Een pot pindakaas leegkiepen en de inhoud op een bord leggen. Dit bord in een diepe, brede emmer neerleggen en wat pindakaas smeersels op de wanden van de binnenkant van de emmer aanbrengen. Dan, een loopplankje naar de bovenkant, vastgezet met een vastgespijkerd houtje aan de onderkant van de plank zodat deze niet beweegt als de ratten naar boven lopen.quote:Op zondag 1 december 2024 03:16 schreef Nico987 het volgende:
Zijn er muizenklemmen waar ratten ook in worden gevangen?
Krijgt ook hele goede recensies. Verkoop je die meuk zelf?quote:Op zondag 1 december 2024 09:52 schreef loveli het volgende:
https://www.schrikdraad.com/a24-ratten-muizenval.html
Of zelf 1 maken met een emmer (met of zonder water) en kiepdeksel, YouTube kent er genoeg.
Lijmvallen zijn echt een lijdensweg, mensen die zoiets plaatsen mogen van mij in een lijmval stappen.quote:Op zondag 1 december 2024 10:45 schreef tux87 het volgende:
Lijmvallen werken prima. Mag officieel niet, maar zeker als de muis of rat te licht is om de val te triggeren is dit de oplossing...
Beter vangen, eten geven en een topic openen.quote:Op zondag 1 december 2024 11:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijmvallen zijn echt een lijdensweg, mensen die zoiets plaatsen mogen van mij in een lijmval stappen.
Is de waterstofperoxide voor de hygiëne, of doet het iets met de muis?quote:Op zondag 1 december 2024 11:25 schreef halfway het volgende:
Wij gebruiken in de foodsector emmers met een trapje en een valluik met water en waterstofperoxide onderin
Werkt perfect.
Waarom niet? als je meer dan 1km van je huis een natuur gebied hebt is dat de perfecte plaats voor die beestjes.!quote:
Omdat rattenbestrijding sinds gif verboden is, veel lastiger is geworden. En ze planten zich voort als konijnen.quote:Op zondag 1 december 2024 12:27 schreef Chandler het volgende:
[..]
Waarom niet? als je meer dan 1km van je huis een natuur gebied hebt is dat de perfecte plaats voor die beestjes.!
Beest begint niet te rotten.quote:Op zondag 1 december 2024 12:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Is de waterstofperoxide voor de hygiëne, of doet het iets met de muis?
Ze zijn snel weer thuis. En ze kunnen zwemmen en ook hoog springen. .quote:Op zondag 1 december 2024 12:27 schreef Chandler het volgende:
[..]
Waarom niet? als je meer dan 1km van je huis een natuur gebied hebt is dat de perfecte plaats voor die beestjes.!
Yes dat klopt maar niet als ze meer dan 10km van huis vrijlaat.. Dus mijn 1km is voor een muis maar een rat moet zeker 10x zo ver uitgezet worden!quote:Op zondag 1 december 2024 17:43 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ze zijn snel weer thuis. En ze kunnen zwemmen en ook hoog springen. .
Die rat moet gewoon vernietigd worden. Shawn Woods (van die video-link, hij doet ook spelletjes met zijn eigen testmuizen) legt z'n gevangen muizen en ratten ergens in het veld voor aaseters, met een camara erop gericht om te zien welke aaseters en hoe ze op elkaar reageren.quote:Op zondag 1 december 2024 17:55 schreef Chandler het volgende:
[..]
Yes dat klopt maar niet als ze meer dan 10km van huis vrijlaat.. Dus mijn 1km is voor een muis maar een rat moet zeker 10x zo ver uitgezet worden!
Het is tijd voor Joseph Carter the Mink Man!quote:Op maandag 2 december 2024 22:01 schreef derLudolf het volgende:
Heeft niemand uit het blok van een Jack Russell?
Bekijk deze YouTube-video
Inderdaad, een fret is beter. Alleen die pist en schijt ook alles onder.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is tijd voor Joseph Carter the Mink Man!
Het zijn nertsenquote:
Mijn fretten waren zindelijk.quote:Alleen die pist en schijt ook alles onder.
quote:Op woensdag 4 december 2024 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn nertsen
Een fret zou moeite hebben met een rat maar ze kunnen wel ratten opjagen zodat terriërs ze kunnen grijpen.
Het zou mijn hobby niet zijn.
Ieuw, ja, om van je eigen huis een soort slachtveld te maken lijkt mij ook niks.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn nertsen
Een fret zou moeite hebben met een rat maar ze kunnen wel ratten opjagen zodat terriërs ze kunnen grijpen.
Super grappige en slimme beestjes wel. En als hun geur (door de kooi met poepdoos) eenmaal in het huis zit komt er geen rat meer op af, vermoed ik.quote:Op woensdag 4 december 2024 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn nertsen
[..]
Mijn fretten waren zindelijk.
quote:Ratten en muizen worden de val gelokt waar ze een trigger activeren. Onder druk van het CO2 patroon vuurt een stalen stamper af met de onmiddellijke (humane) dood als gevolg. Gedode dieren worden (meestal) door meegenomen door oa.vossen, katten, roofvogels waardoor er geen argwaan ontstaat bij de plaagdieren. Licht en geur stimuleren het natuurlijke gedrag van muizen en ratten om de val te onderzoeken. De transparante bovenkant die licht doorlaat in de val samen met een ventilatiekap zorgt ervoor dat de geur van het lokmiddel doordringt ver in de omgeving. Dit bevordert de drang om op onderzoek uit te gaan. Ingebouwde NFC-technologie, Bluetooth gevens verzameling via een app. De Near Field Communication-teller (NFC) wordt uitgelezen door een smartphone (IOS of Android). De teller telt en registreert het aantal opnamen, de datum en tijd. . Lokaas De lokaasunit kan eenvoudig gevuld worden met lokaas naar keuse en is hervulbaar. Het lokaas kan worden aangepast aan de natuurlijke natuurlijke voedselbronnen van muizen en ratten in de omgeving, of een brede selectie van kant-en-klare monitoring producten.
Nee want blauwzuur - de werkzame stof in Zyklon B - blokkeert de ademhaling. Met die val gaat de ademhaling gewoon door alleen heeft daar door het gebruik aan zuurstof geen effect.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:33 schreef Firuze60 het volgende:
hmmm, ok, soort cyclon-B voor kleine zoogdieren met een staartje.
Het is ongedierte en dat moet je bestrijden. Het doden van ratten kan zelfs de dood van andere dieren voorkomen. Als ratten aan kabels in stallen gaan knabbelen laat het resultaat zich raden. Het doden van ratten is ook steeds 'zieliger'quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |