Door wie is dat verhaal ontkracht? Israel?quote:Op maandag 16 december 2024 15:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het wel apart dat een ontkracht verhaal als die baby's steeds herhaald wordt, maar een ander ontkracht verhaal bijvoorbeeld over de Isralische raketaanval op dat ziekenhuis niet als een argument gezien wordt om het waarheidsgehalte van de verhalen van een kant met een korreltje zout te nemen.
De term Genocide staat voor uitroeiing van een volk.quote:Op maandag 16 december 2024 16:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jij zal het vast beter weten dan al die geleerden die instituten voor mensenrechten
Nee daar staat het niet voor. Ken je feiten!quote:Op maandag 16 december 2024 16:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De term Genocide staat voor uitroeiing van een volk.
Is Israel daar mee bezig? Nee, je kunt veel zeggen over hoe de Isral de boel aanpakt, maar als ze een volk zouden willen uitmoorden waren er wel snellere methodes.
Zullen we dan even naar Hamas gaan, wat heeft Hamas precies in hun handvest staan met betrekking tot de Joden in Israel? Als je zo een kenner bent, dan weet je het vast wel.
quote:Op maandag 16 december 2024 17:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee daar staat het niet voor. Ken je feiten!
Het is breder dan dat, anders zouden een aantal Holocaust deskundigen het woord absoluut niet in de mond durven te nemen als het over Gaza 2023/2024 gaat. Het woord wordt ook gebruikt bij de Rohinya, Oekrane 2022, Tibet of Oeigoeren. Het aantal burgerslachtoffers is bij alle vijf 'laag'.quote:Op maandag 16 december 2024 16:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
De term Genocide staat voor uitroeiing van een volk.
Is Israel daar mee bezig? Nee, je kunt veel zeggen over hoe de Isral de boel aanpakt, maar als ze een volk zouden willen uitmoorden waren er wel snellere methodes.
Zullen we dan even naar Hamas gaan, wat heeft Hamas precies in hun handvest staan met betrekking tot de Joden in Israel? Als je zo een kenner bent, dan weet je het vast wel.
Intentie is de factor. Er is absoluut een partij in dit conflict die genocide wil plegen en als ze de minste mogelijkheid krijgen, ook zou plegen. En die partij is niet Isral.quote:Op maandag 16 december 2024 17:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is breder dan dat, anders zouden een aantal Holocaust deskundigen het woord absoluut niet in de mond durven te nemen als het over Gaza 2023/2024 gaat. Het woord wordt ook gebruikt bij de Rohinya, Oekrane 2022, Tibet of Oeigoeren. Het aantal burgerslachtoffers is bij alle vijf 'laag'.
Alsof Hamas cameraploegen vrij gaat laten filmen. Je kan propaganda verspreiden of oprotten. totaal geen persvrijheid.quote:Op maandag 16 december 2024 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zouden ze internationale pers, waarnemers toe moeten laten? die hebben er toch niets te zoeken?
Isralische politici hebben hun visie omtrent het Gaza-probleem duidelijk kenbaar gemaakt.
Hamas heeft altijd en overal geprobeerd de cijfers aan te passen, men maakt ook doelbewust geen onderscheid tussen strijder en burger. Maar het is bijzonder om te zien hoe je hier weer in de bres springt voor deze antisemitische terreurgroepering.quote:Op maandag 16 december 2024 14:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
De eerdere conflicten waarin ze de cijfers niet manipuleerden. In tegenstelling tot de 40 onthoofde babies... Ken je die grap nog? Ook eentje in een oven.
Ah, ja, militairen. Zoals het hele Nova festival bijvoorbeeld?quote:Op maandag 16 december 2024 14:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn hun acties vooral gericht op militairen. In tegenstelling tot dat genocidaal regime
Ben het hardnekkig met 'm oneens, maar dat heb ik 'm niet zien doen.quote:Op maandag 16 december 2024 12:36 schreef raptorix het volgende:
En figuren zoals Chadi zijn de typische Palestijn, eerst hard feesten als er onschuldige burgers afgeslacht en verkracht worden, maar als ze vervolgens aangepakt worden snel zeuren om oorlogstribunalen en waarnemers.
Palestijnen zijn behoorlijk hard leers, hopelijk snappen ze nu eindelijk eens dat grote acties grote consequenties hebben.
Het staat er wel, knalhard,moet ik quoten, of doe je het zelf?quote:Op maandag 16 december 2024 17:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee daar staat het niet voor. Ken je feiten!
Het gaat niet om het aantal, het gaat om het doel.quote:Op maandag 16 december 2024 17:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is breder dan dat, anders zouden een aantal Holocaust deskundigen het woord absoluut niet in de mond durven te nemen als het over Gaza 2023/2024 gaat. Het woord wordt ook gebruikt bij de Rohinya, Oekrane 2022, Tibet of Oeigoeren. Het aantal burgerslachtoffers is bij alle vijf 'laag'.
Mijn god, waarom moet ik het opzoeken voor je, anders lees je de eerst paraaf.quote:Op maandag 16 december 2024 18:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zou zeggen zoek het maar op. Of durf je het niet?
Ach misschien moeten we die man maar laten raaskallen. Komt geen zinnig woord uit.quote:Op maandag 16 december 2024 18:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hamas heeft altijd en overal geprobeerd de cijfers aan te passen, men maakt ook doelbewust geen onderscheid tussen strijder en burger. Maar het is bijzonder om te zien hoe je hier weer in de bres springt voor deze antisemitische terreurgroepering.
[..]
Ah, ja, militairen. Zoals het hele Nova festival bijvoorbeeld?
Onderhandelen met terroristen?quote:Op maandag 16 december 2024 18:53 schreef havanagila het volgende:
Blijkbaar kans op een staakt het vuren en vrijlaten van de gijzelaars?
Heeft ook maar een "genocide" gekost, maar dan heb je wat.
Hamas![]()
Je vergelijkt Israel met Hamas? dat neigt naar antisemitisme.quote:Op maandag 16 december 2024 17:57 schreef havanagila het volgende:
[..]
Alsof Hamas cameraploegen vrij gaat laten filmen. Je kan propaganda verspreiden of oprotten. totaal geen persvrijheid.
En wat een inhoudelijke reacties weer, Chadi. Dank.
Ja doe eens quoten.quote:Op maandag 16 december 2024 19:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het staat er wel, knalhard,moet ik quoten, of doe je het zelf?
Genocide had ik al uitgelegd, wat is het standpunt van Hamas volgens hun handvest over Joden in Israel?quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja doe eens quoten.
Ik help je een handje..
https://www.un.org/en/genocide-prevention/definition
Officieel (naar de westerse wereld toe)quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Genocide had ik al uitgelegd, wat is het standpunt van Hamas volgens hun handvest over Joden in Israel?
Ik wacht op je quote!quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Genocide had ik al uitgelegd, wat is het standpunt van Hamas volgens hun handvest over Joden in Israel?
Ze moeten Israel pas erkennen als zij erkend worden. de PLO heeft daar een grote vergissing begaan door israel wel te erkennen en zelf met lege handen en loze beloftes achter te blijven. En Israel staat niet gelijk aan joden hoe graag je dat ook wil om beeldvorming te bewerken.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Officieel (naar de westerse wereld toe)
Na een lange periode van interne discussie presenteerde Hamas begin mei 2017 een nieuw handvest. Dit nieuwe manifest laat een aantal opvallende verschuivingen zien. Zo verklaart Hamas niet langer uit te zijn op het vernietigen van Isral (al wordt Isral ook niet erkent in het nieuwe beleidsdocument) en verklaart het zich onafhankelijk van de Moslimbroederschap. Tevens erkent de organisatie in het nieuwe document ook niet-gewelddadige methoden, zoals protesten.
https://kennisbankterrorisme.nctv.nl/organisaties/hamas
Ze hadden gewoon zelfbestuur he? Ze worden overladen met EU geld, waarschijnlijk zit dat geld vooral bij de leiding in Qatarquote:Op dinsdag 17 december 2024 12:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze moeten Israel pas erkennen als zij erkend worden. de PLO heeft daar een grote vergissing begaan door israel wel te erkennen en zelf met lege handen en loze beloftes achter te blijven. En Israel staat niet gelijk aan joden hoe graag je dat ook wil om beeldvorming te bewerken.
De PLO denkt alleen aan de PLO. Aan macht en geld. Voor 'de Palestijn' zou het beter zijn als de PLO asap vervangen wordt door iets anders, zolang het geen terreurorganisatie is, is elk alternatief al beter.quote:Op dinsdag 17 december 2024 12:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze moeten Israel pas erkennen als zij erkend worden. de PLO heeft daar een grote vergissing begaan door israel wel te erkennen en zelf met lege handen en loze beloftes achter te blijven. En Israel staat niet gelijk aan joden hoe graag je dat ook wil om beeldvorming te bewerken.
Ze hebben net zoveel zelfbestuur als een Kapo.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon zelfbestuur he? Ze worden overladen met EU geld, waarschijnlijk zit dat geld vooral bij de leiding in Qatar![]()
![]()
![]()
Dat zelfbestuur is de kop ingedrukt door de Terroristen van Hamaz, maar goed jij zal vast denken dat Hamaz vreedzame broeders zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hebben net zoveel zelfbestuur als een Kapo.
Geen ocide!quote:Op dinsdag 17 december 2024 14:56 schreef Chadi het volgende:
Deze dame beschrijft het heel erg goed.
Genocide!
Bekijk deze YouTube-video
Dit klinkt heel veel maar wat zegt het?quote:
Niet Israls probleem.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dit klinkt heel veel maar wat zegt het?
Gemiddelde Nederlander consumeert 3,1 kilo aan eten en drinken per dag, 1131 kilo per jaar, 2,1 miljoen Nederlanders hebben dan dus 2.375.000 ton eten en drinken nodig
Dus ongeveer twee keer zoveel mits die vrachtwagens alleen eten en drinken vervoeren maar er staat food and aid, dus een deel zal gereserveerd zijn voor kleding, medicijnen en dergelijke
Dan kunnen we ervan uit gaan dat het Hamas deel van de bevolking wel genoeg eten en drinken krijgt ten koste van de rest en dat een deel simpelweg ergens op de plank blijft liggen vanwege al het schieten overal
Dan kan ik me best voorstellen dat een heleboel mensen daar bovengemiddeld veel trek hebben atm
Als ik deze reactie zo lees dan lijkt het of ik Israel de schuld gaf maar als ik dan in mijn reactie kijk zie ik het er niet bij staan gek genoegquote:Op dinsdag 17 december 2024 16:42 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Niet Israls probleem.
Dat is ook het hele punt omtrent die hongersnood- en genocidediscussie. Er is een partij in dat conflict die hongersnood en genocide als wapens hanteert. En die partij is niet Isral.
Sorry, was niet als kritiek, of berhaupt naar jou toe bedoeld.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als ik deze reactie zo lees dan lijkt het of ik Israel de schuld gaf maar als ik dan in mijn reactie kijk zie ik het er niet bij staan gek genoeg
Internationale wetgeving vindt van wel. Isral is verantwoordelijk voor de bevolking van Gaza!quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:42 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Niet Israls probleem.
Dat is ook het hele punt omtrent die hongersnood- en genocidediscussie. Er is een partij in dat conflict die hongersnood en genocide als wapens hanteert. En die partij is niet Isral.
De pest aan deze discussie (Rusland vs Oekrane ook bv) is dat iedereen gelijk in de verdediging schiet als iemand niet direct de polonaise achter A of B aanlooptquote:Op dinsdag 17 december 2024 16:52 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Sorry, was niet als kritiek, of berhaupt naar jou toe bedoeld.
Was een algemene opmerking en misschien een soort van aanvulling op jouw reactie.
Er is n partij die alle grenzen volledig controleert en bepaalt wat het gebied in kan en mag. Als het zoals jij zegt niet haar probleem (verantwoordeljkheid?) is of er voldoende toegelaten wordt, wie is er dan wl verantwoordelijk?quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:42 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Niet Israls probleem.
Dat is dan ook het hele verdienmodel. Aanvallen en oorlogen uitlokken zodat mensen het alleen over de Palestijnen en het kwaadaardige Isral hebben. Financile steun in eigen zak duwen, zoals iedere ordinaire dictator, Palestijnen die andere meningen hebben monddood en gewoon dood maken, etcquote:Op dinsdag 17 december 2024 13:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon zelfbestuur he? Ze worden overladen met EU geld, waarschijnlijk zit dat geld vooral bij de leiding in Qatar![]()
![]()
![]()
Nee hoor, Isral is namelijk niet verantwoordelijk voor de bevolking van Gaza. Dat is de taak van de Palestijnen zelf en daarnaast zou een land als Egypte kunnen helpen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Internationale wetgeving vindt van wel. Isral is verantwoordelijk voor de bevolking van Gaza!
Maar buiten dat is het schandalig en moreel verwerpelijk om eerst voedsel te sturen en te bombarderen waar het opgeslagen wordt. Pure evil!
Je kan met geen mogelijkheid het menselijk leed wat daar bewust mensen aangedaan wordt omdat ze niet joods zijn, goed praten.
Dat is totaal niet relevant. Egypte is namelijk geen betrokken partij in dit conflict maar zij hebben wel een grensovergang met de Gazastrook. Waarom zou Egypte dan geen optie zijn voor de doorgang van voedsel en humanitaire hulp? Nu moet Isral dit van de internationale gemeenschap doen, terwijl men dan dus effectief gezien de tegenpartij aan het bevoorraden is.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:22 schreef havanagila het volgende:
Ja, Egypte is ook niet gek. Die weten verdomd goed dat Hamas meekomt met vluchtelingen, en doodleuk raketten gaat lanceren.
Zitten ze in hetzelfde bootje als Isral. Je burgers laten afslachten, of terugschieten op een vluchtelingen kamp.
Allemaal niet nodig als die laffe hamasratten wat fatsoen hadden.
Dat vind jij. Internationaal recht denkt dat anders overquote:Op dinsdag 17 december 2024 18:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Isral is namelijk niet verantwoordelijk voor de bevolking van Gaza. Dat is de taak van de Palestijnen zelf en daarnaast zou een land als Egypte kunnen helpen.
Tsja, het is en blijft het internet. Veel succes op een inhoudelijke discussie. Zeker bij een onderwerp als dit.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
De pest aan deze discussie (Rusland vs Oekrane ook bv) is dat iedereen gelijk in de verdediging schiet als iemand niet direct de polonaise achter A of B aanloopt
User in kwestie zette hongersnood tussen aanhalingstekens met de tweet in kwestie erbij
Daar reageerde ik op, het zal idd wat simplistisch en het zal heus niet voor iedereen gelden maar dat een hele groep heel veel honger heeft daar lijkt me evident
Ja groot deel van de schuld ligt bij Hamas en nee dit is niet heel ongebruikelijk bij oorlog en vluchtelingenkampen enzo maar die aanhalingstekens voelen wat smerig
Integendeel. Doordat Egypte namelijk een grens met de Gazastrook heeft, die men net zoals Isral doelbewust gebarricadeerd en moedwillig dichthoud niet. Dit zorgt dat Egypte een mogelijkheid tot vluchten een doorgang van hulpgoederen weghaalt.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:27 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat vind jij. Internationaal recht denkt dat anders over
Mooi dat je zelf steeds aangeeft dat de enige reden waarom dit conflict je bezighoudt religie is.quote:
Dat zijn ze wel. Zolang Isral niet bereid is om controle over de Philadelphi corridor op te geven en volledig toezicht wilt behouden over wat er in en uit Gaza gaat hebben ze de morele plicht om alle burgers daar te voorzien. Als ze Gaza willen inlijven dan mogen ze iedereen daar een Isralisch paspoort geven en horen de Palestijnen dezelfde rechten te krijgen als Israliers.quote:Op dinsdag 17 december 2024 18:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, Isral is namelijk niet verantwoordelijk voor de bevolking van Gaza. Dat is de taak van de Palestijnen zelf en daarnaast zou een land als Egypte kunnen helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |