VVE dus koopquote:
Wat zei de VvE over je voorstel?quote:Op maandag 2 december 2024 23:48 schreef greavy het volgende:
Volgens de VVE is het verhaal waar ik over begon, erg onbekend en kan er op het internet beperkt informatie over vinden.
Uit OP :quote:Op dinsdag 3 december 2024 06:31 schreef smizy het volgende:
Winst? Want je gaat helemaal niet meer verwarmen?
quote:... , want ik verwarm op andere (voor mij) efficiëntere wijzen, zoals een airco.
Ze stonden er voor open, maar gezien er weinig bekend over is binnen de VVE, gingen zij maar ik ook wat research doen voor info te krijgenquote:
Het betreft koopquote:
Daarom dat ik het vraag. Mocht het niet werkzaam zijn oid, laat ik het zo. Maar anders ben ik de radiatoren liever kwijt op de zichtplekken.quote:Op dinsdag 3 december 2024 06:38 schreef XDo het volgende:
Het lijkt me niet verstandig in een appartementencomplex radiatoren te gaan verwijderen.
Staat er iets in de splitsingsakte o.i.d. over beschreven? Overigens wel een goed idee; knapt op zonder radiatoren.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Ze stonden er voor open, maar gezien er weinig bekend over is binnen de VVE, gingen zij maar ik ook wat research doen voor info te krijgen
[..]
Ik verwacht niet dat ik de airco's hoef weg te slopen, en dan heb ik toch gewoon de benodigde verwarming in het huis? Waarschijnlijk over x-aantal jaar dat ik hier weg ga, juist geen probleem en zullen nieuwe bewoners de airco's et cetera juist appreciëren.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:45 schreef Netsplitter het volgende:
Zorg je hier juist niet voor dat het appartement moeilijker verkoopbaar wordt?
Of maakt dat tegenwoordig geen bal meer uit?
Lijkt me alleen maar een pluspunt wanneer je niet aan dat soort doorgaans weinig-transparante systemen bent overgeleverd.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:45 schreef Netsplitter het volgende:
Ja, ik moet meedoen aan de onderhoudskosten e.d. van de installatie.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:53 schreef Piles het volgende:
Staat er in je appartementsrecht niet dat je verplicht mee moet doen?
quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:22 schreef pitboer het volgende:
Bij ons kost zou het loskoppelen van de Stadswarmte 20.000 per appertement kosten.
Ik zou alleen maar voorstander zijn als koper.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:45 schreef Netsplitter het volgende:
Maar als hij de enige is zonder metertjes, kunnen jullie dan niet gewoon het totaal minus alle appartementen met metertjes berekenen, en hem wat er overblijft laten betalen? Of denk ik nu te simpelquote:Op dinsdag 3 december 2024 13:45 schreef junkiesietze het volgende:
Bij ons in de flat heeft iemand de radiatoren laten weghalen en vloerverwarming laten aanleggen en aangesloten op de blokverwarming, niemand heeft zicht op wat hij verbruikt want er zitten geen metertjes meer in zijn huis.
Bij de afrekening elk jaar betaald onze hele flat dus voor alles wat hij extra heeft verbruikt.
Top voor hem, kut voor de rest van de flat. Bizar dat hij dat zo heeft mogen aanleggen
Dat zou je zeggen, maar volgens iemand van de VVE was het niet zo makkelijk nee, ik weet het ook niet, ik heb dit verhaal ook maar gehoord en verder geen onderzoek naar gedaanquote:Op dinsdag 3 december 2024 14:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar als hij de enige is zonder metertjes, kunnen jullie dan niet gewoon het totaal minus alle appartementen met metertjes berekenen, en hem wat er overblijft laten betalen? Of denk ik nu te simpel
Daar kan toch gewoon een mengverdeler tussen zitten.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:51 schreef DerekB het volgende:
Dat is toch een hoax man, vloerverwarming gebruikt niet de hoge aanvoertemperaturen zoals een radiator.
Dan is daar over gestemd,anders de splitsingsakte en/of huisregels doorspitten voor onderstaande.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:45 schreef junkiesietze het volgende:
Bij ons in de flat heeft iemand de radiatoren laten weghalen en vloerverwarming laten aanleggen en aangesloten op de blokverwarming, niemand heeft zicht op wat hij verbruikt want er zitten geen metertjes meer in zijn huis.
Bij de afrekening elk jaar betaald onze hele flat dus voor alles wat hij extra heeft verbruikt.
Top voor hem, kut voor de rest van de flat. Bizar dat hij dat zo heeft mogen aanleggen
Waarderen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ik de airco's hoef weg te slopen, en dan heb ik toch gewoon de benodigde verwarming in het huis? Waarschijnlijk over x-aantal jaar dat ik hier weg ga, juist geen probleem en zullen nieuwe bewoners de airco's et cetera juist appreciëren.
Ik heb de stadsverwarming uit mijn appartement gehaald, vijftien jaar geleden. Alleen het vastrecht was meer dan at ik elektrisch zou stoken, laat staan als we op termijn over zouden stappen op warmtepompen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:45 schreef Netsplitter het volgende:
Nee, die metertjes meten geen kWh.quote:Op dinsdag 3 december 2024 14:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar als hij de enige is zonder metertjes, kunnen jullie dan niet gewoon het totaal minus alle appartementen met metertjes berekenen, en hem wat er overblijft laten betalen? Of denk ik nu te simpel
Zo werkt een VvE nou eenmaal: je bent gezamenlijk eigenaar van alle attributen; vanaf de lift t/m het dak en de zijmuur aan toe. Keuze die gevolgen heeft. Stel je zou iedereen gelijk aan de energiekosten laten meebetalen (kan); heb je jongeren die overdag werken en de CV laag hebben, kunnen dan meebetalen aan de koukleum-AOW-ers die de hele dag thuis zitten.quote:Op woensdag 4 december 2024 15:30 schreef quo_ het volgende:
Ik vind het nogal een egoistische om niet te zeggen asociale redenatie.
Lekker op de 4e verdieping met gratis vloerverwarming van de verdiepingen beneden je en onder een geisoleerd dak waarvan het onderhoud door alle verdiepingen wordt meebetaald.
Ga je dan ook meer betalen voor lift en/of trappenhuizen, want daar maak jij natuurlijk veel meer gebruik van dan de mensen beneden.
En ga zo maar door. Typisch gevalletje krenten uit de pap en wel de lusten maar niet de lasten.
Volgens mij heeft niemand het in dit topic hier overquote:Op woensdag 4 december 2024 19:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo werkt een VvE nou eenmaal: je bent gezamenlijk eigenaar van alle attributen; vanaf de lift t/m het dak en de zijmuur aan toe. Keuze die gevolgen heeft. Stel je zou iedereen gelijk aan de energiekosten laten meebetalen (kan); heb je jongeren die overdag werken en de CV laag hebben, kunnen dan meebetalen aan de koukleum-AOW-ers die de hele dag thuis zitten.
Hoe heb je dat gedaan dan?quote:Op woensdag 4 december 2024 18:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb de stadsverwarming uit mijn appartement gehaald, vijftien jaar geleden. Alleen het vastrecht was meer dan at ik elektrisch zou stoken, laat staan als we op termijn over zouden stappen op warmtepompen.
In het voorjaar prima verkocht, zonder verwarming en zonder keuken (horeca keuken, meegenomen).
dat is ver van het maximaal tarief van de Acm.. in een appartement zal het max ¤500,- moeten kosten. Is alleen een kwestie van set afnemen en leidingen afdoppen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 12:22 schreef pitboer het volgende:
Bij ons kost zou het loskoppelen van de Stadswarmte 20.000 per appertement kosten.En bij ons is het zo dat de vereniging de contracthouder is.
Ista regelt alleen de betalingen,je moet bij de leverancier zijn van de stadswarmte.Bij ons is dat Ennatuurlijk.
Nee, dit was een stadsverwarming systeem en die zijn individueel. Eneco doet daar wel moeilijk over want die hebben liever niet dat je het beëindigdquote:Op woensdag 4 december 2024 20:17 schreef pitboer het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan dan?
V.V.E is toch de contracthouder?
Of is het een ander systeem dan met de digitale meters/vloeistof meters?
Ennatuurlijk zijn dan ook niet te vertrouwen oplichters.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:36 schreef pitboer het volgende:
Dat is het antwoord van Ennatuurlijk wat wij als vereniging kregen toen der tijd.Als elke flat aangesloten aan het ketelhuis zou het 2000.-euro kosten en als wij als enige ervan los gekoppeld zouden worden zou het 20.000 euro kosten per appertement.Dit om de kosten voor de overige gebruikers niet te laten stijgen.
Maar wat is een afleverset?Hier lopen stijgbuizen van onder naar boven en daar direct aan zijn de radiatoren bevestigd.En de de hoofdbuizen lopen onder de flat door met een grote eenheidsmeter.
Kunt toch meters aanleggen waar de leidingen het appartement binnen komt?quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:45 schreef junkiesietze het volgende:
dat is een veel voorkomend probleem met deze type meters…quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:45 schreef junkiesietze het volgende:
Hoe weet je nou dat ie extra verbruikt? I.h.a. is vloerverwarming efficiënter dan radiatoren.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:45 schreef junkiesietze het volgende:
Volgens mij wordt er bedoeld dat er helemaal geen metertjes meer in dat appartement zitten.quote:Op donderdag 5 december 2024 11:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat ie extra verbruikt? I.h.a. is vloerverwarming efficiënter dan radiatoren.
Die meters zijn voor radiatoren niet voor vloerverwarming.quote:Op donderdag 5 december 2024 11:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat ie extra verbruikt? I.h.a. is vloerverwarming efficiënter dan radiatoren.
@quo_ Op die manier. Maar dan zou het kunnen (zonder dat ik het weet) dat er een gewone verbruiksmeter op die vloerverwarming zit. Anders zou je als VvE toch wel erg knullig overkomen: haal je radiatoren met meters weg en je kan gratis je vloerverwarming aansluiten. Ik was al geen fan van het VvE-systeem, - eufemistisch gezegd - maar dit zou toch wel stomste van het stomste zijn.quote:Op donderdag 5 december 2024 15:58 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Die meters zijn voor radiatoren niet voor vloerverwarming.
Ook zijn die meters naar mijn mening de grootste oplichterij
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 5 december 2024 10:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kunt toch meters aanleggen waar de leidingen het appartement binnen komt?
kan je nu met zekerheid vertellen dat dit niet het geval is… heb meerdere van zulkse zaken meegemaakt.quote:Op donderdag 5 december 2024 18:58 schreef blomke het volgende:
[..]
@:quo_ Op die manier. Maar dan zou het kunnen (zonder dat ik het weet) dat er een gewone verbruiksmeter op die vloerverwarming zit. Anders zou je als VvE toch wel erg knullig overkomen: haal je radiatoren met meters weg en je kan gratis je vloerverwarming aansluiten. Ik was al geen fan van het VvE-systeem, - eufemistisch gezegd - maar dit zou toch wel stomste van het stomste zijn.
En de VvE vindt dat goed?quote:Op donderdag 5 december 2024 19:45 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
kan je nu met zekerheid vertellen dat dit niet het geval is… heb meerdere van zulkse zaken meegemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |