abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 december 2024 @ 23:48:01 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_215752685
Goedenavond,

Ik woon in een appartementencomplex, bovenste (vierde) woonlaag met blokverwarming.
Nu gebruik ik voor de tweede winter op rij de blokverwarming niet meer, want ik verwarm op andere (voor mij) efficiëntere wijzen, zoals een airco.
Volgens de VVE is het verhaal waar ik over begon, erg onbekend en kan er op het internet beperkt informatie over vinden.

Ik zou graag de radiatoren willen verwijderen binnenshuis, en dus de leidingen afdoppen/doorkoppelen of wat dan ook nodig is.
Ik woon dus op de bovenste woonlaag, de leidingen gaan niet nog verder omhoog.

Waar ik beperkt informatie over kan vinden, is wat de mogelijkheden exact zijn.
Wel begrijp ik dat er altijd een (kleine) kostenpost blijft voor meebetalen aan oa onderhoud van het systeem. Dat zie ik niet als een specifiek hinder. Ook de kosten voor het afkoppelen zullen voor mijn rekening moeten komen.
Levert het uiteindelijk nog een winst op? Want ik betaal nu ook kosten voor oa uitlezen van de radiatoren en vaste leveringskosten. Dat laatste zou dan wel minder/niks worden, want die energiekosten zal ik niet meer hebben.

Zijn er hier toevallig mensen die hier meer over kunnen zeggen, wat eventueel de mogelijkheden zijn?
pi_215753143
Winst? Want je gaat helemaal niet meer verwarmen?
  dinsdag 3 december 2024 @ 06:38:16 #3
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_215753165
Het lijkt me niet verstandig in een appartementencomplex radiatoren te gaan verwijderen.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_215753781
Huur of koop?
  dinsdag 3 december 2024 @ 09:12:46 #5
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215753873
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:53 schreef bonanza8 het volgende:
Huur of koop?
VVE dus koop ;)
I assure you. I have no notion of treating men with such respect. That is the way to spoil them. (Jane Austen, Northanger Abbey)
This is a man's world but women hold it up (Carter Fatih, Man)
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_215753891
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 23:48 schreef greavy het volgende:
Volgens de VVE is het verhaal waar ik over begon, erg onbekend en kan er op het internet beperkt informatie over vinden.
Wat zei de VvE over je voorstel?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 3 december 2024 @ 09:19:25 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_215753906
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 06:31 schreef smizy het volgende:
Winst? Want je gaat helemaal niet meer verwarmen?
Uit OP :
quote:
... , want ik verwarm op andere (voor mij) efficiëntere wijzen, zoals een airco.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 3 december 2024 @ 10:15:41 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_215754467
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 09:17 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat zei de VvE over je voorstel?
Ze stonden er voor open, maar gezien er weinig bekend over is binnen de VVE, gingen zij maar ik ook wat research doen voor info te krijgen
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:53 schreef bonanza8 het volgende:
Huur of koop?
Het betreft koop
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 06:38 schreef XDo het volgende:
Het lijkt me niet verstandig in een appartementencomplex radiatoren te gaan verwijderen.
Daarom dat ik het vraag. Mocht het niet werkzaam zijn oid, laat ik het zo. Maar anders ben ik de radiatoren liever kwijt op de zichtplekken.
pi_215754587
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:15 schreef greavy het volgende:

[..]
Ze stonden er voor open, maar gezien er weinig bekend over is binnen de VVE, gingen zij maar ik ook wat research doen voor info te krijgen
[..]
Staat er iets in de splitsingsakte o.i.d. over beschreven? Overigens wel een goed idee; knapt op zonder radiatoren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 3 december 2024 @ 10:42:09 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_215754684
Nee, staat niks duidelijks over in de splitsingsakte. Wel dat de kosten voor het onderhoud aan de installaties e.d. evenredig verdeeld worden enzo. Maar dat gaf ik hierboven zelf ook al aan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 december 2024 @ 10:45:07 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_215754713
Zorg je hier juist niet voor dat het appartement moeilijker verkoopbaar wordt?
Of maakt dat tegenwoordig geen bal meer uit?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 3 december 2024 @ 10:47:59 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_215754736
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:45 schreef Netsplitter het volgende:
Ik verwacht niet dat ik de airco's hoef weg te slopen, en dan heb ik toch gewoon de benodigde verwarming in het huis? Waarschijnlijk over x-aantal jaar dat ik hier weg ga, juist geen probleem en zullen nieuwe bewoners de airco's et cetera juist appreciëren.
  dinsdag 3 december 2024 @ 10:51:29 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215754769
quote:
Lijkt me alleen maar een pluspunt wanneer je niet aan dat soort doorgaans weinig-transparante systemen bent overgeleverd.
Huilen dan.
pi_215754785
Staat er in je appartementsrecht niet dat je verplicht mee moet doen?
  dinsdag 3 december 2024 @ 10:56:54 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_215754808
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:53 schreef Piles het volgende:
Staat er in je appartementsrecht niet dat je verplicht mee moet doen?
Ja, ik moet meedoen aan de onderhoudskosten e.d. van de installatie.
De VvE denkt ook, dat als ik de installatie laat verwijderen, de vaste kosten van oa Ista verlaagd kunnen worden. Ik heb over vorig stookseizoen ¤445 ongeveer aan vaste kosten betaald met 0 variabele stookkosten.
Als dat bedrag gehalveerd of minder kan worden, omdat mijn aansluiting "verdwijnt", ga ik op de wat langere termijn toch winst maken?

Maar zoals gezegd, er zijn volgens het internet wel mogelijkheden maar er is erg weinig over te vinden. Ik zal Ista ook een mail sturen met informatie opvraag, en ben zo bezig overal wat informatie te vergaren.
pi_215755371
Blij onafhankelijk van dat soort verplichtingen te zijn. Eigenlijk zou je als eigenaar gewoon wettelijk het basisrecht moeten hebben op je eigen energievoorziening. Dat is voor iedereen beter, niet in het minst voor de energietransitie.
pi_215755421
Bij ons kost zou het loskoppelen van de Stadswarmte 20.000 per appertement kosten.En bij ons is het zo dat de vereniging de contracthouder is.
Ista regelt alleen de betalingen,je moet bij de leverancier zijn van de stadswarmte.Bij ons is dat Ennatuurlijk.
pi_215755680
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:22 schreef pitboer het volgende:
Bij ons kost zou het loskoppelen van de Stadswarmte 20.000 per appertement kosten.
8)7
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:37:23 #19
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_215756039
quote:
Ik zou alleen maar voorstander zijn als koper.

Ik heb op blokverwarming gezeten, nooit gebruikt en mocht wel meedelen in de kosten.
pi_215756083
Probleem is dat als iedereen dat gaat doen en mag doen, de cv installatie in de kelder natuurlijk vreselijk duur gaat worden voor de overblijvende appartementen. Daarom is het in een flat vaak niet mogelijk om jezelf er helemaal los van te maken. Zolang je geen verbruikskosten hebt, maar wel meedeelt in het bestaan van de voorziening, die je geaccepteerd hebt toen je besloot in een flat te gaan wonen met een blokverwarming, hoeft er niks aan de hand te zijn. Of de VVE het accepteerd dat je de radiatoren laat verwijderen is wellicht iets dat op de VVE jaarvergadering besproken moet worden. Je kunt namelijk vaak ook niet zomaar besluiten om je kozijnen vervangen of zonnepanelen te nemen. In feite ben je van alles gezamenlijk eigenaar, van elke muur en elk kozijn. Alleen de lucht binnen je appartement voor zover die niet ververst is dan alleen van jou. Ik begrijp je goed dat je het zo zou willen, maar ik denk dat de rechter niet er helemaal in meegaat als jij anderen met meer kosten opzadelt omdat je niet mee wilt doen aan de gezamenlijke voorzieningen. Dat is nu eenmaal een van de speerpunten van een VVE dat je gezamenlijk eigenaar bent en gezamenlijk moet beslissen over zaken.
  dinsdag 3 december 2024 @ 13:45:10 #21
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_215756121
Bij ons in de flat heeft iemand de radiatoren laten weghalen en vloerverwarming laten aanleggen en aangesloten op de blokverwarming, niemand heeft zicht op wat hij verbruikt want er zitten geen metertjes meer in zijn huis.
Bij de afrekening elk jaar betaald onze hele flat dus voor alles wat hij extra heeft verbruikt.
Top voor hem, kut voor de rest van de flat. Bizar dat hij dat zo heeft mogen aanleggen
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 3 december 2024 @ 14:18:11 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215756393
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:45 schreef junkiesietze het volgende:
Bij ons in de flat heeft iemand de radiatoren laten weghalen en vloerverwarming laten aanleggen en aangesloten op de blokverwarming, niemand heeft zicht op wat hij verbruikt want er zitten geen metertjes meer in zijn huis.
Bij de afrekening elk jaar betaald onze hele flat dus voor alles wat hij extra heeft verbruikt.
Top voor hem, kut voor de rest van de flat. Bizar dat hij dat zo heeft mogen aanleggen
Maar als hij de enige is zonder metertjes, kunnen jullie dan niet gewoon het totaal minus alle appartementen met metertjes berekenen, en hem wat er overblijft laten betalen? Of denk ik nu te simpel :@
  dinsdag 3 december 2024 @ 14:19:57 #23
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_215756408
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:18 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Maar als hij de enige is zonder metertjes, kunnen jullie dan niet gewoon het totaal minus alle appartementen met metertjes berekenen, en hem wat er overblijft laten betalen? Of denk ik nu te simpel :@
Dat zou je zeggen, maar volgens iemand van de VVE was het niet zo makkelijk nee, ik weet het ook niet, ik heb dit verhaal ook maar gehoord en verder geen onderzoek naar gedaan :P
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_215756629
Dat is toch een hoax man, vloerverwarming gebruikt niet de hoge aanvoertemperaturen zoals een radiator.
pi_215756687
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:51 schreef DerekB het volgende:
Dat is toch een hoax man, vloerverwarming gebruikt niet de hoge aanvoertemperaturen zoals een radiator.
Daar kan toch gewoon een mengverdeler tussen zitten.
pi_215757130
quote:
Dan is daar over gestemd,anders de splitsingsakte en/of huisregels doorspitten voor onderstaande.
Is allemaal V.V.E eigendom.Dus zonder toestemming had die dat
nooit mogen doen en met een beetje pech voor hem mag ie alles terugbrengen hoe het was of de V.V.E doet dat voor hem.

Trouwens,als er geen meterstanden worden door gegeven word er geschat.En dat is altijd meer/duurder dan gewoon je verbruik doorgeven.

[ Bericht 6% gewijzigd door pitboer op 03-12-2024 16:09:41 (Toevoeging.) ]
pi_215758124
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:47 schreef greavy het volgende:

[..]
Ik verwacht niet dat ik de airco's hoef weg te slopen, en dan heb ik toch gewoon de benodigde verwarming in het huis? Waarschijnlijk over x-aantal jaar dat ik hier weg ga, juist geen probleem en zullen nieuwe bewoners de airco's et cetera juist appreciëren.
Waarderen.
pi_215767352
Ik vind het nogal een egoistische om niet te zeggen asociale redenatie.
Lekker op de 4e verdieping met gratis vloerverwarming van de verdiepingen beneden je en onder een geisoleerd dak waarvan het onderhoud door alle verdiepingen wordt meebetaald.
Ga je dan ook meer betalen voor lift en/of trappenhuizen, want daar maak jij natuurlijk veel meer gebruik van dan de mensen beneden.
En ga zo maar door. Typisch gevalletje krenten uit de pap en wel de lusten maar niet de lasten.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_215768887
quote:
Ik heb de stadsverwarming uit mijn appartement gehaald, vijftien jaar geleden. Alleen het vastrecht was meer dan at ik elektrisch zou stoken, laat staan als we op termijn over zouden stappen op warmtepompen.

In het voorjaar prima verkocht, zonder verwarming en zonder keuken (horeca keuken, meegenomen).
pi_215769130
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:18 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Nee, die metertjes meten geen kWh.

Die meten temperatuurverschil x tijdsduur. Met een factor per radiator op basis van het maximale vermogen van die radiatoren wordt dan een aantal eenheden berekend.

Stel een appartement met twee radiatoren:
Wanneer op een 1kW radiator 200 'punten' gemeten worden en op een 2kW radiator worden 100 'punten' gemeten, dan hebben die radiatoren beide een gelijke hoeveelheid warmte afgegeven.

Vervolgens wordt de factor voor het oppervlak vermenigvuldigd met het aantal punten. Daar komen in dit rekenvoorbeeld dan 400 warmte-eenheden uit voor het betreffende appartement.
Als dan in het hele complex 20.000 warmte eenheden gemeten zijn, dan moet de bewoner van het voorbeeld appartement 5% van de variabele energiekosten betalen.
Maar omdat in een appartement zonder warmte-meters op de radiatoren (omdat die weggehaald zijn) geen eenheden gemeten worden, komt dat appartement op 0 eenheden voor de berekening van de variabele energiekosten. En betaalt dus niet mee.

Maar: het lijkt me sterk dat de VVE dat ooit heeft goedgekeurd. En als dat toch gebeurd is, dan is het mogelijk verwijtbaar handelen van het toenmalige bestuur dat er geen degelijke meetmethode voor de vloerverwarming is geëist door de VVE. Ik vermoed dat op basis van "oneerlijke praktijken" ook nu alsnog geëist kan worden door de huidige VvE leden dat er voor het appartement met vloerverwarming een manier wordt om het warmte-verbruik te meten en de bewoners te laten betalen voor warmte, wanneer er nu daadwerkelijk niets gemeten en meebetaald wordt.

Op de leiding naar de vloerverwarming verdeler kan gewoon een soort "stadsverwarming afleverset" geplaatst worden die flow en temperatuurverschil meet en op basis daarvan (+ schatting van transport- en rendementsverlies in het complex) een redelijke factuur voor de warmte kan worden opgesteld.
pi_215769286
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:30 schreef quo_ het volgende:
Ik vind het nogal een egoistische om niet te zeggen asociale redenatie.
Lekker op de 4e verdieping met gratis vloerverwarming van de verdiepingen beneden je en onder een geisoleerd dak waarvan het onderhoud door alle verdiepingen wordt meebetaald.
Ga je dan ook meer betalen voor lift en/of trappenhuizen, want daar maak jij natuurlijk veel meer gebruik van dan de mensen beneden.
En ga zo maar door. Typisch gevalletje krenten uit de pap en wel de lusten maar niet de lasten.
Zo werkt een VvE nou eenmaal: je bent gezamenlijk eigenaar van alle attributen; vanaf de lift t/m het dak en de zijmuur aan toe. Keuze die gevolgen heeft. Stel je zou iedereen gelijk aan de energiekosten laten meebetalen (kan); heb je jongeren die overdag werken en de CV laag hebben, kunnen dan meebetalen aan de koukleum-AOW-ers die de hele dag thuis zitten.
pi_215769836
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Zo werkt een VvE nou eenmaal: je bent gezamenlijk eigenaar van alle attributen; vanaf de lift t/m het dak en de zijmuur aan toe. Keuze die gevolgen heeft. Stel je zou iedereen gelijk aan de energiekosten laten meebetalen (kan); heb je jongeren die overdag werken en de CV laag hebben, kunnen dan meebetalen aan de koukleum-AOW-ers die de hele dag thuis zitten.
Volgens mij heeft niemand het in dit topic hier over
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_215769919
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik heb de stadsverwarming uit mijn appartement gehaald, vijftien jaar geleden. Alleen het vastrecht was meer dan at ik elektrisch zou stoken, laat staan als we op termijn over zouden stappen op warmtepompen.

In het voorjaar prima verkocht, zonder verwarming en zonder keuken (horeca keuken, meegenomen).
Hoe heb je dat gedaan dan?
V.V.E is toch de contracthouder?
Of is het een ander systeem dan met de digitale meters/vloeistof meters?
pi_215769999
Zitten toch wel wat haken en ogen aan het geheel. Zijn de airco’s geplaatst met toestemming van de VvE? Op welke wijze is de omslag van de kosten geregeld? Denk daarbij aan directe stookkosten, uitlezing warmtemeter, reservering in mjop voor reparatie en vervanging. Allemaal zaken waar de VvE in een jaarvergadering over besluit, waarbij het ook nog uitmaakt of het in een huishoudelijk reglement is geregeld of in het reglement van splitsing.
Het is aan alle leden om daar iets van te vinden. Besluitvorming in een VvE is een dingetje.
pi_215770006
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:22 schreef pitboer het volgende:
Bij ons kost zou het loskoppelen van de Stadswarmte 20.000 per appertement kosten.En bij ons is het zo dat de vereniging de contracthouder is.
Ista regelt alleen de betalingen,je moet bij de leverancier zijn van de stadswarmte.Bij ons is dat Ennatuurlijk.
dat is ver van het maximaal tarief van de Acm.. in een appartement zal het max ¤500,- moeten kosten. Is alleen een kwestie van set afnemen en leidingen afdoppen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_215770246
Dat is het antwoord van Ennatuurlijk wat wij als vereniging kregen toen der tijd.Als elke flat aangesloten aan het ketelhuis zou het 2000.-euro kosten en als wij als enige ervan los gekoppeld zouden worden zou het 20.000 euro kosten per appertement.Dit om de kosten voor de overige gebruikers niet te laten stijgen.
Maar wat is een afleverset?Hier lopen stijgbuizen van onder naar boven en daar direct aan zijn de radiatoren bevestigd.En de de hoofdbuizen lopen onder de flat door met een grote eenheidsmeter.
pi_215770342
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:17 schreef pitboer het volgende:

[..]
Hoe heb je dat gedaan dan?
V.V.E is toch de contracthouder?
Of is het een ander systeem dan met de digitale meters/vloeistof meters?
Nee, dit was een stadsverwarming systeem en die zijn individueel. Eneco doet daar wel moeilijk over want die hebben liever niet dat je het beëindigd :')
pi_215770410
Aaah oke.
pi_215773134
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:36 schreef pitboer het volgende:
Dat is het antwoord van Ennatuurlijk wat wij als vereniging kregen toen der tijd.Als elke flat aangesloten aan het ketelhuis zou het 2000.-euro kosten en als wij als enige ervan los gekoppeld zouden worden zou het 20.000 euro kosten per appertement.Dit om de kosten voor de overige gebruikers niet te laten stijgen.
Maar wat is een afleverset?Hier lopen stijgbuizen van onder naar boven en daar direct aan zijn de radiatoren bevestigd.En de de hoofdbuizen lopen onder de flat door met een grote eenheidsmeter.
Ennatuurlijk zijn dan ook niet te vertrouwen oplichters.
pi_215774093
quote:
Kunt toch meters aanleggen waar de leidingen het appartement binnen komt?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215774132
quote:
dat is een veel voorkomend probleem met deze type meters…
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_215775235
quote:
Hoe weet je nou dat ie extra verbruikt? I.h.a. is vloerverwarming efficiënter dan radiatoren.
pi_215776882
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe weet je nou dat ie extra verbruikt? I.h.a. is vloerverwarming efficiënter dan radiatoren.
Volgens mij wordt er bedoeld dat er helemaal geen metertjes meer in dat appartement zitten.
pi_215777348
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Die meters zijn voor radiatoren niet voor vloerverwarming.

Ook zijn die meters naar mijn mening de grootste oplichterij
pi_215778715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 15:58 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Die meters zijn voor radiatoren niet voor vloerverwarming.

Ook zijn die meters naar mijn mening de grootste oplichterij
@quo_ Op die manier. Maar dan zou het kunnen (zonder dat ik het weet) dat er een gewone verbruiksmeter op die vloerverwarming zit. Anders zou je als VvE toch wel erg knullig overkomen: haal je radiatoren met meters weg en je kan gratis je vloerverwarming aansluiten. Ik was al geen fan van het VvE-systeem, - eufemistisch gezegd - maar dit zou toch wel stomste van het stomste zijn.
pi_215778730
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 10:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kunt toch meters aanleggen waar de leidingen het appartement binnen komt?
Dat bedoel ik.
pi_215779307
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 18:58 schreef blomke het volgende:

[..]
@:quo_ Op die manier. Maar dan zou het kunnen (zonder dat ik het weet) dat er een gewone verbruiksmeter op die vloerverwarming zit. Anders zou je als VvE toch wel erg knullig overkomen: haal je radiatoren met meters weg en je kan gratis je vloerverwarming aansluiten. Ik was al geen fan van het VvE-systeem, - eufemistisch gezegd - maar dit zou toch wel stomste van het stomste zijn.
kan je nu met zekerheid vertellen dat dit niet het geval is… heb meerdere van zulkse zaken meegemaakt.
pi_215779412
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 19:45 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
kan je nu met zekerheid vertellen dat dit niet het geval is… heb meerdere van zulkse zaken meegemaakt.
En de VvE vindt dat goed?
pi_215779799
Vve kan dit wel goed vinden,maar als het in strijd is met de splitsingsakte heb je als nog pech.

Gewoon de akte erbij pakken of de beheerder vragen bij wie de eigendom zit van het verwarmingsstelsel.Als dit van de vereniging is,naar het bestuur stappen en die dient er dan werk van te maken.Beginnend met een controle in het appertement.In het algemene belang mag dit.Mocht dat verhaal echt waar zijn kan de bewoner alles terug brengen in oude staat of de V.V.E doet dit op kosten van de eigenaar.
pi_215780222
Lees net dat dit niet zo zwart wit is.Als de V.V.E er een redelijk belang bij heeft.

https://www.amsteladvocat(...)20bevinden.%E2%80%9D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')