Ik praat niks goed, ik heb de pest aan honden.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Moet jij en je anti-wolven clubje zeggen zeg.
Zoals het blijven goed praten van honden in de menselijke samenleving, terwijl de cijfers duidelijk zijn.
En ondertussen mag de wolf afgeschoten worden terwijl de wolf bij de mensen wegblijft.
Terwijl de hond genoeg dodelijke slachtoffers onder mensen maakt en nog altijd niet als gevaar gezien wordt.
Lees je eigen posts een terug zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:51 schreef bianconeri het volgende:
Je negeert gewoon weer alles en komt met domme emotionele dingen aanzetten.
Je hebt geen idee he?quote:Laat maar weer stadjer. Niet serieus te nemen.
Prima dat je dat denkt verder maar voor iemand die uit oost Groningen komt had ik wel een beetje verwacht dat die zou begrijpen dat met "stadjer" iemand uit Groningen stad wordt bedoeld. En zeker geen figuur uit een gehucht ergens in Friesland... Maar he, whatever floats your boat.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 21:57 schreef bianconeri het volgende:
Jawel, zulke domme dingen zou alleen een stadjer zeggen.
Lokaal is stadjer de stad Groningen, maar niet Nederland breed natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Prima dat je dat denkt verder maar voor iemand die uit oost Groningen komt had ik wel een beetje verwacht dat die zou begrijpen dat met "stadjer" iemand uit Groningen stad wordt bedoeld. En zeker geen figuur uit een gehucht ergens in Friesland... Maar he, whatever floats your boat.
ze bent zat, de campinghouders klagen, de pannekoekenbakkers komt het de strot uit en de wandelaar met kinderen die gaat wel ergens anders heen vandaagquote:Statenlid over wolf: ‘Mensen durven het park niet meer in, het is klaar!’
11 jan.
Video
Eric Kemperman, statenlid voor de BBB in Gelderland praat in Nieuws van de Dag over het voorstel om wolven af te schieten bij de Utrechtse Heuvelrug
Want? Heeft de wolf al geleerd autodeuren te openen?quote:"Het kan geen toeval zijn", dacht Anne Fielt-Hansen toen ze het bericht op Facebook zag. Ze weet vrijwel zeker dat ze het dier vanochtend heeft gezien toen ze over de Rondweg in Hengelo reed. Die weg loopt naast de Westerstraat. "Terwijl ik reed, dacht ik dat ik een hond over de weg zag strompelen. Het was wel een vreemde plek, want er loopt geen voetpad. Toen ik gas terugnam, zag ik dat het niet om een hond ging, maar om een wolf." Debby denkt ook dat het om dezelfde wolf gaat.
Fielt-Hansen schrok zich dood en zat gillend in de auto. Ze zag dat de wolf opstond en haar weghelft op kwam lopen. "Het was nog een donker en het miezerde een beetje. Ik keek de wolf recht in de ogen. Ik wilde hem niet aanrijden, dus bleef stilzitten."
Als ik dit bericht lees, vraag ik me af of ze m toch niet had aangereden.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Want? Heeft de wolf al geleerd autodeuren te openen?
Tja, het blijkt wel dat veel Nederlanders totaal hysterisch en incapabel zijn met wolven. Sommigen lijken serieus te denken dat dit net hongerige wilde leeuwen zijn. Als je gillend in een auto zit omdat er een klein wolfje buiten loopt, man man manquote:Op maandag 20 januari 2025 15:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En als je aan het wandelen bent?quote:Op maandag 20 januari 2025 16:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het blijkt wel dat veel Nederlanders totaal hysterisch en incapabel zijn met wolven. Sommigen lijken serieus te denken dat dit net hongerige wilde leeuwen zijn. Als je gillend in een auto zit omdat er een klein wolfje buiten loopt, man man man. Laat dat beest gewoon oversteken en rij daarna verder.
Dan moet je wel gillen, in je handen klappen en lawaai maken. En vooral niet hard wegrennen maar rustig achteruit lopen. En dan weggaan.quote:
jij hebt vast dat verhaal niet gelezen van dat meisje en die omaquote:Op maandag 20 januari 2025 16:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het blijkt wel dat veel Nederlanders totaal hysterisch en incapabel zijn met wolven. Sommigen lijken serieus te denken dat dit net hongerige wilde leeuwen zijn. Als je gillend in een auto zit omdat er een klein wolfje buiten loopt, man man man. Laat dat beest gewoon oversteken en rij daarna verder.
quote:Er is geen vaccin tegen de ziekte beschikbaar.
Sinds 2014 komt Afrikaanse varkenspest voor in meerdere EU-landen.
Nederlands is nog steeds vrij van AVP.
Maar zelfs al raakt er maar één varken of wild zwijn in Nederland besmet, dan zijn de consequenties enorm: ernstige aantasting van het dierwelzijn, psychosociale schade voor getroffen varkenshouders en grote economische verliezen voor de hele keten.
quote:Afrikaanse varkenspest (AVP) is een virusziekte die voorkomt bij varkens en wilde zwijnen.
Deze ziekte is zeer besmettelijk en vaak ook dodelijk voor varkens en wilde zwijnen.
Meld het bij de NVWA als u vermoedt dat uw dieren deze ziekte hebben.
quote:Hoe wordt Afrikaanse varkenspest verspreid?
door direct contact met besmette varkens en wilde zwijnen. door besmette etenswaren: het virus overleeft namelijk in varkensvlees, ook als dit gedroogd of ingevroren is. via materialen die contact hebben gehad met besmette varkens, zoals veewagens en kleding.
.quote:Wilde zwijn geoormerkt als probleemdier
Wel doemde een doemscenario op: voor je het weet is het land te klein en wordt ook het wilde zwijn geoormerkt als probleemdier,
terwijl we donders goed weten dat het wilde zwijn geen probleem heeft.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Behalve als de mens te dichtbij komt.
Voor je het weet wordt ook het wilde zwijn, net als de wolf, bedolven onder een ambtelijke papierwinkel aan maatregelen.
Ik voorspel u een Interprovinciaal Zwijnenplan, een Regiegroep Wild Zwijn en natuurlijk het Operationeel Draaiboek Everzwijn.
Binnenkort zult u aangifte kunnen doen bij het Everzwijnengemeenteloket.
Daarnaast voorspel ik u oneindig getouwtrek over en wie verantwoordelijk kan worden gehouden voor de zwijnenaanvallen.
Vanzelfsprekend is dan ook de vraag wie gaat betalen voor de schade aan de gewassen van boeren die de almaar groeiende zwijnenpopulatie aanricht.
Zijn het de jagers, die volgens de boeren niet voldoende afschieten waardoor de zwijnen de maïsvelden kaalvreten?
Zwijnengedoogbeleid
Of zijn het de boeren met hun maïsvelden waar everzwijnen zich makkelijk kunnen schuilhouden, waardoor ze volgens de jagers niet af te schieten zijn?
Of is het de klimaatverandering, waardoor zwijnen tijdens de warme winters gewoon té goed gedijen?
Of is het een combinatie van dit alles, waarbij het labbekakkerige Hollandse zwijnengedoogbeleid ook niet helpt?
Officieel mogen ze maar in twee gebieden leven, maar ze worden op veel meer plekken gedoogd.
Het everzwijn heeft nauwelijks natuurlijke vijanden.
Alleen in de tijd van de Galliërs liepen ze gevaar omdat Obelix er minstens één per dag opat.
Tegenwoordig is alleen de lynx een geduchte vijand. Het toeval wil dat de lynx gestaag oprukt naar ons land, in Duitsland en België zijn ze al gesignaleerd, dus lijkt het een kwestie van tijd voor we van het wolven- en zwijnenprobleem af zijn.
Er gaan al stemmen op om ook de lynx te gedogen, maar dan zullen we vervolgens flink wat bruine beren moeten importeren om de lynxenpopulatie in bedwang te houden.
Aangezien de mens de enige natuurlijke vijand van de bruine beer is, zal ook dit dier uiteindelijk worden blootgesteld aan de bureaucratische berenklem en begint het liedje weer van voren af aan
Ja leuk, alleen gaat dit topic niet over zwijnen.quote:Op zondag 26 januari 2025 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
Deze schrijver denkt leuk te zijn maar hij vergeet of weet niet dat het wilde zwijn een heel groot gevaar met zich draagt
De Afrikaanse Varkenspest
https://www.wur.nl/nl/ond(...)se-varkenspest-2.htm
Eenmaal in het land dat is het over en gedaan met de everzwijnen , varkens en de speklapjes
[..]
[..]
[..]
[..]
.
Fielt-Hansen zal wel zo'n mals klein meisje onderweg naar het ponykamp geweest zijn denk ik. Die schijnen massaal opgepeuzeld te worden.quote:Op maandag 20 januari 2025 15:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
die meisjes gaan dit jaar niet meer naar het pony kamp, die durven niet meer, die gaan wel naar een land waar geen wolven in de parken lopenquote:Op dinsdag 28 januari 2025 09:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Fielt-Hansen zal wel zo'n mals klein meisje onderweg naar het ponykamp geweest zijn denk ik. Die schijnen massaal opgepeuzeld te worden.
Die gaan toch al jaren niet meer? Dus wat is het probleem?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 10:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die meisjes gaan dit jaar niet meer naar het pony kamp, die durven niet meer, die gaan wel naar een land waar geen wolven in de parken lopen
jaquote:Op dinsdag 28 januari 2025 13:05 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Die gaan toch al jaren niet meer? Dus wat is het probleem?
Burgerlijke ongehoorzaamheid ?? , ach , niks zeggen , laat ze maar kletsen op hun zolderkamertjequote:Experts zien aanwijzingen voor stroperij.
.Een kwart van de geregistreerde 'Nederlandse' wolven lijkt verdwenen, zonder natuurlijke verklaring.
Ecologen en wolvenexperts vrezen dat stropers aan het werk zijn.12 uur geleden
quote:23 dood en 22 verdwenen
Van die 91 geanalyseerde wolven is van 22 dieren nooit meer enig levensteken gevonden, ook niet in het buitenland.
Dat is nog buiten de 23 wolven waarvan bekend is dat ze dood zijn: twee zijn zeker gestroopt (een doodgeschoten in Stroe, van de andere werden de resten gevonden in Ugchelen), vijftien zijn er aangereden in Nederland, een in Duitsland en één in België.
Verdacht
Dat daarnaast nog 22 wolven spoorloos raakten, vinden meerdere ecologen verdacht.
De Volkskrant sprak met zeven experts (ecologen en wolvenexperts), waarvan een deel geen andere verklaring ziet dan menselijk ingrijpen - illegaal, want de wolf is een beschermde diersoort.
In sommige gebieden - met name Midden-Veluwe en Zeeland - verdwijnen verhoudingsgewijs veel wolven volgens de ecologen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |