Dankquote:Op zondag 8 december 2024 13:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wow, wat heftigSterkte en beterschap (voor zover mogelijk)!
Het is niet als thuis, maar wel goed.quote:Op zondag 8 december 2024 13:11 schreef maily het volgende:
![]()
Ik heb er ook nooit eerder van gehoord ...
Hopelijk slaat de behandeling gauw aan![]()
Beetje fatsoenlijk eten in het ziekenhuis?
Bloed en urineonderzoek,quote:Op zondag 8 december 2024 13:16 schreef dexamfetamine het volgende:
hoe is bij jou de diagnose tot stand gekomen?
Schijnt van wel, met meer of minder succes.quote:Op zondag 8 december 2024 13:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar wel behandelbaar?
Sterkte makker.
Doof gevoel,quote:
Mijn man omschrijft de blauwe plekken als zware spierpijn. Hij valt alleen niet afquote:Op zondag 8 december 2024 13:29 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Doof gevoel,
Krampende bovenbenen,
Daardoor daar waarschijnlijk ook blauwe plekkengevoel,
Spierzwakte, waardoor ik regelmatig door mijn benen zak.
En ik ben de laatste 3 maanden 20 kilo afgevallen.
quote:Op zondag 8 december 2024 13:30 schreef Seven. het volgende:
Linkje doorgestuurd naar mijn man die al jaren problemen heeft met perioden van spierzwakte, tintelingen en pijn. Polyneuropathie en MS is volgens de neuroloog al uitgesloten.
Sterkte TS, geen pretje om met zulke klachten te moeten leven. Hopelijk slaat de behandeling aan!
Dankquote:
We duimen voor een succesvolle behandeling.quote:Op zondag 8 december 2024 13:25 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Schijnt van wel, met meer of minder succes.
Waarschijnlijk wel levenslang.
Dank
Nou ja, leg day een beetje overdaan, zoiets.quote:Op zondag 8 december 2024 13:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mijn man omschrijft de blauwe plekken als zware spierpijn. Hij valt alleen niet af. Heb je ook tintelingen? En geen ogenschijnlijke triggers waardoor je klachten verergeren?
Dankquote:Op zondag 8 december 2024 13:33 schreef CoolGuy het volgende:
Dat is mooi kut. Heel veel sterkte man.
Ik ga straks eens vragen of hij dit herkent, ik merk wel dat hij 's avonds erg vermoeid is (lijkt heel erg gerelateerd aan hoeveel pijn hij heeft).quote:Op zondag 8 december 2024 13:37 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nou ja, leg day een beetje overdaan, zoiets.
Alleen voel je dat met elke beweging en heb ik dit meer als ik er overheen wrijf.
En een constant zeurend gevoel.
Oh ja en mijn benen lopen gedurende dag 'vol'.
In September begon het met een gevoel alsof er een zwembandje om mijn linker enkel zat.quote:Op zondag 8 december 2024 13:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga straks eens vragen of hij dit herkent, ik merk wel dat hij 's avonds erg vermoeid is (lijkt heel erg gerelateerd aan hoeveel pijn hij heeft).
Hoe lang heb je al klachten?
Wat fijn dat je snel een diagnose hebt! M'n man is na ruim 5 jaar geen stap verder.quote:Op zondag 8 december 2024 13:45 schreef marc0871 het volgende:
[..]
In September begon het met een gevoel alsof er een zwembandje om mijn linker enkel zat.
Dat werd een zware voet, waarna ik weleens door mijn knie zakte.
Woensdag zijn we 4 weken onderweg vanaf de huisarts.
Het ging heel snel.
Of idd van die symptomen dat de huisarts eerst herhaaldelijk iets van stress, beginnend griepje, burn out etc vast stelt.quote:Op zondag 8 december 2024 13:53 schreef Lienekien het volgende:
Hebben ze dan de diagnose vlot kunnen stellen? Bij zo’n zeldzame aandoening moet je soms ‘geluk’ hebben dat er een arts is die het snel herkent, of niet? Wat gaf uitsluitsel?
Nou ja, ik had al op de grond gezeten, voordat ik überhaupt naar de noodpost ging.quote:Op zondag 8 december 2024 13:53 schreef Lienekien het volgende:
Hebben ze dan de diagnose vlot kunnen stellen? Bij zo’n zeldzame aandoening moet je soms ‘geluk’ hebben dat er een arts is die het snel herkent, of niet? Wat gaf uitsluitsel?
Wat een achtbaan, om die term maar eens te gebruiken.quote:Op zondag 8 december 2024 14:21 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nou ja, ik had al op de grond gezeten, voordat ik überhaupt naar de noodpost ging.
Daarna ha, bloed en urine, neuroloog, mri, weer ha en neuroloog en die vond opname wel op zijn plaats.
Toen waren we al bijna 2 weken onderweg.
Nog meer bloed, ct, emg, nog een mri en een zenuwecho.
Uit de emg was een afwijking aan de zenuwen gekomen en hadden ze een richting.
Vrijdag kwamen ze na anderhalve week dit niet, dat niet, met deze diagnose en zijn ze met de behandeling begonnen.
Gefeliciteerd dan maar. Alhoewel ik liever had dat er geen reden hiervoor was.quote:Op zondag 8 december 2024 13:09 schreef marc0871 het volgende:
Ik wist het ook niet, maar blijkbaar ben ik dit jaar één van de gelukkigen (yeey, kijk mij eens bijzonder zijn![]()
).
Sow, weet je hetquote:Op zondag 8 december 2024 15:25 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Gefeliciteerd dan maar. Alhoewel ik liever had dat er geen reden hiervoor was.
Yep.quote:Op zondag 8 december 2024 19:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is dit de immuunglobuline behandeling?
Ze hebben wel wat gezegd, maar dat weet ik niet meer.quote:Op zondag 8 december 2024 19:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is er ook iets gezegd over mogelijke bijwerkingen?
Hopelijk valt het allemaal mee, kalm aan!quote:Op zondag 8 december 2024 20:02 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ze hebben wel wat gezegd, maar dat weet ik niet meer.
Maar sinds de start heb ik meer last van de spieren en gewrichten in mijn benen, oa krampen, wat pijn in de onderrug en vanavond werd ik iets misselijk tijdens het toedienen.
Blijft nog wat rommelen.quote:
Ik hoop dat je er iets mee opschiet.quote:Op maandag 24 februari 2025 18:08 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Blijft nog wat rommelen.
Met fisio en een rollator ben ik weer aan het mobiliseren en met de hulp van mijn zus (boodschappen, was, vervoer) kom ik de dagen door.
Second opinion UMCU kwam definitief uit op de diagnose, na het hele riedeltje opnieuw.
Willen ook nog een kuurtje Ivig (infuus) geven en een fisio mee laten kijken wat het objectief doet, of we ermee doorgaan of naar andere middelen moeten grijpen.
Dat gaat vanaf morgen gebeuren, 5 dagen lang. Opname.
Dankquote:Op maandag 24 februari 2025 18:20 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er iets mee opschiet.
Sterkte weer!![]()
Jullie zijn nog niet van me af, hoorquote:Op maandag 24 februari 2025 18:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ja, had er weleens van gehoord. Zou niet meer weten waar.
Wat een pech, TS. Fijn om ook de updates te lezen.
Door het eigen immuunsysteem is wel heel wreed.quote:Op zondag 8 december 2024 13:09 schreef marc0871 het volgende:
Ik wist het ook niet, maar blijkbaar ben ik dit jaar één van de gelukkigen (yeey, kijk mij eens bijzonder zijn ).
Ik heb mijn telefoon, een tablet en ik kan tv kijken van het ziekenhuis.quote:
Fijn!quote:Op woensdag 26 februari 2025 12:58 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik heb mijn telefoon, een tablet en ik kan tv kijken van het ziekenhuis.
En ik lig niet alleen. Dat scheelt ook.
Mja, de shorts hebben me een beetje verpest.quote:Op woensdag 26 februari 2025 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Fijn!
Pre alomtegenwoordige wifi & tablets moest mijn broer een enigszins vergelijkbare kuur, een stootkuur prednison. Ik heb hem toen mijn discman geleend plus de CD-box van The Jam. Dat deed het goed.
Zelf zou ik denken aan podcasts en luisterboeken, maar dat vraagt iets meer concentratie.
Weer duimenquote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:00 schreef marc0871 het volgende:
Weer thuis.
Over 3,5 week evaluatie bij fisio en neuroloog.
Kijken of, wat en hoeveel het gedaan heeft.
Voor mijn gevoel heb ik er voorlopig, net als de vorige keer, vooral veel ongemak van gehad.
Maar dat is subjectief.
De fisio keek nu mee voor een meer objectief beeld.
Doet het wat, gaan we ermee door.
Anders wordt het waarschijnlijk idd iets met prednison.
Ach. Ik wist dat ik wat vergeten was te bestellen bij mijn zus.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 21:01 schreef maily het volgende:
[..]
Weer duimen![]()
En hopelijk Bastogne in huis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |