Heel bizar, net tijdens een mpox epidemie...quote:Zorgen in Democratische Republiek Congo over onbekende ziekte
Autoriteiten in de Democratische Republiek Congo maken zich zorgen over een volgens hen onbekende ziekte die in korte tijd aan tientallen mensen het leven heeft gekost.
Volgens het bestuur van de zuidwestelijke provincie Kwango zijn in november in twee weken tijd tussen de 67 en 143 mensen aan de ziekte overleden. Het aantal besmettingen is sindsdien gestegen.
Het wachten is op een team van epidemiologische experts dat moet vaststellen wat er aan de hand is. De patiënten hebben last van koorts, hoofdpijn, hoest en bloedarmoede. Vooral vrouwen en kinderen zouden vatbaar zijn.
Het provinciaal bestuur adviseert de inwoners extreem voorzichtig te zijn en de overledenen niet aan te raken.
Mpox
De Democratische Republiek Congo wordt al geteisterd door een epidemie van de ziekte mpox. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft 47.000 verdachte gevallen geregistreerd in het land. Zo'n 1000 mensen zouden er aan de gevolgen zijn overleden.
Precies, niks om je zorgen over te maken. Net als ebolaquote:Op dinsdag 3 december 2024 20:44 schreef Starhopper het volgende:
Als het extreem dodelijk is, dan gaat de verspreiding ook niet zo snel.
Avondklok en mondkapjes.quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:52 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Grenzen dicht en lockdowns nu graag.
En Hugo de Jonge nieuwe lakschoentjes.quote:
Was je handen stuk, hoest in de elleboog. Scoort uw team? Vier het in stilte en denk aan de anderhalve meter, doe bijvoorbeeld een dansje op de plaats.quote:
Verschillende redenen. De economie groeit al jaren explosief in Afrika en Azië. Gaat gepaard met een ongewone snelheid van verstedelijking, wat gepaard gaat met heel veel ontbossing in een korte tijd waardoor dieren dichter bij de steden wonen. Daarbij ook simpelweg beperkte vaccinaties en hygiëne.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom duiken dit soort exotische en extreem dodelijk ziektes altijd in Afrika op?
quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:40 schreef de_boswachter het volgende:
Zeker weer iemand een inheemse diersoort geneukt. Lol.
Dat werd sowieso al afgeraden, er is in het oosten een gruwelijke oorlog. Je bent in Gaza of Oekrains front veiliger dan daarquote:Op dinsdag 3 december 2024 21:50 schreef KvanG het volgende:
Maar even niet daarheen op vakantie dus.
Omdat ze daar alles neuken dat beweegt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom duiken dit soort exotische en extreem dodelijk ziektes altijd in Afrika op?
Maar doorgaans in Afrika.quote:Op dinsdag 3 december 2024 23:03 schreef Nattekat het volgende:
Door corona ligt het vergrootglas er extra op, maar dit is iets dat minimaal jaarlijks wel ergens in de wereld gebeurt.
quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Want die mensen zijn stiekem niet gestorven ofzo?quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:35 schreef Durmada het volgende:
De symptomen ogen in eerste instantie niet heel dodelijk. Een lichte storm in een glas water dus, denk ik zo.
Volgens het bestuur van de zuidwestelijke provincie Kwango zijn in november in twee weken tijd tussen de 67 en 143 mensen aan de ziekte overleden.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:35 schreef Durmada het volgende:
De symptomen ogen in eerste instantie niet heel dodelijk. Een lichte storm in een glas water dus, denk ik zo.
Ja geinig behalve dat ze massaal op bootjes hierheen komen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 20:44 schreef Starhopper het volgende:
Als het extreem dodelijk is, dan gaat de verspreiding ook niet zo snel.
Het is werkelijk verbijsterend dat jij een ernstig gezondheidsprobleem in Congo gebruikt om je racistische en gewelddadige fantasieën over vluchtelingen te ventileren. Wat hebben bootvluchtelingen in vredesnaam met deze ziekte te maken? Helemaal niets. Het doodschieten van mensen die hun leven proberen te redden, is niet alleen ziekelijk, maar ook een teken dat jij dringend professionele hulp nodig hebt. Misschien moet jij je aanmelden bij een psychiater, in plaats van je frustraties hier te spuien.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja geinig behalve dat ze massaal op bootjes hierheen komen.
Lockdown..
We moeten de grenzen met live ammunitie gaan beschermen.
We willen je hier niet moet de boodschap zijn, asiel aanvragen doe je maar volgens de juiste kanalen, aanmelden bij de ambassade en anders pief paf poef, weg is de boef.
Het is gewoon een griepjequote:Op dinsdag 3 december 2024 22:35 schreef Durmada het volgende:
Hoe is het racistisch om je grenzen te willen beschermen tegen een invasie?quote:Op woensdag 4 december 2024 08:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is werkelijk verbijsterend dat jij een ernstig gezondheidsprobleem in Congo gebruikt om je racistische en gewelddadige fantasieën over vluchtelingen te ventileren. Wat hebben bootvluchtelingen in vredesnaam met deze ziekte te maken? Helemaal niets. Het doodschieten van mensen die hun leven proberen te redden, is niet alleen ziekelijk, maar ook een teken dat jij dringend professionele hulp nodig hebt. Misschien moet jij je aanmelden bij een psychiater, in plaats van je frustraties hier te spuien.
Hoeveel heb je er zelf al tegengehouden?quote:Op woensdag 4 december 2024 09:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hoe is het racistisch om je grenzen te willen beschermen tegen een invasie?
Ik benoem geen enkel ras in mijn post.
Jij denkt blijkbaar zo.
Het is natuurlijk helemaal niet racistisch om de eigen grenzen te willen beschermen. In Polen en Hongarije doet men dit op uitstekende wijze. Dat dit dus "racistisch" zou zijn, betreft slechts de consensus binnen contreien waar men graag veel meer migranten naar Nederland ziet komen. Een paar duizend Congolezen zouden zulke mensen met open armen ontvangen.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Jij denkt blijkbaar zo.
we vinden het allemaal jammer dat je vader je niet erkent als zijn kindquote:Op woensdag 4 december 2024 08:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is werkelijk verbijsterend dat jij een ernstig gezondheidsprobleem in Congo gebruikt om je racistische en gewelddadige fantasieën over vluchtelingen te ventileren. Wat hebben bootvluchtelingen in vredesnaam met deze ziekte te maken? Helemaal niets. Het doodschieten van mensen die hun leven proberen te redden, is niet alleen ziekelijk, maar ook een teken dat jij dringend professionele hulp nodig hebt. Misschien moet jij je aanmelden bij een psychiater, in plaats van je frustraties hier te spuien.
Als het legaal was, ik gemachtigd werd door de overheid, was het een stuk rustiger in Nederland, dat kan ik je verzekeren.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoeveel heb je er zelf al tegengehouden?
Andersom word je als blanke vermoord daar in de Congo.quote:Op woensdag 4 december 2024 10:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk helemaal niet racistisch om de eigen grenzen te willen beschermen. In Polen en Hongarije doet men dit op uitstekende wijze. Dat dit dus "racistisch" zou zijn, betreft slechts de consensus binnen contreien waar men graag veel meer migranten naar Nederland ziet komen. Een paar duizend Congolezen zouden zulke mensen met open armen ontvangen.
Wel is de manier waarop jij voorstelt dit te doen nogal primitief te noemen en onnodig gewelddadig. Er zijn talloze manieren om asielzoekers buiten te houden zonder meteen mensen neer te gaan schieten.
Valt mee, het was een variatie op de op Fok veel gebruikte "hoeveel heb je er zelf al in huis genomen?".quote:Op woensdag 4 december 2024 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als het legaal was, ik gemachtigd werd door de overheid, was het een stuk rustiger in Nederland, dat kan ik je verzekeren.
Maar helaas ik heb geen macht, dus nul.
Domme vraag ook wel.
Dubbelquote:Op dinsdag 3 december 2024 22:06 schreef TigerXtrm het volgende:
fixedquote:Op dinsdag 3 december 2024 22:23 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Beperkte vaccinaties en geen hygiëne.
Hmm. Dat laatste klopt zeker. Het eerste lijkt mij niet, ik ben nooit in Congo geweest, zou er ook voor geen goud heen willen, maar het lijkt mij niet dat mensen daar elk blank persoon die men ziet meteen maar om het leven brengt.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Andersom word je als blanke vermoord daar in de Congo.
De racisten op de planeet vind je vooral buiten de “blanke wereld”.
In dat laatste hebben de jij bent welkom mensen wel een vrije keus.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Valt mee, het was een variatie op de op Fok veel gebruikte "hoeveel heb je er zelf al in huis genomen?".
Blanken zijn een minderheid op deze wereld, naast christenen word geen enkele groep zo vaak vermoord door andere “stammen” dan de blanke.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Dat laatste klopt zeker. Het eerste lijkt mij niet, ik ben nooit in Congo geweest, zou er ook voor geen goud heen willen, maar het lijkt mij niet dat mensen daar elk blank persoon die men ziet meteen maar om het leven brengt.
Warm klimaat, armoede, slechte hygiene (veel contact met dieren ook) en gebrekkige gezondheidszorg. Azië doet trouwens niet veel onder voor Afrika op sommigen gebieden.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Mwah, Joden voeren toch echt de lijstjes aan als het gaat om discriminatie en geweld.quote:Op woensdag 4 december 2024 11:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Blanken zijn een minderheid op deze wereld, naast christenen word geen enkele groep zo vaak vermoord door andere “stammen” dan de blanke.
Dat jij geen specifiek ras benoemt, betekent niet dat je opmerkingen niet racistisch kunnen zijn. De term “invasie” om vluchtelingen te beschrijven is niet alleen misleidend, maar ook een retoriek die bedoeld is om angst en haat te zaaien. Mensen die hun leven proberen te redden, zijn geen vijand, maar slachtoffers van omstandigheden. Jouw oplossing (pief paf poef) laat vooral zien hoe weinig empathie je hebt. Dit gaat niet over grensbescherming, maar over dehumanisatie. Denk eens na over waar jouw haat vandaan komt.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Jij denkt blijkbaar zo.
Broodje aap.quote:Op dinsdag 3 december 2024 22:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Hebben wij in het noorden toch maar geluk gehad dat het neuken en opeten van onze Neanderthaler medemensen relatief goed heeft uitgepakt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |