Mostsrdsoep heb ik weleens op. Niet met worst thoquote:
Moet ik me hierbij voorstellen dat t ook echt zuur is?quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:58 schreef valentijn101 het volgende:
Limburgs Zuurvlees/ zoervleisch
[ afbeelding ]
Nee, heerlijk kruidig. (al zit er wel azijn in) Het heeft een beetje weg van hachee. (maar dan lekkerderquote:Op zaterdag 30 november 2024 18:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Moet ik me hierbij voorstellen dat t ook echt zuur is?
Het is een lokale variant van stoofvlees, waarbij het vlees een nacht wordt gemarineerd in verdunde azijn. Later wordt o.a. peperkoek en appelstroop toegevoegd, dus zuur smaakt het niet.quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Moet ik me hierbij voorstellen dat t ook echt zuur is?
Lijkt een beetje op black pudding uit Engeland, en dat is ook best goed te doen ondanks te presentatiequote:Op zaterdag 30 november 2024 18:25 schreef ieniminimuis het volgende:
Balkenbrij. Zelf nooit gegeten andere mensen zweren erbij
quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:25 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit is niet te hachelen man.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:46 schreef Mikeytt het volgende:
Niet mijn regio, maar Gelderse kruudmoes is prima te doen
[ afbeelding ]
Dit is wel lekker. Maar het scheelt wel als je ermee opgegroeid bent, anders had ik het niet gelust denk ik.quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:25 schreef ieniminimuis het volgende:
quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:45 schreef Mikeytt het volgende:
Wat zijn van die gerechten/snacks uit jouw thuisregio die daarbuiten als goor zouden worden ervaren?
Hiero ananas met mayo en kaas uit het Amerikaanse zuiden.
Woon jij in het zuiden van de USA?quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:50 schreef Mikeytt het volgende:[/b]
Ook uit zuidelijk VS. Limabonen met mayo
Gewoon in Rotterdam, maar ben er wel opgegroeid en vrijwel al mijn familie woon terquote:Op zondag 1 december 2024 11:41 schreef golfer het volgende:
[..]
[..]
Woon jij in het zuiden van de USA?
Zag er voor het eerst indd uit als een drol tot ik erachter kwam dat het gewoon een kaneelbroodje wasquote:Op zaterdag 30 november 2024 22:29 schreef Invisibli het volgende:
Een bolus kan goor klinken als jet voor t' eerste hoort. Maar is best lekker. Het ziet er ook uit als een gedraaide flats die in het toilet zou kunnen liggen.
Dit maakte mijn oma altijd. Lijkt inderdaad een bord met hondenkots, maar smaakt prima.quote:Op zaterdag 30 november 2024 17:46 schreef Mikeytt het volgende:
Niet mijn regio, maar Gelderse kruudmoes is prima te doen
[ afbeelding ]
Weleens gehad vroeger als onderdeel van een full English. Prima te doenquote:Op woensdag 4 december 2024 15:50 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Bloedworst, alleen de naam almaar het smaakt prima
Lijken op zachte stroopwafels.quote:Op woensdag 4 december 2024 15:56 schreef Gehenna het volgende:
Oh en spekkedikk'n
[ afbeelding ]
Zit een beetje tussen pannenkoeken en knieperties in, maar dan met droge worst en/of spek
@Stepperoller, lees je mee?quote:Op woensdag 4 december 2024 16:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit maakte mijn oma altijd. Lijkt inderdaad een bord met hondenkots, maar smaakt prima.
Wel ander deeg, en dus meer hartig. Nog nooit gezien in een winkel, ik ken ook maar enkelingen die het maken, de meest met zo'n wafelijzer gaan enkel voor de kniepertiesquote:Op woensdag 4 december 2024 16:56 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lijken op zachte stroopwafels.kan je dit ergens kopen
In de snackbar hebben ze wel goorder klinkende dingen dan kapsalon. Wat dacht je van het "open been" aka "open ruggetje" (frikandel speciaal) of het "jos brinkie" (frikandel besmeurd met bruine pindasaus).quote:Op woensdag 4 december 2024 19:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[ afbeelding ]
Wie kent hem niet
quote:Op donderdag 5 december 2024 11:37 schreef Bargehassus het volgende:
Ja, Jan in de zak ken ik ook! Bij ons heette het ook wel meelklont.
Ja, dat dus!quote:Op donderdag 5 december 2024 12:50 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Met bruine suiker en een klontje boter op de nog warme poffert zodat de boter smelt
Daar was mijn vader altijd gek op, met warme stroop inderdaad. M'n moeder maakt het zo nu en dan nogquote:Op donderdag 5 december 2024 10:43 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Lijkt erg op wat ik wilde posten: Broeder of Jan in de Zak. Afgelopen weekend heb ik dat voor het eerst in 25 jaar weer eens gegeten en voor het eerst zelf gemaakt. Zo lekker! West-Fries of Zaans. Warm vers uit de pan met stroop of suiker, of opgebakken in de koekenpan.
[ afbeelding ]
Dit klinkt echt walgelijkquote:Op donderdag 5 december 2024 11:37 schreef Bargehassus het volgende:
Ja, Jan in de zak ken ik ook! Bij ons heette het ook wel meelklont.
Topicwaardig dus toch?quote:
quote:
Net als van die enorme dampfknoedels uit Duitsland, blurghhhquote:Op vrijdag 6 december 2024 11:12 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]Het ziet er ook goor uit, zeker als je het net uit de zak haalt. Slijmerig en nat. Het is gekookt deeg, niks meer of minder.
Heerlijk!quote:Op woensdag 4 december 2024 15:28 schreef Papabear het volgende:
Regio West-friesland: Grauwe erwten met uitgebakken spekjes en zuur.
[ afbeelding ]
Grauwe erwten lijken op capucijners, maar worden alleen gedroogd verkocht. Wij vinden ze smaakvoller en het velletje is veel zachter.
Geen idee. Ik gebruik altijd (vers geperst) citroensap als smaakmaker.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:08 schreef Lienekien het volgende:
Als er dan toch wordt afgeweken van het ‘maar die heerlijk zijn’…
[ afbeelding ]
Preiprol, maar ik ken het gewoon als preistamppot. Een Zeeuws gerecht, dat bij ons op tafel kwam op verzoek van mijn Zeeuwse vader. Ik vond het geen feest. Vooral die azijnsmaak. Why?!
Nog even gezocht en dit gevonden.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:08 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ]
Preiprol, maar ik ken het gewoon als preistamppot. Een Zeeuws gerecht, dat bij ons op tafel kwam op verzoek van mijn Zeeuwse vader. Ik vond het geen feest. Vooral die azijnsmaak. Why?!
Met mijn ‘why’ bedoel ik dat ik als kind preistamppot vooral niet lekker vond vanwege de azijnsmaak.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nog even gezocht en dit gevonden.
https://kookvragen.nl/kookhulp/wat-doet-azijn-in-eten
Okee, dat ontging me dan even.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met mijn ‘why’ bedoel ik dat ik als kind preistamppot vooral niet lekker vond vanwege de azijnsmaak.
Dit lijkt een beetje op Duitse Hefekloße/dampfdunelnquote:Op donderdag 5 december 2024 10:43 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Lijkt erg op wat ik wilde posten: Broeder of Jan in de Zak. Afgelopen weekend heb ik dat voor het eerst in 25 jaar weer eens gegeten en voor het eerst zelf gemaakt. Zo lekker! West-Fries of Zaans. Warm vers uit de pan met stroop of suiker, of opgebakken in de koekenpan.
[ afbeelding ]
Preistamppot is best lekker johquote:Op vrijdag 6 december 2024 14:08 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dat moet eerst rijzen en wordt gestoomd. Broeder is gewoon beslag in een zak dat in een zak gaar wordt gekookt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit lijkt een beetje op Duitse Hefekloße/dampfduneln![]()
Ook lekker met chocoladesaus
Met reuzel!quote:
Ja, als je zwanger bent zeker!quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:15 schreef UitStraling het volgende:
Zacht wit broodje kroket met hagelslag, na een paar hapjes vind je het gegarandeerd erg lekker
Reuzel op een joods broodje?quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:29 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Met reuzel!
Ik snap dat ze het Broodje Halfom zijn gaan noemen, de ingrediėnten klinken niet best
pekelvlees is gezouten rundvlees inderdaadquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |