abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216259853
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Moet jij en je anti-wolven clubje zeggen zeg.
Zoals het blijven goed praten van honden in de menselijke samenleving, terwijl de cijfers duidelijk zijn.
En ondertussen mag de wolf afgeschoten worden terwijl de wolf bij de mensen wegblijft.
Terwijl de hond genoeg dodelijke slachtoffers onder mensen maakt en nog altijd niet als gevaar gezien wordt.
Ik praat niks goed, ik heb de pest aan honden.
Mijn wandelingen in de natuur stem ik noodgedwongen al af op de uren waarop de aso-hondebezitters er doorgaans niet of nauwelijks zijn.
Driekwart trekt zich geen reet aan van de APV m.b.t aanlijnen een ook niet van de groene bordjes bij opengestelde natuurgebieden.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 21:02:53 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216259927
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:51 schreef bianconeri het volgende:
Je negeert gewoon weer alles en komt met domme emotionele dingen aanzetten.
Lees je eigen posts een terug zou ik zeggen...

quote:
Laat maar weer stadjer. Niet serieus te nemen.
Je hebt geen idee he? :')
pi_216260770
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:02 schreef AchJa het volgende:

Je hebt geen idee he? :')
Jawel, zulke domme dingen zou alleen een stadjer zeggen.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 22:50:28 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_216261569
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 21:57 schreef bianconeri het volgende:
Jawel, zulke domme dingen zou alleen een stadjer zeggen.
Prima dat je dat denkt verder maar voor iemand die uit oost Groningen komt had ik wel een beetje verwacht dat die zou begrijpen dat met "stadjer" iemand uit Groningen stad wordt bedoeld. En zeker geen figuur uit een gehucht ergens in Friesland... Maar he, whatever floats your boat.
pi_216263064
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 22:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Prima dat je dat denkt verder maar voor iemand die uit oost Groningen komt had ik wel een beetje verwacht dat die zou begrijpen dat met "stadjer" iemand uit Groningen stad wordt bedoeld. En zeker geen figuur uit een gehucht ergens in Friesland... Maar he, whatever floats your boat.
Lokaal is stadjer de stad Groningen, maar niet Nederland breed natuurlijk.
Maar nee gehucht? Over het algemeen hebben mensen meer in buitengebied verstand van natuur en zijn die nuchter daarin. Dus die hebben niet zulke nergens op slaande domme standpunten over bv de wolf.

Dat verwacht je alleen bij mensen uit een grote stad, die nog nooit een boom hebben gezien en niet snappen dat een roofdier dieren eet. Dat dieren geen vegans zijn. Dus je moet wel een stadjer zijn.
  zondag 12 januari 2025 @ 10:46:55 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 12 januari 2025 @ 20:27:18 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216271864
quote:
Statenlid over wolf: ‘Mensen durven het park niet meer in, het is klaar!’
11 jan.
Video
Eric Kemperman, statenlid voor de BBB in Gelderland praat in Nieuws van de Dag over het voorstel om wolven af te schieten bij de Utrechtse Heuvelrug
ze bent zat, de campinghouders klagen, de pannekoekenbakkers komt het de strot uit en de wandelaar met kinderen die gaat wel ergens anders heen vandaag
dan maar niet de natuur in he jongens
https://www.telegraaf.nl/(...)meer-in-het-is-klaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216272372
In mijn ervaring is het juist drukker in de natuur als er wolven zijn gesignaleerd :)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216366921
twitter

Blast that fool. @RamboDirk
  Vis een optie? maandag 20 januari 2025 @ 15:52:12 #160
70532 loveli
N
pi_216367291
Graag TT veranderen.

De plaats van de wolf - een schuurtje in Hengelo.
crap in = crap out
pi_216367305
Een wolf en een Gazelle.
pi_216367331
quote:
"Het kan geen toeval zijn", dacht Anne Fielt-Hansen toen ze het bericht op Facebook zag. Ze weet vrijwel zeker dat ze het dier vanochtend heeft gezien toen ze over de Rondweg in Hengelo reed. Die weg loopt naast de Westerstraat. "Terwijl ik reed, dacht ik dat ik een hond over de weg zag strompelen. Het was wel een vreemde plek, want er loopt geen voetpad. Toen ik gas terugnam, zag ik dat het niet om een hond ging, maar om een wolf." Debby denkt ook dat het om dezelfde wolf gaat.

Fielt-Hansen schrok zich dood en zat gillend in de auto. Ze zag dat de wolf opstond en haar weghelft op kwam lopen. "Het was nog een donker en het miezerde een beetje. Ik keek de wolf recht in de ogen. Ik wilde hem niet aanrijden, dus bleef stilzitten."
Want? Heeft de wolf al geleerd autodeuren te openen?
  Moderator maandag 20 januari 2025 @ 16:02:51 #163
441859 crew  Lenny77
pi_216367372
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:13 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]

Blast that fool. @:rambodirk
Ocharme ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 20 januari 2025 @ 16:47:41 #164
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216367838
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Als ik dit bericht lees, vraag ik me af of ze m toch niet had aangereden. :')

Arm beest. Beterschap voor de wolf!
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 20 januari 2025 @ 16:55:27 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216367943
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 15:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Tja, het blijkt wel dat veel Nederlanders totaal hysterisch en incapabel zijn met wolven. Sommigen lijken serieus te denken dat dit net hongerige wilde leeuwen zijn. Als je gillend in een auto zit omdat er een klein wolfje buiten loopt, man man man :'). Laat dat beest gewoon oversteken en rij daarna verder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216371665
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2025 16:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, het blijkt wel dat veel Nederlanders totaal hysterisch en incapabel zijn met wolven. Sommigen lijken serieus te denken dat dit net hongerige wilde leeuwen zijn. Als je gillend in een auto zit omdat er een klein wolfje buiten loopt, man man man :'). Laat dat beest gewoon oversteken en rij daarna verder.
En als je aan het wandelen bent?
  maandag 20 januari 2025 @ 20:19:50 #167
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216371707
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2025 20:17 schreef Nober het volgende:

[..]
En als je aan het wandelen bent?
Dan moet je wel gillen, in je handen klappen en lawaai maken. En vooral niet hard wegrennen maar rustig achteruit lopen. En dan weggaan.

En alleen doen als de wolf op je afkomt. Loopt ie je voorbij kun je beter niks doen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 20 januari 2025 @ 20:21:27 #168
323876 michaelmoore
pi_216371728
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2025 16:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
jij hebt vast dat verhaal niet gelezen van dat meisje en die oma

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 20-01-2025 21:04:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 26 januari 2025 @ 19:21:55 #169
323876 michaelmoore
pi_216441023
Deze schrijver denkt leuk te zijn maar hij vergeet of weet niet dat het wilde zwijn een heel groot gevaar met zich draagt

De Afrikaanse Varkenspest
https://www.wur.nl/nl/ond(...)se-varkenspest-2.htm
Eenmaal in het land dat is het over en gedaan met de everzwijnen , varkens en de speklapjes
quote:
Er is geen vaccin tegen de ziekte beschikbaar.
Sinds 2014 komt Afrikaanse varkenspest voor in meerdere EU-landen.
Nederlands is nog steeds vrij van AVP.
Maar zelfs al raakt er maar één varken of wild zwijn in Nederland besmet, dan zijn de consequenties enorm: ernstige aantasting van het dierwelzijn, psychosociale schade voor getroffen varkenshouders en grote economische verliezen voor de hele keten.
quote:
Afrikaanse varkenspest (AVP) is een virusziekte die voorkomt bij varkens en wilde zwijnen.
Deze ziekte is zeer besmettelijk en vaak ook dodelijk voor varkens en wilde zwijnen.
Meld het bij de NVWA als u vermoedt dat uw dieren deze ziekte hebben.
quote:
Hoe wordt Afrikaanse varkenspest verspreid?
door direct contact met besmette varkens en wilde zwijnen. door besmette etenswaren: het virus overleeft namelijk in varkensvlees, ook als dit gedroogd of ingevroren is. via materialen die contact hebben gehad met besmette varkens, zoals veewagens en kleding.
quote:
Wilde zwijn geoormerkt als probleemdier
Wel doemde een doemscenario op: voor je het weet is het land te klein en wordt ook het wilde zwijn geoormerkt als probleemdier,
terwijl we donders goed weten dat het wilde zwijn geen probleem heeft. 8)7 -O- -O- :7 B-) :W
Behalve als de mens te dichtbij komt.
Voor je het weet wordt ook het wilde zwijn, net als de wolf, bedolven onder een ambtelijke papierwinkel aan maatregelen.

Ik voorspel u een Interprovinciaal Zwijnenplan, een Regiegroep Wild Zwijn en natuurlijk het Operationeel Draaiboek Everzwijn.
Binnenkort zult u aangifte kunnen doen bij het Everzwijnengemeenteloket.
Daarnaast voorspel ik u oneindig getouwtrek over en wie verantwoordelijk kan worden gehouden voor de zwijnenaanvallen.

Vanzelfsprekend is dan ook de vraag wie gaat betalen voor de schade aan de gewassen van boeren die de almaar groeiende zwijnenpopulatie aanricht.

Zijn het de jagers, die volgens de boeren niet voldoende afschieten waardoor de zwijnen de maïsvelden kaalvreten?

Zwijnengedoogbeleid
Of zijn het de boeren met hun maïsvelden waar everzwijnen zich makkelijk kunnen schuilhouden, waardoor ze volgens de jagers niet af te schieten zijn?
Of is het de klimaatverandering, waardoor zwijnen tijdens de warme winters gewoon té goed gedijen?

Of is het een combinatie van dit alles, waarbij het labbekakkerige Hollandse zwijnengedoogbeleid ook niet helpt?
Officieel mogen ze maar in twee gebieden leven, maar ze worden op veel meer plekken gedoogd.

Het everzwijn heeft nauwelijks natuurlijke vijanden.
Alleen in de tijd van de Galliërs liepen ze gevaar omdat Obelix er minstens één per dag opat.

Tegenwoordig is alleen de lynx een geduchte vijand. Het toeval wil dat de lynx gestaag oprukt naar ons land, in Duitsland en België zijn ze al gesignaleerd, dus lijkt het een kwestie van tijd voor we van het wolven- en zwijnenprobleem af zijn.

Er gaan al stemmen op om ook de lynx te gedogen, maar dan zullen we vervolgens flink wat bruine beren moeten importeren om de lynxenpopulatie in bedwang te houden.

Aangezien de mens de enige natuurlijke vijand van de bruine beer is, zal ook dit dier uiteindelijk worden blootgesteld aan de bureaucratische berenklem en begint het liedje weer van voren af aan
.

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 26-01-2025 20:02:04 ]
pi_216456914
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
Deze schrijver denkt leuk te zijn maar hij vergeet of weet niet dat het wilde zwijn een heel groot gevaar met zich draagt

De Afrikaanse Varkenspest
https://www.wur.nl/nl/ond(...)se-varkenspest-2.htm
Eenmaal in het land dat is het over en gedaan met de everzwijnen , varkens en de speklapjes
[..]
[..]
[..]
[..]
.
Ja leuk, alleen gaat dit topic niet over zwijnen.

Die trouwens voor de gemiddelde wandelaar gevaarlijker zijn dan wolven maar dat terzijde.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216456932
quote:

[..]
Fielt-Hansen zal wel zo'n mals klein meisje onderweg naar het ponykamp geweest zijn denk ik. Die schijnen massaal opgepeuzeld te worden.
  dinsdag 28 januari 2025 @ 10:36:05 #172
323876 michaelmoore
pi_216457521
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Fielt-Hansen zal wel zo'n mals klein meisje onderweg naar het ponykamp geweest zijn denk ik. Die schijnen massaal opgepeuzeld te worden.
die meisjes gaan dit jaar niet meer naar het pony kamp, die durven niet meer, die gaan wel naar een land waar geen wolven in de parken lopen
  dinsdag 28 januari 2025 @ 13:05:20 #173
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_216458753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 10:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die meisjes gaan dit jaar niet meer naar het pony kamp, die durven niet meer, die gaan wel naar een land waar geen wolven in de parken lopen
Die gaan toch al jaren niet meer? Dus wat is het probleem?
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 28 januari 2025 @ 17:03:37 #174
323876 michaelmoore
pi_216460834
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 13:05 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Die gaan toch al jaren niet meer? Dus wat is het probleem?
ja

er is gevaar dus moet er een oplossing voor komen, langzaam maar zeker
https://www.horses.nl/ove(...)nederland-verdwenen/
quote:
Experts zien aanwijzingen voor stroperij.
.Een kwart van de geregistreerde 'Nederlandse' wolven lijkt verdwenen, zonder natuurlijke verklaring.
Ecologen en wolvenexperts vrezen dat stropers aan het werk zijn.12 uur geleden
Burgerlijke ongehoorzaamheid ?? , ach , niks zeggen , laat ze maar kletsen op hun zolderkamertje
quote:
23 dood en 22 verdwenen
Van die 91 geanalyseerde wolven is van 22 dieren nooit meer enig levensteken gevonden, ook niet in het buitenland.
Dat is nog buiten de 23 wolven waarvan bekend is dat ze dood zijn: twee zijn zeker gestroopt (een doodgeschoten in Stroe, van de andere werden de resten gevonden in Ugchelen), vijftien zijn er aangereden in Nederland, een in Duitsland en één in België.

Verdacht
Dat daarnaast nog 22 wolven spoorloos raakten, vinden meerdere ecologen verdacht.
De Volkskrant sprak met zeven experts (ecologen en wolvenexperts), waarvan een deel geen andere verklaring ziet dan menselijk ingrijpen - illegaal, want de wolf is een beschermde diersoort.

In sommige gebieden - met name Midden-Veluwe en Zeeland - verdwijnen verhoudingsgewijs veel wolven volgens de ecologen.

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 28-01-2025 20:45:55 ]
  woensdag 29 januari 2025 @ 12:09:17 #175
28033 Pek
je moet wat
pi_216468722
Aan de ene kant een stikstof probleem en moet de veestapel kleiner, aan de andere kant de opkomst van de wolf. Ik zie mogelijkheden, haal al die hekken weg en laat de natuur zijn gang gaan. :Y
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')