abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215815844
Dat doet 'ie anders nooit :')
  Miss 200.000.000! maandag 9 december 2024 @ 13:25:03 #152
367000 roos94
pi_215816520
Playstupidgameswinstupidprizes hhh
pi_215818782
Waarom leeghoofdig tokkie volk altijd zo’n hond meent te moeten aanschaffen is me werkelijk een raadsel.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_215820558
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 18:36 schreef Bloemkool het volgende:
Waarom leeghoofdig tokkie volk altijd zo’n hond meent te moeten aanschaffen is me werkelijk een raadsel.
Relatief goedkoop status symbool in de achterbuurt.
pi_215820595
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 18:36 schreef Bloemkool het volgende:
En 9 van de 10 keer komt de hond van marktplaats of bij inteelt fokker vandaan.
pi_215821501
dit soort verhalen lees ik maar al te vaak. is ook een groot probleem in het VK met die XL bullies. elke paar dagen weer een persoon, vaak een kind, doodgebeten of extreem verwond. hartverscheurend om te lezen over hoe kleine kinderen worden aangevallen door deze beesten die niet in onze samenleving horen
pi_215821524
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 23:19 schreef gwn_een_user het volgende:
dit soort verhalen lees ik maar al te vaak. is ook een groot probleem in het VK met die XL bullies. elke paar dagen weer een persoon, vaak een kind, doodgebeten of extreem verwond. hartverscheurend om te lezen over hoe kleine kinderen worden aangevallen door deze beesten die niet in onze samenleving horen
Dat allemaal in het land van de Crufts.
Maar wij hebben Gaus! (helaas)
pi_215821959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:44 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Negen van de tien keer ook in een of ander krap appartement en dan 1 of 2 keer per dag uitlaten
Ja, gewoon rijtjeshuis met kleine achtertuin. En dan 2 border collies en nog een bulldog oude stijl (grote onderklep en dan twee hoektanden als dolken omhoogstekend en poten net niet aan de buitenkant van een zware romp). Het zichtbare hond uitlaten was een snelle wandeling straatje uit en weer terug.
Het is me een raadsel waarom zulke misvormde honden gefokt worden. Je ziet meteen dat het ongezond is.
Herdershonden zien er tegenwoordig ook uit als zwaar gehandicapt, terwijl het juist mooie honden waren.
pi_215821967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 02:46 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Ja, gewoon rijtjeshuis met kleine achtertuin. En dan 2 border collies en nog een bulldog oude stijl (grote onderklep en dan twee hoektanden als dolken omhoogstekend en poten net niet aan de buitenkant van een zware romp). Het zichtbare hond uitlaten was een snelle wandeling straatje uit en weer terug.
Het is me een raadsel waarom zulke misvormde honden gefokt worden. Je ziet meteen dat het ongezond is.
Herdershonden zien er tegenwoordig ook uit als zwaar gehandicapt, terwijl het juist mooie honden waren.
Mensen zoeken liefde en verbinding in de band met dieren, omdat mensen zo teleurstellend zijn in hun gedrag. Raadsel opgelost?
pi_215821972
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 03:03 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Mensen zoeken liefde en verbinding in de band met dieren, omdat mensen zo teleurstellend zijn in hun gedrag. Raadsel opgelost?
Ik heb dit voorbeeld nooit als zoektocht naar liefde en verbinding gezien. Er is geen liefde in een hond die niet bejaard oid is een miniem uitlaatloopje te geven. Laat staan gedreven, zeer actieve werkhonden als border collies tot apathie dwingen.
pi_215822013
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 03:08 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Ik heb dit voorbeeld nooit als zoektocht naar liefde en verbinding gezien. Er is geen liefde in een hond die niet bejaard oid is een miniem uitlaatloopje te geven. Laat staan gedreven, zeer actieve werkhonden als border collies tot apathie dwingen.
Zeker, de border collies, fijne werkhonden, en die laten snappen wat je van ze verwacht. Leren ze van de begeleider en een andere border collie die het spelletje reeds gesnopen heeft. Crufts!

Maar ga niet voorbij aan het feit dat er teleurgestelde mensen bestaan die hun gebrek aan liefde en verbinding in hun leven trachten te compenseren door het nemen van een hond in huis.
  dinsdag 10 december 2024 @ 09:11:18 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215822874
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 17:04 schreef Vincent_student het volgende:
Waarom moeten mensen zo nodig zo'n ras kiezen? Er zijn toch heel veel andere lieve honden? Ik begrijp zoiets niet. Ga naar het asiel en neem gewoon een lieve hond die daar zit te wachten op een baasje. Zonde van je geld om een rashond te kopen. En een kind achterlaten bij een pitbull, hoe dom kun je zijn.
Omdat sommige asiels rücksichtslos pitbulls mét een geschiedenis van bijtincidenten marketen aan gezinnen met kinderen. "Onbegrepen ras", "gefokt als kinderjuf", "het is een kwestie van opvoeding" of ze noemen ze een "labrador mix", "boxer mix" of een andere lulterm.

Je ziet ook op veel webpagina's van asiels het aantal pitbullachtigen dat daar zit groeien. In de VS is de situatie al zo dat het in veel asiels onmogelijk is om nog een normale hond te vinden tussen alle landhaaien. Ze worden namelijk massaal gefokt in achtertuinen door bedenkelijke types, net zo massaal gedumpt na incidenten en hebben daarnaast de neiging om hele grote nestjes te krijgen, krioelend van ongewenste, slecht gefokte inteelthondjes.

Daardoor is de pitnutterlobby inmiddels gedwongen om aparte asiels op te richten, de "no kill shelters" want het is zo zielig als ze steeds niet plaatsbaar zijn en dus op de euthanasielijst komen, die dus tjokvol zitten met pitbulls die soms jaren zitten te lijden in hun hokjes.
pi_215822903
waarom de moeder voor de rechter en niet de hondt
Plaats hier uw advertentie
pi_215822910
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:14 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
waarom de moeder voor de rechter en niet de hondt
De hondt heeft al een spuitje gehad. Moeder heeft natuurlijk de baby in gevaar gebracht.
  Spellchecker dinsdag 10 december 2024 @ 12:09:18 #165
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215824189
Muilkorf op straat om te voorkomen dat de hond stenen at.

Dat mocht niet.
Baby wel. :'(
pi_215825701
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Omdat sommige asiels rücksichtslos pitbulls mét een geschiedenis van bijtincidenten marketen aan gezinnen met kinderen. "Onbegrepen ras", "gefokt als kinderjuf", "het is een kwestie van opvoeding" of ze noemen ze een "labrador mix", "boxer mix" of een andere lulterm.

Je ziet ook op veel webpagina's van asiels het aantal pitbullachtigen dat daar zit groeien. In de VS is de situatie al zo dat het in veel asiels onmogelijk is om nog een normale hond te vinden tussen alle landhaaien. Ze worden namelijk massaal gefokt in achtertuinen door bedenkelijke types, net zo massaal gedumpt na incidenten en hebben daarnaast de neiging om hele grote nestjes te krijgen, krioelend van ongewenste, slecht gefokte inteelthondjes.

Daardoor is de pitnutterlobby inmiddels gedwongen om aparte asiels op te richten, de "no kill shelters" want het is zo zielig als ze steeds niet plaatsbaar zijn en dus op de euthanasielijst komen, die dus tjokvol zitten met pitbulls die soms jaren zitten te lijden in hun hokjes.
dit is net 'resident evil', waar kwade elementen binnen een mega bedrijf allerlei gevaarlijke biowapens creëren en loslaten op de samenleving.

maar wij laten het gwn in klaar daglicht toe. er worden monsterhonden gefokt die niet horen te bestaan. die XL bullies zijn echt levensgevaarlijke beesten, die zodra ze je in hun bek hebben, echt blijven vasthouden tot of jij of zij dood zijn. die dingen zijn echt heel sterk.
pi_215921557
Aan de ene kant snap ik dat de rechters haar geen gevangenisstraf opleggen, want ze is natuurlijk zelf ook een groot slachtoffer.

Aan de andere kant zeg ik, opofferen die vrouw in het groter belang. De tokkies en ander ongedierte moet eens flink afgeschrikt worden om zo'n hond te nemen. Het blijft laag volk dat vol emoties zit, die kun je echt wel bang maken.
pi_215921716
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:42 schreef Confetti het volgende:
Aan de ene kant snap ik dat de rechters haar geen gevangenisstraf opleggen, want ze is natuurlijk zelf ook een groot slachtoffer.

Aan de andere kant zeg ik, opofferen die vrouw in het groter belang. De tokkies en ander ongedierte moet eens flink afgeschrikt worden om zo'n hond te nemen. Het blijft laag volk dat vol emoties zit, die kun je echt wel bang maken.
Het bang maken van jouw soort volk wil alleen nog niet zo lukken, zo te lezen. Over grotere belangen heb je gelukking niets te zeggen.
pi_215921807
Ik was als kind wel eens bij een vriendje en die vader had twee rottweilers waar die ook gewoon bij de politie mee werkte als aanvalhond. Vaak genoeg met z'n tweeën in de tuin gespeeld tussen die honden. Op het begin waren ze wel altijd waaks. Ouders ook weg, wij gewoon als 7 of 8 jarige in die tuin met die honden.

Dat zou ik als ouder niet durven. _O-
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 19 december 2024 @ 19:03:22 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215922202
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 18:12 schreef Discombobulate het volgende:
Ik was als kind wel eens bij een vriendje en die vader had twee rottweilers waar die ook gewoon bij de politie mee werkte als aanvalhond. Vaak genoeg met z'n tweeën in de tuin gespeeld tussen die honden. Op het begin waren ze wel altijd waaks. Ouders ook weg, wij gewoon als 7 of 8 jarige in die tuin met die honden.

Dat zou ik als ouder niet durven. _O-
Ik zou het als ouder ook niet waarderen als ik hoorde dat mijn kinderen elders alleen gelaten werden met honden. Ook al zijn het altijd modelhonden geweest en zijn ze opgevoed door een prof, kinderen laat je nooit alleen met een hond. Of andersom.
pi_215922849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 19:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zou het als ouder ook niet waarderen als ik hoorde dat mijn kinderen elders alleen gelaten werden met honden. Ook al zijn het altijd modelhonden geweest en zijn ze opgevoed door een prof, kinderen laat je nooit alleen met een hond. Of andersom.
Vroeger kon dat blijkbaar nog gewoon.

Hoe dan ook, ik zou m'n kind liever bij een rottweiler hebben die een gezinshond is en netjes op puppycursus is geweest dan eentje die door de politie wordt gebruikt om boeven te vangen. Die van dat vriendje vroeger waren ook ongetwijfeld goed opgevoed, maar dat politiedingetje, dat vertrouw ik echt vele malen minder.
pi_215923031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 19:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hoe dan ook, ik zou m'n kind liever bij een rottweiler hebben die een gezinshond is en netjes op puppycursus is geweest dan eentje die door de politie wordt gebruikt om boeven te vangen. Die van dat vriendje vroeger waren ook ongetwijfeld goed opgevoed, maar dat politiedingetje, dat vertrouw ik echt vele malen minder.
Het is ook niet altijd zo dat mensen met het type hond dat jij ook noemt, rottweiler, dobermann er niet mee op zouden kunnen gaan.
Maar als er gezinsuitbreiding komt, dan breekt een ander hoofdstuk aan voor de roedel.
  Spellchecker donderdag 19 december 2024 @ 20:36:13 #173
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215923419
quote:

[..]

Vroeger waren de honden nog niet doorgefokt en werden beter opgevoed.

En als hond behandeld.
  donderdag 19 december 2024 @ 20:43:55 #174
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215923501
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 20:36 schreef maily het volgende:

[..]

En als hond behandeld.
Okay Boomer
pi_215923782
quote:

[..]

Die politiehonden wordt ook echt geleerd om boven te vangen en uit te schakelen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_215923790
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 20:36 schreef maily het volgende:

[..]

En als hond behandeld.
Er waren ook veel minder honden. En die lagen inderdaad op de grond en gingen niet mee naar restaurants. Zo smerig als die beesten op de stoelen zitten.
pi_215923814
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Die politiehonden wordt ook echt geleerd om boven te vangen en uit te schakelen.
Daarom vertrouw ik ze nog minder met kinderen en mensen. Ik vertrouw een gezinshond daarentegen wel, of het nou een labrador of amerikaanse stafford is.
pi_215923856
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 21:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daarom vertrouw ik ze nog minder met kinderen en mensen. Ik vertrouw een gezinshond daarentegen wel, of het nou een labrador of amerikaanse stafford is.
Probleem is nog wel eens het doorfokken op uiterlijke kenmerken van de stamboekvereisten.
Opgefokt! hersenletsel bijvoorbeeld over eisen gesteld op vorm oren, ogen, neus en schedel.

Gezinshonden kunnen wel eens onverwacht uit de hoek komen, met spuitje tot gevolg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')