Ben ik ook bang voor, verwesterd, kinderen hier opgegroeid etc.quote:Op zondag 5 januari 2025 19:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
De minister heeft het er nu al over dat Syriërs die zich hebben 'geïntegreerd', 'werk' hebben, 'Duitsland hun thuis', hebben gemaakt, Duits geleerd hebben niet terughoeven.
Dit ga je hier natuurlijk ook weer krijgen. Eerst roepen ze dat het echt om veiligheid gaat en als dat argument niet meer opgaat komen ze met tig andere redenen die helemaal los staan van het recht op asiel.

Wishfull thinking van de AfD aanhang die liever niet ziet dat de huidige regering ook nog scoort met een strenger beleid.quote:

Ik lees het, en dat onder een stevige linkse regering, en een sociaaldemocraat als kanselier.quote:

Syriers die (betaald) werk hebben, een schoon blazoen, en economisch zelfstandig kunnen opereren zouden kunnen blijven. De rest ausfart damitquote:Op zondag 5 januari 2025 19:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor, verwesterd, kinderen hier opgegroeid etc.
We leren het ook nooit.

Volgens mij een prima argument om verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd af te schaffen. Het kan zomaar zijn dat de reden waarom diegene asiel krijgt opeens niet meer relevant is en dan moet een land gewoon in staat zijn diegene terug te sturen.quote:

Dit zou uitstekend beleid zijn. Maar zo'n voorstel zal ongetwijfeld tot veel tegenstand leiden bij de progressieve en linkse partijen. Binnen zulke kringen is men natuurlijk niet bereid om afstand te doen van de vermeend prachtige en verrijkende (culturele) diversiteit die deze mensen met zich meebrengen. Sterker nog, daar wil men zelfs graag meer van verwelkomen.quote:

Allemaal leuk en aardig, maar dat zijn allemaal geen asielgronden… Is het veilig en ben je niet genaturaliseerd, dan terug.. Ik ben benieuwd of lopende naturalisatie procedures ook opgeschort worden?quote:Op zondag 5 januari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Syriers die (betaald) werk hebben, een schoon blazoen, en economisch zelfstandig kunnen opereren zouden kunnen blijven. De rest ausfart damit

Asiel is dan ook gewoon een verkapte vorm van (economische) immigratie geworden.quote:Op maandag 6 januari 2025 09:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dat zijn allemaal geen asielgronden… Is het veilig en ben je niet genaturaliseerd, dan terug.. Ik ben benieuwd of lopende naturalisatie procedures ook opgeschort worden?

Gewoon op reguliere gronden voor een verblijfsvergunning, maar dan moeten ze wel net als andere buitenlanders die hier zijn vanwege hun bijdrage aan het welvaren van het Nederlandse volk zelf een huis vinden. Ze moeten sowieso hun sociale huurwoning uit.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Syriers die (betaald) werk hebben, een schoon blazoen, en economisch zelfstandig kunnen opereren zouden kunnen blijven. De rest ausfart damit

Omdat het nu veilig is. Als het volgend jaar opeens onveilig zou zijn mogen ze het opnieuw proberen.quote:Op maandag 6 januari 2025 10:53 schreef Glazenmaker het volgende:
Bijzonder topic nog steeds. Asielaanvragen bevriezen is wat anders dan mensen terugsturen. Eerder het tegenovergestelde. De machthebbers in Syrië zijn voormalig Al Qaida dus het is ook maar zeer de vraag hoe die over een paar maanden omgaan met de inwoners die niet streng islamitisch leven.
Ik weet niet waarom de terugstuurvlag al uithangt voor zoveel mensen.

U bent een moslimterrorist? Mensen die geen moslim wappie zijn zouden namelijk niet zeggen dat het veilig is terwijl Al Qaida de macht heeft overgenomen in hun woonplaats.quote:Op maandag 6 januari 2025 11:41 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Omdat het nu veilig is. Als het volgend jaar opeens onveilig zou zijn mogen ze het opnieuw proberen.

Heel bijzonder inderdaad. Een paar maand terug vonden ze Syrië nog veilig omdat het zo stabiel was onder Assad. En een revolutie later is het veilig omdat Assad er niet is…quote:Op maandag 6 januari 2025 11:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
U bent een moslimterrorist? Mensen die geen moslim wappie zijn zouden namelijk niet zeggen dat het veilig is terwijl Al Qaida de macht heeft overgenomen in hun woonplaats.

Ze hebben het in hun hoofd dat die mensen NU terug moeten en zullen alles zeggen wat bijdraagt daaraan. Ik denk ook niet dat zo'n user als Alpha slim genoeg is om de implicaties van zijn berichten helemaal te doorgronden of het ook maar zelfs een beetje consistent te houden.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heel bijzonder inderdaad. Een paar maand terug vonden ze Syrië nog veilig omdat het zo stabiel was onder Assad. En een revolutie later is het veilig omdat Assad er niet is…

niet NU maar wel beginnen met voorbereiden. Het stoplicht staat niet meer op rood maar op oranje.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze hebben het in hun hoofd dat die mensen NU terug moeten en zullen alles zeggen wat bijdraagt daaraan. Ik denk ook niet dat zo'n user als Alpha slim genoeg is om de implicaties van zijn berichten helemaal te doorgronden of het ook maar zelfs een beetje consistent te houden.

Ik hoop het, maar persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in extremistische moslims die op zo'n beetje iedere terreurlijst staan om voor een veilige situatie te zorgen.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:32 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
niet NU maar wel beginnen met voorbereiden. Het stoplicht staat niet meer op rood maar op oranje.

voormalig al qaida wat ik begrijp.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in extremistische moslims die op zo'n beetje iedere terreurlijst staan om voor een veilige situatie te zorgen.
Kun je uitleggen waarom jij wel denkt dat Al Qaida binnenkort voor groen licht gaat zorgen?

Dit was toch ook exact wat het kabinet een paar maanden terug bepleite toen Assad er nog zat?quote:Op maandag 6 januari 2025 12:32 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
niet NU maar wel beginnen met voorbereiden. Het stoplicht staat niet meer op rood maar op oranje.

dat kan. Dit kabinet is niet een kabinet wat mijn voorkeur heeft en staat niet bepaald bekend als een kabinet die weet waar die het over heeft.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit was toch ook exact wat het kabinet een paar maanden terug bepleite toen Assad er nog zat?
De wereld daar lijkt me vooralsnog niet overdreven stabiel.

Dat zou de norm voor elke immigrant moeten zijn.quote:Op zondag 5 januari 2025 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |