ]
  zondag 15 december 2024 @ 20:35:03 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215879475
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 16:14 schreef Nijna het volgende:

[..]
De zon heb ik niet gezien helaas.
Die eksters die willen wat bestellen bij je natuurlijk, daarom tikken ze op het raam. Wij hadden op een gegeven moment 2 eenden die dat deden ;)

@:exode, wij hebben de pindakaas in zo'n huisje zitten, geen idee of daar muizen enzo bij kunnen... Ik heb ze tot nu toe nog nooit gezien (of sporen ervan...).Filmpje ga ik zometeen even kijken.

@:BE, meelwormen geven ook geen onkruid *) . Maar als je ze meelwormen geeft, dan hoeven ze geen zonnebloempitten meer. Verwende krengen ;)
:D
pi_215881499
Mijn auto is gefixt *O*
De kortsluiting in een kabel hebben ze eindelijk gevonden. Plus meteen een nieuwe accu.
Remmen zijn ook uitgelezen én nagekeken maar daar is niks gevonden. We gaan het zien. Buurauto staat nu wel verder naar voren geparkeerd. Die denkt ook... :+
If they say
pi_215883745
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 17:35 schreef exode het volgende:
Wij hebben ook zo'n huisje Nijna. Vorig jaar hadden we dus muizen in huis. Ik heb toen oa een electrische val gekocht. Het werd aangeraden om daar pindakaas in te doen. Toen viel het kwartje.... De buurvrouw vertelde ook dat ze nooit pindakaas ophangt voor de vogels omdat bij haar moeder de ratten erop af kwamen.

In onze schuur staat een krat met lege flessen en potjes. De deksels van die van de pindakaas en Chocopasta zijn regelmatig weggevreten. Ik neem het risico niet meer. Geen pindakaas in de tuin meer.
Hmmz, ik hang het al een paar jaar op, so far so good... maar ik ga toch nog eens overwegen of ik weer nieuwe haal als de potjes leeg zijn.
Misschien zitten er wel muizen in het tuinhuisje, dat weet ik niet ;).

@Hupje mooi op tijd gevonden die cadeaubon!

@Mushanga71 fijn dat je weer mobieler bent zo met de auto voor de deur :*
pi_215884494
Vanochtend gesport in de sportschool, borstel ik net na het douchen mijn haren, schiet het in mijn schouder.
Verloofde was thuis aan het sporten, deed een warming up met touwtje springen, schiet het in haar kuit.

Echt....we worden oud :'( :'(
  maandag 16 december 2024 @ 10:39:59 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215884675
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:16 schreef exode het volgende:
Vanochtend gesport in de sportschool, borstel ik net na het douchen mijn haren, schiet het in mijn schouder.
Verloofde was thuis aan het sporten, deed een warming up met touwtje springen, schiet het in haar kuit.

Goed excuus om elkaar eens uitgebreid te masseren en een extra dutje te doen ;)
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215884722
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Goed excuus om elkaar eens uitgebreid te masseren en een extra dutje te doen ;)
Dat vind ik ook, maar mijn agenda niet. Zo naar de fysio (die niet masseert :'( ), na de lunch afsluitend hypotheekgesprek en daarna hop door naar de tandarts met zijn 4en.

MAAR vrijdagmiddag heb ik een eerste afspraak met een holistische masseur. Ik ken haar niet, maar ze kent mijn netwerk wel. Ze kent veel dezelfde mensen en heeft haar basis massage opleiding bij dezelfde opleider gedaan als ik destijds.
Ik ga bewust naar iemand die ik niet ken maar wel wordt aangeraden want aangezien ik 99% van de masseurs in onze omgeving ken, is het vaak meer bijkletsen tijdens het masseren dan relaxen (helemaal mijn eigen fout overigens). Nu al zin in :)
pi_215884786
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 08:43 schreef Nijna het volgende:

[..]
Hmmz, ik hang het al een paar jaar op, so far so good... maar ik ga toch nog eens overwegen of ik weer nieuwe haal als de potjes leeg zijn.
Misschien zitten er wel muizen in het tuinhuisje, dat weet ik niet ;).

@:Hupje mooi op tijd gevonden die cadeaubon!

@:Mushanga71 fijn dat je weer mobieler bent zo met de auto voor de deur :*
Jaa, ben echt superblij dat ik mn kont weer kan keren. Ze hebben zelfs heel die auto gepoetst O+ Mocht ook wel, ik zet um alleen soms buiten als het regent :+

Wat doet een holistische masseur @exode?
Ik weet nog, lag in een kliniek na mn heupvervanging en kreeg daar een fysio aan mn bed. Die legde uit hoe ik uit bed moest stappen enzo. Kwam ik later bij mn eigen fysio, vroeg ie: niet aangeraakt zeker? Nope :N Dus is hij aan de slag gegaan. Hij masseerde wél. Pijnlijk, soms tot blauwe plekken aan toe, maar het hielp wel.
If they say
pi_215884894
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:54 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jaa, ben echt superblij dat ik mn kont weer kan keren. Ze hebben zelfs heel die auto gepoetst O+ Mocht ook wel, ik zet um alleen soms buiten als het regent :+

Wat doet een holistische masseur @:exode?
Ik weet nog, lag in een kliniek na mn heupvervanging en kreeg daar een fysio aan mn bed. Die legde uit hoe ik uit bed moest stappen enzo. Kwam ik later bij mn eigen fysio, vroeg ie: niet aangeraakt zeker? Nope :N Dus is hij aan de slag gegaan. Hij masseerde wél. Pijnlijk, soms tot blauwe plekken aan toe, maar het hielp wel.
Ik ga naar een psychosomatisch fysiotherapeut, dan is het sowieso niet de bedoeling dat ze gaat masseren ;)

In principe is het simpel: een holistische masseur kijkt naar het geheel. Stel dat je nek vast zit, dan gaat ze niet alleen je nek masseren maar ook kijken en bespreken waar dat vandaan komt. Dat kan ontzettend zweverig maar ook lekker praktisch. Ik begreep dat zij van het laatste is O-)

Zelf ben ik ook deels holistisch opgeleid maar ik werd toch wel down van alle nare gesprekken die dan in je praktijk plaatsvinden.
Als masseur keek ik verder dan de klacht, maar wel alleen op het lichamelijke vlak. Ik vond het mentale toch te zwaar. Ik heb echt nare dingen te horen gekregen van degene die gemasseerd werd. Tot aan mishandeling aan toe en ik kon dat moeilijk loslaten.

Maar ik ga ervaren of het wat voor me is. Het is 5 minuten fietsen dat vond ik ook wel een grote pre.
pi_215884906
quote:

Ai, dat was niet het beste begin van de dag :*
Hopelijk heb je nog wat tijd om adem te halen tussendoor vandaag, klinkt redelijk vol namelijk.
Vrijdag om naar uit te kijken, goedzo!

Ik ga naar een fysio die ook haptonomie doet.
Was een goede tip van de vervanger van mijn huisarts toen ^O^
pi_215884944
Ja, de middag is eigenlijk te vol, maar het kon een keer niet anders. Mijn fysio werkt alleen op maandag, de tandarts zit altijd ramvol en deze afspraak staat al bijna een jaar en dat hypotheekgesprek kon alleen vandaag of na de vakantie. Dat betekent dat we de offerte dan ook pas eind januari krijgen. Het is ook een overbodig gesprek wat mij betreft want ze hebben alle stukken, alles is berekend en in orde, maar we moesten toch een afsluitend adviesgesprek dus ik kap die af zodra het kan >:) Ik heb 2 praktische vragen en alles wat ze verder gaat vertellen vind ik niet zo interessant :@

MAAR ik heb de rest van de week helemaal niets. Alleen morgen een bila met mijn manager. Verder is mijn agenda leeeeeeeg. *O*
pi_215885231
quote:

Zie, sporten is niet goed voor je. :+
pi_215885275
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:08 schreef exode het volgende:

[..]
Ik ga naar een psychosomatisch fysiotherapeut, dan is het sowieso niet de bedoeling dat ze gaat masseren ;)

In principe is het simpel: een holistische masseur kijkt naar het geheel. Stel dat je nek vast zit, dan gaat ze niet alleen je nek masseren maar ook kijken en bespreken waar dat vandaan komt. Dat kan ontzettend zweverig maar ook lekker praktisch. Ik begreep dat zij van het laatste is O-)

Zelf ben ik ook deels holistisch opgeleid maar ik werd toch wel down van alle nare gesprekken die dan in je praktijk plaatsvinden.
Als masseur keek ik verder dan de klacht, maar wel alleen op het lichamelijke vlak. Ik vond het mentale toch te zwaar. Ik heb echt nare dingen te horen gekregen van degene die gemasseerd werd. Tot aan mishandeling aan toe en ik kon dat moeilijk loslaten.

Maar ik ga ervaren of het wat voor me is. Het is 5 minuten fietsen dat vond ik ook wel een grote pre.
Ah, zo! Ik dacht altijd, een fysio is een fysio :@ Weer wat geleerd :)
Mijn fysio wist ook véél van me. Waar je al niet over praat als je op de pijnmassagebank ligt ;)
Het lijkt mij idd best een zwaar beroep, zowel fysiek als mentaal.
Ik kom al jaren bij dezelfde praktijk en vorig jaar, nadat de ha het over een nekhernia had maar het toch tos bleek te zijn (ik had weer es gelijk) zei mn fysio dat ik met dit soort klachten beter eerst naar hen kon komen. Scheelt weer een ha afspraak.
En yay voor je lege agenda! :)

Haptonoom moest ik ook opzoeken @Nijna :D Oh echt, ik ben een leek op dat gebied. Wel bij een osteopaat geweest toen met mn heup. Hielp wel maar niet genoeg. Gek he, als achteraf blijkt dat ie versleten is :P
If they say
pi_215885465
@exode Een tijdje terug postte je een makkelijke ‘tool’ of overzicht/manier om zelf je nekspieren te masseren.
Ik word namelijk weleens wakker met onwijs pijnlijke ogen/hoofdpijn en ik geloof dat dit samenhangt met je nekspieren?

Hoe zat het nou. :P
  maandag 16 december 2024 @ 12:18:28 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215885632
Succes met de laatste drukteloodjes exode!

Ik heb m'n nieuwe brillen opgehaald. Eentje zit prima, eentje zat niet helemaal lekker. Gisteren terug geweest en opnieuw laten afstellen, maar hij blijft me pijn doen. Dus donderdag weer een nieuw montuur uitzoeken. Wilde ik eigenlijk na de vakantie doen, maar dan duurt het daarna weer twee weken voor m'n nieuwe bril er is, dus toch maar donderdag dan. Stom brillengedoe.
pi_215885740
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:13 schreef exode het volgende:
Ja, de middag is eigenlijk te vol, maar het kon een keer niet anders. Mijn fysio werkt alleen op maandag, de tandarts zit altijd ramvol en deze afspraak staat al bijna een jaar en dat hypotheekgesprek kon alleen vandaag of na de vakantie. Dat betekent dat we de offerte dan ook pas eind januari krijgen. Het is ook een overbodig gesprek wat mij betreft want ze hebben alle stukken, alles is berekend en in orde, maar we moesten toch een afsluitend adviesgesprek dus ik kap die af zodra het kan >:) Ik heb 2 praktische vragen en alles wat ze verder gaat vertellen vind ik niet zo interessant :@

MAAR ik heb de rest van de week helemaal niets. Alleen morgen een bila met mijn manager. Verder is mijn agenda leeeeeeeg. *O*
Fijn dat je de rest van week rust hebt! :* Pas goed op jezelf.

@Tink89 een niet lekker zittende bril is echt waardeloos succes met uitzoeken!
pi_215885947
Leest iemand de boeken van Karin Slaughter én heeft de serie Will Trent gezien? Hij komt niet in de búúrt van hoe ik hem voor me zie :'( Mijn beelddenkerij is niet handig.
Ik laat het dus maar bij de intro :')

Das kut van je bril @Tink89 Kunnen de glazen wel in een nieuw montuur of ben je nu heel je brilgeld kwijt?
If they say
pi_215885952
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 11:57 schreef vencodark het volgende:
@:exode Een tijdje terug postte je een makkelijke ‘tool’ of overzicht/manier om zelf je nekspieren te masseren.
Ik word namelijk weleens wakker met onwijs pijnlijke ogen/hoofdpijn en ik geloof dat dit samenhangt met je nekspieren?

Hoe zat het nou. :P
De Triggerpoints? Deze is handig. de kruisjes is waar de spier vastzit (een triggerpoint), het rode is waar de pijn zit. Hoofdpijn en pijn in/om je ogen komt vaak uit je ternocleidomastoïdeus. Dat is de spier die je goed ziet aan de voorkant van je nek als je je hoofd draait. Misschien ook tijd voor een ander hoofdkussen....vooral als je op je zij ligt kan deze spier naar doen.
Fijne is wel dat je deze spier heel goed zelf kan masseren, ik zou wel je hoofd een klein beetje draaien zodat je niet per ongeluk op je halsslagader gaat duwen.

maandag 16 december 2024 @ 13:36:58 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215886298
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 12:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Leest iemand de boeken van Karin Slaughter én heeft de serie Will Trent gezien? Hij komt niet in de búúrt van hoe ik hem voor me zie :'( Mijn beelddenkerij is niet handig.

Das kut van je bril @:Tink89 Kunnen de glazen wel in een nieuw montuur of ben je nu heel je brilgeld kwijt?
Service van Hans: binnen 14 dagen mag je een nieuw montuur uitzoeken.
pi_215886733
Over saunas en brillen gesproken. Ik ben wel eens vergeten mijn (nieuwe) bril af te doen, of had daar geen zin in.
Gevolg is dat ik twee jaar door een soort craquele waas heb gekeken.
Je bril houdt dus niet van gloeiende sauna. Dan gaat het glas gek doen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215886859
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 14:14 schreef Vanyel het volgende:
Over saunas en brillen gesproken. Ik ben wel eens vergeten mijn (nieuwe) bril af te doen, of had daar geen zin in.
Gevolg is dat ik twee jaar door een soort craquele waas heb gekeken.
Je bril houdt dus niet van gloeiende sauna. Dan gaat het glas gek doen.
Ik ben in de sauna altijd blij dat ik mijn bril af moet zetten >:)
  maandag 16 december 2024 @ 14:43:47 #240
176471 oh-oh
pi_215887026
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 14:25 schreef exode het volgende:

[..]
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215887494
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 14:25 schreef exode het volgende:

[..]
Ik hou niet van onscherp zien. Ook dan niet. Vind al die verschillende naakte lijven nog immer reuze interessant :@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215887848
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 12:47 schreef Mushanga71 het volgende:

Das kut van je bril @:Tink89 Kunnen de glazen wel in een nieuw montuur of ben je nu heel je brilgeld kwijt?
Check. Ik zie het een beetje als een losstaande serie met mensen die toevallig dezelfde namen hebben. De serie vond ik namelijk wel goed. Ik kan dit wel beter handelen als echte boekverfilmingen aangezien hier ook geen bekende verhalen terugkomen.
  maandag 16 december 2024 @ 15:50:04 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_215887884
Ik moet een kopie van mijn diploma hebben, maar waar is het sleuteltje van mijn documentenkistje :'(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215887944
Ai @Troel Succes met zoeken...

Ik ben nu de trotse eigenaar van 4 afvalcontainers. De afvalinzameling gaat hier veranderen en dus krijg je eerst nieuwe kliko's voor de oude opgehaald worden. Hoe dat gaat lopen, ik ben benieuwd. 'half december' zouden de nieuwe bezorgd worden. Die stonden zojuist bij mijn tuinpad. 'half januari' worden de oude opgehaald. Hoe ik moet weten wanneer dat is, en waar ik 2 240l kliko's laat tot die tijd, geen idee :+
pi_215887953
Wij hebben standaard 4 kliko's :X
pi_215887956
En ik probeer een formulier van de gemeente in te vullen. Ik durf te zeggen dat ik best goed ben in begrijpend lezen, maar het echt een gedrocht van een formulier :')
Staat er onderaan een instantie genoemd die kan helpen met invullen. Fijn. Maar als jullie nou eerst eens een begrijpelijk formulier maken...
pi_215887958
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2024 15:57 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben standaard 4 kliko's :x
Wat irritant :D Ik heb nu 2x restafval en 2x gft. Plastic gaat in zakken en papier is los.
pi_215888032
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:57 schreef Hupje het volgende:
En ik probeer een formulier van de gemeente in te vullen. Ik durf te zeggen dat ik best goed ben in begrijpend lezen, maar het echt een gedrocht van een formulier :')
Staat er onderaan een instantie genoemd die kan helpen met invullen. Fijn. Maar als jullie nou eerst eens een begrijpelijk formulier maken...
Daarvoor is die hulp natuurlijk. :+
pi_215888058
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 15:58 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wat irritant :D Ik heb nu 2x restafval en 2x gft. Plastic gaat in zakken en papier is los.
2x gft
1x papier
1x pmd

voor restafval hebben we ondergrondse containers. Die 2e gft is dus extra, eigenlijk hadden we er maar 3 moeten hebben dus.
  maandag 16 december 2024 @ 16:12:49 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215888077
Wij hebben standaard 4: GFT, Papier, Rest en PMD.

GFT en PMD zijn bij ons groot (240 ltr) Papier en Rest zijn klein (140 ltr), maar dat was gewoon een persoonlijke keuze.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215888164
Wij hebben helemaal niks *O* ondergrondse container op de hoek ftw! Zou alleen nog een plastic container bij moeten staan…
pi_215888237
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 16:21 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben helemaal niks *O* ondergrondse container op de hoek ftw! Zou alleen nog een plastic container bij moeten staan…
heb je dan aparte ondergrondse containers voor gft, rest en papier? Wordt plastic dan via die plastic zakken ingezameld?

Ik ben wel blij dat we geen papier hoeven te verzamelen in de schuur maar dat dat gewoon in een kliko kan. Idem voor plastic afval. Maar goed, we hebben wel een grote oprit dus ook plek voor zoveel kliko's.
pi_215888377
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 16:07 schreef vencodark het volgende:

[..]
Daarvoor is die hulp natuurlijk. :+
Ik kan wel lezen maar snap de intentie niet. Als ze die nou met zo'n i-tje erbij zouden zetten...

Ik kan me dus echt pissig maken om dat soort dingen. Ik ben niet helemaal de doelgroep voor dit formulier, dus hoe moeten mensen die zeer waarschijnlijk wél de doelgroep zijn hier dan uit komen? Wel lekker makkelijk, scheelt uitgaven als gemeente als inwoners het formulier gewoon niet doorkomen.
pi_215888549
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 16:12 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben standaard 4: GFT, Papier, Rest en PMD.

GFT en PMD zijn bij ons groot (240 ltr) Papier en Rest zijn klein (140 ltr), maar dat was gewoon een persoonlijke keuze.
Helaas zijn kleine kliko's bij ons niet mogelijk anders had de GFT van mij wel kleiner gemogen want daar gaat door de compostbak niet veel in.

PMD gaat bij ons in zakken dus geen kliko maar we hebben in de papiercontainer een SeppR hangen voor de PMD zakken en dan is een grote kliko wel weer handig.
pi_215888570
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2024 15:46 schreef Kyara het volgende:

[..]
Check. Ik zie het een beetje als een losstaande serie met mensen die toevallig dezelfde namen hebben. De serie vond ik namelijk wel goed. Ik kan dit wel beter handelen als echte boekverfilmingen aangezien hier ook geen bekende verhalen terugkomen.
Ik kan het dus niet los zien. De eerste aflevering begint met het boek Versplinterd en komt dus totaal niet overeen met hoe ik het boek las. Boeken spelen zich in mn hoofd af als een film. Ookal lees ik een boek tig keer, film en personages blijven hetzelfde. Hier crashte mijn brein dus van :')

Gespleten is ook verfilmd in een achtdelige serie en dat vond ik goed te doen. Maar nu zijn de 15 boeken met Will Trent in mijn hoofd vernaggeld :{
Jammer, had ernaar uitgekeken maar het is... :N
If they say
pi_215888722
Simon is inmiddels ook geveld, vanochtend 39,5 graden koorts, manlief ook nog niet hersteld.
Samen hebben ze de hele dag op de bank gelegen, af en toe een dutje doen, terwijl ik op kantoor zat.
Simon belde me vanmiddag nog op, huilend en al, dat ie me miste :'( .
Ik mag nog 2 daagjes werken en dan heb ik vakantie tot volgend jaar.

Uiteindelijk zal ik tijdens de Kerst wel ziek zijn, dat is ook niet voor het eerst.....
pi_215888820
Beterschap voor de ziekenboeg Tolstoi :*
If they say
pi_215889097
Hadden we t vd week nog over angst voor spugen en ziek worden, komt mn zoon vandaag thuis dat er iemand in zn klas over zijn voet gekotst heeft... ik zat gelijk op de kast, deze maand is al ruk voor mij qua herbeleven enz maar nu had ik ook even tijd nodig om mezelf weer te kalmeren... In januari toch maar eens hulp zoeken.
S. 2014
J. 2016
pi_215889424
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2024 15:57 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben standaard 4 kliko's :X
6 *)
pi_215889482
Stelletje groot kliko bezitters (2 hier).

Nou, we gaan de zorgverzekering aanpassen, B moet een beugel, dus hoppa de 1 jaar wachttijd kan ingaan.

Het was trouwens een apart adviesgesprek met de hypotheek. De samenvatting: ik (verloofde dus wel) mag niet doodgaan of werkeloos worden. Ik ga mijn best doen. Maar goed, we lenen ver onder het maximum dus de aanvraag kan eindelijk officieel goedgekeurd gaan worden.
pi_215889548
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 18:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
6 *)
Behalve de ruimte die ze innemen, hoe hou je bij wanneer ze aan de weg moeten? Ik raak al in de war met 1 groene die of de even, of de oneven week (zelfs dat weet ik niet meer) geleegd wordt. En aangezien ie niet snel vol is, schrijf ik maar in mn agenda wanneer ik hem heb laten legen :')

@gewoonmezelf87 :*

Handig exode ;) Hier krijgt de bijna-ex meer als ik het loodje leg dan andersom. Ook zo weird.
Maar, gefeliciteerd met de officiële goedkeuring :)!
If they say
  maandag 16 december 2024 @ 18:32:08 #262
176471 oh-oh
pi_215889592
1 kleine gft bak die elke week naar buiten mag maar in de winter kom ik maar aan 1x per maand of zo.
Voor de rest zijn er van die bakken buiten maar pmd gaat volgend jaar ook in zakken aan de straat.
( Groucho Marx )
pi_215889600
We gaan wel een hogere orv afsluiten want zonder gekheid als ik dood neerval, moet verloofde het huis verkopen. Of ze moet extra gaan juffen, of bijbeunen in de avonduren en weekenden.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 16-12-2024 18:40:33 ]
pi_215889752
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:56 schreef Hupje het volgende:
Ai @:Troel Succes met zoeken...

Ik ben nu de trotse eigenaar van 4 afvalcontainers. De afvalinzameling gaat hier veranderen en dus krijg je eerst nieuwe kliko's voor de oude opgehaald worden. Hoe dat gaat lopen, ik ben benieuwd. 'half december' zouden de nieuwe bezorgd worden. Die stonden zojuist bij mijn tuinpad. 'half januari' worden de oude opgehaald. Hoe ik moet weten wanneer dat is, en waar ik 2 240l kliko's laat tot die tijd, geen idee :+
Stapelen?
Worden die oude niet geleegd en dan op de ophaaldag ook opgehaald? Dat je vanaf dan de nieuwe gaat gebruiken?

Wij hebben 3 containers, plastic, gft en rest. Papier is los.

Gemeentes zijn niet heel goed in formulieren (en brieven) in normale taal op te stellen.
Ik denk dan altijd... ik heb een stel hersenen waar ik nog best een en ander mee begrijp of kan beredeneren, maar hoe doen mensen dat die daar minder goed in zijn?

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 17:13 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is inmiddels ook geveld, vanochtend 39,5 graden koorts, manlief ook nog niet hersteld.
Samen hebben ze de hele dag op de bank gelegen, af en toe een dutje doen, terwijl ik op kantoor zat.
Simon belde me vanmiddag nog op, huilend en al, dat ie me miste :'( .
Ik mag nog 2 daagjes werken en dan heb ik vakantie tot volgend jaar.

Uiteindelijk zal ik tijdens de Kerst wel ziek zijn, dat is ook niet voor het eerst.....
Ach gossie, hopelijk ontspring je de dans toch... :* Beterschap voor de ziekenboeg.

@gewoonmezelf87, oh daar zou ik ook niet heel lekker op gaan... goed dat je hulp gaat zoeken :*

@exode, verstandig om te kijken naar een hogere ovr. Fijn dat het gelukt is met de hypotheek.

@Mushanga71, hier print ik elk jaar de afvalkalender uit en plak dan elke week de bijbehorende plaatjes op ons planbord ;). Mijn man heeft de app van de afvalophaler op zijn telefoon. Hij is chef de afvalbak, dus in principe zorgt hij dat de boel aan de weg staat, maar hij is niet zo heel consequent...
Ik denk dat ik van de week nog maar een opruimrondje doe, want ik zag dat de dag voor kerst de restbak nog een keer geleegd wordt. Hoe meer zooi weg is hoe beter ;).

Vandaag maar eens mn stapeltje papier wat door de versnipperaar moet beginnen te versnipperen...
Maar dat apparaat houdt er na 5 minuten mee op, dan moet hij eerst "afkoelen". En de 5 vellen die ze beloven dat er tegelijk door kunnen, daar verslikt hij zich bijna in.
Maar goed... steeds maar een paar minuten.
pi_215889847
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2024 16:32 schreef Kyara het volgende:

[..]
heb je dan aparte ondergrondse containers voor gft, rest en papier? Wordt plastic dan via die plastic zakken ingezameld?

Ik ben wel blij dat we geen papier hoeven te verzamelen in de schuur maar dat dat gewoon in een kliko kan. Idem voor plastic afval. Maar goed, we hebben wel een grote oprit dus ook plek voor zoveel kliko's.
Gft en rest hebben we. Plastic, papier, textiel en glas kun je op bepaalde punten inleveren, dat is 5 minuten lopen (maar meestal pak ik die bij m’n werk, als ik toch al met de auto ben). Maar daar hebben andere inwoners ook geen containers voor, wordt sowieso niet opgehaald.

Wij hebben de eerste zieke hier. Van de klas van 24 waren er 12 ziek vandaag, dus ik verwacht dat zus morgen of overmorgen nog volgt, en broer daarna. De ouders van al herstelde klasgenoten geven aan dat het 3/4 dagen duurt, dus ik vermoed dat er minimaal 1 het kerstdiner mist.
pi_215889926
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 12:48 schreef exode het volgende:

[..]
De Triggerpoints? Deze is handig. de kruisjes is waar de spier vastzit (een triggerpoint), het rode is waar de pijn zit. Hoofdpijn en pijn in/om je ogen komt vaak uit je ternocleidomastoïdeus. Dat is de spier die je goed ziet aan de voorkant van je nek als je je hoofd draait. Misschien ook tijd voor een ander hoofdkussen....vooral als je op je zij ligt kan deze spier naar doen.
Fijne is wel dat je deze spier heel goed zelf kan masseren, ik zou wel je hoofd een klein beetje draaien zodat je niet per ongeluk op je halsslagader gaat duwen.

[ afbeelding ]
Thank you! Heb hm opgeslagen. :+
pi_215889963
Hypotheek is nog niet rond, hij is nu pas officieel aangevraagd door de adviseur. Maar zij (en wij) zien geen enkel issue. Notaris zit er al klaar voor iig.
pi_215890157
Mijn jongste was vorige de week supergefrustreerd, snapte natuurkunde niet.
En vanavond ging ineens het lichtje aan. Ik heb gisteren moeten lullen als brugman zodat ze toch nog een keer met mijn man ging zitten om te kijken of hij het uit kon leggen (eerder werd het weer ruzie, dat werkte niet).
Ze was boos, ze wilde niet en ze zou wel een onvoldoende halen en alle andere puber uitspraken...

En nu lijkt t kwartje gevallen. Hopelijk op naar een voldoende, want die heeft ze nodig...
pi_215890161
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:27 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Behalve de ruimte die ze innemen, hoe hou je bij wanneer ze aan de weg moeten? Ik raak al in de war met 1 groene die of de even, of de oneven week (zelfs dat weet ik niet meer) geleegd wordt. En aangezien ie niet snel vol is, schrijf ik maar in mn agenda wanneer ik hem heb laten legen
Ons afvalbedrijf heeft een app die mij netjes om 19u de avond vantevoren vertelt dat er een kliko (of 2) naar buiten moet.

Er zit altijd wel iets in dus we zetten ze ook altijd aan de straat.
pi_215890572
Ik woon tegenover een rijtje ijverige pensionado's, dus als ik thuiskom uit m'n werk hebben zij de bak voor morgen al aan de straat, dus dan maak ik zo vanaf de auto een rondje kliko voor ik naar binnen ga :+ nog los van de app inderdaad.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215890576
Dan idd een hogere orv afsluiten exode. Hier blijft er onder de streep, als bijna-ex als eerste de pijp uit gaat, wel wat hypotheek over maar makkelijk op te hoesten.

Ah, de afval-app dus @Nijna en @Vanyel Stom, niet aan gedacht :D Ik heb gekeken en we hebben die hier ook. Wil alleen geen app van de gemeente op mn foon :P
Afvalwijzer hebben we ooit es gekregen en die heb ik weggegooid.

Het is ook best lastig hoor, @Nijna Hier ontbreekt de wil soms ook, met ruzie als gevolg. En dan komt ie later: ik snap het ma, tis best makkelijk :') Puberbreincrash zullen we maar denken ;)
Ik hoop mee voor een voldoende voor je dochter :)
En chef afvalbak :D Zoon zet ze aan de weg maar ik ben degene die zegt wanneer want dat wordt vergeten, zelfs de wekelijkse.
Scheuren gaat sneller dan een papierversnipperaar ;) Ik scheur alles, in een zak en dan in de kliko. Goed voor de stadsverwarming O-)

Met een beetje goeie timing, is iedereen net voor de kerst weer beter, @FlyingFish Maar de helft van de klas ziek... :X

Weet niet wát er heerst, maar kleinzoon en schoonzoon zijn ook ziek. Geen idee of ik morgen hoef op te passen. Niet dat ik me verveel want er zijn behoorlijk wat zakelijke issues. Uiteraard vlak voor kerst. En met de rest van de shizzle erbij :X
Ik hou me maar vast aan: je krijgt wat je aankunt. Jaa, er kan nog meer bij :')
If they say
pi_215890585
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 18:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
6 *)
Maar niet standaard toch? Je hebt dubbele?
pi_215890818
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:45 schreef Nijna het volgende:

[..]
Stapelen?
Worden die oude niet geleegd en dan op de ophaaldag ook opgehaald? Dat je vanaf dan de nieuwe gaat gebruiken?
Nee, pas half januari. 1-1 gaat een ander bedrijf het afval 'doen'. Dus dat loopt lekker langs elkaar heen. Je moet zorgen dat je oude container leeg is en hem dan nog een paar weken bewaren tot de ophaaldag. Die nu nog niet bekend is.

Zeg, al dat gepraat over zieke kinderen. Die van mij is nu ook ziek }:|
Ze hebben allemaal leuke dingen deze week, dus hopelijk redt ie het met morgen een dagje thuisblijven. Lang leve mijn thuiswerkende vriend :@
pi_215890853
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 19:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar niet standaard toch? Je hebt dubbele?
Yup. 2x papier en 2x gft. Enkele rest en PMD.
Alleen de tweede gft is niet altijd in gebruik, de rest gaat altijd wel met iets erin aan de straat.
pi_215890897
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 20:02 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nee, pas half januari. 1-1 gaat een ander bedrijf het afval 'doen'. Dus dat loopt lekker langs elkaar heen. Je moet zorgen dat je oude container leeg is en hem dan nog een paar weken bewaren tot de ophaaldag. Die nu nog niet bekend is.

Zeg, al dat gepraat over zieke kinderen. Die van mij is nu ook ziek }:|
Ze hebben allemaal leuke dingen deze week, dus hopelijk redt ie het met morgen een dagje thuisblijven. Lang leve mijn thuiswerkende vriend :@
Oh dat is onpraktisch van die containers succes met bewaren :*

Beterschap!
pi_215890995
Onze container App heet de buurman. En bij vergeten van het aan de straat zetten hebben we de andere buurman.

Oftewel de ene buurman zet 's ochtends de juiste container alvast klaar in zijn voortuin. Dus dat is onze trigger.

De andere buurman pakt onze container ook mee naar de straat als hij de hond uit gaat laten 's avonds en ziet dat onze container nog op zijn plekje staat.
Gebeurt niet vaak maar dat is onze backup :) Andersom doe ik dat ook overigens maar dan 's ochtends.
pi_215894783
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:56 schreef Hupje het volgende:
Ai @:Troel Succes met zoeken...

Wij krijgen een papiercontainer binnenkort en volgens mij kun je hem niet weigeren.
We brengen zelf oud-papier altijd naar de speeltuin in de buurt, die krijgen er geld voor.
Dus ik hoef geen nieuwe kliko, heb een ombouw voor 2 en niet echt plek voor.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215894793
Je zou toch denken dat dat anders moet kunnen, al dat gedoe met containers. _O-

Kind is echt niet fit dus blijft thuis vandaag. Hopelijk kan hij dan de leuke dingen voor kerst wel meedoen op school de komende dagen. Hij heeft er zo veel zin in.
pi_215894796
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 20:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Yup. 2x papier en 2x gft. Enkele rest en PMD.
Alleen de tweede gft is niet altijd in gebruik, de rest gaat altijd wel met iets erin aan de straat.
Dubbel papier zou hier ook handig zijn :+ gft hangt enorm van het seizoen af en in de zomer legen ze wel dubbel maar in de herfst niet natuurlijk. Dus soms is dat even proppen maar niet genoeg voor een extra container.
pi_215894803
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 07:57 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wij krijgen een papiercontainer binnenkort en volgens mij kun je hem niet weigeren.
We brengen zelf oud-papier altijd naar de speeltuin in de buurt, die krijgen er geld voor.
Dus ik hoef geen nieuwe kliko, heb een ombouw voor 2 en niet echt plek voor.
Als je hem niet nodig hebt: het is een prima opruim plek voor buiten kussens, gereedschap met steel etc :P

Hier 3 containers. Gft, pmd en papier. Rest gaat in de ondergrondse verderop in de straat, maar dat is misschien eens in de 2 maanden een zak.

Ik heb de app, die geeft de avond ervoor een seintje. Het is elke 4 weken op dinsdag gft-pmd-gft-papier.
pi_215894810
Ik vind die kliko's eigenlijk helemaal geen gedoe. Er staan er hier vier, netjes op een rijtje in een dood hoekje van de tuin. Ze worden zeer regelmatig geleegd, we hoeven er niets extra's voor te betalen, staat alles netjes in de app. Glas gaat naar het winkelcentrumpje verderop en de luiers naar de kinderopvang op 50 passen, ideaal eigenlijk allemaal.
pi_215894817
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 19:43 schreef Clubsoda het volgende:
Ik woon tegenover een rijtje ijverige pensionado's, dus als ik thuiskom uit m'n werk hebben zij de bak voor morgen al aan de straat, dus dan maak ik zo vanaf de auto een rondje kliko voor ik naar binnen ga :+ nog los van de app inderdaad.
Hahaha, dat is bij ons inderdaad ook.
Tegenover ons woont mijn oude huisarts en dat is zo’n punctuele man, dus daar is het altijd aan af te zien.
pi_215894839
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 08:01 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Als je hem niet nodig hebt: het is een prima opruim plek voor buiten kussens, gereedschap met steel etc :P

Hier 3 containers. Gft, pmd en papier. Rest gaat in de ondergrondse verderop in de straat, maar dat is misschien eens in de 2 maanden een zak.

Ik heb de app, die geeft de avond ervoor een seintje. Het is elke 4 weken op dinsdag gft-pmd-gft-papier.
Haha, op zich wel ja, maar ook heel blauw. Dus dan staat hij toch ergens lelijk te wezen in mijn tuin.
pi_215894845
Wel ideaal, plastic mag vanaf januari gewoon weer in de normale kliko _O_
Dat moesten we door het dorp in grote containers gooien, maar die zitten altijd vol, altijd een stinkende bende. Blij dat dat niet meer hoeft.
pi_215894863
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 08:02 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind die kliko's eigenlijk helemaal geen gedoe. Er staan er hier vier, netjes op een rijtje in een dood hoekje van de tuin.
Ik denk dat het ook uitmaakt hoe je woont ;) Ik heb geen postzegel, maar ook geen grote tuin. Die dingen staan altijd in het zicht (functioneel maar lelijk) en twee kan ik er wel kwijt, maar zoals nu 4, dat kan eigenlijk niet.
pi_215894955
Nou ja, het ding is dat als je geen kliko's hebt je alsnog al die shit opzamelt in en om je huis. In mijn eerste huis hadden we geen papiercontainer en dan heb je altijd een uitpuilende bak in je keuken staan tot je zin hebt om het weg te brengen. Toen hadden we geen pmd container dus een prullenbak buiten (geen plek in de keuken) en gingen dit k**katten van de buren altijd de wachtende zakken slopen :X of je moest ze in de schuur leggen waar ze enorm meurden.

Nu heb ik een grote prullenbak in de keuken voor plastic en twee kleintjes in het keukenkastje voor rest en gft. Wij hebben ook geen grote tuin maar de containers passen naast het paadje langs het huis, de vierde past niet zo lekker maar goed genoeg. Maar we hebben wel geluk met die lat out ja.
pi_215895035
Tja, het was te verwachten, Juul is ziek. Vannacht ineens koorts en nu slaapt ze nog. Kijken hoe vandaag verder loopt.
pi_215895221
Hier een kliko voor gft (elke twee weken), rest (elke vier weken) en papier (elke twee weken). Voor pmd hebben we zakken die worden elke twee weken opgehaald.

Voor de pmd zijn wel op zoek naar een andere oplossing. Bij het nieuwe huis lopen wat (wilde/zwerf) katten rond en we merkten dat de zakken met pmd die we daar hadden staan aan de onderkant wat open werden gemaakt (en dan zaten er nog amper etensresten is want was vooral bouw-afval).
Ik denk we kopen zelf een kliko om ze in te bewaren, maar daar kan ik ook niet bij om dan de onderste zak uit te halen. Maar we bedenken vast wel iets.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215895247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 08:29 schreef exode het volgende:
Tja, het was te verwachten, Juul is ziek. Vannacht ineens koorts en nu slaapt ze nog. Kijken hoe vandaag verder loopt.
Ah, beterschap voor Juul
pi_215895348
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 08:06 schreef LeSage het volgende:

[..]
Haha, op zich wel ja, maar ook heel blauw. Dus dan staat hij toch ergens lelijk te wezen in mijn tuin.
Er bestaan klikostickers. Ik heb vogeltjes, vlinders en blaadjes op de mijne maar er zijn er ook die je over heel dat ding kunt plakken.

Beterschap voor Juul Exode!

En Hillie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolang hier de grijze kliko wekelijks geleegd wordt en ik daar op jaarbasis een enorm bedrag voor betaal, zie ik het nut van afvalscheiding niet in O-)
If they say
pi_215895449
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 09:03 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Er bestaan klikostickers. Ik heb vogeltjes, vlinders en blaadjes op de mijne maar er zijn er ook die je over heel dat ding kunt plakken.

Beterschap voor Juul Exode!

En Hillie
SPOILER
Zolang hier de grijze kliko wekelijks geleegd wordt en ik daar op jaarbasis een enorm bedrag voor betaal, zie ik het nut van afvalscheiding niet in O-)
Thnx. Ik ga er zeker even goed over na denken!

Hier wordt restafval dus maar eens in de vier weken opgehaald. En je betaald per leging. En ook aanzienlijk meer dan de leging van de groen kliko.
Die ik in de zomer trouwens elke twee weken laat legen, vol of niet vol, maar dat gaat echt hard stinken anders. Dus hier is het nut van afvalscheiding er wel degelijk om de kosten te drukken. Typisch hoe dat ook per gemeente zo verschillend is
pi_215895705
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 09:23 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Thnx. Ik ga er zeker even goed over na denken!

Hier wordt restafval dus maar eens in de vier weken opgehaald. En je betaald per leging. En ook aanzienlijk meer dan de leging van de groen kliko.
Die ik in de zomer trouwens elke twee weken laat legen, vol of niet vol, maar dat gaat echt hard stinken anders. Dus hier is het nut van afvalscheiding er wel degelijk om de kosten te drukken. Typisch hoe dat ook per gemeente zo verschillend is
Doe dat en luister ook naar je gevoel :)

Echt he? Ik wil best afval scheiden maar dan moet dat wel goedkoper worden. Dat we een groenbak hebben gekregen is al heel wat. Gaat alleen tuinafval in, eigelijk. Zie het niet zitten om bordjes erboven af te schrapen. Echt stinken doet ie dan gelukkig niet :+
Geloof dat ie 5x geleegd is, in 1 jaar :D
If they say
pi_215895781
Bij ons is rest in een ondergrondse container, ideaal! Maar ik geloof dat ze dat weer terug gaan draaien, of toch weer niet. Onze gemeenteraad is best goed in achter de hype aanlopen en zelf het wiel uitvinden en er dan achterkomen dat iets niet werkt. Over het algemeen betekent dat, dat we Utrecht op een paar jaar volgen _O-

We hebben een PMD en een gft container en de buren ook. Die staan gemoedelijk naast elkaar en als die van ons volzit, gooi ik het bij de buren en andersom. We betalen op jaarbasis niet per leging. Ze staan uit het zicht, achter onze schuur in de brandgang (!) })

Nou, Juul is uit bed, best goed gemutst, ze eet en drinkt ook en lijkt geen koorts meer te hebben. Ik duim dat ze het Kerstontbijt morgen kan bijwonen. Maar dan moet ze wel echt koortsvrij zijn.
pi_215895817
@hilliebillie

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215895887
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 07:59 schreef Hupje het volgende:
Je zou toch denken dat dat anders moet kunnen, al dat gedoe met containers. _O-

Kind is echt niet fit dus blijft thuis vandaag. Hopelijk kan hij dan de leuke dingen voor kerst wel meedoen op school de komende dagen. Hij heeft er zo veel zin in.
Beterschap, hopelijk knap hij genoeg op om wel mee te kunnen doen.

Onze restcontainer betaal je per leging, de rest volgens mij niet. Ze doen de ene week groen, de andere week rest. En PMD is 1x per maand. Oud papier wordt ook eens in de maand opgehaald. Onze 3 containers staan in zo'n hoekje van de tuin waar ik anders toch niets mee zou doen. Maar als er 1 bij zou komen, heb ik ruimte te kort ;) .

@exode, ook daar beterschap :* hopelijk kan ze morgen naar het kerstontbijt.

@hilliebillie, twijfel ze :*
pi_215896014
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:13 schreef Phaidra het volgende:
@:hilliebillie

SPOILER
SPOILER
pi_215896082
Hillie, in hoeverre ben je nog flexibel in je uren dan straks? Want dat zou voor mij doorslaggevend zijn. Wisselende uren zorgen ook voor vrije momenten wanneer dat uitkomt. Met 5x 9-5 kun je dus doordeweeks niets meer doen, zeker als je van veel minder uren komt en veel buiten kantoor uren werkte is dat een flinke overgang.

Flexibiliteit is wat mij nu ook op mijn werk houdt, dat is mij meer waard dan geld/uitdaging. Ik heb plezier in m’n werk, fijne collega’s en haal m’n uitdaging wel elders.
pi_215896184
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 08:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dubbel papier zou hier ook handig zijn :+ gft hangt enorm van het seizoen af en in de zomer legen ze wel dubbel maar in de herfst niet natuurlijk. Dus soms is dat even proppen maar niet genoeg voor een extra container.
Ze legen niet meer dubbel in de zomer, zijn ze met corona mee gestopt.
Dubbel papier is volgens mij gratiesj
  dinsdag 17 december 2024 @ 11:10:34 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_215896190
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 december 2024 @ 11:13:04 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_215896212
Ik heb een sleutelmaker het documentenkistje open laten maken. We zijn nu op zoek naar het andere kistje, waar dan hopelijk wél mijn diploma in zit (en het trouwboekje en de trouwring en en en en)

Hier zaten alleen verschimmelde foto's in omdat het blijkbaar ooit vochtig geweest is. Goh.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')