abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215761399
quote:
Een vrouw hoeft niet onderdanig te zijn, maar wel vrouwelijk.
Ik vind dat Nederlandse vrouwen vaak niet vrouwelijk zijn.
Ook al vind ik dat de autochtone Nederlandse vrouw tot de mooiste vrouwen van de wereld behoren, maar dat is uiteraard een voorkeur omdat ik dat ook ben een autochtone Nederlander.

Je merkt dat vrouwen steeds vrouwelijker worden als je met de auto naar het Oosten rijdt.

Deelt u deze mening?
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.

:P

nieuw deel geopend omdat ik berichten kreeg dat het blijkbaar niet helemaal werkte om een nieuw deel te openen.
  dinsdag 3 december 2024 @ 22:24:20 #2
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215761480
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.

nieuw deel geopend omdat ik berichten kreeg dat het blijkbaar niet helemaal werkte om een nieuw deel te openen.
Uit pure wanhoop kreeg dit topic een tweede leven in GC en nu mogen we weer hier verder, te gek
Le Diable
pi_215761604
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:24 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Uit pure wanhoop kreeg dit topic een tweede leven in GC en nu mogen we weer hier verder, te gek
wil je een zakdoekje?
  woensdag 4 december 2024 @ 01:19:20 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215762303
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Ver wegblijven bij sterk geëmancipeerde Westerse vrouwen. En nooit trouwen onder huwelijkse voorwaarden.
Menig man wordt lekker gemaakt met een lieve aantrekkelijke dame, veel en goede seks en je eindigt als een geest in je eigen huis en een scheiding.
Geen huwelijkse voorwaarden?!

GEEN (volledige) gemeenschap van goederen bedoel je?

Dat kan ook al even niet meer in NL...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215762574
Waarom hoeven vrouwen niet onderdanig te zijn?
pi_215763215
Is de vraag hier inderdaad niet: waarom zijn er zo weinig onderdanige vrouwen? :P
Of is het puur de kleding stijl / gedrag

quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 01:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Geen huwelijkse voorwaarden?!

GEEN (volledige) gemeenschap van goederen bedoel je?

Dat kan ook al even niet meer in NL...
Het kan wel toch? het is alleen niet standaard.

Volgensmij is nu de standaard:
Wat van jou was blijft van jou, wat van mij is blijft van mij en wat van ons is is van ons.

Ik weet nooit hoe dat werkt met een spaarrekening. Stel je hebt 50K gespaard, maar tijdens 20 jaar huwelijk geef je een hoop uit en je verdient een hoop samen, maar daardoor raak je dat spaargeld niet aan, blijft dat dan?
pi_215763361
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 08:16 schreef verbijstering het volgende:
maar daardoor raak je dat spaargeld niet aan, blijft dat dan?
Van elkaar samen, wil je zelf wat groots kopen, dan is de helft van jou. Natuurlijk wel in overleg, want het moet ook in haar straatje passen.
Ga je onverhoopt uit elkaar dan split je de rekening in tweeën.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 4 december 2024 @ 09:30:24 #8
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215763864
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2024 06:35 schreef Moass het volgende:
Waarom hoeven vrouwen niet onderdanig te zijn?
Dat mag een hond zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215763973
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 22:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Een succes zou ik het niet willen noemen.
Schokkend om te zien hoeveel incelmannetjes gehersenspoeld zijn door Andrew Tate of de strenge interpretatie van de islam.
pi_215764014
Deel 6 alweer. Nieuwe ronden, nieuwe kansen?

|:)
  woensdag 4 december 2024 @ 10:03:54 #11
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215764200
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:42 schreef Hiddendoe het volgende:
Deel 6 alweer. Nieuwe ronden, nieuwe kansen?

|:)
Je doet er zelf ook aan mee
Deel 6 onbegrijpelijk :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215766321
Deel 6 alweer. Zijn vrouwen in de tussentijd alweer vrouwelijker geworden?
  woensdag 4 december 2024 @ 23:07:49 #13
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_215772245
quote:
10s.gif Op woensdag 4 december 2024 13:35 schreef VEM2012 het volgende:
Ja koste wel wat moeite maar ik heb vandaag gekookt voor mijn man en heb boodschappen gedaan en om het helemaal super vrouwelijk te maken had ik mijn auto dubbel geparkeerd bij de winkel zoals alleen vrouwen dat kunnen. Op en top was ik....nagels gedaan, licht make-upje en haren netjes in model, rokje, hakken. Ik zag de waarderende blikken van veel mannen ook wel hoor. Nou, ik ben om en geinspireerd door dit topic. Ik weet mn plek weer. Wat haalde ik ook in mn hoofd om mn leven te willen leven op mijn manier.
To BG or not to BG!
pi_215772871
quote:
De mannen iig wel.
Testosteron is ook bedroevend laag. Nog even en de mannen voelen zich onveilig op straat.
Go hard or go home
pi_215772991
quote:
17s.gif Op donderdag 5 december 2024 06:22 schreef Noek het volgende:

[..]
De mannen iig wel.
Testosteron is ook bedroevend laag. Nog even en de mannen voelen zich onveilig op straat.
Een niet onaanzienlijk deel loopt ook al met een handtasje… ;)
pi_215774987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 07:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een niet onaanzienlijk deel loopt ook al met een handtasje… ;)
Stealing our thunder.

Female Model of the year is trouwens een man.
Ter info. Dus mannen. Daar moeten jullie wezen.
Go hard or go home
pi_215775164
quote:
Ingeschreven voor de eerstvolgende cursus 'Dienstbaarheid'. O-)
pi_215775457
quote:
17s.gif Op donderdag 5 december 2024 06:22 schreef Noek het volgende:

[..]
De mannen iig wel.
Klopt.
Niet 5 dagen per week gym hitten :')
blablablabla
pi_215776953
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 23:07 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja koste wel wat moeite maar ik heb vandaag gekookt voor mijn man en heb boodschappen gedaan en om het helemaal super vrouwelijk te maken had ik mijn auto dubbel geparkeerd bij de winkel zoals alleen vrouwen dat kunnen. Op en top was ik....nagels gedaan, licht make-upje en haren netjes in model, rokje, hakken. Ik zag de waarderende blikken van veel mannen ook wel hoor. Nou, ik ben om en geinspireerd door dit topic. Ik weet mn plek weer. Wat haalde ik ook in mn hoofd om mn leven te willen leven op mijn manier.
Ook ontslag genomen op je werk?
Want ja.. het is hutéénofhutander he
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 5 december 2024 @ 15:59:34 #21
335476 oppiedoppie
pi_215777357
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ook ontslag genomen op je werk?
Want ja.. het is hutéénofhutander he
Nee nog niet. Ik verdien ook ongeveer 3000 euro meer elke maand dan mijn man dus zou best wel wat impact hebben.

En mijn man vind het ook helemaal niet leuk, die wil helemaal geen 'dienstbare en supervrouwelijke' vrouw. Hij vind het ook zo leuk om samen klusjes met mij te doen die ik dan niet meer zou hoeven doen want het zijn niet bepaald vrouwelijke klusjes. Of motorrijden is dan wss ook not done. Krachttraining is toch nog wel ok? En boogschieten?

Moah, wat zou mijn wereld veranderen zeg als ik me aan het ideaalbeeld van een bepaalde user zou houden. Onvoorstelbaar.
To BG or not to BG!
  donderdag 5 december 2024 @ 19:04:51 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215778763
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:59 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik verdien ook ongeveer 3000 euro meer elke maand dan mijn man
Ja dat kan niet hè, je moet bij je man zijn omdat ie meer verdient :{w Ga maar snel op zoek naar een ander.
pi_215781544
quote:

[..]
Nee nog niet. Ik verdien ook ongeveer 3000 euro meer elke maand dan mijn man dus zou best wel wat impact hebben.

En mijn man vind het ook helemaal niet leuk, die wil helemaal geen 'dienstbare en supervrouwelijke' vrouw. Hij vind het ook zo leuk om samen klusjes met mij te doen die ik dan niet meer zou hoeven doen want het zijn niet bepaald vrouwelijke klusjes. Of motorrijden is dan wss ook not done. Krachttraining is toch nog wel ok? En boogschieten?

Moah, wat zou mijn wereld veranderen zeg als ik me aan het ideaalbeeld van een bepaalde user zou houden. Onvoorstelbaar.
En dan niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven?
pi_215781760
quote:
9s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:38 schreef Noek het volgende:

[..]
Stealing our thunder.

Female Model of the year is trouwens een man.
Ter info. Dus mannen. Daar moeten jullie wezen.
Als je het niet erg vind blijf ik lekker hier in Italië skiën. Ergens komend jaar kom ik terug en dan nog zal het mij werkelijk jeuken wie female model of the year is geworden.

Maar kennelijk doen mannen dat nu ook al beter dan vrouwen. Dat is zoiets als een spuugwedstrijd winnen van een lama, maar goed.
pi_215781772
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik ken wel een beroep waar je goed geld mee kan verdienen zonder fatsoenlijk Nederlandste kunnen schrijven… ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 december 2024 @ 12:00:24 #26
335476 oppiedoppie
pi_215785019
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt. Daar heb ik geen enkel gevoel voor. :@

Wiskunde, natuurkunde en scheikunde waren helemaal mijn ding. Heb nog aan de wiskundeolympiade meegedaan begin jaren 80. Voor de talen had ik bijles.

Maar er is echt best goed geld te verdienen zonder fatsoenlijk Nederlands te kunnen schrijven en zonder 'uit de kleren te hoeven gaan'. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door oppiedoppie op 06-12-2024 13:17:18 ]
To BG or not to BG!
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:05:44 #27
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215786204
Dit is dus gewoon een SC geworden met gezever over niets.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215786370
quote:

[..]

Lekker passief agressief mop. _O-
pi_215787681
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:20 schreef DerekB het volgende:

[..]
Lekker passief agressief mop. _O-
Over passief agressief gesproken, schatje. _O- *;
Go hard or go home
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:16:51 #30
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215789127
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:05 schreef Puzzie het volgende:
Dit is dus gewoon een SC geworden met gezever over niets.
We missen alleen nog jouw gezeur :D
Le Diable
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:45:44 #31
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215789421
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:16 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
We missen alleen nog jouw gezeur :D
Met dat gezever van jou vul je sowieso geen SC, maar dit is dan ook geen SC.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215796714
Maar hoe zit het nu dan? Zijn de Nederlandse vrouwen nou minder vrouwelijk of niet?
Want vrouwelijkheid laat zich niet zomaar in een enkel hokje duwen.
pi_215796788
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:14 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar hoe zit het nu dan? Zijn de Nederlandse vrouwen nou minder vrouwelijk of niet?
Want vrouwelijkheid laat zich niet zomaar in een enkel hokje duwen.
Ik heb nu zoveel verschillende menselijke meningen gehoord en gelezen hier.
Daarom heb ik het even aan ChatGPT gevraagd.

quote:
Het begrip "vrouwelijkheid" is in elke cultuur en maatschappij geassocieerd met bepaalde eigenschappen, rollen en verwachtingen die aan vrouwen worden toegeschreven. In Nederland, net als in veel andere landen, is er een variëteit aan meningen over wat vrouwelijkheid inhoudt, en deze ideeën zijn vaak veranderd in de loop der tijd.

Vrouwen in Nederland hebben een lange geschiedenis van strijd voor gelijkheid en autonomie, met belangrijke mijlpalen zoals het verkrijgen van het stemrecht in 1919. Dit heeft bijgedragen aan de moderne opvatting van vrouwelijkheid, die tegenwoordig minder vastligt in traditionele rollen en meer ruimte biedt voor individualiteit. Vrouwen in Nederland kunnen op verschillende manieren vrouwelijk zijn, afhankelijk van hun persoonlijke keuzes, sociale context en culturele achtergrond.

In de afgelopen decennia is er een groeiende nadruk gelegd op het idee van "empowerment," waarbij vrouwen zich niet alleen richten op uiterlijke verschijning, maar ook op hun capaciteiten, carrières, en het streven naar gelijkheid op alle vlakken van het leven. Tegelijkertijd kunnen sommige mensen nog steeds vasthouden aan de traditionele opvattingen van vrouwelijkheid, zoals het belang van zorgzaamheid, zachtheid, en schoonheid.

Kortom, vrouwelijkheid in Nederland, zoals overal, is een complex en veelzijdig concept, dat door elke vrouw op haar eigen manier kan worden geïnterpreteerd en beleefd. Er is geen eenduidig antwoord op wat vrouwelijkheid is, omdat het per persoon kan verschillen en voortdurend evolueert binnen de samenleving.
Ik sluit mij hierbij aan.
Hell To The Liars
pi_215797544
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:20 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik heb nu zoveel verschillende menselijke meningen gehoord en gelezen hier.
Daarom heb ik het even aan ChatGPT gevraagd.
[..]
Ik sluit mij hierbij aan.
Ongeveer een miljoen jaar geleden las ik eens een interview van een Bekende Nederlander waarin ook de vraag werd gesteld wat een vrouw of vrouwelijkheid nu volgens hem was.

Het precieze antwoord weet ik niet meer zo goed, maar hij zei dat hij bij deze termen aan veel verschillende vrouwen moest denken.
Zijn moeder natuurlijk en zijn vrouw (of zijn zus), maar ook aan koningin Juliana. En bij de laatste zei hij er wel bij dat Juliana nooit koningin van Nederland geworden zou zijn als ze een (oudere) broer gehad zou hebben.
En dat komt dan natuurlijk omdat zij een vrouw was en vrouwen waren toen inferieur.
Hoezo dan?

(En dan wil ik het niet eens hebben over Henkie de Koppensneller die maar liefst zes keer getrouwd was en twee van zijn echtgenotes liet onthoofden), en toch niet in staat was om een mannelijke troonopvolger te verwekken.
Het prototype van de man van weleer. Sterk, krachtig, potent maar vooral veel macht. Deze psycho had vooral veel geld en aanzien. Liet letterlijk gedachteloos vele mensen afslachten terwijl hij feestte en danste en neukte.

En wat te denken van de schatjes die precies deden wat Hitler van hun verlangden. Joden vernederen en martelen. Lieve, mooie, blonde meisjes. Van de buitenkant dan.

Margaret Thatcher was ook een vrouw. Tenminste ze heeft een kind gebaard. Een zoon volgens mij.
En Seth Gaaikema zei ooit in een van zijn oudejaarsconferences dat hij verbaasd was dat Thatcher haar lingerie kocht bij Harrods. Hij zei hierover: "Ik dacht altijd dat ze het liet gieten bij de hoogovens." _O-

Bonnie was ook een vrouw. En tevens een medogenloze moordenares. Clyde was eigenlijk een watje. :Y

Moeder Theresa. Geliefd vanwege haar zgn. zorgzaamheid, maar toch keihard tegen vrouwen die abortus wilden plegen. }:|

Nog wat voorbeelden: Dolly Parton; lief, mooi, rondborstig :9~ , en talentvol. O+

Grace Jones: een echte creep. Achternichtje van het monster van Frankenstein met haar vierkante kop. |:)

J.K. Rowling: Talentvolle schrijfster die toch het advies kreeg om min of meer sexloos op haar boeken te verschijnen want anders zouden de jongetjes haar boeken niet willen kopen. :+

Kortom, er zijn heel veel zedige vrouwen, bandeloze vrouwen, gewetensvolle vrouwen, medogenloze vrouwen, lieve maar onaantrekkelijke vrouwen, mooie maar harteloze en egoïstische vrouwen.
Intelligente en sterke vrouwen, zwakke en debiele vrouwen, kutwijven, droomvrouwen, welopgevoede meisjes waar je geen donder mee kunt beginnen, vrijgevochten vrouwen waar je de wereld mee kunt veroveren.

Kortom, in heden en verleden zijn er zoveel vrouwen geweest die zich buiten dat enge keurslijf waagden, dat ik nog steeds niet begrijp waarom mannen zich nog steeds afvragen wat een vrouw of wat vrouwelijkheid nou eigenlijk inhoud.

Waarom zijn er over vrouwen zoveel topics nodig en zijn we, wat mannen betreft, al heel gauw uitgepraat?
Zijn vrouwen in de ogen van mannen een soort droombeeld, een soort fantasie, waar de man zo wanhopig naar verlangt dat de ideale vrouw een combinatie is van zijn moeder en Brigitte Bardot? Of een moderne versie van een sekssymbool?

Waarom snappen mannen niks van vrouwen?
Mannen reizen naar de maan (mede dank zij vrouwen!!!), ze onderzoeken oceanen, ze onderzoeken moleculen, ze weten hoe een kernraket te maken, ze weten alles over oorlog voeren, maar van de vrouw snappen ze nog steeds niks.

Wat moet en wij vrouwen nou toch doen met jullie mannen?

Ja, religie heeft er voor gezorgd dat de vrouw een ondergeschikte positie kreeg in onze wereld. Maar waarom?
Mannen, vertel nou eens waar die angst of afkeer van vrouwen vandaan komt.

Sorry, het is weer een flinke lap tekst geworden. Voor degenen die de moed en het geduld hadden om dit alles te lezen. ^O^

De rest: o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215797839
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Wat moeten wij vrouwen nou toch doen met jullie mannen?

Helemaal niets, vind je een man leuk, versier hem en zorg voor hem, net zoals jij hoopt dat hij voor jou zal zorgen.

Is iemand onredelijk naar een ander toe, zeg er wat van als je hem kent. Of het nu tegen een vrouw, buitenlander, kind of andere man is. Tegen onrecht kan je vaak wel wat doen, sommige mensen zijn zich er niet eens van bewust.

Vind je een boek leuk, geniet ervan en waardeer de schrijver, of het nu een man of vrouw is.

En waarom mannen vrouwen niet begrijpen? Omdat iedere vrouw uniek is en haar eigen normen en waarden hanteerd.

De ene vrouw zal het leuk vinden als ze een compliment krijgt over haar uiterlijk en de andere vrouw zal dat ongepast vinden (soms ook nog afhankelijk van het uiterlijk van de complimentgever).

En vrouwen zouden mannen in de basis ook gewoon moeten waarderen omdat ze (net als vrouwen) ook maar een beetje aankloten op deze wereld.

Een vrouw mag nooit meer zijn dan een man en een man mag nooit minder zijn dan een vrouw alleen op basis van geslacht.
Hell To The Liars
pi_215797961
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ongeveer een miljoen jaar geleden las ik eens een interview van een Bekende Nederlander waarin ook de vraag werd gesteld wat een vrouw of vrouwelijkheid nu volgens hem was.

Het precieze antwoord weet ik niet meer zo goed, maar hij zei dat hij bij deze termen aan veel verschillende vrouwen moest denken.
Zijn moeder natuurlijk en zijn vrouw (of zijn zus), maar ook aan koningin Juliana. En bij de laatste zei hij er wel bij dat Juliana nooit koningin van Nederland geworden zou zijn als ze een (oudere) broer gehad zou hebben.
En dat komt dan natuurlijk omdat zij een vrouw was en vrouwen waren toen inferieur.
Hoezo dan?

(En dan wil ik het niet eens hebben over Henkie de Koppensneller die maar liefst zes keer getrouwd was en twee van zijn echtgenotes liet onthoofden), en toch niet in staat was om een mannelijke troonopvolger te verwekken.
Het prototype van de man van weleer. Sterk, krachtig, potent maar vooral veel macht. Deze psycho had vooral veel geld en aanzien. Liet letterlijk gedachteloos vele mensen afslachten terwijl hij feestte en danste en neukte.

En wat te denken van de schatjes die precies deden wat Hitler van hun verlangden. Joden vernederen en martelen. Lieve, mooie, blonde meisjes. Van de buitenkant dan.

Margaret Thatcher was ook een vrouw. Tenminste ze heeft een kind gebaard. Een zoon volgens mij.
En Seth Gaaikema zei ooit in een van zijn oudejaarsconferences dat hij verbaasd was dat Thatcher haar lingerie kocht bij Harrods. Hij zei hierover: "Ik dacht altijd dat ze het liet gieten bij de hoogovens." _O-

Bonnie was ook een vrouw. En tevens een medogenloze moordenares. Clyde was eigenlijk een watje. :Y

Moeder Theresa. Geliefd vanwege haar zgn. zorgzaamheid, maar toch keihard tegen vrouwen die abortus wilden plegen. }:|

Nog wat voorbeelden: Dolly Parton; lief, mooi, rondborstig :9~ , en talentvol. O+

Grace Jones: een echte creep. Achternichtje van het monster van Frankenstein met haar vierkante kop. |:)

J.K. Rowling: Talentvolle schrijfster die toch het advies kreeg om min of meer sexloos op haar boeken te verschijnen want anders zouden de jongetjes haar boeken niet willen kopen. :+

Kortom, er zijn heel veel zedige vrouwen, bandeloze vrouwen, gewetensvolle vrouwen, medogenloze vrouwen, lieve maar onaantrekkelijke vrouwen, mooie maar harteloze en egoïstische vrouwen.
Intelligente en sterke vrouwen, zwakke en debiele vrouwen, kutwijven, droomvrouwen, welopgevoede meisjes waar je geen donder mee kunt beginnen, vrijgevochten vrouwen waar je de wereld mee kunt veroveren.

Kortom, in heden en verleden zijn er zoveel vrouwen geweest die zich buiten dat enge keurslijf waagden, dat ik nog steeds niet begrijp waarom mannen zich nog steeds afvragen wat een vrouw of wat vrouwelijkheid nou eigenlijk inhoud.

Waarom zijn er over vrouwen zoveel topics nodig en zijn we, wat mannen betreft, al heel gauw uitgepraat?
Zijn vrouwen in de ogen van mannen een soort droombeeld, een soort fantasie, waar de man zo wanhopig naar verlangt dat de ideale vrouw een combinatie is van zijn moeder en Brigitte Bardot? Of een moderne versie van een sekssymbool?

Waarom snappen mannen niks van vrouwen?
Mannen reizen naar de maan (mede dank zij vrouwen!!!), ze onderzoeken oceanen, ze onderzoeken moleculen, ze weten hoe een kernraket te maken, ze weten alles over oorlog voeren, maar van de vrouw snappen ze nog steeds niks.

Wat moet en wij vrouwen nou toch doen met jullie mannen?

Ja, religie heeft er voor gezorgd dat de vrouw een ondergeschikte positie kreeg in onze wereld. Maar waarom?
Mannen, vertel nou eens waar die angst of afkeer van vrouwen vandaan komt.

Sorry, het is weer een flinke lap tekst geworden. Voor degenen die de moed en het geduld hadden om dit alles te lezen. ^O^

De rest: o|O

SPOILER
Vrouwen zijn er niet om te begrijpen, maar om te beminnen…

Overigens begrijp ik mijn eigen vrouw meestal best goed. Alle vrouwen begrijpen is mij teveel werk.
pi_215798040
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:43 schreef Droopie het volgende:

Een vrouw mag nooit meer zijn dan een man en een man mag nooit minder zijn dan een vrouw alleen op basis van geslacht.
Juist!!! En ik hoop en bid dat mannen dat nu eens leren beseffen.
pi_215798139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vrouwen zijn er niet om te begrijpen, maar om te beminnen…

Overigens begrijp ik mijn eigen vrouw meestal best goed. Alle vrouwen begrijpen is mij teveel werk.
Je bent eigenlijk best wel een cliche mannetje.
Maar goed, als je vrouw maar gelukkig is.

;)
pi_215798208
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 15:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Je bent eigenlijk best wel een cliche mannetje.
Maar goed, als je vrouw maar gelukkig is.

;)
Volgens mij is het cliché dat mannen geen enkele vrouw begrijpen, maar als jij mij als cliché man wil zien… whatevs.
pi_215798261
Ik weet de oplossing!!! Zomaar ineens!!! Het gaat over liefde. De liefde tussen man en vrouw.
Beter gezegd; de liefde van een vrouw voor een man.

Vrouwen dus die beseffen dat ze door te trouwen met de eerste de beste boerenlulpostbode hun maatschappelijke status kunnen opkrikken. Althans zo ging het in mijn jonge jaren.
pi_215798407
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:06 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik weet de oplossing!!! Zomaar ineens!!! Het gaat over liefde. De liefde tussen man en vrouw.

Vrouwen dus die beseffen dat ze door te trouwen met de eerste de beste boerenlulpostbode hun maatschappelijke status kunnen opkrikken. Althans zo ging het in mijn jonge jaren.
Vroeg aan de wijn begonnen?
pi_215798414
Mannen en vrouwen geloven in een sprookje.
Het sprookje van gelijkwaardigheid. Alsof mannen en vrouwen ooit gelijkwaardig zouden kunnen zijn zonder er moeite voor te doen.
pi_215798426
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vroeg aan de wijn begonnen?
Nee, muts. Ik ben nu zo nuchter als een pasgeboren konijntje.

Heb je toevallig ook nog iets inhoudelijks te melden?
pi_215798475
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Volgens mij is het cliché dat mannen geen enkele vrouw begrijpen, maar als jij mij als cliché man wil zien… whatevs.
Nee. Ik zie jou niet als een cliché man. Ik zie jou meer als een soort robot.
Bovendien komt dit cliché van een man. Freud om precies te zijn.
pi_215799177
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, muts. Ik ben nu zo nuchter als een pasgeboren konijntje.

Heb je toevallig ook nog iets inhoudelijks te melden?
Vreemde klacht na een epistel vol gebrabbel…
pi_215799188
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:28 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee. Ik zie jou niet als een cliché man. Ik zie jou meer als een soort robot.
Bovendien komt dit cliché van een man. Freud om precies te zijn.
Je komt een beetje chagrijnig over. Misschien toch maar aan de wijn gaan.

Btw: Oscar Wilde wordt die quote toegedicht.

[ Bericht 4% gewijzigd door VEM2012 op 07-12-2024 17:44:07 ]
pi_215799332
Meer inhoudelijk nog: als je als vrouw jezelf steevast onbegrepen voelt, dan communiceer je je behoeftes en verlangens kennelijk niet erg effectief.

Als je als man klaagt dat geen vrouw te begrijpen is, dan luister je kennelijk nooit.

Alles valt of staat met communicatie en voor communicatie is zenden en ontvangen van belang.

Robot out.
pi_215799358
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:06 schreef Hiddendoe het volgende:

Gelukkig nu niet meer. Vrouwen doen het beter dan mannen.
pi_215799605
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:48 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Gelukkig nu niet meer. Vrouwen doen het beter dan mannen.
Maar al te waar.
  zondag 8 december 2024 @ 20:01:36 #50
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215811867
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 17:48 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Vrouwen doen het beter dan mannen.
Doen wat beter?
Le Diable
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo