Hoezo racistische retoriek?quote:Op zondag 8 december 2024 15:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja doe dan![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mooi filmpjeDaar heb je zo'n beetje wel alle droeftoeters bij elkaar.
Ik vind ze altijd een beetje heel erg zielig, als je je als politicus / opiniemaker / omroep / advocaat / fok!ker / whatever moet bedienen van dergelijke racistische retoriek om je punt te kunnen maken (om vervolgens je opponent te verwijten geen argumenten te hebben).
Met Guideon "rioolrat' van Meijeren voorop. Lekker provoceren om het provoceren maar met politiek heeft het he-le-maal niks meer te maken. En het racistische klapvee wat we hier zien en horen huppelt er als makke schaapjes achteraan. Echt ge-ni-aal![]()
![]()
![]()
![]()
Ik snap dat jij dat niet snapt.quote:
Dus neger en nikker is beide "het" n-woord? Maar negroïde mag dan nog wel?quote:
Jep.quote:Op zondag 8 december 2024 15:39 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dus neger en nikker is beide "het" n-woord? Maar negroïde mag dan nog wel?
Ik ben zelf ook niet blank maar vind het wel een gedoe tegenwoordig.
Laat je niet de wet voorschrijven. Neger is een normaal Nederlands woord, zonder negatieve connotatie.quote:Op zondag 8 december 2024 15:39 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Haha, tjah, subjectief, maar in het aard van dit topic... Des te boeiender dat een rechter denkt de ultieme waarheid in pacht te hebben en uit te sluiten dat er andere interpretaties mogelijk zijn, wat een hoogmoed.quote:Op zondag 8 december 2024 15:48 schreef Montagui het volgende:
Neger is een normaal Nederlands woord, zonder negatieve connotatie.
Ook, maar dat is nog een keuze die mensen vaak zelf maken. Je huidskleur ligt vast bij je geboorte.quote:
Ik vind het ook allemaal verwarrend iemand met een donkere huidskleur 'zwarte' noemen ipv neger terwijl ik zwarte beledigend vind.quote:Op zondag 8 december 2024 15:39 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet. Ik niet.quote:Op zondag 8 december 2024 16:30 schreef ricky3 het volgende:
[..]
ik vind het ook niet cool dat jij hier op fok racistische retoriek verspreidt.
Of idioterie.quote:
Totaal verschillend. Verder valt er niks te verbieden. Hier is neger volgens mij niet verboden. Negroïde primaten is van een heel ander kaliber.quote:Op zondag 8 december 2024 15:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jep.
Ik vind het altijd een beetje stuitend om anders om te springen vanwege een huidskleurtje zegmaar, dus donkere personen in de VS die elkaar nigger noemen mag dan weer wel, tjah, verbied het dan allemaal ofzo.
Zoals woke ook een positieve term is. Betekent sociaal, emphatisch. Het is gestolen door rechts..quote:Op zondag 8 december 2024 15:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Laat je niet de wet voorschrijven. Neger is een normaal Nederlands woord, zonder negatieve connotatie.
Nikker daarentegen heeft die wel.
Alhoewel 'nikker' ook een andere oud Hollandse betekenis heeft die dan weer niets met negers te maken heeft.
De bedoeling van deze doos is gewoon discriminerend.quote:Op zondag 8 december 2024 15:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Haha, tjah, subjectief, maar in het aard van dit topic... Des te boeiender dat een rechter denkt de ultieme waarheid in pacht te hebben en uit te sluiten dat er andere interpretaties mogelijk zijn, wat een hoogmoed.
Primaat is ook een normaal nederlands woord. Negroide ook.quote:Op zondag 8 december 2024 15:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Laat je niet de wet voorschrijven. Neger is een normaal Nederlands woord, zonder negatieve connotatie.
Nikker daarentegen heeft die wel.
Alhoewel 'nikker' ook een andere oud Hollandse betekenis heeft die dan weer niets met negers te maken heeft.
Het is vrij plat maar veel meer is er inderdaad niet van te maken. En de types hier die haar uitspraken goed proberen te praten steunen dat gewoon.quote:Op zondag 8 december 2024 17:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
De bedoeling van deze doos is gewoon discriminerend.
Ook weer zo'n misvatting. discrimineren ansich betekent niets. het betekent letterlijk onderscheid maken. Het gaat erom op welk gebied je discrimineert. Dus als je iemand anders behandelt vanwege de huidskleur, dan is dat slecht. Als je iemand discrimineert vanwege hun niveau wiskunde dan is dat prima. Deze doos 'behandelt' helemaal niemand, dus kan het ook niet discrimnerend zijn. Ze schrijft gewoon een statement op twitter.quote:Op zondag 8 december 2024 17:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja en Joden zijn besneden oorlogslachtoffers. Indianen roodhuidigen met opa in een tentenkamp.quote:Op zondag 8 december 2024 18:26 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Ook weer zo'n misvatting. discrimineren ansich betekent niets. het betekent letterlijk onderscheid maken. Het gaat erom op welk gebied je discrimineert. Dus als je iemand anders behandelt vanwege de huidskleur, dan is dat slecht. Als je iemand discrimineert vanwege hun niveau wiskunde dan is dat prima. Deze doos 'behandelt' helemaal niemand, dus kan het ook niet discrimnerend zijn. Ze schrijft gewoon een statement op twitter.
het is pas strafbaar als je iemand uitsluit of minder goed behandelt vanwege huidskleur. niet als je de feiten uitspreekt. Het slechts benoemen van huidskleur is niet discriminatie. Er waren daadwerkelijk drie negroide mensen die een blank persoon trapte.
Het zijn toch ook "Negroide primaten" en als dat beledigend bedoeld was, ook wel enigszins terecht toch? Met dat een onschuldig persoon in elkaar trappen?quote:Op zondag 8 december 2024 17:53 schreef tong80 het volgende:
Totaal verschillend. Verder valt er niks te verbieden. Hier is neger volgens mij niet verboden. Negroïde primaten is van een heel ander kaliber.
Maybe maar ik kan dat niet uitlezen.quote:Op zondag 8 december 2024 17:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Same, als mensen mij zwart noemen vind ik het ook best beledigend want ik ben zeker niet zwart. En blanken wit noemen vind ik ook vreemd, dan zou ik jullie toch eerder roze moeten noemenquote:Op zondag 8 december 2024 17:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik vind het ook allemaal verwarrend iemand met een donkere huidskleur 'zwarte' noemen ipv neger terwijl ik zwarte beledigend vind.
En het kan in 2026 weer helemaal anders zijn.
Beetje varkenshuidkleurtje...quote:Op zondag 8 december 2024 20:12 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Same, als mensen mij zwart noemen vind ik het ook best beledigend want ik ben zeker niet zwart. En blanken wit noemen vind ik ook vreemd, dan zou ik jullie toch eerder roze moeten noemen
Übermensch is ook een normaal Nederlands woord. Arisch ook.quote:Op zondag 8 december 2024 18:18 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Primaat is ook een normaal nederlands woord. Negroide ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |