abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215743476
Biden verleent zoon Hunter gratie, ondanks eerdere belofte dat niet te doen.

De Amerikaanse president Joe Biden heeft zijn zoon Hunter gratie verleend, ondanks eerdere beloften dat hij dat niet zou doen. De 54-jarige Hunter werd in juni schuldig bevonden aan het overtreden van de wapenwet.

Hunter had bij de aankoop van een revolver in 2018 gelogen over zijn drugsgebruik. De aanschaf was illegaal omdat hij een drugsverslaafde was, aldus justitie. Hij werd schuldig bevonden aan onder andere het afleggen van valse verklaringen bij het invullen van formulieren om vuurwapens te verkrijgen.

Na de uitspraak liet president Biden weten geen gebruik te zullen maken van de presidentiėle gratie als zijn zoon achter de tralies zou verdwijnen en dat hij de uitkomst van de zaak zou accepteren. Daar kwam hij zondag dus op terug.

,,Vandaag heb ik een gratieverlening voor mijn zoon Hunter ondertekend. Vanaf de dag dat ik aantrad, heb ik gezegd dat ik me niet zou bemoeien met de besluitvorming van het ministerie van Justitie, en ik heb mijn woord gehouden, zelfs toen ik zag hoe mijn zoon selectief en oneerlijk werd vervolgd’’, zei hij in een verklaring die door het Witte Huis werd vrijgegeven.

,,Ik hoop dat Amerikanen zullen begrijpen waarom een vader en een president nu toch tot dit besluit is gekomen. Geen enkel weldenkend persoon die naar de feiten kijkt, kan tot een andere conclusie komen dan dat Hunter alleen is vervolgd omdat hij mijn zoon is’’, zei Biden. ,,In een poging om Hunter te breken, hebben ze geprobeerd mij te breken. En er is geen reden om te geloven dat het hier zal stoppen. Genoeg is genoeg.’

Politieke beslissing
Biden zei dat hij het besluit tijdens het Thanksgiving weekend had genomen, die hij met zijn vrouw Jill en de rest van het gezin, inclusief Hunter, doorbracht in Nantucket, Massachusetts. ,,Ik geloof in het rechtssysteem, maar ik geloof ook dat politiek een rol heeft gespeeld in dit proces en dat het heeft geleid tot een gerechtelijke dwaling’’, aldus Biden.

Hunter zei in een reactie dat hij “de gratie die ik vandaag heb gekregen nooit als vanzelfsprekend zal beschouwen”. Het was de eerste keer dat een kind van een zittende president werd veroordeeld. Ook bekende Hunter in september schuld in een belastingzaak tegen hem. Voor de in totaal twaalf aanklachten kon hij maximaal 42 jaar celstraf krijgen, al hielden Amerikaanse media er rekening mee dat de straf lager uit zou vallen.

De veroordelingen stonden gepland voor later deze maand, maar zijn door het presidentieel pardon hoogstwaarschijnlijk van de baan, meldt NBC News.

Reactie Trump
Donald Trump heeft in een reactie op de gratieverlening voor Hunter uitgehaald naar Joe Biden. ‘Gebruikt Joe zijn presidentieel pardon ook voor de gijzelaars van 6 januari die nu al jaren gevangenzitten?’, aldus Trump op zijn platform Truth Social. ‘Zo’n misbruik van het recht, een gerechtelijke dwaling.’

Hij verwijst daarmee naar zijn aanhangers die op 6 januari 2021 het Capitool in Washington D.C. bestormden. Veel van hen zijn veroordeeld tot lange gevangenisstraffen. Trump heeft ze vaker bestempeld als ‘gijzelaars’.

Naast Trump hebben ook andere tegenstanders van Biden gereageerd op het presidentieel pardon. Zo noemt het Republikeinse congreslid Marjorie Taylor Greene Biden ‘een leugenaar en hypocriet’. De oudste zoon van Trump, Donald Trump Jr., zegt niet verbaasd te zijn. ‘Iedereen wist dat hij dit zou doen, hij deed het pas toen het geen gevolgen meer had voor zijn verkiesbaarheid.’

Bron
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215743495
Je verwacht het niet
  Redactie Sport maandag 2 december 2024 @ 07:00:05 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_215743520
Tsja, zoals vrijwel iedere president doet ie nog wat op persoonlijke titel in de overdrachtsperiode.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_215743523
Oei genocide Joe is weer bezig
pi_215743524
Gelijk heeft hij
Sicker than your average.
pi_215743542
goh zolang je maar macht hebt kom je weg met crimineel zijn, terwijl normale mensen daarvoor het gevang in moeten
pi_215743563
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:03 schreef kun_bbongal het volgende:
goh zolang je maar macht hebt kom je weg met crimineel zijn, terwijl normale mensen daarvoor het gevang in moeten
Heel Guantanamo Bay zit inderdaad vol met zware criminelen die hebben gelogen op hun wapenvergunningsformuliertje
Sicker than your average.
pi_215743565
Nou, benieuwd wat ze hier bij de linkse NPO-talkshows van vinden...

Tumbleweed incoming...
  maandag 2 december 2024 @ 07:10:22 #9
507279 Bassie48
Onmenselijk rationeel
pi_215743598
Klassenjustitie.
Science matters
pi_215743643
Nou moet voorstellen dat Trump dit zou doen bij zijn kind of kinderen.
De media zou weer volop demoniseren en aansturen op vervolging voor het een of ander.

Nu is het de democraten, niks aan de hand, saai standaard blok aan nieuws en tot morgen.
Nee, niks aan de hand hoor.
pi_215743684
Slinks strikes again.
pi_215743729
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:22 schreef Tjoent het volgende:
Slinks strikes again.
Beetje zoals die uiterst linkse Trump ook aan al zijn vriendjes pardons uit aan het delen was toch?
  maandag 2 december 2024 @ 07:34:48 #13
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215743770
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou moet voorstellen dat Trump dit zou doen bij zijn kind of kinderen.
De media zou weer volop demoniseren en aansturen op vervolging voor het een of ander.

Nu is het de democraten, niks aan de hand, saai standaard blok aan nieuws en tot morgen.
Nee, niks aan de hand hoor.
Ik lees toch al behoorlijk wat ophef hoor.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 2 december 2024 @ 07:36:58 #14
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_215743785
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:06 schreef Toine51 het volgende:

Tumbleweed incoming...
Word je niet moe van jezelf om het direct weer over links-rechts te gaan hebben?
pi_215743822
Succes gewenst voor de usual suspects die dit weer allemaal recht willen gaan praten.
pi_215743852
Wat een land.. treurig voor de bevolking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215743861
Succes gewenst voor de usual suspects die dit weer allemaal krom willen gaan praten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_215743874
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:22 schreef Tjoent het volgende:
Slinks strikes again.
Nou. Houd je hart maar vast aan wie Biden nog meer gratie gaat verlenen.

Trump deed het ook wel 'oke'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215743876
Terecht, iedereen in die positie had hetzelfde gedaan.
PWBF
pi_215743909
pi_215743915
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:48 schreef Nielsch het volgende:
Het is vooral idioot dat het überhaupt kan
pi_215743934
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 07:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou. Houd je hart maar vast aan wie Biden nog meer gratie gaat verlenen.

Trump deed het ook wel 'oke'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw joh :o zijn dat allemaal kinderen van Trump ja?
pi_215743937
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 07:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Word je niet moe van jezelf om het direct weer over links-rechts te gaan hebben?
Nee hoor, ben goed uitgeslapen en lekker vrij vandaag...
pi_215743955
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:48 schreef Nielsch het volgende:
Ja, maar houd je snater over anderen dan....

En eerder zei Sleepy Joe dat ie zijn zoon geen gratie zou verlenen en de uitrpraak zou respecteren...

Wauw, wat een geweldige Potus blijft het toch tov Trump...
:')
  maandag 2 december 2024 @ 08:08:14 #25
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215743975
Moet hij weten.

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:06 schreef Toine51 het volgende:

Tumbleweed incoming...
Hopelijk niets. Ik zie mijn belastinggeld niet graag naar mensen gaan die het over landen aan de andere kant van de wereld hebben.
Appears.
pi_215744006
Trump doet een 180 graden draai op democratie.

- Het feit dat werkelijke democratie met puntenlijsten te meten is, is een gegeven. De VS zakt in alle lijsten op weg naar het niveau Somaliė
- Houtrot (Maga) sijpelt in alles door
- Dat iemand met 93 zaken aan de broek president gaat worden (Maga) is een feit
- Dat deze heeft aangegeven “dictator from day 1” te zijn ook en iedereen die hem dwars gezeten heeft wil vervolgen
- Dat een veroordeelde op het punt stond om Justitie te doen (Gaetz) is puur een cosa nostra beweging op de hele VS.
- wens tot deportaties vanaf dag 1 omdat fanaten in de politiek daar van genieten en het Magapubliek dat zo lekker vind.
- vele andere voorbeelden
*ja-maar ; verkiezingen telt daarin niet. Ook N-Korea heeft verkiezingen.

In dit licht kun je niet stellen dat de zoon van een president een eerlijke juridische behandeling gaat krijgen en ja, het zou onder een ‘democratische voortzetting’ een verkeerde move zijn. Maar nu alles bij de gratie Trump zal gaan; is het wel duidelijk dat democratie VVT is.

Niemand heeft belang bij nieuwe fascistische autocraten en ik kijk niet uit naar al die Amerikanen die straks richting Europa willen emigreren en voorrang krijgen vanwege hun nog goed zijnde paspoortwaarde. Maar we zullen wel weer zien.

Het zal mogelijk ooit wel weer eens hersteld worden, maar toekomstige vormen van structuur om democratie beter te waarborgen gaan er mogelijk anders uitzien dan we nu gewend zijn.
pi_215744047
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 07:57 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het is vooral idioot dat het überhaupt kan
Dat sowieso
PWBF
  maandag 2 december 2024 @ 08:18:27 #28
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_215744070
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:04 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, maar houd je snater over anderen dan....

En eerder zei Sleepy Joe dat ie zijn zoon geen gratie zou verlenen en de uitrpraak zou respecteren...

Wees eens eerlijk, hoeveel mensen vinden hem een geweldige president dan?
  maandag 2 december 2024 @ 08:19:30 #29
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215744076
Ben benieuwd of links hier ook met afschuw over zal spreken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_215744091
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 07:06 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Heel Guantanamo Bay zit inderdaad vol met zware criminelen die hebben gelogen op hun wapenvergunningsformuliertje
vergeet niet de drugs en belastingfraude, en ja zat zitten daarvoor vast.
pi_215744101
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 08:19 schreef phpmystyle het volgende:
van wat ik las vieren ze feest
  maandag 2 december 2024 @ 08:25:39 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215744106
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 07:06 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Het zal meer gaan om alle steekpenningen die hij uit Oekraļne ontvangen heeft en wat hij daarvoor gedaan heeft. Dat is gewoon landverraad.
The End Times are wild
pi_215744118
Zoals eerder gezegd klassenjustitie van die demente gek
pi_215744136
quote:
Kijk, Trump heeft er geen moeite mee dat veroordeelden op belangrijke posities komen en gratie wordt gegeven aan criminelen. Dus die vindt het wel prima. Misschien kan Hunter Biden zelfs nog een post krijgen onder zijn supervisie.
  Vis een optie? maandag 2 december 2024 @ 08:32:06 #35
70532 loveli
N
pi_215744141
quote:
Er is heel veel nieuws over oorlogen en crises zo hier en daar. Syriė, Israėl, Georgiė en Oekraļne zijn groter nieuws. Het is nu geen komkommertijd, goed moment voor een slecht nieuwsbericht.
crap in = crap out
pi_215744143
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2024 07:46 schreef bijdehand het volgende:
Succes gewenst voor de usual suspects die dit weer allemaal krom willen gaan praten.
Vind jij het lastig om een banaan krom te praten?
pi_215744159
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:11 schreef Beathoven het volgende:
Trump doet een 180 graden draai op democratie.

- Het feit dat werkelijke democratie met puntenlijsten te meten is, is een gegeven. De VS zakt in alle lijsten op weg naar het niveau Somaliė
- Houtrot (Maga) sijpelt in alles door
- Dat iemand met 93 zaken aan de broek president gaat worden (Maga) is een feit
- Dat deze heeft aangegeven “dictator from day 1” te zijn ook en iedereen die hem dwars gezeten heeft wil vervolgen
- Dat een veroordeelde op het punt stond om Justitie te doen (Gaetz) is puur een cosa nostra beweging op de hele VS.
- wens tot deportaties vanaf dag 1 omdat fanaten in de politiek daar van genieten en het Magapubliek dat zo lekker vind.
- vele andere voorbeelden
*ja-maar ; verkiezingen telt daarin niet. Ook N-Korea heeft verkiezingen.

In dit licht kun je niet stellen dat de zoon van een president een eerlijke juridische behandeling gaat krijgen en ja, het zou onder een ‘democratische voortzetting’ een verkeerde move zijn. Maar nu alles bij de gratie Trump zal gaan; is het wel duidelijk dat democratie VVT is.

Niemand heeft belang bij nieuwe fascistische autocraten en ik kijk niet uit naar al die Amerikanen die straks richting Europa willen emigreren en voorrang krijgen vanwege hun nog goed zijnde paspoortwaarde. Maar we zullen wel weer zien.

Het zal mogelijk ooit wel weer eens hersteld worden, maar toekomstige vormen van structuur om democratie beter te waarborgen gaan er mogelijk anders uitzien dan we nu gewend zijn.
Het is de schuld van Trump. Natuurlijk!
pi_215744160
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 08:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Wees eens eerlijk, hoeveel mensen vinden hem een geweldige president dan?
Nou, heel veel Democraten zo te zien...
pi_215744163
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2024 08:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is de schuld van Trump. Natuurlijk!
Misschien kan koning Trump Hunter Biden straks een mooie positie op justitie geven
pi_215744177
v r i e n d j e s p o l i t i e k
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 2 december 2024 @ 08:41:09 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215744206
Niet heel fraai van Biden
  maandag 2 december 2024 @ 08:42:26 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215744219
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:04 schreef Toine51 het volgende:

Zeker, een dubieuze gratieverlening is natuurlijk niet zoveel ten opzichte van het willen plegen van een staatsgreep. Verder deed hij het qua beleid prima.
  maandag 2 december 2024 @ 08:43:35 #43
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215744228
Consequenties voor het overtreden van wetten gelden dan ook alleen voor het plebs.
pi_215744230
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2024 08:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vind jij het lastig om een banaan krom te praten?
O maar dit is ook krom hoor. 100%. Laat ook wel iemands ware aard zien.
Maar degene die er het hardst over roepen zullen negeren wie Trump gratie heeft gegeven en aan wie hij het gaat geven. ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_215744238
quote:
99s.gif Op maandag 2 december 2024 08:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]
O maar dit is ook krom hoor. 100%. Laat ook wel iemands ware aard zien.
Maar degene die er het hardst over roepen zullen negeren wie Trump gratie heeft gegeven en aan wie hij het gaat geven. ;)
O, maar dat is net zo goed verkeerd. De reacties hierop zijn vooral zo fel (denk ik) omdat er enorm met twee maten wordt gemeten in de media.
  maandag 2 december 2024 @ 08:48:39 #46
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215744245
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, maar dat is net zo goed verkeerd. De reacties hierop zijn vooral zo fel (denk ik) omdat er enorm met twee maten wordt gemeten in de media.
Het is in het ochtendnieuws overal te lezen en te zien en te horen.
pi_215744249
Zo lang je genoeg geld en macht hebt kun je iedereen ongestraft in je reet neuken
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 2 december 2024 @ 08:50:22 #48
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215744260
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:49 schreef TLC het volgende:
Zo lang je genoeg geld en macht hebt kun je iedereen in ongestraft in je reet neuken
In de VS wel ja.
Daar ligt de macht bij de miljardairs
pi_215744271
De linkse formule:
Rechts doet iets: drama x 1000
Links doet iets: drama : 1000
pi_215744283
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 08:51 schreef ReplaR het volgende:
De linkse formule:
Rechts doet iets: drama x 1000
Links doet iets: drama : 1000
Dat maakt niet zoveel uit

als het allemaal maar in het midden bijelkaar komt. Als iets te communistisch wordt is het niet goed, maar als iets te fascistisch rechts wordt is het ook niet goed.

ik ben voorstander van een Paars polderdictaat zonder radicaal links en zonder radicaal rechts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')