abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218722916
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2025 14:16 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Serieuze kans dat Intermarche onder Unox eindigt en sowieso niks te verkopen heeft toch?
Ja, zou het mooiste scenario zijn wat mij betreft. Een heel promotie- en degradatie gedoe bedenken en dan kan iemand toch zo een licentie kopen is wel erg :') :') :')
pi_218723174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 15:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, zou het mooiste scenario zijn wat mij betreft. Een heel promotie- en degradatie gedoe bedenken en dan kan iemand toch zo een licentie kopen is wel erg :') :') :')
Je koopt natuurlijk niet direct een licentie maar een bedrijf waarbinnen de licentie gehouden wordt. Vanwege de bescherming van het eigendomsrecht in Europa en het recht eigendom te mogen vervreemden is zo'n constructie ook niet eenvoudig tegen te gaan voor de UCI.
pi_218739638
Ik vraag me wel af waar Uno-X nu nog 1000 punten moet inhalen op Cofidis. In Canada zal een Waerenskjold oid zich er vast wel tussen smijten. Maar het Italiaanse najaar zullen ze niet overal uitgenodigd zijn lijkt me? Langkawi dan voor gaan?
pi_218748668
Volgens Abrahamsen mogen Uno-X rijders niet naar WK zodat ze punten kunnen halen. Dus blijkbaar wel echt een doel.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_218748694
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:39 schreef Steven184 het volgende:
Volgens Abrahamsen mogen Uno-X rijders niet naar WK zodat ze punten kunnen halen. Dus blijkbaar wel echt een doel.
Dat lijkt me dan weer een slecht gevolg van het puntensysteem. Iemand als Johannessen zal geen podium rijden, maar is goed genoeg voor een ereplaats op het WK
  vrijdag 12 september 2025 @ 11:55:44 #181
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_218748784
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:39 schreef Steven184 het volgende:
Dat kunnen ploegen toch helemaal niet verbieden?
pi_218749119
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:44 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dat lijkt me dan weer een slecht gevolg van het puntensysteem. Iemand als Johannessen zal geen podium rijden, maar is goed genoeg voor een ereplaats op het WK
Maar wat maakt dat dan uit? Een 8e plek op een WK, tja.. Snap dat een renner graag gaat hoor, maar kan Uno nu ook wel begrijpen.
pi_218749150
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat kunnen ploegen toch helemaal niet verbieden?
Geen idee
pi_218749438
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 12:27 schreef Funzel het volgende:

[..]
Maar wat maakt dat dan uit? Een 8e plek op een WK, tja.. Snap dat een renner graag gaat hoor, maar kan Uno nu ook wel begrijpen.
Nu is Johannessen na de Tour volledig uit vorm, dus het maakt waarschijnlijk toch niks uit, maar je hebt niet elk jaar een parcours waar je als klimmer kans maakt en nu krijgt hij niet eens de kans..

En vanuit de ploeg is het logisch dat ze eerst voor de eigen belangen kiezen, maar dit lijkt me vanuit de UCI niet de bedoeling
pi_218750277
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:15 schreef Funzel het volgende:
Ik vraag me wel af waar Uno-X nu nog 1000 punten moet inhalen op Cofidis. In Canada zal een Waerenskjold oid zich er vast wel tussen smijten. Maar het Italiaanse najaar zullen ze niet overal uitgenodigd zijn lijkt me? Langkawi dan voor gaan?
Straks lekker naar Guangxi punten pakken.
Dat schijnt volgens het AD heel erg te zijn. Ik zag de kop van een artikel: "Veelbesproken Juan Ayuso hoeft dankzij ritzege in Vuelta niet meer 'voor straf' naar China ".
pi_218751639
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 11:44 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Sowieso is het idee van een WK dat elk land z'n beste renners stuurt. En niet dat die thuis blijven, omdat ze punten moeten gaan pakken in China.
pi_218896779
quote:
17 17 - Team Picnic PostNL WT 26934
18 16 ▼2 Intermarché - Wanty WT 26480
19 20 ▲1 Uno-X Mobility PRT 25225
20 18 ▼2 Cofidis WT 25054
De huidige stand. Uno-X heeft iets terrein verloren aan Intermarche (dat dus hoogstwaarschijnlijk fuseert met Lotto en op de licensie van Lotto verder gaat). Maar de Noorse worstenbrigade gaat er deze weken nog wel volle bak voor.

Als IWG de 18e plek weet te behouden dan kunnen ze in theorie hun plaatsje 'verkopen' aan de hoogste bieder. Als dat niet kan dan gaat in principe de strijd tussen Uno-X en Cofidis, waar de kans niet groot is dat Cofidis nog voorbij de Noren gaat.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_218896794
Weet niet of die startlijst qua teams al compleet is, maar zie Uno-X dan weer niet op de lijst staan voor de Tour of Guangxi en de Tour of Taihu Lake
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_218898217
Als Uno boven Cofidis eindigt hebben zij dus alleen World Tour als de Belgen fuseren?
pi_218902953
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 14:05 schreef Funzel het volgende:
Als Uno boven Cofidis eindigt hebben zij dus alleen World Tour als de Belgen fuseren?
Ja, want het gat met Inermarché-Wanty om de 18-e plek is te groot geworden en gebleven.
pi_218916905
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 10:19 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ja, want het gat met Inermarché-Wanty om de 18-e plek is te groot geworden en gebleven.
Dan mogen ze dus die licentie niet verpatsen?
pi_218961563
Uno vandaag weer de nodige ereplaatsen, ik denk dat we onderhand wel kunnen stellen dat het voor Cofidis klaar is in elk geval.
pi_218963505
Ik zou er niet rouwig om zijn als het aantal WT-ploegen met de fusie van Lotto en Intermarche terugbrengen naar 17 in plaats van 18. Geeft net wat meer ruimte om wildcards uit te delen.
pi_218965901
Ik vind dat Uno er wel echt eentje verdiend, voeren tenminste een mooi en herkenbaar beleid.
pi_218966023
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 12:57 schreef franklop het volgende:

Uno-X lijkt dus beste papieren te hebben als IWG er niet voor kiest zijn licentie te verkopen bij een fusie met Lotto.

Gezien de hoeveelheid schuld daar naar verluid in zit en hoeveelheid van sponsoren die verdwijnen, zie ik een verkoop eigenlijk niet realistisch. Tenzij Adams een nieuw hobby project wilt starten.
pi_218976422
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 20:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik zou er niet rouwig om zijn als het aantal WT-ploegen met de fusie van Lotto en Intermarche terugbrengen naar 17 in plaats van 18. Geeft net wat meer ruimte om wildcards uit te delen.
Het zou van mij zelfs wel terug mogen naar 16. Nog meer ruimte voor wild cards en kun je de Pro tour ook een beetje levend houden.
pi_219016410
quote:
Koerst het Cofidis van Teuns en Fretin ook de komende drie jaar in de World Tour? “337 punten in het krijt, maar net nu is het vat af”

Met nog één koersweek voor de boeg zijn de meeste kaarten geschud. Behalve: welk team stapt de komende cyclus van drie jaar als World Team door het leven? Handhaaft het Cofidis van Dylan Teuns en Milan Fretin zich door de kloof van 337 punten op het Noorse Uno-X nog dicht te fietsen?

Nu UAE Team Emirates-XRG en Tadej Pogacar in haast iedere wedstrijd de concurrentie naar het achterplan fietst, is de spanning in de achterste regionen van het peloton te vinden. Zo wordt aan het eind van deze week de eindafrekening opgemaakt. Niet enkel van dit wielerjaar. Maar ook van de drie voorbije seizoenen. Het is de volgorde van die ranking die bepaalt wie zich de komende cyclus van drie seizoenen een World Tour-team mag noemen.

Lotto (twaalfde) heeft zijn schaapjes alvast op het droge. Hetzelfde geldt voor Israel-Premier Tech (dertiende), dat volgend jaar zijn voornaam laat vallen om verdere controverse te voorkomen. Lotto zal trouwens eveneens van naam veranderen. De wielerploeg van de Nationale Loterij heeft zijn verloving aangekondigd met Intermarché-Wanty, en dat ondanks een schuldenberg van 2,5 miljoen euro bij de gegeerde bruid. Indien de bruidsklokken daadwerkelijk weerklinken, zal dat gevolgen hebben voor de World Tour-licenties van 2026-2028.

Strijd om plek 19
In dat geval zal ook nummer 19 op de huidige UCI-ranking verzekerd zijn van een World Team-status. Op dit moment valt het Noorse ProTeam Uno-X Mobility die eer te beurt. Tenzij het Franse Cofidis nog haasje-over springt door een achterstand van 337 punten goed te maken. Aan Dylan Teuns om woensdag in de Giro del Veneto en/of zondag in de Veneto Classic aan de achterstand te knabbelen. Twee Italiaanse koersen die tot de ProSeries behoren en telkens 200 punten voor de winnaar in petto hebben. Uno-X Mobility verschijnt daar echter evenzeer aan de start.

“Persoonlijk heb ik het nog niet gemerkt dat de Noren en Denen van Uno-X op mijn wiel rijden, maar volgens mijn ploeggenoten gebeurt het wel degelijk”, onthult Teuns. “Die negentiende stek garandeert een verlengd verblijf in de World Tour en dus zijn alle punten welkom. Maar net op dit moment is het vat af, bij mij toch alleszins. De verklaring? Na zondag zal ik 71 koersdagen achter mijn naam hebben staan. Vroeger was dat perfect normaal. Maar zondagochtend, in bed, heb ik de oefening eens voor mezelf gemaakt door te turven hoeveel koersdagen de toppers gereden hebben. Het totaal kwam telkens tussen 45 en 55 uit.”

Cofidis heeft echter nog twee ijzers in het vuur. In tegenstelling tot hun Scandinavische concurrent verschijnt het team van de Noord-Franse kredietverstrekker in twee Aziatische wedstrijden aan de start: van woensdag tot zondag in de Chinese Gree-Tour of Guangxi (een rittenkoers van World Tour-niveau waarin de winnaar dagelijks 40 punten kan oppikken en de eindwinnaar 300 punten) en de Japan Cup op zondag (een eendagskoers in de ProSeries, eveneens goed voor 200 punten voor de winnaar). Kortom, er liggen nog kansen voor Cofidis indien het in Italië niet wil lukken.

Drie wildcards
Cofidis vecht niet alleen om de negentiende plaats te bemachtigen en hun World Tour-licentie te behouden, ze moeten zich ook richten op het klassement van 2025. Als ze degraderen en in 2026 doorgaan als ProTeam, zouden ze in 2025 bij de top drie ProTeams moeten horen om verplichte uitnodigingen voor World Tour-koersen in 2026 te krijgen. Momenteel staan ​​ze achter Uno-X Mobility, Israel-Premier Tech, Tudor, Q36.5 en Arkéa B&B Hotels.

Als Uno-X Mobility en Israel-Premier Tech promoveren en Arkéa wordt ontbonden, voldoen ze aan die topdrievoorwaarde. Maar ze zullen er alles aan moeten doen om TotalEnergies, dat hen momenteel op de hielen zit met 19 punten minder, achter zich te houden.
pi_219020426
Lotto en IWG hebben hun fusievoorstel ingediend bij de UCI, lees ik op HLN.
pi_219020618
Arkéa-B&B houdt er mee op als wielrenploeg.
pi_219036837
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 13:12 schreef Idisrom het volgende:
Lotto en IWG hebben hun fusievoorstel ingediend bij de UCI, lees ik op HLN.
Dan strijden Uno en Cofidis voor het laatste WT plekje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')