En het zijn zogenoemde duurzaamheidsregels. En duurzaamheid, daar willen Monica en BBB niks van weten.quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:28 schreef xpompompomx het volgende:
Pure rancune weer van Keijzer.
Het kost echt amper wat moeite om wat andere stenen in te metsen.
Maar natuur is links en dus moet het kapot.
We kunnen insecten natuurlijk veel beter bestrijden met middelen waar mensen kanker of parkinson van krijgen, dat is de veel betere route.quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Monica snapt er niets van, maar dat zijn we ondertussen gewend.
Huismussen, vleermuizen en gierzwaluwen zorgen allen voor dat de populatie insecten niet uit de hand lopen in woonwijken. Benieuwd wel als je een woonwijk hebt zonder dierenleven wat het doet met de insecten zoals muggen e.d. of andere "plaag dieren".
Monica snapt ecologie niet, maar dat zijn we ondertussen gewend.
De BBB snapt de natuur niet, maar dat zijn we ondertussen gewend.
Alles moet dood en kapot.
Mest is beter. Intensieve veehouderij is pas echte natuur.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Misschien maar even het tuintje van Mona vol asfalt storten. Is immers ook allemaal linkse natuur.
Afgaande op de geblurde foto's van haar huis op Streetview heeft ze de grindstort en stratenmakers zelf al uitgenodigd.quote:Op vrijdag 29 november 2024 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Misschien maar even het tuintje van Mona vol asfalt storten. Is immers ook allemaal linkse natuur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier eentje die pleit voor de hele boel lekker in elkaar laten storten (dat ze sarcastisch is, is best mogelijk). Ondergangsoptimisme, noemt ze het.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Zorgen voor andere wezens moet verplicht zijn omdat de mensheid meer kapot maakt dan haar lief is, grotendeel van de mensheid zo egocentrisch is als de pest en zeker niet doorheeft dat een goede leefomgeving goed is voor de mens.
Wat jammer is. Wij hebben achter in onze tuin bij een bijgebouw vleermuisjes zitten. Superleukquote:Op vrijdag 29 november 2024 22:48 schreef R-woud93 het volgende:
Prima plan, niemand zit te wachten op een paar vleermuizen onder hun daken. Tijd om de natuurgebieden uit te breiden zodat de natuur daar hun eigen gang kan gaan.
Natuur heb je ook helemaal niet nodig, ik heb toch een lamp thuis?quote:Op vrijdag 29 november 2024 08:28 schreef xpompompomx het volgende:
Pure rancune weer van Keijzer.
Het kost echt amper wat moeite om wat andere stenen in te metsen.
Maar natuur is links en dus moet het kapot.
En hebben ze dan liever insectenplagen? En wat is er zo erg aan een vleermuis onder je dak?quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:48 schreef R-woud93 het volgende:
Prima plan, niemand zit te wachten op een paar vleermuizen onder hun daken. Tijd om de natuurgebieden uit te breiden zodat de natuur daar hun eigen gang kan gaan.
Gezien de meerderheid van de mensen het geen zak kan schelen dat de natuur naar de klote gaat, heeft de natuur alle reden om de mensheid een ferme tik toe te dienen. Met andere woorden, de mensheid verdient een nieuwe pandemie.quote:Op vrijdag 29 november 2024 04:32 schreef zetalore het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)rzwaluw-in-nieuwbouw
Laten we wel wezen, de meeste mensen geven er geen zak om of deze beesten doodgaan en zijn alleen in hun eigen behagen geïnteresseerd. Maar tijdens covid19 was de lucht veel verser , met andere woorden een pandemie is beter om staat om het milieu te herstellen dan welke maatregel van het kabinet dan ook.
Kijk dat is natuurlijk 1 manier van denken, maar je kan ook de menselijke woongebieden onderdeel laten worden van de natuur want bijna alles (circa 84%) is menselijk leefgebied geworden, bijna alles is of bebouwd, wegennet of weilanden. Met andere woorden, als je niet het menselijk leefgebied onderdeel van de natuur laat worden, dan heeft de natuur geen schijn van kans.quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:48 schreef R-woud93 het volgende:
Ja dat probeer ik zelf ook te doen in mijn werk, het hoeft alleen niet via huizen te gaan.quote:Op zaterdag 30 november 2024 08:46 schreef zetalore het volgende:
[..]
Kijk dat is natuurlijk 1 manier van denken, maar je kan ook de menselijke woongebieden onderdeel laten worden van de natuur want bijna alles (circa 84%) is menselijk leefgebied geworden, bijna alles is of bebouwd, wegennet of weilanden. Met andere woorden, als je niet het menselijk leefgebied onderdeel van de natuur laat worden, dan heeft de natuur geen schijn van kans.
Al duizenden jaren zijn er diersoorten, insecten etc die in een samenwerkingsverband met de mens samen leven. Vogel- en vleermuissoorten die gemaakt menselijk habitat gebruiken als hun habitat. En dan zegt de mens nu ineens? Hahaha ja pech gehad, natuur hoort in de natuur?quote:Op zaterdag 30 november 2024 09:11 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ja dat probeer ik zelf ook te doen in mijn werk, het hoeft alleen niet via huizen te gaan.
Daarnaast zou het gaan om een speciale voorziening (nestkast) voor vleermuizen. Die komen dan niet verder je huis in…quote:Op zaterdag 30 november 2024 00:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En hebben ze dan liever insectenplagen? En wat is er zo erg aan een vleermuis onder je dak?
Flora en fauna is maar woke, niks meer mee doen?quote:Op vrijdag 29 november 2024 22:40 schreef De_Pel het volgende:
Oef. Activistisch Antifa-topic gespot.
Een beetje in de trant van 'we hebben geen boeren nodig, je haalt toch gewoon vlees uit de supermarkt? 'quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Flora en fauna is maar woke, niks meer mee doen?
Fuck de muggen, meer vleermuizen, vogels en kikkers graag!quote:Muggen zijn helaas niet direct nuttig voor mensen, maar wel voor andere dieren in de natuur. De volwassen rondvliegende muggen kunnen voedsel zijn voor vliegende dieren zoals vogels en vleermuizen. De larven, zeg maar de eitjes van muggen die in het water leven, worden gegeten door kikkervissen en salamanders.
Ik mis een kosten/baten analyse, wat ik wel weet is dat regelgeving an sich zorgt voor extra kosten, dus tenzij je ambtenaar bent die van regels houdt zou je die niet moeten willen accepteren als er geen baten aan kleven.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar in welke mate fuck je muggen en vleermuizen dan, met of zonder deze regel?quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Fuck de muggen, meer vleermuizen, vogels en kikkers graag!
De bate is meer natuur en bescherming van diersoorten die het moeilijk hebben, zo simpel is het. Niet alles is in geld uit te drukken.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik mis een kosten/baten analyse, wat ik wel weet is dat regelgeving an sich zorgt voor extra kosten, dus tenzij je ambtenaar bent die van regels houdt zou je die niet moeten willen accepteren als er geen baten aan kleven.
[..]
Kwantificeren is niet persé in geldeenheden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
De bate is meer natuur en bescherming van diersoorten die het moeilijk hebben, zo simpel is het. Niet alles is in geld uit te drukken.
Ja dat zal allemaal wel, maar dan nog hoef je er in de bouw van de huizen toch geen rekening mee houden, als ze hun plekje vinden prima maar verder vind ik het overbodig.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:40 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Al duizenden jaren zijn er diersoorten, insecten etc die in een samenwerkingsverband met de mens samen leven. Vogel- en vleermuissoorten die gemaakt menselijk habitat gebruiken als hun habitat. En dan zegt de mens nu ineens? Hahaha ja pech gehad, natuur hoort in de natuur?
Dan ga in je nu vertellen dat de mens ook maar een diersoort is en onderdeel is van de natuur. Daarnaast een van de weinige diersoorten met helaas niet dit besef. We voelen ons zo verheven boven alles wat leeft dat we vergeten dat we eigenlijk alles wat leeft hartstikke hard nodig hebben.
We hebben als mensheid zorgplicht voor de aarde en voor alles wat er opleeft. En dat begint al bij nestkastje ophangen voor de huismus of een vleermuis gleuf in de gevel.
Tegen deze dieren kun je niet ineens zeggen: haha jammer dan. Ga maar richting het bos vliegen, want daar leven ze niet.
En er wordt oprecht niemand slechter van als je de natuur omarmt in je leefomgeving.
Dat hoeft inderdaad niet. Maar die dieren hebben wel een toegevoegde waarde in onze omgeving en dan is het een kleine moeite. De meerkosten zijn ook marginaal op de bouw of verbouw van een woning.quote:Op zaterdag 30 november 2024 18:57 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ja dat zal allemaal wel, maar dan nog hoef je er in de bouw van de huizen toch geen rekening mee houden, als ze hun plekje vinden prima maar verder vind ik het overbodig.
Akkoord.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat hoeft inderdaad niet. Maar die dieren hebben wel een toegevoegde waarde in onze omgeving en dan is het een kleine moeite. De meerkosten zijn ook marginaal op de bouw of verbouw van een woning.
Ik dénk dat je begrijpt dat ik dat niet stel.quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:45 schreef Momo het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |