abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215722298
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ga echtn iet op mijn vrije zaterdag internet afstruinen. Newyork times, politico heeft het ook wel gestaan. Kan ik allemaal opzoeken maar ik vermoed dat het jou niet zal overtuigen ;)
Je plaats geen artikelen daarnaar, dus nee, je overtuigd niet.

Komt nog bij dat toen, de gehele tekst niet bekend was. De gehele tekst, is veel later pas bekend geworden.

quote:
One of the many myths and legends surrounding the Russian invasion of Ukraine is the idea that Kyiv rejected a reasonable Russian peace deal in the early weeks of the war. In reality, recently obtained documents <d.d. November 5, 2024> confirm that the terms offered by the Kremlin in spring 2022 would have left Ukraine partitioned, disarmed, internationally isolated, and utterly unable to defend itself against further Russian aggression.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_215722334
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:04 schreef oheng het volgende:

[..]
Er is nu geen dreiging meer voor Lviv, Kharkiv, Odessa, Mykolaev.
Ruslands economie is bezig met instorten, en we weten dat het einde van 50 jaar Soviet productie aan wapens in zicht is. Het einde van de financiële reserves is ook in zicht. Iedere dag vliegen er drones en raketten diep in rusland.

Volgens mij snap jij niet helemaal wat het woord strategisch betekent.
Bespaar je de moeite, het gaat toch niet landen.
pi_215722356
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:04 schreef oheng het volgende:

Volgens mij snap jij niet helemaal wat het woord strategisch betekent.
Ik krijg ook de indruk.

twitter

Voor mensen die geobsedeerd zijn met de dagelijkse dorpjes wissel zal rus er ongetwijfeld vele malen sterker voorstaan dan voorheen. Uh huh.

Maar als je uitzoomt is het gewoon een dikke blamage. 2 jaar verder, ~700.000 doden en gewonden en nothing to show for it.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zaterdag 30 november 2024 @ 12:29:01 #279
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215722406
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik krijg ook de indruk.

[ x ]

Voor mensen die geobsedeerd zijn met de dagelijkse dorpjes wissel zal rus er ongetwijfeld vele malen sterker voorstaan dan voorheen. Uh huh.

Maar als je uitzoomt is het gewoon een dikke blamage. 2 jaar verder, ~700.000 doden en gewonden en nothing to show for it.
Waar is Bakhmut gebleven?

En ook voor het gemak even een andere schaal gepakt per kaart. Treurige berichtgeving.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215722451
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Bakhmut is nog slechts een berg puin.
pi_215722456
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

En ook voor het gemak even een andere schaal gepakt per kaart. Treurige berichtgeving.
Ik heb zelf zo het idee dat de gewezen fox presentator het gedaan heeft met wat die kon vinden.

Voor de rest niet treuriger dan edgy-boy die weer eens zijn dagelijkse "zie mij eens edgy zijn" rondje wil doen.
  zaterdag 30 november 2024 @ 12:37:48 #282
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215722460
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bakhmut is nog slechts een berg puin.
Dat klopt. En is natuurlijk het voor de hand liggende antwoord.

Maar als je een situatie vergelijkt is het wel handig dezelfde referentiepunten te nemen.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215722464
De reden dat Oekraïne in Istanbul is weggelopen heeft helemaal niks te maken met Johnson, dat is allemaal de wereld in geholpen door Rusland.

UA haakte af toen de massaslachtingen op burgers in Bucha en Irpin aan het licht kwamen.
  zaterdag 30 november 2024 @ 12:47:54 #284
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215722509
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik heb zelf zo het idee dat de gewezen fox presentator het gedaan heeft met wat die kon vinden.

Voor de rest niet treuriger dan edgy-boy die weer eens zijn dagelijkse "zie mij eens edgy zijn" rondje wil doen.
Dan zo'n tweet er bij de gemiddelde amerikaan als zoete koek ingaat is tot daar aan toe. Ik schat u hier wat hoger in.

En als je mijn reactie al edgy vindt dat snap je heel goed wat ik bedoel.
pi_215722525
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dan zo'n tweet er bij de gemiddelde amerikaan als zoete koek ingaat is tot daar aan toe. Ik schat u hier wat hoger in.
Je zit te zaniken over een verschil in schaal, welke zelfs al trek je het gelijk, geen significante verschillen zal laten zien?

quote:
En als je mijn reactie al edgy vindt dat snap je heel goed wat ik bedoel.
Ik ken je oeuvre ondertussen.
pi_215722558
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
De reden dat Oekraïne in Istanbul is weggelopen heeft helemaal niks te maken met Johnson, dat is allemaal de wereld in geholpen door Rusland.

UA haakte af toen de massaslachtingen op burgers in Bucha en Irpin aan het licht kwamen.
Wel opvallend dat al die 'kritische denkers' Johnson / het westen de schuld geven. Maakt wel weer duidelijk hoe effectief de russische propaganda is.
  zaterdag 30 november 2024 @ 12:59:20 #287
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215722580
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je zit te zaniken over een verschil in schaal, welke zelfs al trek je het gelijk, geen significante verschillen zal laten zien?
[..]
Ik ken je oeuvre ondertussen.
Het verschil in schaal (100 kilometer) en andere steden als referentie. Dat is gewoon goochelen om je verhaal kracht bij te zetten.

Schets gewoon een eerlijk beeld en laat de lezer beoordelen of er "significante verschillen" zijn of niet.

En jij neemt iedereen de maat op bronmateriaal, hebt de mond vol over kremlin talking points. Zou vooral beter moeten weten.
pi_215722608
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Schets gewoon een eerlijk beeld en laat de lezer beoordelen of er "significante verschillen" zijn of niet.
Heb ik het al over gehad:

quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:21 schreef ExTec het volgende:
Voor mensen die geobsedeerd zijn met de dagelijkse dorpjes wissel zal rus er ongetwijfeld vele malen sterker voorstaan dan voorheen.
quote:
En jij neemt iedereen de maat op bronmateriaal,
Dat valt reuze mee, maar als iemand eerst schermt met "internationale kranten" en dan op de proppen komt met de "Knipselkrant curacao", ja, dan zeg ik daar wel wat van ja.
pi_215722669
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:56 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Wel opvallend dat al die 'kritische denkers' Johnson / het westen de schuld geven. Maakt wel weer duidelijk hoe effectief de russische propaganda is.
Volgens de vredestichters is deze hele oorlog a priori uitgelokt door het Westen/de NAVO en is Rusland eigenlijk een zielig slachtoffer dat zich slechts verdedigt.
  zaterdag 30 november 2024 @ 13:09:46 #290
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215722682
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Heb ik het al over gehad:
[..]
[..]
Dat valt reuze mee, maar als iemand eerst schermt met "internationale kranten" en dan op de proppen komt met de "Knipselkrant curacao", ja, dan zeg ik daar wel wat van ja.
Het verschil is ongeveer de Benelux. Als je dat dorpjeswissel vindt dan hebben we er toch een ander beeld bij.

Ik doelde ook niet op die specifieke reactie over Curaçaose krantenknipsel. Meer de gehele rode draad in jouw reacties.
pi_215722733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het verschil is ongeveer de Benelux. Als je dat dorpjeswissel vindt dan hebben we er toch een ander beeld bij.
Dat vind ik het idd. Nogal kortzichtig om louter naar KM2 te kijken.

Ik beschouw het e.e.a. langs de lijnen die rus zelf uitgezet had, mbt de doelstellingen van deze oorlog.

Oa: "denazificeren", dikke faal want een regimechange ain't gonna happen any time soon, demilitariseren, nog een dikke faal, want oekrains leger is groter dan ooit, etc.

Leuk dat rus wat ruïnes heeft veroverd en lege weilanden ter grote van de benelux.

Zijn ze 2 jaar na dato en ~700000 doden en gewonden verder, economie circling the drain, dan al dichterbij die doelen?

Nope.
pi_215722766
Daarbij hebben we het niet voor niets over dorpjeswissel. Ik zie zat berichten de revue passeren waar oekraine ook weer ergens een stal+kippenhok terug veroverd heeft.

Maar significant is het allemaal niet.
  zaterdag 30 november 2024 @ 13:25:56 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215722807
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heb je je uberhaupt verdiept in Palantir?

Kan deze met de wolven, koeien, mest, bejaardenhuizen, fietspaden en natuur nu ook op de @:Michaelmoore bingokaart?
Ja en de strontweilanden en de bejaardenhuizen en de pensioendiefstal niet te vergeten

Palantir die had ik in 2021 al toen Cathy Wood van ARK invest daar zo lyrisch over was, helaas zakt de koers toen terug naar 7 euro door de enorme investeringen die ze moesten doen en in het veld hun product moesten bewijzen aan de bevelhebbers en ze ook zelf moesten leren van de praktijk

Kathy wood heeft toch weer gelijk gekregen

deze tube is van 3 jaar terug
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 30-11-2024 15:44:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215722838
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het probleem is dat je de factor tijd weglaat. Als je het vergelijkt met de opmars in Syrië, die in luttele dagen een stad van 2 miljoen verovert, plus talloze dorpjes, DAT is een opmars/offensief.

Het is extreem onverstandig om aan te vallen terwijl je daar niet toe in staat bent. In het geval van rusland gaat de schamele dorpjes wissel ten koste van de strategische situatie van rusland. Zie bondgenoot Syrië.
  zaterdag 30 november 2024 @ 13:40:13 #295
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215722902
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat vind ik het idd. Nogal kortzichtig om louter naar KM2 te kijken.

Ik beschouw het e.e.a. langs de lijnen die rus zelf uitgezet had, mbt de doelstellingen van deze oorlog.

Oa: "denazificeren", dikke faal want een regimechange ain't gonna happen any time soon, demilitariseren, nog een dikke faal, want oekrains leger is groter dan ooit, etc.

Leuk dat rus wat ruïnes heeft veroverd en lege weilanden ter grote van de benelux.

Zijn ze 2 jaar na dato en ~700000 doden en gewonden verder, economie circling the drain, dan al dichterbij die doelen?

Nope.
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Je kunt best van mening zijn dat het allemaal niet spannend is. Maar die Amerikaan laat het er helemaal onbeduidend uitzien.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:30 schreef oheng het volgende:

[..]
Het probleem is dat je de factor tijd weglaat. Als je het vergelijkt met de opmars in Syrië, die in luttele dagen een stad van 2 miljoen verovert, plus talloze dorpjes, DAT is een opmars/offensief.

Het is extreem onverstandig om aan te vallen terwijl je daar niet toe in staat bent. In het geval van rusland gaat de schamele dorpjes wissel ten koste van de strategische situatie van rusland. Zie bondgenoot Syrië.
Klopt. Alleen hebben de Russen duidelijk ingezet op het winnen van een uitputtingsslag. We hebben gezien wat er kan gebeuren in de zomer van 2022 als een front inzakt.
pi_215722997
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2024 10:58 schreef phpmystyle het volgende:
In elk geval wijst alles erop dat het Istanbul akkoord een betere deal was geweest dan de deal die er nu komt.
Gaan we weer met je fake news. Nogmaals lezen.
https://platformraam.nl/a(...)innen-handbereik-nee
pi_215723077
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 13:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Klopt. Alleen hebben de Russen duidelijk ingezet op het winnen van een uitputtingsslag. We hebben gezien wat er kan gebeuren in de zomer van 2022 als een front inzakt.
Ja. En inzetten op een uitputtingsslag is extreem dom. Want oorlog is onvoorspelbaar. Voor je het weet heb een bijvoorbeeld een rebellie, of heb je een stel haatbaarden die op brommers een middeleeuwse raid doen in Israël, wat eindigt met de strategische verzwakking van bondgenoot Syrië, aangezien Rusland, Iran, Hezbollah nu alle 3 met andere oorlogen bezig zijn.

En dan heb je nog de economie. Afgezien van de macro economische factoren, probeert rusland het economisch gezien op te nemen tegen het voormalige Warschau pact + het westen.
  zaterdag 30 november 2024 @ 14:23:32 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215723131
quote:
In een interview met Sky werd de Oekraïense president gevraagd te reageren op mediaberichten waarin staat dat een van de plannen van Donald Trump om de oorlog te beëindigen zou kunnen zijn

dat Kiev het land dat Moskou heeft ingenomen, aan Rusland zou afstaan in ruil voor toetreding van Oekraïne tot de NAVO.

Zelenskyy zei dat het NAVO-lidmaatschap zou moeten gelden voor de onbezette delen van het land om de "hete fase van de oorlog" te beëindigen, zolang de uitnodiging van de NAVO zelf de internationaal erkende grenzen van Oekraïne erkent.

Zijn land heeft garanties nodig dat de Russische leider Poetin niet opnieuw Oekraïne binnenvalt.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215723963
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

UA gaat niet formeel gebied afstaan. Wordt hooguit “tijdelijk bezet gebied”.
  zaterdag 30 november 2024 @ 15:48:07 #300
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215724014
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
UA gaat niet formeel gebied afstaan. Wordt hooguit “tijdelijk bezet gebied”.
een land kan alleen toetreden tot de NAVO als het niet in oorlog is en er geen discussie over grondgebied is

dus afstaan , oook de Krim , maar wel onder de NAVO , en verder komt de relatie nooit meer goed meer Ruzzia uiteraard, ook geen gas doorvoer naar Euiropa meer, nooit mer, dus Putni gsat dat niet doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')