Ik voorspel dat een hoop usual suspects, die POL verder al jaren trakteren op hele volumes over de euvelen van conservatisme en gristenen en de bedreiging die het betekent voor vrouwen, homo's en andersdenkenden, hier weer een lans komen breken voor een fenomeen dat ze, zolang het Westers en wit is, verafschuwen.quote:Op zondag 1 december 2024 18:44 schreef Ludachrist het volgende:
Ik voorspel dat dit een goed topic wordt.
China is eigenlijk niet een goede voorbeeld, want ze discrimineren ook..quote:Op zondag 1 december 2024 18:40 schreef Mikeytt het volgende:
Het is simpelweg wel waar.
Religie moet langzaamaan uitgefaseerd worden door mensen een goed leven te bieden, maar zo ver zijn we nog niet.
Als we China als voorbeeld nemen > Er is zeer weinig discriminatie tegen moslims vanwege streng optreden van de overheid. Dit resulteert uiteindelijk tot vrijwel geen radicalisatie. Mensen hebben het immers al goed.
Ja, fijn.quote:Op zondag 1 december 2024 18:50 schreef Captain_Ghost het volgende:
Geloof hebben is niet fout, geloof misbruiken dat is echt fout.
Helaas scheren vele mensen de religie over de kam heen.
De religie is namelijk een wapen. Maar degene een trekker overhaalt is een mens zelf.
Juist dat moeten we daarop richten. Geen enkel mens is hetzelfde, er moet een varianten zijn. Alleen is die moeilijk en te duur voor de samenlevingen.
Als men een basisbehoefte heeft, kan ze verder zich ontwikkelen.
Lukt hen niet, dan maken ze de probleem van.
Uhuh, oke.quote:Op zondag 1 december 2024 18:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik voorspel dat een hoop usual suspects, die POL verder al jaren trakteren op hele volumes over de euvelen van conservatisme en gristenen en de bedreiging die het betekent voor vrouwen, homo's en andersdenkenden, hier weer een lans komen breken voor een fenomeen dat ze, zolang het Westers en wit is, verafschuwen.
50 euro inleg?
De enige die een fetisj lijkt te hebben voor de islam ben je zelf. Je hebt het onderhand nergens anders meer over.quote:Op zondag 1 december 2024 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, fijn.
Ik ben gewoon klaar met 'progressieve linkse' deugkneuzen en hun islamfetisjisme. En dat allemaal omdat ze enkel kleurtjes kunnen zien.
Heb je ook zelf een mening of ben je een Israel-bot?quote:Op zondag 1 december 2024 18:59 schreef Graaier1000 het volgende:
Inzake de mogelijke oorzaken met betrekking tot discriminatie van een joodse populatie heb ik de volgende vraag aan ChatGPT voorgelegd:
VRAAG: Wat is de oorzaak of wat zijn de oorzaken voor de sterke teruggang in joodse populatie in landen in het Midden-Oosten tussen 1948 en 2012? Bijvoorbeeld Marokko van 265.000 naar 3.000, Egypte van 75.000 naar 5 en Jemen van 63.000 naar minder dan 200.
ANTWOORD: De oorzaak van de sterke teruggang in de joodse populatie in landen in het Midden-Oosten tussen 1948 en 2012 is een complexe zaak met meerdere factoren.
Een belangrijke factor was de oprichting van de staat Israël in 1948, die leidde tot een massa-emigratie van Joden uit Arabische landen naar Israël. Dit proces, bekend als de "Joodse vluchtelingencrisis", werd veroorzaakt door geweld en discriminatie tegen Joden in deze landen. Een andere factor was de toenemende spanning en conflicten tussen Israël en de Arabische landen, die leidden tot een sfeer van onveiligheid en vijandigheid tegenover de Joodse gemeenschappen. Bovendien speelde de arabische nationalisme en het pan-arabisme een rol, waarbij Joden werden gezien als een vijfde colonne en een bedreiging voor de Arabische identiteit. Ook de economische factoren, zoals armoede en werkloosheid, hebben een rol gespeeld in de emigratie van Joden uit deze landen. In sommige landen, zoals Irak en Jemen, waren er ook specifieke gebeurtenissen, zoals de Farhud-pogrom in Irak in 1941 en de verwijdering van Joden uit Jemen in de jaren 1940 en 1950, die bijdroegen aan de afname van de Joodse populatie. Kortom, het is een combinatie van politieke, sociale, economische en religieuze factoren die heeft geleid tot de sterke teruggang in de Joodse populatie in landen in het Midden-Oosten tussen 1948 en 2012.
https://www.gov.il/en/pag(...)ran-30-november-2021
Wellicht komt dat omdat het nogal opvalt, bij mijn zogenaamd 'progressieve' broeders en hun compleet selectieve verontwaardiging.quote:Op zondag 1 december 2024 18:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De enige die een fetisj lijkt te hebben voor de islam ben je zelf. Je hebt het onderhand nergens anders meer over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |