SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totaIe scoreIijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor aIIe maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nuI gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar oktoberOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En in het vorig topic toen wel?quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:14 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik kan het plaatje in de op niet zien"Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
Ik ook nietquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:14 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik kan het plaatje in de op niet zien![]()
In 40+ ging het hier gister ook over omdat daar ook bleek dat niet iedereen foto's kan zien bij berichtenquote:Smile, it's free therapy.![]()
Ff naar buiten ben je zo weer wakkerquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Jawel, beetje duf maar dat komt ook wel weer goed.
"Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
Even de slaap uit je ogen wrijven en eenquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Jawel, beetje duf maar dat komt ook wel weer goed.![]()
![]()
Ja, soms heb ik een wit balkje. Dan denk ik altijd dat dat komt omdat ik mobiel zit.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:20 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
In 40+ ging het hier gister ook over omdat daar ook bleek dat niet iedereen foto's kan zien bij berichten
Maar bij deze krijg ik ook een gewoon een foutmelding als ik de link in een browser plak.
Maar bijCause there is always a wrong to your right 🎶![]()
Jij komt in 40+?quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:20 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
In 40+ ging het hier gister ook over omdat daar ook bleek dat niet iedereen foto's kan zien bij berichten
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.![]()
Of moet hij even een plens water in z'n gezicht.....quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:23 schreef Lovely het volgende:
[..]
Ff naar buiten ben je zo weer wakkerAutocorrect
(zelfst. naamw.)
Sow de tering, frisjes ja!quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:23 schreef Lovely het volgende:
[..]
Ff naar buiten ben je zo weer wakker![]()
![]()
Het heeft hier vannacht gevroren.quote:Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Geen Mini-ToT vandaag?quote:Autocorrect
(zelfst. naamw.)
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Of moet hij even een plens water in z'n gezicht.....![]()
![]()
Kan ookquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Of moet hij even een plens water in z'n gezicht.....
Ging in 40 over wat je gekozen hebt voor een layer / settingquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:23 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja, soms heb ik een wit balkje. Dan denk ik altijd dat dat komt omdat ik mobiel zit.
Maar bij deze krijg ik ook een gewoon een foutmelding als ik de link in een browser plak.
Maar bijen wel of geen VPN , mobiel.
Beetje vaag waar het nu door komt geloof ik.Smile, it's free therapy.![]()
Op zich wel lekker die kou, beter dan die regen wat ook wel koud aan kan voelenquote:"Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
Ik zie een traagschuim kussen alleen is het formaat anders dan van een gewone kussen.. en je dus geen hoes om heen kan doen"Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
Das niet handigquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:27 schreef Lovely het volgende:
Ik zie een traagschuim kussen alleen is het formaat anders dan van een gewone kussen.. en je dus geen hoes om heen kan doen![]()
Mee eens!quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:25 schreef Lovely het volgende:
[..]
Op zich wel lekker die kou, beter dan die regen wat ook wel koud aan kan voelen![]()
![]()
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het heeft hier vannacht gevroren.hier ook. Ligt nog een laagje wit over mijn nu doodgaande bloemen
Smile, it's free therapy.![]()
Ik zal er maar mee leren levenquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:25 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Ging in 40 over wat je gekozen hebt voor een layer / settingen wel of geen VPN , mobiel.
Beetje vaag waar het nu door komt geloof ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cause there is always a wrong to your right 🎶![]()
Lekkerquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:30 schreef Lovely het volgende:
Ik ga maar eens ff douchen [ afbeelding ]![]()
![]()
Ik zie het niet?quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:27 schreef Lovely het volgende:
Ik zie een traagschuim kussen alleen is het formaat anders dan van een gewone kussen.. en je dus geen hoes om heen kan doen![]()
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:31 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik zal er maar mee leren levenApart dat je een groot deel wel nog gewoon kunt zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poedersuikerquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:30 schreef Kissingbird het volgende:
[..]hier ook. Ligt nog een laagje wit over mijn nu doodgaande bloemen
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:30 schreef Kissingbird het volgende:
[..]hier ook. Ligt nog een laagje wit over mijn nu doodgaande bloemen
hier ook. Hoorde vanochtend al mensen de autoruiten krabben. Hoop dat het ontdooid is als ik vanmiddag met de auto weg moet
Cause there is always a wrong to your right 🎶![]()
Nu nog niet in ieder geval.. hoorde net nog iemand krabben ookquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:32 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]hier ook. Hoorde vanochtend al mensen de autoruiten krabben. Hoop dat het ontdooid is als ik vanmiddag met de auto weg moet
Aan z'n zak?quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:35 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Nu nog niet in ieder geval.. hoorde net nog iemand krabben ook![]()
![]()
Zo maar eens een broodje eten, maar ben mn nieuwe dekbed nog aan het uittesten
Ligt ie lekker?quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:39 schreef MizzezAmy het volgende:
Zo maar eens een broodje eten, maar ben mn nieuwe dekbed nog aan het uittesten![]()
![]()
Smakelijkquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:39 schreef MizzezAmy het volgende:
Zo maar eens een broodje eten, maar ben mn nieuwe dekbed nog aan het uittestenWerewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025![]()
Meh alleen lekker als ze net gemaakt zijnquote:![]()
Kwam gister langs een oliebolkaam maar vind de olie dan zo stinken
hier vooral kraaien. hahaquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:42 schreef Pinnenmutske het volgende:
Het enige geluid dat ik hoor zijn duivenDo what you love, love what you do!![]()
Harde sokken jaquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:43 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Happy socks
Edit: en dan bedoel ik het merk![]()
Edit 2 : niks anders!![]()
![]()
![]()
Kun je met alles doen wat je maar leuk vindtquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:48 schreef Rob het volgende:
[..]
ik dacht dat we dat soort dingen alleen met Paaseieren deden![]()
![]()
Ik denk dat oliebollen niet overleven n mijn tuinquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:49 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Kun je met alles doen wat je maar leuk vindt![]()
![]()
Ja, heb nu het volledige dekbed, eindelijk koud genoeg op de slaapkamer, heerlijk dik en warm is het dekbed, ik ben contentquote:
geen last vanquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:32 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]hier ook. Hoorde vanochtend al mensen de autoruiten krabben. Hoop dat het ontdooid is als ik vanmiddag met de auto weg moet
![]()
![]()
![]()
![]()
Ah mooi, je blijft nog even liggen dus?quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:52 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja, heb nu het volledige dekbed, eindelijk koud genoeg op de slaapkamer, heerlijk dik en warm is het dekbed, ik ben content![]()
![]()
Weet je dat zeker?quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:43 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Happy socks
Edit: en dan bedoel ik het merk![]()
Edit 2 : niks anders!
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+![]()
Totdat ik te erge honger krijg of naar het toilet moetquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:54 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ah mooi, je blijft nog even liggen dus?
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:57 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Totdat ik te erge honger krijg of naar het toilet moetNog niet eruit geweest?
Heb wel al koffie gemaakt.. toen weer terug onder mijn dekbedden
Jij ligt onder meerdere dekbedden?quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:58 schreef Kissingbird het volgende:
[..]Nog niet eruit geweest?
Heb wel al koffie gemaakt.. toen weer terug onder mijn dekbedden![]()
![]()
Jawel, even plassen en wat drinken en toen weer terug onder mn dekbedquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:58 schreef Kissingbird het volgende:
[..]Nog niet eruit geweest?
Heb wel al koffie gemaakt.. toen weer terug onder mijn dekbedden
2quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:58 schreef JustinK het volgende:
[..]
Jij ligt onder meerdere dekbedden?Dan kan ik 1 eraf schuiven als ik het te warm krijg of ik begin mijn slaap met 1 omdat ik het niet heel koud vind.. kan dan nog de ander erbij pakken als ik het toch koud krijg
![]()
Zoon slaapt onder 3![]()
(2 zijn zomerdekbedden)
Ik meestal ook hoor, heb er laatst zelfs een sprei aan toegevoegdquote:Op zaterdag 30 november 2024 10:58 schreef JustinK het volgende:
[..]
Jij ligt onder meerdere dekbedden?Trotste mama van Ambar
Ja ik heb ook die 4 seizoensdekbedden die je aan elkaar vast kunt maken. Maar dat is me nu nog te warm.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:00 schreef MizzezAmy het volgende:
Mijn dekbed bestaat uit 2 dekbeddenSmile, it's free therapy.![]()
Ik slaap onder 1 dekbed maar die is wel redelijk dik en bij het voeteneind een dunne plaid
quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik meestal ook hoor, heb er laatst zelfs een sprei aan toegevoegd![]()
Sprei ligt er ook nog overheen hier maar dat is meer omdat de poezen vaak bij me komen liggen. 1 van de 2 poezebeesten verhaart nogal.Smile, it's free therapy.![]()
Ik heb ook nog het herfstdekbed in een overtrek op bed liggen, zodat ik van dekbed kan wisselen. Gelukkig was het 2 halen 1 betalen![]()
Maar moet mn oude dekbedden nog weg doen, heb nu iets van 10 dekbedden in huis
Ik heb nu van wol het winter en zomer dekbed en een groot sprei.
Maar mijn slaapkamer is dan ook wel koudTrotste mama van Ambar
quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:04 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik heb ook nog het herfstdekbed in een overtrek op bed liggen, zodat ik van dekbed kan wisselen. Gelukkig was het 2 halen 1 betalen![]()
Maar moet mn oude dekbedden nog weg doen, heb nu iets van 10 dekbedden in huisValt het hier nog mee met 8
#legerdesheils is er blij meequote:Op zaterdag 30 november 2024 11:04 schreef MizzezAmy het volgende:
Maar moet mn oude dekbedden nog weg doen, heb nu iets van 10 dekbedden in huis![]()
![]()
Bij het milieupark (althans hier in Sittard) hebben ze bakken staan met een grotere opening / klep om dit in te doen.quote:Smile, it's free therapy.![]()
Ik heb zo'n hekel aan douchen in de winter hè?
Trotste mama van Ambar
Klein ventilatorkacheltje 10 min of zo voor je gaat douchen aanzetten![]()
Doe ik vaker in de winter als ik geen zin in de koude badkamer heb
Ik heb alleen gewone verwarming in de badkamer, maar als ik die aanzet staat het alleen maar te gloeien maar het wordt niet warmer. Dus maar weer uitgezet.Trotste mama van Ambar
Gewone verwarming verwarmd hier ook de badkamer niet. Klein ding ook..
Deze heb ik in het wit:
Het is ook meer dat de afzuiging automatisch aangaat en daardoor een gigantische tocht ontstaat in de badkamerTrotste mama van Ambar
Oh ze zijn bij de gemeente ook wakker geworden. Of ik even 130 euro wil over makenTrotste mama van Ambar
of je zet die douche ff alvast 10 min aan van te vorenquote:Op zaterdag 30 november 2024 11:42 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb alleen gewone verwarming in de badkamer, maar als ik die aanzet staat het alleen maar te gloeien maar het wordt niet warmer. Dus maar weer uitgezet.
Hahaha ik deed dit in zomerhuisje. hier valt t redelijk mee.Do what you love, love what you do!![]()
Automatisch?quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:51 schreef ieniminimuis het volgende:
Het is ook meer dat de afzuiging automatisch aangaat en daardoor een gigantische tocht ontstaat in de badkamer
Als je het licht aandoet?![]()
Zit een vochtmeter en CO meter inquote:Op zaterdag 30 november 2024 11:53 schreef maily het volgende:
[..]
Automatisch?
Als je het licht aandoet?Trotste mama van Ambar
kringloopquote:Op zaterdag 30 november 2024 11:51 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ja, ik wil ze inderdaad niet zo maar weggooien.
Do what you love, love what you do!![]()
Pure waterverspilling en wordt het niet warmer vanquote:Op zaterdag 30 november 2024 11:53 schreef kree het volgende:
[..]
of je zet die douche ff alvast 10 min aan van te voren
Hahaha ik deed dit in zomerhuisje. hier valt t redelijk mee.Trotste mama van Ambar
ja dat moeten ze hier nog maken geloof ik.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:53 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Zit een vochtmeter en CO meter in
het is trouwens geen slecht idee tegen schimmel enzo
verspilling wel, warmer ook toch wel hoorquote:Op zaterdag 30 november 2024 11:54 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Pure waterverspilling en wordt het niet warmer van
Hmmmms zou hier eigenlijk tegen moeten zijn, maarja ok ken die tijden in zomerhuisje nog wel. met -1 focking 1 dat de leidingen bevroren waren. dus dikke lul ermee. dan maar kuub extra.
ik vergeef het je
Nee door de afzuiging is de warmte zo weer wegquote:Op zaterdag 30 november 2024 11:56 schreef kree het volgende:
[..]
verspilling wel, warmer ook toch wel hoor
Hmmmms zou hier eigenlijk tegen moeten zijn, maarja ok ken die tijden in zomerhuisje nog wel. met -1 focking 1 dat de leidingen bevroren waren. dus dikke lul ermee. dan maar kuub extra.
ik vergeef het jeTrotste mama van Ambar
Ja, aan de warme bolletjesquote:Autocorrect
(zelfst. naamw.)
je weet wel in hotels enzo hebben ze soms die plastic handschoenen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 11:57 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee door de afzuiging is de warmte zo weer weg
weet je waar die voor zijn? ik wel nl
Woop woopI'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
behalve voor de rookmelders dus.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:03 schreef kree het volgende:
[..]
je weet wel in hotels enzo hebben ze soms die plastic handschoenen.
weet je waar die voor zijn? ik wel nlDo what you love, love what you do!![]()
nu we het toch over verspillen hebben?
kan iemand mij uitleggen waarom mijn wasmachine een ECO stand heeft die 3,5 uur over een was doet. en de normale 1 uur?Do what you love, love what you do!![]()
Met de eco-knop was je zuiniger en net zo schoon. Het eco-programma heeft een lagere temperatuur en duurt langer dan een gewoon programma: de was wordt met minder energie toch schoon. Dat de machine langer bezig is, kost nauwelijks energie: het stroomverbruik zit vooral in het opwarmen van het waterquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:06 schreef kree het volgende:
nu we het toch over verspillen hebben?
kan iemand mij uitleggen waarom mijn wasmachine een ECO stand heeft die 3,5 uur over een was doet. en de normale 1 uur?"Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
dat is dus niet waar want alle twee 40 graden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:07 schreef Lovely het volgende:
[..]
Met de eco-knop was je zuiniger en net zo schoon. Het eco-programma heeft een lagere temperatuur en duurt langer dan een gewoon programma: de was wordt met minder energie toch schoon. Dat de machine langer bezig is, kost nauwelijks energie: het stroomverbruik zit vooral in het opwarmen van het water
ik heb het nog niet letterlijk nagemeten, maar ik vermoed (of weet zeker). dat die 3,5 uur meer kost als 1 uur.Do what you love, love what you do!![]()
Ik vind het dan wel jammer dat mij ecostand 40-60 graden is, terwijl ik standaard op 30 graden wasTrotste mama van Ambar
Dan wordt het eens tijd dat je dat gaat meten.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:08 schreef kree het volgende:
[..]
dat is dus niet waar want alle twee 40 graden.
ik heb het nog niet letterlijk nagemeten, maar ik vermoed (of weet zeker). dat die 3,5 uur meer kost als 1 uur.![]()
bij mij geeft ie beide hetzelfde aan, wat dat ding dan anders doet is me een raadsel, maar geloof niet dat die eco dus zuiniger is.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind het dan wel jammer dat mij ecostand 40-60 graden is, terwijl ik standaard op 30 graden was
daarmee gezegd hij is klaar en nu moet ik was ophangen. bleg.Do what you love, love what you do!![]()
Google dan maar lekker zelf.. je hebt hem dan wel op 40 graden staan alleen wast ie op een veel lagere temperatuurquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:08 schreef kree het volgende:
[..]
dat is dus niet waar want alle twee 40 graden.
ik heb het nog niet letterlijk nagemeten, maar ik vermoed (of weet zeker). dat die 3,5 uur meer kost als 1 uur."Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
ga ik doen, ik gok dat ik gelijk heb, maarja ach heb het wel vaker fout gehad.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:09 schreef maily het volgende:
[..]
Dan wordt het eens tijd dat je dat gaat meten.Do what you love, love what you do!![]()
ik neem de standaard settings he bij beide. mss leuk onderzoekje.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:10 schreef Lovely het volgende:
[..]
Google dan maar lekker zelf.. je hebt hem dan wel op 40 graden staan alleen wast ie op een veel lagere temperatuurDo what you love, love what you do!![]()
Een wasprogramma op de eco-stand duurt langer omdat het ontworpen is om energie, water en wasmiddel efficiënter te gebruiken. Hier zijn de belangrijkste redenen:
1. Lagere temperatuur
Eco-programma’s wassen op lagere temperaturen om energie te besparen. Aangezien water minder wordt verwarmd, duurt het langer om dezelfde reinigingskracht te bereiken als bij een warmer programma.
2. Minder watergebruik
Eco-programma's gebruiken minder water. Door minder water te gebruiken, moet de machine de kleding langer laten weken en spoelen om dezelfde schoonmaakkwaliteit te behalen.
3. Langere inweektijd
Het wasgoed wordt langer gedraaid en geweekt om vuil effectief los te maken zonder veel water en warmte te gebruiken.
4. Efficiënter gebruik van energie
In plaats van snel te verwarmen en wassen, verdeelt de eco-stand het energieverbruik over een langere tijd. Hierdoor wordt het piekverbruik van energie verminderd.
Kortom: de eco-stand is langzamer, maar efficiënter en milieuvriendelijker doordat het minder water en energie verbruikt, wat ook kan resulteren in lagere energiekosten."Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
jaja zover was ik ook. (hihihi was). maar is dat ook zo?quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:12 schreef Lovely het volgende:
Een wasprogramma op de eco-stand duurt langer omdat het ontworpen is om energie, water en wasmiddel efficiënter te gebruiken. Hier zijn de belangrijkste redenen:
1. Lagere temperatuur
Eco-programma’s wassen op lagere temperaturen om energie te besparen. Aangezien water minder wordt verwarmd, duurt het langer om dezelfde reinigingskracht te bereiken als bij een warmer programma.
2. Minder watergebruik
Eco-programma's gebruiken minder water. Door minder water te gebruiken, moet de machine de kleding langer laten weken en spoelen om dezelfde schoonmaakkwaliteit te behalen.
3. Langere inweektijd
Het wasgoed wordt langer gedraaid en geweekt om vuil effectief los te maken zonder veel water en warmte te gebruiken.
4. Efficiënter gebruik van energie
In plaats van snel te verwarmen en wassen, verdeelt de eco-stand het energieverbruik over een langere tijd. Hierdoor wordt het piekverbruik van energie verminderd.
Kortom: de eco-stand is langzamer, maar efficiënter en milieuvriendelijker doordat het minder water en energie verbruikt, wat ook kan resulteren in lagere energiekosten.Do what you love, love what you do!![]()
watergebruik kan ik niet heel makkelijk meten, energie wel. dus ok onderzoekje voor. volgende keer, zal er is zo'n meet stekker tussen zetten.Do what you love, love what you do!![]()
ik gok dat het toch meer kost, want dat water moet ie toch verwarmen, of dat in stappen is of in 1 keer maakt niet uit.Do what you love, love what you do!![]()
consumenten trucje dat joh die hele ECO stand ik geloof er niks van dat dat voordeliger is als in een uur ipv 3 uur.Do what you love, love what you do!![]()
Een eco 40 graden wasbeurt kost me 0,3 kwh, een nomale 40 graden beurt 0,7 kwh.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2024 12:25:19 ]![]()
merkwaardig wel want kan dat niet verklaren. niet met zelfde temperatuur en langere tijd.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:24 schreef AardappelSchotel het volgende:
Een eco 40 graden wasbeurt kost me 0,3 kwh, een nomale 40 graden beurt 1 kwh.
maar ok neem aan jij hebt dit gemeten? dus in een wasbeurt van 40 graden 3,5 uur kost een derde minder als wasbeurt op 40 graden uur?Do what you love, love what you do!![]()
Als je goed leest, lees je ook dat de wasmachine niet op 40 graden wastquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:25 schreef kree het volgende:
[..]
merkwaardig wel want kan dat niet verklaren. niet met zelfde temperatuur en langere tijd.Trotste mama van Ambar
De eco 40-60 graden wast op iets van 30 graden, maar is zo genoemd omdat mensen het dezelfde resultaten heeft maar mensen bang zijn voor 30 graden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:25 schreef kree het volgende:
[..]
merkwaardig wel want kan dat niet verklaren. niet met zelfde temperatuur en langere tijd.![]()
mijn wasmachine zegt dat ie dat doet, bij beide programma's. of dat klopt? geen ideequote:Op zaterdag 30 november 2024 12:26 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Als je goed leest, lees je ook dat de wasmachine niet op 40 graden wastDo what you love, love what you do!![]()
Kleine wasjes grote wasjes stop ze maar in je wasmachine
Laat maar lekker draaienUw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
haha nee? waarom zegt mijn wasmachine dat ie op bepaalde temp wast en het dan niet doet?quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:27 schreef AardappelSchotel het volgende:
Maar goed, we kunnen het hier 4 uur over hebben, je gaat het toch nooit aannemenDo what you love, love what you do!![]()
quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:27 schreef kree het volgende:
[..]
mijn wasmachine zegt dat ie dat doet, bij beide programma's. of dat klopt? geen ideequote:Op zaterdag 30 november 2024 12:27 schreef AardappelSchotel het volgende:
Maar goed, we kunnen het hier 4 uur over hebben, je gaat het toch nooit aannemen![]()
hehehehequote:Op zaterdag 30 november 2024 12:27 schreef hemarookworst het volgende:
Kleine wasjes grote wasjes stop ze maar in je wasmachine
Laat maar lekker draaienDo what you love, love what you do!![]()
quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:27 schreef kree het volgende:
[..]
haha nee? waarom zegt mijn wasmachine dat ie op bepaalde temp wast en het dan niet doet?quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:26 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
De eco 40-60 graden wast op iets van 30 graden, maar is zo genoemd omdat mensen het dezelfde resultaten heeft maar mensen bang zijn voor 30 graden.![]()
quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:27 schreef AardappelSchotel het volgende:
Maar goed, we kunnen het hier 4 uur over hebben, je gaat het toch nooit aannemen![]()
Nee, maar jij weigert de handleiding te lezen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:28 schreef kree het volgende:
dan liegt mijn wasmachine tegen me dus?![]()
ja het boeit mij geen reet, als mijn was maar weer schoon isquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:29 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Nee, maar jij weigert de handleiding te lezen.
maar vroeg me dat af, want als het niks scheelt dan doe ik wel dat korte program.Do what you love, love what you do!![]()
Succes.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:29 schreef kree het volgende:
[..]
we zullen zien, maar zal het nameten volgende keer."Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
ik eigenlijk ook nooit, naja vandaag omdat zonnen energie enzo. maar het zou me verbazen als het heel veel uitmaakt, maar zal het nametenquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:30 schreef hemarookworst het volgende:
Zet nooit in eco stand
Duurt mij te langDo what you love, love what you do!![]()
Het scheelt ongeveer de helft van het stroomgebruik.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:30 schreef kree het volgende:
[..]
ja het boeit mij geen reet, als mijn was maar weer schoon is
maar vroeg me dat af, want als het niks scheelt dan doe ik wel dat korte program.![]()
Energiebesparing door minder verwarming van water: zo'n 30% tot 50% minder energiegebruik per wasbeurt.
Lagere energiekosten: besparing tot enkele tientallen euro's per jaar.
Lagere CO₂-uitstoot.
Langer behoud van kleding door lagere temperaturen."Rust is voor batterijen, niet voor dromers."💕![]()
really., maar dan wast ie niet op zelfde temperatuur.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:32 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Het scheelt ongeveer de helft van het stroomgebruik.Do what you love, love what you do!![]()
Je doet maar..quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:31 schreef kree het volgende:
[..]
je weet dat ik hier op terug kom he
Mijn stroomverbruik is nog steeds heel laag ondanks ik niet op eco was. Iets meer dan 70 kWh per maandUw ADH vitamine Worst
ja dat zeggen ze, waarom zegt mijn wasmachine dan gewoon 40 graden bij beide? ding liegt tegen mequote:Op zaterdag 30 november 2024 12:32 schreef Lovely het volgende:
Energiebesparing door minder verwarming van water: zo'n 30% tot 50% minder energiegebruik per wasbeurt.
Lagere energiekosten: besparing tot enkele tientallen euro's per jaar.
Lagere CO₂-uitstoot.
Langer behoud van kleding door lagere temperaturen.Do what you love, love what you do!![]()
Dat zeggen we net toch man o manquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:32 schreef kree het volgende:
[..]
really., maar dan wast ie niet op zelfde temperatuur.![]()
gehehe onschuldig onderzoekje, geen zorgen ik zal jullie er niet over ophangenquote:
quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:33 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat zeggen ze, waarom zegt mijn wasmachine dan gewoon 40 graden bij beide? ding liegt tegen mequote:Op zaterdag 30 november 2024 12:26 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
De eco 40-60 graden wast op iets van 30 graden, maar is zo genoemd omdathet dezelfde resultaten heeft maar mensen bang zijn voor 30 graden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:27 schreef AardappelSchotel het volgende:
dan zegt mijn wasmachine niet de waarheid want die zegt 40 graden bij beidequote:Op zaterdag 30 november 2024 12:33 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Dat zeggen we net toch man o manDo what you love, love what you do!![]()
quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:35 schreef kree het volgende:
[..]
dan zegt mijn wasmachine niet de waarheid want die zegt 40 graden bij beidequote:Op zaterdag 30 november 2024 12:26 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
De eco 40-60 graden wast op iets van 30 graden, maar is zo genoemd omdat mensen het dezelfde resultaten heeft maar mensen bang zijn voor 30 graden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:27 schreef AardappelSchotel het volgende:
mijn ook, sterker de energie maatschappij moet mij nu nog 300 nog wat betalen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:33 schreef hemarookworst het volgende:
Mijn stroomverbruik is nog steeds heel laag ondanks ik niet op eco was. Iets meer dan 70 kWh per maand
en dan heb ik een ruk contract wss, maar dit is principe wasmachine kwestie nu.Do what you love, love what you do!![]()
![]()
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:33 schreef hemarookworst het volgende:
Mijn stroomverbruik is nog steeds heel laag ondanks ik niet op eco was. Iets meer dan 70 kWh per maandOpgezocht.. was wel benieuwd wat ik (wij dan met z'n 2tjes hier) verbruiken.
216 kw in november.
185 kw in oktober.
schijnt dat ik iets onder het gemiddelde van een 2 persoons huishouden zit (234 kw)
1 persoons gemiddeld 152 kw.
Jij gebruikt wel heel weinig stroom hema
Edit qua kosten aan wat ik moet betalen gaat er nu nog gelukkig wat vanaf door de zonnepanelen.Smile, it's free therapy.![]()
over dat wasmiddel hadden jullie gelijk trouwens.. werd er hard over uitgelachen behalve door de paar vrijgezellen of die zolang al een vriendin hadden die de was deed
nog niet iedereen wist dat dusDo what you love, love what you do!![]()
p/m? lijkt me al veel, maar is totaal afhankelijk van op gas of warmtepomp huis en etc.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:41 schreef Kissingbird het volgende:
[..]Opgezocht.. was wel benieuwd wat ik (wij dan met z'n 2tjes hier) verbruiken.
216 kw in november.
185 kw in oktober.
schijnt dat ik iets onder het gemiddelde van een 2 persoons huishouden zit (234 kw)
1 persoons gemiddeld 152 kw.
Jij gebruikt wel heel weinig stroom hemaDo what you love, love what you do!![]()
54 vorige maand en 85 terugleveringquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:33 schreef hemarookworst het volgende:
Mijn stroomverbruik is nog steeds heel laag ondanks ik niet op eco was. Iets meer dan 70 kWh per maandTrotste mama van Ambar
Ja per maand.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:44 schreef kree het volgende:
[..]
p/m? lijkt me al veel, maar is totaal afhankelijk van op gas of warmtepomp huis en etc.Smile, it's free therapy.![]()
140 kWh in september
144 kWh in oktober
160 kWh in november
Lekker gemiddeld voor 1 persoon dus
Dat is helemaal laagquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:44 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
54 vorige maand en 85 teruglevering
Uw ADH vitamine Worst
November tot nu toe 57 gebruikt en maar 28 terugleveringTrotste mama van Ambar
ik heb mijn jaarrekening wel. nu. snap er geen kut van en heb niet eens zin om t uit te zoeken omdat ik toch terug krijg. ff kijken of dat lukt.quote:Do what you love, love what you do!![]()
owh wacht kan dat lastig posten want in de header staat mijn adres steeds.Do what you love, love what you do!![]()
En ik kook zelfs nog electrisch ook nogquote:Trotste mama van Ambar
Maar wat kost bij jullie dan zoveel stroom dan?
Trotste mama van Ambar
En vergeleken met je vorige huis?quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:48 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
En ik kook zelfs nog electrisch ook nogUw ADH vitamine Worst
Geen idee, want geen meters. Ik betaalde een all inclusief bedrag aan de verhuurder.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:50 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
En vergeleken met je vorige huis?Trotste mama van Ambar
Heb een vaatwasser, al gebruikt ik hem niet elke dag. Koelkasten gebruiken ook enorm veel, zeker bij een groot en wat ouder modelquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar wat kost bij jullie dan zoveel stroom dan?Uw ADH vitamine Worst
Ik heb een nieuwe wel grote koelkast vriezer combinatiequote:Op zaterdag 30 november 2024 12:52 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Heb een vaatwasser, al gebruikt ik hem niet elke dag. Koelkasten gebruiken ook enorm veel, zeker bij een groot en wat ouder modelTrotste mama van Ambar
Moest lachen, volgens mij is dit sowieso al de derde keer dat je erover begint. Als je nu gewoon eens een onderzoekje met zo'n stroommeter ertussen doet uitvoert, dan weet je het.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:31 schreef kree het volgende:
[..]
je weet dat ik hier op terug kom he
Naja, het energieverbruik dan, waterverbruik kun je misschien gewoon aflezen van de watermeter.Cause there is always a wrong to your right 🎶![]()
als je echt wil besparen, maar centen werk, de stand-by slurpers.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:52 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Heb een vaatwasser, al gebruikt ik hem niet elke dag. Koelkasten gebruiken ook enorm veel, zeker bij een groot en wat ouder model
ik verbruik nog steeds bijna 200W als ik niks doe. en ok is met piekjes enzo van de koelkast/vriezer erin. maar grofweg. vond het best veel. oja en mechanische ventilatie.Do what you love, love what you do!![]()
klopt. hahaha, tja dat water, het kost zo weinig (en wij doen er zoveel voor. huil) dat dat helemaal centen werk is. maar ok ik zal het idd gewoon eens doen jah.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:54 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Moest lachen, volgens mij is dit sowieso al de derde keer dat je erover begint. Als je nu gewoon eens een onderzoekje met zo'n stroommeter ertussen doet uitvoert, dan weet je het.
Naja, het energieverbruik dan, waterverbruik kun je misschien gewoon aflezen van de watermeter.Do what you love, love what you do!![]()
zoals je ziet elke maand lever ik meer terug als ik verbruik. en toch moet ik er nog voor betalen. LOLquote:
let niet op die kleurtjes is tarief 1 en 2. of dat sowieso nog nut heeft weet ik niet.Do what you love, love what you do!![]()
Verwarming.quote:Op zaterdag 30 november 2024 12:59 schreef kree het volgende:
[..]
hier ook wel, haha kachel aan. fuck co2
Werewolf
IIk heb een watermeter-meterquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:54 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Moest lachen, volgens mij is dit sowieso al de derde keer dat je erover begint. Als je nu gewoon eens een onderzoekje met zo'n stroommeter ertussen doet uitvoert, dan weet je het.
Naja, het energieverbruik dan, waterverbruik kun je misschien gewoon aflezen van de watermeter.![]()
![]()
ja ken die dingetjes idd, maar mijn verbruik is zo laag dat het de moeite niet is om bij te houden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:02 schreef AardappelSchotel het volgende:
I
[..]
Ik heb een watermeter-meter
daar zit ik wel dik bovenquote:
ff afgaande op eigen meting. 600 kuub jaarDo what you love, love what you do!![]()
Wasmachine, vaatwasser, koelvries combi, diepvries, brakke mechanische ventilatie (misschien daar eens de stekker uittrekken, ben wel benieuwd wat die gebruikt, maar zit op perilex, dus daar kan ik mn metertje niet tussen zetten) en 2 elektrische kacheltjes voor tijdens het thuiswerkenquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar wat kost bij jullie dan zoveel stroom dan?
Yep oud gebouw. Ik heb nog steeds een noodoplossing moest er iets gebeuren.quote:Werewolf
die kacheltjes zijn de boosdoeners gok ik al. hahahaquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:04 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Wasmachine, vaatwasser, koelvries combi, diepvries, brakke mechanische ventilatie (misschien daar eens de stekker uittrekken, ben wel benieuwd wat die gebruikt, maar zit op perilex, dus daar kan ik mn metertje niet tussen zetten) en 2 elektrische kacheltjes voor tijdens het thuiswerkenDo what you love, love what you do!![]()
Ik heb zo'n infrarood thermometer aangeschaft om de watertemperatuur in mn wasmachine te controlerenquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:02 schreef AardappelSchotel het volgende:
I
[..]
Ik heb een watermeter-meter
En wat was de de temperatuur van een eco beurt?quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:05 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n infrarood thermometer aangeschaft om de watertemperatuur in mn wasmachine te controleren![]()
hahahaha. grappenmaker jijquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:05 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik heb zo'n infrarood thermometer aangeschaft om de watertemperatuur in mn wasmachine te controleren.
no shit maar die dingen hebben we op werk wel, nu ga ik dat ook keer checken.Do what you love, love what you do!![]()
quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:06 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
En wat was de de temperatuur van een eco beurt?
zal jullie temperatuur eens opmeten na een beurt. mag op eco of snel.
Je zegt net zelf dat je het gaat meten, maar als ik dat vraag dan doe je 'quote:'
Jij bent een hater.![]()
Niet getest, ging mij om de 60 graden en die was gewoon 60 gradenquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:06 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
En wat was de de temperatuur van een eco beurt?
ik ga dit onderzoeken, beloof het.quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:08 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat je het gaat meten, maar als ik dat vraag dan doe je ''
Jij bent een hater.Do what you love, love what you do!![]()
ik zal er zelfs nog ff infrarood temperatuur meter bij halen voor het volledige. heb geduld, resultaten volgen.Do what you love, love what you do!![]()
"goedenavond dit is Zembla, het zou wel eens de meest opzienbarende ontdekking van de eeuw kunnen worden.....quote:
een kleine man uit Katwijk ontdekt dat er niks klopt van de wasmachines."Do what you love, love what you do!![]()
Gaat het over beurten?
* Fogel haalt zo de vers gewassen was uit de wasmachineI'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
Fogelquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:12 schreef Fogel het volgende:
Gaat het over beurten?
* Fogel haalt zo de vers gewassen was uit de wasmachine![]()
![]()
HetHet gaat zelfs over Amie's beurten!quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:12 schreef Fogel het volgende:
Gaat het over beurten?
* Fogel haalt zo de vers gewassen was uit de wasmachine![]()
![]()
Amy wassen?quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:15 schreef AardappelSchotel het volgende:
Het
[..]
Het gaat zelfs over Amie's beurten!I'm surrounded by morons!
Met de bevestiging dat ze ook echt heet zijnquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:15 schreef AardappelSchotel het volgende:
Het
[..]
Het gaat zelfs over Amie's beurten!![]()
![]()
Hete Amyquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:16 schreef JustinK het volgende:
[..]
Met de bevestiging dat ze ook echt heet zijn
I'm surrounded by morons!
ik heb ze net hele beurt gedaan, maarja daarna moest ik ze ophangen helaasDo what you love, love what you do!![]()
Ik was opeens uitgelogdThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
2 laptops, extra scherm, 1 koelkast in de keuken met vriesvak, 1 oudere grote koelkast met 3 vrieslades in de garage, elektrische deken bijna dagelijksquote:Op zaterdag 30 november 2024 12:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar wat kost bij jullie dan zoveel stroom dan?, wasmachine , vaatwasser en heel soms de droger.
Wassen doe ik op een kort 30 graden programma. is in 1.5 uur klaar.
Of 1.5 uur 60 graden.Smile, it's free therapy.![]()
Arme Amyquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:18 schreef kree het volgende:
ik heb ze net hele beurt gedaan, maarja daarna moest ik ze ophangen helaasThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
R.I.P DTS.![]()
Consoles en gaming pc kunnen ook enorm veel verbruiken en als je elektrische auto hebt helemaalUw ADH vitamine Worst
Ik weet mijn verbruik niet.
Misschien best hihi.
Anyway, ik ben aan het eten.Werewolf
wat lekkers?quote:Op zaterdag 30 november 2024 13:25 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik weet mijn verbruik niet.
Misschien best hihi.
Anyway, ik ben aan het eten.Do what you love, love what you do!![]()
Laagste dagelijkse verbruik in november: 87kWu, hoogste 220 (die dag beide autos opgeladen).I'm surrounded by morons!
doe er wel ff automaat tussen enzo danquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Valt wel mee, ik tap gewoon van de buren af!
Verbruikt het nog wel stroomquote:Op zaterdag 30 november 2024 13:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Valt wel mee, ik tap gewoon van de buren af!![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: