Ben jij niet trots op ons koloniale verleden?!quote:Op zondag 1 december 2024 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedere keer weer verbazingwekkend hoe romantisch Turken kunnen praten over hun bloeddorstige geschiedenis. Een imperiaal rijk dat eeuwenlang aan de macht is gebleven door opstanden neer te slaan met slaaf soldaten die ze ontvoerd hadden bij de christelijke inwoners.
Echt het enige verschil met de koloniale machten is dat die slavernij voor veel geld uitgebannen hadden en dat ze in staat waren hun macht verder weg te projecteren omdat ze technologisch en sociaal 400 jaar verder dan Turkije waren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op zondag 1 december 2024 11:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij niet trots op ons koloniale verleden?!Nee niet echt want ik heb er nooit wat aan bijgedragen en leefde toen nog niet. Ik vind die schepen wel gaaf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 december 2024 11:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben jij niet trots op ons koloniale verleden?!Ons koloniale verleden was in het begin ook niet veel meer als wat uitgebreide handel met een misplaatsts MVO beleid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Maar Isral wil een zwakke Assad, niet een Assad die straks als Gaddafi in het riool ligt waardoor een horde baarden het voor het zeggen heeft in Syriquote:Op zondag 1 december 2024 11:56 schreef polderturk het volgende:
Isral zou de Assadisten in Hama moeten bombarderen
Turkije was de koloniale macht daar. Je laat ook even je Christen- en Jodenhaat weer doorsluimeren. Alles in het MO laat zien waarom er een aparte staat voor Christenen en Joden moet zijn, o.a. het gedrag van de Turken zelf. Praatpaal van Ankara dat je bent.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:39 schreef egayalS het volgende:
[..]
Nee hoor je hebt gelijk. Dat hele gebied is door de Engelsen/Fransen zo ontworpen. sykes/picot agreement. Syri, Libanon, Isral, Jordani, Irak, Koeweit allemaal ontsprongen uit Britse/Franse machinaties. Deze Amerikaanse historicus vertelt het heel goed.
En daarom wordt bv ook Israels bestaansrecht betwist. Of het bestaansrecht van Libanon dat speciaal voor de christenen daar is gecreerd omdat ze in die periode daar een meerderheid hadden. Anno nu zijn ze een minderheid geworden. Ik had niks met Isis, maar ik vond het prachtig toen ze symbolisch de grenspost tussen Irak en Syri gingen opdoeken.
Moet je voorstellen dat vele eeuwen dat hele gebied geen enkele grens kende. Alles en iedereen was verbonden met elkaar totdat de koloniale machten kwamen.
Bekijk deze YouTube-video
Grappig genoeg is deze map alweer compleet verouderd.quote:
Je doet hier de aanname dat Isral terug wil naar de status quo van voor 7 en 8 oktober 2023. Maar dat willen ze niet. Want toen veranderde alles voor Isral. Die zijn decennia gekloot van en via Syri zo spuugzat dat het the devil you know beleid -Isral is tot ons veroordeeld- geen zekerheid meer is. De prioriteit ligt voor hun bij het onschadelijk maken Hezbollah, en daarmee dus van Assad en dus Iran. Als er daardoor een shitzooi ontstaat in Syri lossen de Arabieren dat maar op. Isral zegt nu iets van: Fuck you, jullie probleem, jullie hebben dit monster zelf gecreerd met jullie decennia durende wanbeleid. Krijg de tering en val dood.quote:Op zondag 1 december 2024 12:03 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar Isral wil een zwakke Assad, niet een Assad die straks als Gaddafi in het riool ligt waardoor een horde baarden het voor het zeggen heeft in Syri
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |