Vanwege aangekondigde politiestakingen werd in september besloten om het duel tussen Ajax en FC Utrecht uit te stellen. Bijna drie maanden later is het zover en wordt de wedstrijd ingehaald. Ajax staat inmiddels tweede met 32 punten (7 punten minder dan koploper PSV). Utrecht heeft een punt minder dan Ajax. Afgelopen weekend wist koploper PSV de eerste plaats voorlopig veilig te stellen tegen Utrecht met een 2-5 overwinning.Vermoedelijke opstelling FC Utrecht:Bij de bezoekers kiest trainer Ron Jans mogelijk voor Noah Ohio in de spits. Centraal achterin twee oud-Ajacieden met Mike van der Hoorn en Nick Viergever. De vermoedelijke opstelling ziet er als volgt uit:
Barkas; Horemans, Van der Hoorn, Viergever, El Karouani; Fraulo, Aaronson, Jensen; Rodríguez, Ohio, Cathline.
Vermoedelijke opstelling AjaxBij de Amsterdammers ontbreekt de geblesseerde Devyne Rensch als rechtsback. Hij wordt naar verwachting vervangen door Anton Gaaei. Brian Brobbey is net hersteld van een blessure en begint waarschijnlijk op de bank. De verwachte elf van trainer Francesco Farioli:
Pasveer; Gaaei, Sutalo, Baas, Hato; Henderson, Klaassen, Taylor; Traoré, Weghorst, Akpom.
https://www.ad.nl/voetbal(...)fc-utrecht~aacf666b/ - Arbiter: Gözübüyük
- Ajax won dit treffen in 41 van de 54 eerdere edities. Utrecht sloeg 6 keer toe. Ajax was de laatste twee keer de winnaar, vorig seizoen met 2-0.Utrecht won eerder thuis (4-3),waarna coach Steijn bij Ajax werd ontslagen.
- Ajax is elf duels ongeslagen, Utrecht leed thuis tegen PSV (2-5) pas zijn tweede seizoensnederlaag.
- Viergever, Van der Hoorn en Jensen (U) kwamen alle drie voor Ajax uit.
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=820 De wedstrijd tussen Ajax en FC Utrecht is woensdagavond te zien op ESPN 1. De voorbeschouwing op de topper in de Eredivisie start om 19.15 uur en het duel begint om 20.00 uur.Ik ben fan van FC Utrecht trainer Ron Jans en kijk graag naar hun talent Noah Ohio. Maar als Ajacied hoop ik op een overwinning van de thuisclub. Dan mag van mij Ron Jans later Bondscoach worden en Ohio de vaste spits van Oranje. Enjoy the game........................!
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !