abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215782484
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Heel moeilijk voor webshops om dit te tackelen, want de klant kan naar de bezorger wijzen ook al heeft de webshop bewijs dat men het juiste product in de doos heeft gestopt (middels foto's bijvoorbeeld). Je wordt dus of opgelicht door de vervoerder of door de klant.
Nee hoor, gewoon goede pakketbezorgers inhuren die laten tekenen en daarvoor de tijd nemen.
pi_215782525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:00 schreef Dazalbest1 het volgende:
Hier vooral gezeur met DHL. Zetten pakketjes gewoon in de centrale hal van appartementen complex. Soms bellen ze aan, soms niet. Soms vragen ze of ze het in de hal mogen zetten en als je dan nee zegt, worden ze boos en gaan schelden.....
Tijdsdruk en ruimte moeten maken voor nieuwe pakketjes. Taak voor t management
pi_215782656
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 06:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Nee hoor, gewoon goede pakketbezorgers inhuren die laten tekenen en daarvoor de tijd nemen.
Dan zul je ze meer moeten betalen.
pi_215782708
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Heel moeilijk voor webshops om dit te tackelen, want de klant kan naar de bezorger wijzen ook al heeft de webshop bewijs dat men het juiste product in de doos heeft gestopt (middels foto's bijvoorbeeld). Je wordt dus of opgelicht door de vervoerder of door de klant.
Foto's zijn natuurlijk 0 bewijs je kunt daarna alsnog het product verwisselen.

Mijn ervaring is dat het een beetje van alles is. Er zijn kopers en verkopers die oplichten en dan heb je ook nog stelende/nalatige bezorgers...

Overigens kunnen bezorgers ook wel meer doen ik hoor vaak van kopers dat hun klacht niet wordt behandeld omdat zij de opdrachtgever niet zij en dat de verkoper melding moet doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2024 08:27:00 ]
pi_215782755
quote:
13s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:30 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb bedrijfsmatig en prive veel te maken met pakketdiensten en DHL is by far de ergste, ik ben al heel wat pakketten kwijtgeraakt, bij postnl is t altijd hetzelfde riedeltje, u moet de verzender inlichten en die doen dan onderzoek, probeer dat maar eens bij Chinezen duidelijk te maken terwijl de vervoerder het pakket op bezorgd heeft gezet. En bij DHL is het klantcontact alleen nog maar via chatbots, en die reutelen hetzelfde riedeltje keer op keer af en normaal iemand spreken is niet meer aan de orde.
Liever heb ik DPD. FedEx of UPS, kost wat meer maar met hen heb ik nimmer problemen gehad.
wij maken zakelijk gebruik van alle post diensten en ze zijn allemaal bijna even erg, op 1 uitzondering na en dat is fedex.
op dit moment spant UPS de kroon als drama partij, paketten die rustig +7 dagen zoek zijn, vrijwel alles van buiten de eu is, ondanks duurdere vervoersopties en digitale aanlevering van facturen ed, 1 a 2 dagen extra onderweg :')
gelukkig krijgen we die zendkosten keer op keer vergoed, moet ze een fortuin kosten
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_215782808
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 07:54 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Foto's zijn natuurlijk 0 bewijs je kunt daarna alsnog het product verwisselen.

Mijn ervaring is dat het een beetje van alles is. Er zijn kopers en verkopers die oplichten en dan heb je ook nog stelende/nalatige bezorgers...

Overige kunnen bezorgers ook wel meer doen ik hoor vaak van kopers dat hun klacht niet wordt behandeld omdat zij de opdrachtgever niet zij en dat de verkoper melding moet doen.
Ja, de bezorger wordt ook ingehuurd door de verkoper. Die heeft een contract met de bezorger, niet de koper. Ik zou er als koper ook niet mijn probleem van maken wat de door de webshop ingehuurde tokkiebezorgers allemaal uitspoken. Klacht indienen en laten afhandelen is ook ellende bij bedrijven als DHL.
pi_215782847
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, de bezorger wordt ook ingehuurd door de verkoper. Die heeft een contract met de bezorger, niet de koper. Ik zou er als koper ook niet mijn probleem van maken wat de door de webshop ingehuurde tokkiebezorgers allemaal uitspoken. Klacht indienen en laten afhandelen is ook ellende bij bedrijven als DHL.
Ja wat ga je doen dan als zowel de verkoper als de bezorgdienst niet willen mee werken? Zijn genoeg topics hier te vinden met dit aoort klachten.
pi_215782859
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:15 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja wat ga je doen dan als zowel de verkoper als de bezorgdienst niet willen mee werken? Zijn genoeg topics hier te vinden met dit aoort klachten.
Je kunt de verkoop gewoon annuleren toch? En je kunt een advocaat een briefje laten sturen. De verkoper zal moeten gaan bewijzen dat jij uit je nek kletst. Dat valt niet mee.

Moet zeggen dat ik relatief weinig bij webshops bestel en als ik het al doe, dan enkel bij bekende webshops of via de CC (zodat ik de betaling gewoon terug kan draaien) of met achteraf betaling (zodat ik pas betaal als ik het product binnen heb).
pi_215782911
Als ik iets bestelt laat ik het altijd bezorgen bij Burna, dat bij mij om de hoek is, nooit problemen gehad.

Dat is veel beter

Aan de deur alleen maar gezeik, dus pakketten naar afhaalpunt brengen is veel beter.

Mijn buurman is van de week ook een pakket kwijtgeraakt en komt hij aan mij vragen of ik het hebt, pff...

dus mijn tip:

Laat het brengen naar de lokale afhaalpunt
pi_215782925
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt de verkoop gewoon annuleren toch? En je kunt een advocaat een briefje laten sturen. De verkoper zal moeten gaan bewijzen dat jij uit je nek kletst. Dat valt niet mee.

Moet zeggen dat ik relatief weinig bij webshops bestel en als ik het al doe, dan enkel bij bekende webshops of via de CC (zodat ik de betaling gewoon terug kan draaien) of met achteraf betaling (zodat ik pas betaal als ik het product binnen heb).
Met bezorgers uit het buitenland gaat dat wat lastiger. Chineze verkopers interesseren zich niet zo voor onze wetgeving, zie dan maar het geld terug te krijgen.
pi_215782928
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:30 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Met bezorgers uit het buitenland gaat dat wat lastiger. Chineze verkopers interesseren zich niet zo voor onze wetgeving, zie dan maar het geld terug te krijgen.
Ja, dat is een risico dat inherent is aan het bestellen bij Chinese verkopers. Pay peanuts...
pi_215782961
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Doelde meer op pakketjes die kwijtraken of nog erger wel worden bezorgd met een andere inhoud.

Heb daar al meerdere topics van gezien, dat je een baksteen krijgt ipv je iphone.

Nou dat is echt niet even snel opgelost
pi_215782973
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:37 schreef 111210 het volgende:

[..]
Doelde meer op pakketjes die kwijtraken of nog erger wel worden bezorgd met een andere inhoud.

Heb daar al meerdere topics van gezien, dat je een baksteen krijgt ipv je iphone.

Nou dat is echt niet even snel opgelost
Dat heb ik eigenlijk nooit als ik bestel via Apple, Belsimpel of zo.

Misschien ligt het er ook wel een beetje aan waar je bestelt.
pi_215783163
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:54 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik heb wel eens bezorgers gehad die een foto maakt dat het pakket aangenomen was en binnen bij mij in de gang lag.

Maar dat is ook al weer lang geleden. Nu is het letterlijk ieder pakketje wat gewoon voor de deur word geflikkerd. Als ik de deur open doe is de bezorger inmiddels al weer in zn bus gestapt.
Is bij mij niet mogelijk, ze moeten eerst een paar etages omhoog komen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:18:02 #40
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215783296
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:27 schreef Ninedarts het volgende:
Als ik iets bestelt laat ik het altijd bezorgen bij Burna, dat bij mij om de hoek is, nooit problemen gehad.

Dat is veel beter

Aan de deur alleen maar gezeik, dus pakketten naar afhaalpunt brengen is veel beter.

Mijn buurman is van de week ook een pakket kwijtgeraakt en komt hij aan mij vragen of ik het hebt, pff...

dus mijn tip:

Voor consumenten zou dit sowieso nog de enige optie mogen zijn. Dat gesjees met al die busjes door de wijk slaat nergens op. Om over het gezeik met al de pakketjes nog maar te zwijgen :')
pi_215783330
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:00 schreef Hathor het volgende:

[..]
Is bij mij niet mogelijk, ze moeten eerst een paar etages omhoog komen.
oh, makkelijk hoor, dan wordt het gewoon in of bij de lift achtergelaten :')
pi_215783354
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:22 schreef mschol het volgende:

[..]
oh, makkelijk hoor, dan wordt het gewoon in of bij de lift achtergelaten :')
Is bij mij nog nooit gebeurt, het is tot dusverre altijd netjes aan deur afgeleverd en persoonlijk aan mij overhandigd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:27:55 #43
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215783374
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:27 schreef Ninedarts het volgende:

Dat is veel beter

dus mijn tip:

Neem nog een kopje t.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215783456
En daarom bestel ik online alleen nog met mijn creditcard.

Pakketje komt niet en zowel verkoper en bezorger doen moeilijk? Ok, dan neem ik mijn geld graag terug totdat ze er uit zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215783515
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:36 schreef probeer het volgende:
En daarom bestel ik online alleen nog met mijn creditcard.

Pakketje komt niet en zowel verkoper en bezorger doen moeilijk? Ok, dan neem ik mijn geld graag terug totdat ze er uit zijn.
Dit dus.
pi_215783520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Voor consumenten zou dit sowieso nog de enige optie mogen zijn. Dat gesjees met al die busjes door de wijk slaat nergens op. Om over het gezeik met al de pakketjes nog maar te zwijgen :')
Da's geen gek idee. En vast goedkoper dan per adres bezorgen.
pi_215783559
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
dat accepteren consumenten niet zomaar.. misschien alleen bij pakketjes kleiner dan bv 20x20x20 cm en minder dan 2KG

ik laat niet voor niks thuis bezorgen, dan ga ik niet eerst nog 5 kilometer slepen vanaf een pakketpunt
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:50:31 #48
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215783572
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:49 schreef mschol het volgende:

[..]
dat accepteren consumenten niet zomaar.. misschien alleen bij pakketjes kleiner dan bv 20x20x20 cm en minder dan 2KG

ik laat niet voor niks thuis bezorgen, dan ga ik niet eerst nog 5 kilometer slepen vanaf een pakketpunt
Bezorgdiensten gaan die grote zware pakketen sowieso uitfaseren. Kwestie van tijd.
pi_215783596
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:50 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Bezorgdiensten gaan die grote zware pakketen sowieso uitfaseren. Kwestie van tijd.
nee hoor, valt teveel geld mee te verdienen
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:53:39 #50
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215783604
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:53 schreef mschol het volgende:

[..]
nee hoor, valt teveel geld mee te verdienen
ja wel hoor, verdiensten vallen vies tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')