Mensen moeten bij jou wel door heel veel hoepeltjes springen om op te komen voor een bepaald volk dat in de verdrukking zit. Meteen moet je maar voor ieder ander te verzinnen onderwerp gaan demonstreren/quote:Op donderdag 5 december 2024 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het maakt die 'bevlogen' studenten hypocriete, selectieve hobbyisten die opgezweept door hun iets te dogmatische docenten, politici en media denken iets te betekenen voor mensenrechten.
Die het gros, nogmaals, geen reet interesseert. Zolang netflix maar zoemt en klarna een optie blijft.
Nee, je hebt zojuist gewoon een extreem incoherent verhaal gehouden. Dat er een paar exreem progressieve studenten en radicaal conservatievelingetjes zich kunnen vinden op een onderwerp doet er verder helemaal niets aan af. Want laten we nu wel wezen het gros dat zich hierover zorgen maakt valt helemaal niet onder één van deze twee groepen. Dat speelt zich vooral af in je hoofd.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel.
Het blijkt eens te meer dat voor mij mensenrechten los staan van politieke, ideologische of anderssoortige motivaties.
Ik zie je vooral weer enorm duiken voor de kwestie waarom voor dít conflict ineens een tenenkrommend hypocriet huwelijk tussen extreem-progressieve studenten en radicaal conservatieve islamisten is gesloten dat echt, echt, echt helemaal niets te maken heeft met hetgeen ik zojuist stelde: correct vs. incorrect volk.
Dit geloof je zelf niet eens.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, je hebt zojuist gewoon een extreem incoherent verhaal gehouden. Dat er een paar exreem progressieve studenten en radicaal conservatievelingetjes zich kunnen vinden op een onderwerp doet er verder helemaal niets aan af. Want laten we nu wel wezen het gros dat zich hierover zorgen maakt valt helemaal niet onder één van deze twee groepen. Dat speelt zich vooral af in je hoofd.
Bij het klootjesvolk wel, dat vindt Frans Timmermans een linkse lul, daar loopt men liever achter Geertje aan, 'omdat negers'.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zodra Timmermans GL buiten flikkert overweeg ik weer PvdA te stemmen. Het probleem zit namelijk niet daar.
Probeer misschien morgen het nog eens te lezen; wellicht dat uiteindelijk een keer helder wordt wat er geschreven staat.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mensen moeten bij jou wel door heel veel hoepeltjes springen om op te komen voor een bepaald volk dat in de verdrukking zit. Meteen moet je maar voor ieder ander te verzinnen onderwerp gaan demonstreren/
Waarom demonstreren de boeren van FDF eigenlijk niet ook voor de Westelijke Sahara?
Goede vraag! Waarom demonstreren Japanners wel voor Palestijnen, maar niet voor de Westelijke Sahara?quote:Op donderdag 5 december 2024 21:49 schreef Hexagon het volgende:
Waarom demonstreren de boeren van FDF eigenlijk niet ook voor de Westelijke Sahara?
Wie zijn dat, dat klootjesvolk?quote:Op donderdag 5 december 2024 21:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij het klootjesvolk wel, dat vindt Frans Timmermans een linkse lul, daar loopt men liever achter Geertje aan, 'omdat negers'.
Oh zeker wel: maar ik leef dan ook niet in een bubbel waarin algoritmes op internet mijn beeld bepalen. Je hebt wat mij betreft een behoorlijk ongenuanceerde visie op de werkelijkheid.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit geloof je zelf niet eens.
Jij zit in een geheel andere bubbel, inderdaad. Eén met andere 'ritmes'.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh zeker wel: maar ik leef dan ook niet in een bubbel waarin algoritmes op internet mijn beeld bepalen. Je hebt wat mij betreft een behoorlijk ongenuanceerde visie op de werkelijkheid.
de uitgeneukte provincialen in hun twee-onder-een-kap met hun doodsangst voor de asielzoekers. En als je GL reduceert tot een paar studentjes en niet weet dat de koers van het Haagse GroenLinks vooral wordt bepaald door mensen als Jesse Klaver, Senna Maatoug en Esma Lahlah die in tegenstelling tot sherrytrut Plasterk wel echt links zijn en bij de PvdA mensen als Timmermans, Moorman en 's Jongers rondlopen raad ik je aan eens het nieuws eens iets diepgaander te volgen.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wie zijn dat, dat klootjesvolk?
En waar komen 'negers' ineens vandaan?
Zie hier.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
de uitgeneukte provincialen in hun twee-onder-een-kap met hun doodsangst voor de asielzoekers. En als je GL reduceert tot een paar studentjes en niet weet dat de koers van het Haagse GroenLinks vooral word bepaald door mensen als Jesse Klaver, Senna Maatoug en Esma Lahlah die in tegenstelling tot sherrytrut Plasterk wel echt links zijn en bij de PvdA mensen als Timmermans, Moorman en 's Jongers rondlopen raad ik je aan eens het nieuws eens iets diepgaander te volgen.
Daar val je wel over, maar GL wegzetten als radicale linkse wappies die met halve terroristen heulen is helemaal oke!quote:Op donderdag 5 december 2024 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zie hier.
Tolerantie, inclusie en diversiteit. Zoals het hoort.
Terroristen.... Wappies...quote:Op donderdag 5 december 2024 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar val je wel over, maar GL wegzetten als radicale linkse wappies die met halve terroristen heulen is helemaal oke!
Andere woorden, maar precies wat je wilde zeggen. Of ga je nu de nuance zoeken omdat het je uitkomt.quote:Op donderdag 5 december 2024 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Terroristen.... Wappies...
Zou je dat kunnen quoten?
Prima, het klootjesvolk pruimt geen allochtonen, ik pruim geen klootjesvolk. We spugen elkaar zeg maar in de bek, dat moet ook kunnen. Kwestie van incompabilite d'humeur.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zie hier.
Tolerantie, inclusie en diversiteit. Zoals het hoort.
En uiteraard likes. Alleen in POL.
Ah zo.quote:Op donderdag 5 december 2024 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Andere woorden, maar precies wat je wilde zeggen. Of ga je nu de nuance zoeken omdat het je uitkomt.
Zal ik het dan maar: paarsgehaarde kruisvaarders voor inclusie en toleratie en aartsconservatieve islamisten noemen?
Stuk genuanceerder.
Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 5 december 2024 22:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Prima, het klootjesvolk pruimt geen allochtonen, ik pruim geen klootjesvolk. We spugen elkaar zeg maar in de bek, dat moet ook kunnen. Kwestie van incompabilite d'humeur.
Mijn waarde Etto. Veruit het overgrote deel van de mensen die daar demonstreren heeft niets met een uit de VS overgewaaide ideologie te maken. Het zijn veelal dezelfde mensen die al jaren al dan niet stilzwijgend de Palestijnen hebben gesteund in hun strijd voor vrijheid en gelijkheid. Dat er ook mensen van de LHBTQIA+ community zijn die ook voor de vrijheid van Palestijnen pleiten, doet verder niets af aan de aard van die demonstraties. Pro-Palestina demonstraties zijn niet van vandaag, gister, of pas vanaf oktober vorig jaar. Ze bestaan al jaren en nemen toe of af qua intensiteit afhankelijk van de mate van de intensiteit van het conflict.quote:Op donderdag 5 december 2024 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah zo.
Die woorden zijn niet gebruikt, maar toch ook weer wel.
Dat het een kruisvaart betreft heb ik je al in geuren en kleuren uitgelegd: een intersectionele kruistocht, gevoed door uit de VS overgewaaide ideologieën, die sinds een paar jaar werkelijk alles door het venster van 'postkolonialisme' menen te moeten aanschouwen, waarbij een ongezonde focus is komen te liggen op zaken als ras, seksuele voorkeur en geslacht als substantiële indicatoren voor het gegeven of iemand al dan niet gepriviligeerd dan wel slachtoffer is, met een even zo ongenuanceerde blik op wat 'Westers denken' wordt genoemd. Dat is dus ook waarom ik de demonstraties duid zoals ik dat doe. Dat is dus allesbehalve ononderbouwd. Het geeft juist aan waarom hele volksstammen wel te porren zijn voor deze kwestie, maar elders, zodra het geen 'Westers' c.q. 'koloniaal' gebeuren aangaat, niet thuisgeven.
Maar voor de goede orde: islamisme = terrorisme?
Dat geloof ik voor geen meter. Zelfs de slogans moeten in het Engels. En de vermenging met de marxisten van XR is natuurlijk ook gewoon toeval.quote:Op donderdag 5 december 2024 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn waarde Etto. Veruit het overgrote deel van de mensen die daar demonstreren heeft niets met een uit de VS overgewaaide ideologie te maken. Het zijn veelal dezelfde mensen die al jaren al dan niet stilzwijgend de Palestijnen hebben gesteund in hun strijd voor vrijheid en gelijkheid. Dat er ook mensen van de LHBTQIA+ community zijn die ook voor de vrijheid van Palestijnen pleiten, doet verder niets af aan de aard van die demonstraties. Pro-Palestina demonstraties zijn niet van vandaag, gister, of pas vanaf oktober vorig jaar. Ze bestaan al jaren en nemen toe of af qua intensiteit afhankelijk van de mate van de intensiteit van het conflict.
De Westerse zelfhaat is bovendien ingegeven doordat steeds meer Westerlingen inzien dat hun eigen buitenlandbeleid niet deugt. Niet strookt met hun eigen normen en waarden. Of dat nu de inmenging is geweest in Irak - of elders in het Midden-Oosten. En dan is een conflict waar geen of veel minder sprake is van Westerse inmenging inderdaad wat minder interessant, want daar hebben we eenmaal een stuk minder invloed op.
Waarom zou je jezelf haten als je vind dat een bepaald volk onrecht wordt aangedaan?quote:Op donderdag 5 december 2024 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat geloof ik voor geen meter.
En Westerse zelfhaat? Groot woord. Is dat verdiend, die zelfhaat? Logisch?
Die laatste paragraaf bevestigt mij enkel in mijn standpunt, trouwens.
Ja, dat vraag ik dus aan Mutant.quote:Op donderdag 5 december 2024 22:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zou je jezelf haten als je vind dat een bepaald volk onrecht wordt aangedaan?
De laatste stand van zaken is dat we gemonitord gaan worden als Julius en Ethel Rosenberg door McCarthy. Verder zijn we zo ongeveer de oorzaak van alles wat er verkeerd is in Nederland, van het gebrek aan huizen, de overbelasting van de zorg (vooral in coronatijd) de voortijdige uitschakeling van het Nederlands Eftal, het fileprobleem en de vermogensrendementsheffing.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |