abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215786171
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik heb de motivatie voor de Alawieten nog niet afgeschreven.
Die hebben innde eerdere oorlog al wel klappen opgevangen omdat de rest toen ook niet wilden.

Ik weet niet, er is nu wel heel weinig tegenstand. Wellicht dat zo voor hun eigen regio knokken maar als een leger zo wegloopt is het echt treurig gesteld.
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:05:36 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215786201
Van alle kanten:
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215786232
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:02 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Die hebben innde eerdere oorlog al wel klappen opgevangen omdat de rest toen ook niet wilden.

Ik weet niet, er is nu wel heel weinig tegenstand. Wellicht dat zo voor hun eigen regio knokken maar als een leger zo wegloopt is het echt treurig gesteld.
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/s/0I8oldEPO4
Als je deze beelden ziet lijken de rebellen het regeringsleger en het leger de rebellen. Allemaal klunzen, maar de rebellen rijden met pantserwagens over wegrennende soldaten en civiele jeeps.
pi_215786249
Ik zou zo graag nu een vlieg aan de muur willen zijn in het paleis van Assad :D

Over hem gesproken, waarom laat hij niks van zich zien? Ik weet dat hij tijdens de oorlog nauwelijks buiten zijn paleis durfde te komen, maar het is wel opmerkelijk dat hij zelfs geen speech geeft.
Incelfrikandel
pi_215786320
Zit Assad uberhaupt nog in Syrië dan?
pi_215786346
Een paar dagen geleden zat hij nog in Damascus.
Incelfrikandel
pi_215786353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:16 schreef havanagila het volgende:
Zit Assad uberhaupt nog in Syrië dan?
Denk het wel maar zal waarschijnlijk niet meer lang duren. SNA etc. spreidt langzamerhand uit richting Damascus.
pi_215786375
twitter
Incelfrikandel
pi_215786396
Nou, no more Assad. Hopen dat de opvolgers beter zijn.
pi_215786397
Ik gun Putin eenzelfde snelle ineenstorting. Hoop doet leven :)
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:32:47 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215786498
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Ook daar geld dat je niet weet wat je er voor terug gaat krijgen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_215786576
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:32 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ook daar geld dat je niet weet wat je er voor terug gaat krijgen
Twee opties:

• Een knakker die denkt dat Poetin te zwak was en besluit iedere Rus het leger in te trappen en met een enorme meatassault probeert de oorlog alsnog te winnen. De we hebben meer mannen dan jullie kogels strategie.

• Iemand die de situatie bekijkt, realiseert dat ze verloren hebben en eieren voor zijn geld kiest. Om dan Poetin af te serveren als een geschifte tiran en zelf als Redder van Rusland de geschiedenis in te gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2024 14:42:58 ]
pi_215786578
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/s/0I8oldEPO4
Als je deze beelden ziet lijken de rebellen het regeringsleger en het leger de rebellen. Allemaal klunzen, maar de rebellen rijden met pantserwagens over wegrennende soldaten en civiele jeeps.
Als dat is wat het is wel ja.

Maar dan is de vraag waar zijn de antitankwapens? Waar zijn de eigen pantserwagens en waar is de luchtsteun?

En als dit al het probleem zou zijn en men wil daadwerkelijk vechten dan had men dat in de steden zoals Aleppo of Hama kunnen doen, hebben ze minder aan die wagens. Maar men loopt ook de stad uit.
pi_215786582
twitter
Incelfrikandel
pi_215786600
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Zat er met Prigozhin niet heel ver vanaf toen.

Maar Poetin heeft altijd het voordeel dat Rusland groot is en er dus tijd is wat te organiseren.
pi_215786691
twitter
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:54:29 #142
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215786708
Zal damascus volgend weekend nog halen of niet?

Ik heb redelijk wat mensen met bewezen verstand van zaken horen verkondigen dat die opmars niet al te lang meer kan duren, maar het lijkt niet op te houden.
pi_215786711
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:53 schreef polderturk het volgende:
[ x ]
Aanvoerlijn vanuit Irak is dus afgesneden.
Incelfrikandel
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:57:11 #144
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215786740
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:54 schreef ExTec het volgende:

Ik heb redelijk wat mensen met bewezen verstand van zaken horen verkondigen dat die opmars niet al te lang meer kan duren, maar het lijkt niet op te houden.
Als ik op liveuamap kijk lijkt het zuiden ook snel te gaan vallen, het lijkt erg op een kaartenhuis momenteel. Of het stopt binnenkort of Assad is maandag al weg.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:57:13 #145
38496 Perrin
pi_215786742
quote:

Ten zuiden van Damascus lopen ook allerlei dorpen en stadjes over.
pi_215786825
Plan Israel - VS: Syrië verdelen en een onafhankelijke Koerdische staat stichten en later toevoegen aan Groter Israel.

Plan Turkije: Plan van Israël en Amerika dwarsbomen. Aleppo en overige belangrijke gebieden heroveren. Soennitsche Syriërs en Koerdische vluchtelingen terugsturen naar huis oftewel heroverde gebieden. Uiteindelijk toevoegen aan eigen grond. Libanon laten grenzen met Turkije en daarmee een corridor openen richting Jeruzalem.

Plan Assad - Iran: Aan de macht blijven en zoveel mogelijk plaatsen zuiveren van soennieten en daarvoor in plaats sjiieten nederzetten.

Op dit moment is het plan van Turken aan het werken.
  vrijdag 6 december 2024 @ 15:13:51 #147
38496 Perrin
pi_215786950
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:03 schreef Werkperd het volgende:
Plan Israel - VS: Syrië verdelen en een onafhankelijke Koerdische staat stichten en later toevoegen aan Groter Israel.

Plan Turkije: Plan van Israël en Amerika dwarsbomen. Aleppo en overige belangrijke gebieden heroveren. Soennitsche Syriërs en Koerdische vluchtelingen terugsturen naar huis oftewel heroverde gebieden. Uiteindelijk toevoegen aan eigen grond. Libanon laten grenzen met Turkije en daarmee een corridor openen richting Jeruzalem.

Plan Assad - Iran: Aan de macht blijven en zoveel mogelijk plaatsen zuiveren van soennieten en daarvoor in plaats sjiieten nederzetten.

Op dit moment is het plan van Turken aan het werken.
Latakia en Tartous straks Turks?
pi_215786951
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ x ]
Ze zijn toch zojuist bevrijd door "voormalig" al Qaida? Ben benieuwd hoe blij die schaars geklede dames over een paar maanden zijn.
pi_215786980
quote:

Ik zag dingen over dat de Russische luchtmacht ze zou stoppen zodra ze de stad uit waren. Blijkbaar is die toch niet zo sterk als gedacht meer. Nog een indicatie hoe tragisch kut het voor Oekraïne is dat de oranje Kremlin trol is gekozen in de VS.
pi_215786988
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 december 2024 15:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Latakia en Tartous straks Turks?
Nope. Van Libanon. Libanon en Turkije gaat buren worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')