Niet kunnen betalen is vaak niet het geval. Mensen met gevoel voor stijl willen gewoon niet gezien worden is zo n spuuglelijke pauperbak.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:44 schreef CoolGuy het volgende:
Iedereen die geen SUV kan betalen maar het wel zou willen juicht dit uiteraard toe. De afgunst van mensen is echt treurig.
Ja. Dat zal het zijn.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:33 schreef kibo het volgende:
[..]
Niet kunnen betalen is vaak niet het geval. Mensen met gevoel voor stijl willen gewoon niet gezien worden is zo n spuuglelijke pauperbak.
Je bevestigt hier precies het beeld dat veel mensen hebben van "suv" rijders.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:44 schreef CoolGuy het volgende:
Iedereen die geen SUV kan betalen maar het wel zou willen juicht dit uiteraard toe. De afgunst van mensen is echt treurig.
Ja, de SUV's zijn het issue qua innemen van parkeerruimte.quote:Op woensdag 4 december 2024 18:23 schreef viagraap het volgende:
Terecht, SUV's zijn nergens voor nodig voor 95% van de eigenaren. Neemt alleen maar onnodig veel plek in en onnodig veel milieudruk.
Mensen die dit als jaloezie bestempelen zijn gewoon simpel kutvolk.
een tweedehands SUF koop je voor 10.000 euro , iedere SUL kan een SUF betalenquote:Op woensdag 4 december 2024 20:44 schreef CoolGuy het volgende:
Iedereen die geen SUV kan betalen maar het wel zou willen juicht dit uiteraard toe. De afgunst van mensen is echt treurig.
Meeste wat er rond rijdt is lease en dan heb je het over voorwielaangedreven 3 of 4 cilinders met lage bouwkwaliteit. Ja echt een "sport utility vehicle" waar mensen afgunstig naar zijn.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een tweedehands SUF koop je voor 10.000 euro , iedere SUL kan een SUF betalen
Dat is in ieder geval een stuk gezonder dan met de auto inderdaad.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:41 schreef XLVNB het volgende:
Ja lekker met 2 kinderen onder de 3 in de pisregen naar de opvang brengen! Worden we allemaal gezond en oud van.
Een superb station is met dezelfde motor +-250 kilogram lichter en verbruikt ook minder.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, de SUV's zijn het issue qua innemen van parkeerruimte.
Gelukkig zijn de stationwagons lekker compact.
Skoda Kodiaq Skoda Superb
lengte 4.758 mm 4.902 mm
breedte 1.864 mm 1.849 mm
hoogte 1.678 mm 1.497 mm
wielbasis 2.791 mm 2.837 mm
In de hoogte zit nog wel significant verschil, maar laat dat in een parkeervak nou niet relevant zijn.
je moet gewoon zelf voor je kindeen zorgen , vroeger was er geen kinderopvang en mijn kinderen zijn ook groot gewordenquote:Op woensdag 4 december 2024 19:41 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Ja lekker met 2 kinderen onder de 3 in de pisregen naar de opvang brengen! Worden we allemaal gezond en oud van.
Hoe is dat relevant in een parkeervak?quote:Op woensdag 4 december 2024 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Een superb station is met dezelfde motor +-250 kilogram lichter en verbruikt ook minder.
Niet, maar wel als het neerkomt op belasting van het wegennet en milieu.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:54 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant in een parkeervak?
SUV's zijn inderdaad enorm lelijk, doe mij maar een sedan of hatchback.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:33 schreef kibo het volgende:
[..]
Niet kunnen betalen is vaak niet het geval. Mensen met gevoel voor stijl willen gewoon niet gezien worden is zo n spuuglelijke pauperbak.
Ik moet dit wel corrigeren, ze zijn ongeveer even zwaar. Wel is de superb zuiniger en iets lichter.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een superb station is met dezelfde motor +-250 kilogram lichter en verbruikt ook minder.
Ja eens, maar daar gaat het hier niet om. Het gaat om hogere parkeerkosten voor SUV's omdat ze meer ruimte innemen. Overigens is het gewicht tussen beide nagenoeg gelijk:quote:Op woensdag 4 december 2024 22:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet, maar wel als het neerkomt op belasting van het wegennet en milieu.
Daarnaast hebben ze ook grotere dode hoeken. Het is simpelweg geen efficiënte carrosserie vorm. En dat geeft niet, een sportauto is ook vrijwel nutteloos voor iemand met een gezin om maar wat te noemen.
Ik had het gezien en gecorrigeerd inderdaad.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:59 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja eens, maar daar gaat het hier niet om. Het gaat om hogere parkeerkosten voor SUV's omdat ze meer ruimte innemen. Overigens is het gewicht tussen beide nagenoeg gelijk:
massa leeg 1.665 kg 1.657 kg
Verbruik van de Superb uiteraard wel een stuk gunstiger.
Geef nou maar toe dat je het doet voor de hoge instapquote:Op woensdag 4 december 2024 20:44 schreef CoolGuy het volgende:
Iedereen die geen SUV kan betalen maar het wel zou willen juicht dit uiteraard toe. De afgunst van mensen is echt treurig.
Je was me net voor zag ik inderdaad.quote:Op woensdag 4 december 2024 23:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik had het gezien en gecorrigeerd inderdaad.
Ik denk dat dit ook voor komt uit de trend dat auto's in zijn algemeen groter worden. Suv's zijn nu eenmaal populair en zien er ook groter uit dan ze zijn.
Dat is het ook, maar je noemt wel de premium merken en modellen op. Het is dezelfde afgunst als tegenover een 7 serie. Vroeger werd zo'n ding een hoerensloep genoemd en vandaag de dag een x7 een pc hooftstraat tractor. Dat zal nooit veranderenquote:Op woensdag 4 december 2024 23:06 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Je was me net voor zag ik inderdaad.
Die trend is de afgelopen jaren zeker ingezet. Ze ogen vooral groter en breder dan ze daadwerkelijk zijn. En ik denk dat dit proefballonnetje vooral voortkomt uit een stukje aversie tegen SUV's als de X5, Q7, Ranger Rover, XC90...de echt grote dure SUV's. Mevrouwtje vergeet alleen simpelweg even dat er ook veel kleinere SUV's zijn die de benaming eigenlijk niet waard zijn én dat diverse stationwagons gewoon per saldo meer ruimte innemen dan een SUV.
En degenen die in die leasebakken rijden kunnen hem 9 van de 10 keer ook niet betalen, en die ene van de 10 die dat wel kan die zou zijn/haar geld nooit aan zo'n nieuwe auto uitgeven.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Meeste wat er rond rijdt is lease en dan heb je het over voorwielaangedreven 3 of 4 cilinders met lage bouwkwaliteit. Ja echt een "sport utility vehicle" waar mensen afgunstig naar zijn.
Kom je überhaupt uit een stad of de buurt van Amsterdam of ben je gewoon stront aan het verkondigen vanuit een erp?quote:Op woensdag 4 december 2024 20:07 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je voor de bakfiets verzekerd zijn.
Hoeft niet tijdens spits zijn.
Autovrije is geen utopie, maar een mogelijkheid.
Sterker nog, met fiets ben je sneller door de stad heen. Kids kunnen ook met fiets mee, das nog gezonder...
Gaan dikke mensen dan ook meer betalen bij de dokter?quote:Op woensdag 4 december 2024 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)or-suv-geen-gek-idee
[..]
Heb weleens Amsterdam bezochten, maar in laatste tijden niet meer omdat te duur is geworden.quote:Op donderdag 5 december 2024 11:03 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Kom je überhaupt uit een stad of de buurt van Amsterdam of ben je gewoon stront aan het verkondigen vanuit een erp?
Dikke mensen betalen toch al veel meer door de gezondere mensen?quote:Op donderdag 5 december 2024 11:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gaan dikke mensen dan ook meer betalen bij de dokter?
Volgens mij gaat het niet letterlijk om parkeervakken maar om die lompe auto's gewoon uit de stad te weren. Ze zijn onveiliger voor iedereen die er niet zelf inzit, en ze verbruiken op alle vlakken teveel grondstoffen.quote:Op woensdag 4 december 2024 22:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, de SUV's zijn het issue qua innemen van parkeerruimte.
Gelukkig zijn de stationwagons lekker compact.
Skoda Kodiaq Skoda Superb
lengte 4.758 mm 4.902 mm
breedte 1.864 mm 1.849 mm
hoogte 1.678 mm 1.497 mm
wielbasis 2.791 mm 2.837 mm
In de hoogte zit nog wel significant verschil, maar laat dat in een parkeervak nou niet relevant zijn.
Nee joh, het is gewoon een ordinaire manier van geld graaien. Zie het als de vliegtax. Gewoon een manier om een paar tientjes per persoon meer te kunnen vangen, maar niet zó veel dat mensen daardoor afhaken, want dan valt dat hele plannetje in het water.quote:Op donderdag 5 december 2024 11:54 schreef viagraap het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet letterlijk om parkeervakken maar om die lompe auto's gewoon uit de stad te weren. Ze zijn onveiliger voor iedereen die er niet zelf inzit, en ze verbruiken op alle vlakken teveel grondstoffen.
De vliegtax zie ik als een onhandige manier om vliegen te ontmoedigen. Een SUV-tax of hoe het ook gaat heten is een heel gerichte ontmoediging voor mensen om deze auto's in Amsterdam te gebruiken. Geen flauw idee wat geld graaien en al helemaal jaloezie ermee van doen heeft.quote:Op donderdag 5 december 2024 11:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee joh, het is gewoon een ordinaire manier van geld graaien. Zie het als de vliegtax. Gewoon een manier om een paar tientjes per persoon meer te kunnen vangen, maar niet zó veel dat mensen daardoor afhaken, want dan valt dat hele plannetje in het water.
En als mensen een dikke auto zien (dus geen mazda cx5 of whatever wat voor gebakjes nog meer), of om het even wat duur(der) is dan zij zelf kunnen bekostigen, dan trekt men dat vaak slecht dus als dergelijke dingen dan extra belast worden dan is dat ineens 'terecht', maar dat is gewoon verkapte jaloezie, want wat er met dat geld gebeurt is niet interessant, maar dát zo'n 'patser' meer moet betalen voelt dan wel lekker.
Als je vliegen wil ontmoedigen dan maak je die tax achterlijk hoog. Dan gaat niemand meer vliegen, maar als niemand meer gaat vliegen komt er ook geen tax binnen. Het doel is geld, niet het daadwerkelijk ontmoedigen van vliegen.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:11 schreef viagraap het volgende:
[..]
De vliegtax zie ik als een onhandige manier om vliegen te ontmoedigen. Een SUV-tax of hoe het ook gaat heten is een heel gerichte ontmoediging voor mensen om deze auto's in Amsterdam te gebruiken. Geen flauw idee wat geld graaien en al helemaal jaloezie ermee van doen heeft.
Helemaal niet meer vliegen is wat anders dan ontmoedigen.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je vliegen wil ontmoedigen dan maak je die tax achterlijk hoog. Dan gaat niemand meer vliegen, maar als niemand meer gaat vliegen komt er ook geen tax binnen. Het doel is geld, niet het daadwerkelijk ontmoedigen van vliegen.
Dat zal hier niet heel anders zijn.
Het doel is altijd meer geld binnen hengelen of in elk geval het op peil houden. Minder mensen roken, dus de accijnzen stijgen. De overheid wil immers toch genoeg geld binnen hengelen.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:22 schreef viagraap het volgende:
[..]
Helemaal niet meer vliegen is wat anders dan ontmoedigen.
Wat mij betreft maak je sigaretten onbetaalbaar maar dat werkt alleen op minstens Europees niveau en zelfs dan blijf je zwarthandel houden.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het doel is altijd meer geld binnen hengelen of in elk geval het op peil houden. Minder mensen roken, dus de accijnzen stijgen. De overheid wil immers toch genoeg geld binnen hengelen.
Onbetaalbaar, dan gaat er amper nog verkocht worden en storten de accijns-ontvangsten dus in. Vliegen verbieden ze de korte vluchten niet, maar heffen ze een paar euro. Daar gaat niet minder van gevlogen worden waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:30 schreef viagraap het volgende:
[..]
Wat mij betreft maak je sigaretten onbetaalbaar maar dat werkt alleen op minstens Europees niveau en zelfs dan blijf je zwarthandel houden.
Vliegen ligt ingewikkelder, daar kun je beter korte vluchten die met de trein ook prima gaan verbieden ofzoiets. Nu heb je het de facto duurder gemaakt zonder resultaat, de veelvliegers betalen dat zonder een centje (hehehe) pijn.
SUV's weren is een hele directe doeltreffende maatregel die nu inderdaad helaas indirect geprobeerd wordt. Verschil is wat mij betreft dat alle mensen allerlei andere keuzes hebben om in de stad te komen, en dat het 'ontmoedigen' van deze maatregel heel duidelijk een effect kan hebben.
Nog altijd zie ik jaloezie hier nergens als een realistische overweging, users die dat hier roepen voelen zich waarschijnlijk in hun zeer kwetsbare (want SUV) ego gekrenkt.
Het is gewoon het dingetje wat je hier op FOK! (en in de maatschappij for that matter) gewoon vaak ziet. Iemand heeft iets wat ze zelf niet hebben, en als diegene die het wél heeft dan 'pech' krijgt, dan wordt dat vooral toegejuicht.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:30 schreef viagraap het volgende:
[..]
Wat mij betreft maak je sigaretten onbetaalbaar maar dat werkt alleen op minstens Europees niveau en zelfs dan blijf je zwarthandel houden.
Vliegen ligt ingewikkelder, daar kun je beter korte vluchten die met de trein ook prima gaan verbieden ofzoiets. Nu heb je het de facto duurder gemaakt zonder resultaat, de veelvliegers betalen dat zonder een centje (hehehe) pijn.
SUV's weren is een hele directe doeltreffende maatregel die nu inderdaad helaas indirect geprobeerd wordt. Verschil is wat mij betreft dat alle mensen allerlei andere keuzes hebben om in de stad te komen, en dat het 'ontmoedigen' van deze maatregel heel duidelijk een effect kan hebben.
Nog altijd zie ik jaloezie hier nergens als een realistische overweging, users die dat hier roepen voelen zich waarschijnlijk in hun zeer kwetsbare (want SUV) ego gekrenkt.
En het zou niet gewoon kunnen zijn dat SUV's in zo'n beetje alle opzichten asociaal zijn en dat men het daarom toejuicht?quote:Op donderdag 5 december 2024 12:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is gewoon het dingetje wat je hier op FOK! (en in de maatschappij for that matter) gewoon vaak ziet. Iemand heeft iets wat ze zelf niet hebben, en als diegene die het wél heeft dan 'pech' krijgt, dan wordt dat vooral toegejuicht.
Het doel is minder SUV's. Wat de vliegtaks betreft ben ik het met je eens, dat is een halfbakken maatregel die geen nut heeft en alleen maar weerzin opwekt bij de simpelen onder ons die dan weer kunnen brommen over klimaatwaanzin enzo.quote:Ja, er is wél resultaat, want het doel is dat geld. Als dat je doel niet is, waarom zou je het dan duurder maken als dat duurder maken niet als resultaat heeft dat er minder gevlogen wordt. Dan had je de prijs niet hoeven verhogen, maar dat gebeurde dus wel, want dat geld was het hele doel.
Ik zie echt niet in hoe een SUV 'asociaal' is in 'zo'n beetje alle opzichten'. Het is gewoon een auto. Waarom is een sportwagen dan niet 'asociaal'? Etc. Die SUV's zijn er gewoon veel, in Amsterdam dus ook, en Amsterdam ziet de mogelijkheid om daar een tax op te zetten. Niet omdat een SUV asociaal is, maar ze zijn afwijkend van de doorsnee auto (want we hebben het over 'dikke auto's hier he, niet over een Seat Ateca) en dus is het anders, en dus kun je er geld van maken. En imho zijn het de mensen die het niet zo goed trekken dat anderen zo'n auto hebben (en vooral zij zelf niét) die dit soort dingen toejuichen.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:49 schreef viagraap het volgende:
[..]
En het zou niet gewoon kunnen zijn dat SUV's in zo'n beetje alle opzichten asociaal zijn en dat men het daarom toejuicht?
[..]
Het doel is minder SUV's. Wat de vliegtaks betreft ben ik het met je eens, dat is een halfbakken maatregel die geen nut heeft en alleen maar weerzin opwekt bij de simpelen onder ons die dan weer kunnen brommen over klimaatwaanzin enzo.
Dit ja.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zie echt niet in hoe een SUV 'asociaal' is in 'zo'n beetje alle opzichten'. Het is gewoon een auto. Waarom is een sportwagen dan niet 'asociaal'? Etc. Die SUV's zijn er gewoon veel, in Amsterdam dus ook, en Amsterdam ziet de mogelijkheid om daar een tax op te zetten. Niet omdat een SUV asociaal is, maar ze zijn afwijkend van de doorsnee auto (want we hebben het over 'dikke auto's hier he, niet over een Seat Ateca) en dus is het anders, en dus kun je er geld van maken. En imho zijn het de mensen die het niet zo goed trekken dat anderen zo'n auto hebben (en vooral zij zelf niét) die dit soort dingen toejuichen.
Net dus als bij vliegen. Als je écht wil dat er minder gevlogen wordt want klimaat, dan maak je vliegen gewoon extreem duur, dan wordt er echt wel minder gevlogen. Maar als er minder gevlogen wordt komt er minder geld binnen. Het is gewoon maniertjes vinden om meer geld te kunnen harken. Maar ook dát was hier ergens een keer een thema, en ook dáár waren er mensen die dat toejuichten. De mensen die dat toejuichen zijn over het algemeen niet de mensen die zelf (veelvuldig) vliegen, en dat ik geloof dat er andere redenen zijn dat die mensen niet vliegen dan 'klimaat'.
Een SUV is asociaal omdat niemand het koopt voor de praktische afwegingen. Ook gezien een paar domme subsidieregelingen rijden er nu allemaal nieuwe hybride SUV's (het concept alleen alquote:Op donderdag 5 december 2024 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zie echt niet in hoe een SUV 'asociaal' is in 'zo'n beetje alle opzichten'. Het is gewoon een auto. Waarom is een sportwagen dan niet 'asociaal'? Etc. Die SUV's zijn er gewoon veel, in Amsterdam dus ook, en Amsterdam ziet de mogelijkheid om daar een tax op te zetten. Niet omdat een SUV asociaal is, maar ze zijn afwijkend van de doorsnee auto (want we hebben het over 'dikke auto's hier he, niet over een Seat Ateca) en dus is het anders, en dus kun je er geld van maken. En imho zijn het de mensen die het niet zo goed trekken dat anderen zo'n auto hebben (en vooral zij zelf niét) die dit soort dingen toejuichen.
Net dus als bij vliegen. Als je écht wil dat er minder gevlogen wordt want klimaat, dan maak je vliegen gewoon extreem duur, dan wordt er echt wel minder gevlogen. Maar als er minder gevlogen wordt komt er minder geld binnen. Het is gewoon maniertjes vinden om meer geld te kunnen harken. Maar ook dát was hier ergens een keer een thema, en ook dáár waren er mensen die dat toejuichten. De mensen die dat toejuichen zijn over het algemeen niet de mensen die zelf (veelvuldig) vliegen, en dat ik geloof dat er andere redenen zijn dat die mensen niet vliegen dan 'klimaat'.
Nogmaals jongens, we zijn het ongeveer eens over de vliegtaks. Zegt alleen niets over een SUV-taks.quote:Op donderdag 5 december 2024 13:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit ja.
Behalve het extreem duur te maken, zou je ook gewoon vluchten binnen Europa kunnen verbieden. Vaak zijn dat toch niet noodzakelijke tripjes.
En daarmee de economie van o.a. Spanje, Portugal en Griekenland de nek omdraaienquote:Op donderdag 5 december 2024 13:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit ja.
Behalve het extreem duur te maken, zou je ook gewoon vluchten binnen Europa kunnen verbieden. Vaak zijn dat toch niet noodzakelijke tripjes.
Tsja, als hun economie draait op milieuvervuiling...quote:Op donderdag 5 december 2024 13:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En daarmee de economie van o.a. Spanje, Portugal en Griekenland de nek omdraaien
nee, wel de ouderen, de rokers en de drugsgebruikersquote:Op donderdag 5 december 2024 11:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gaan dikke mensen dan ook meer betalen bij de dokter?
Utrecht en Amsterdam is dezelfde ellende, niet komen in die Groen Links stedenquote:Op donderdag 5 december 2024 11:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Heb weleens Amsterdam bezochten, maar in laatste tijden niet meer omdat te duur is geworden.
Woon nu lekker tussen natuur en grote dorp niet ver van Utrecht.
In Utrecht heb je zelfde probleem als in Amsterdam.
Ik vond wel fijn dat je in Amsterdam snel door kan met ov. Daarbuiten is het huilen met ov.
Er is gewoon geen ruimte voor auto in stad. Gezien daar bijna alles om hoek zit.
en mij kampeer bus danquote:Op woensdag 4 december 2024 22:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, de SUV's zijn het issue qua innemen van parkeerruimte.
Gelukkig zijn de stationwagons lekker compact.
Skoda Kodiaq Skoda Superb
lengte 4.758 mm 4.902 mm
breedte 1.864 mm 1.849 mm
hoogte 1.678 mm 1.497 mm
wielbasis 2.791 mm 2.837 mm
In de hoogte zit nog wel significant verschil, maar laat dat in een parkeervak nou niet relevant zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |