Precies wat ik zeg, bij Ajax is het erger en bij ons stelt het allemaal niet zoveel voor.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Daarbij is en was de daadwerkelijke onderwereld betrokken. Domme Sjon die bij een besloten jeugdwedstrijd zijn hooliganvriendjes uitnodigt om jeugdspelers van de tegenstander in elkaar te slaan. Een inmiddels geliquideerde topcrimineel die door middel van zijn kledingmerk en drugsverkoop wel heel veel invloed kreeg binnen Ajax, Flappie die zijn vriendje beschermd bij seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer, hebben we nog de inmiddels eveneens geliquideerde Polletje die de sleutels van het stadion had.
Hier gaat het om Bijlow die met een tamelijk kansloos familielid op de foto staat bij een contractondertekening en wat supporters in een leeg stadion in Spanje omdat er vooraf wat activiteiten zijn georganiseerd. Ik vind het maar kruimelwerk eerlijk gezegd.
Het is niet echt mijn ding al die apen op de rots, maar het is inmiddels ook wel bewezen dat het werkt, zo'n relatief goede verstandshouding tussen club en harde kern. Je moet er alleen altijd voor waken dat je niet de Amsterdamse kant op gaat waarbij de harde kern steeds meer pakt en ook steeds minder teruggeeft.
Het zijn geen vermeende banden, er zijn gewoon banden. Dat is het hele doel van de SLO's.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:50 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nee tuurlijk maar om zoiets goed te laten functioneren moet je er bovenop zitten zeker met die vermeende banden tussen SLO'ers en de harde kern. Die gasten nemen natuurlijk niet iets aan van Marcel met HBO communicatie. Dat kan snel ook ongewenste effecten hebben zo blijkt.
Ik denk dat uit dit hele circus de quote van Aboutaleb nog het dichtst de kern raakt als je het hebt over de relatie van voetbalsupporters met bestuur.
Yup, ook het criminele gehalte in de spelersgroep en laten we die vunzige dwerg in de bestuurskamer vooral niet vergeten.quote:
Ik sta er niet echt van te kijken nee. Heel veel herhaling van oud nieuws vooral en een heel onderzoeksteam dat blijkbaar geen idee heeft wat er speelt binnen het voetbal.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg, bij Ajax is het erger en bij ons stelt het allemaal niet zoveel voor.
Hullie hooligans zijn crimineler dan onze hooligans!quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup, ook het criminele gehalte in de spelersgroep en laten we die vunzige dwerg in de bestuurskamer vooral niet vergeten.
Ben ik eens politiek correct. Ik snap ook wel dat die gasten enige status moeten hebben in zo'n harde kern anders werkt dat niet.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zijn geen vermeende banden, er zijn gewoon banden. Dat is het hele doel van de SLO's.
Beetje hetzelfde als dat 8 van de 10 behandelaars in drugsverslaving vroeger het zelf heeft gehad.
Dat vond ik nou ook. Alleen dat verhaal van de scheidsrechter is nieuw voor me. (Wij twijfelden nog om mee te doen aan dat toernooitje.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik sta er niet echt van te kijken nee. Heel veel herhaling van oud nieuws vooral en een heel onderzoeksteam dat blijkbaar geen idee heeft wat er speelt binnen het voetbal.
Het zijn ook lang niet allemaal oud hooligans hoor, volgens mij kom je ook niet eens binnen met een stadionverbod in het verleden. Maar die medewerkers zijn wel allemaal fanatieke supporters die banden met o.a. die hooligans maar eigenlijk alle geledingen moeten onderhouden. Houden zich wat dat betreft ook met van alles bezig hoor, sfeeracties, wedstrijden in het buitenland een beetje op een normale manier organiseren, trajecten voor first offenders met een stadionverbod die dan in de Kuip aan het werk worden gezet om daar wat strafvermindering in te krijgen. Dat soort werk.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:54 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ben ik eens politiek correct. Ik snap ook wel dat die gasten enige status moeten hebben in zo'n harde kern anders werkt dat niet.
Whataboutism genotquote:Op vrijdag 29 november 2024 12:50 schreef maxi-mus het volgende:
Bij Ajax was het erger!
De bingokaart is inmiddels wel weer vol.
Ik zal dan wel een boomer zijn maar het is op dat vlak eigenlijk zelden rustiger geweest. Of je moet teruggaan naar de jaren 70.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:09 schreef RipCity het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Baantjer jr.
Ik snap wel dat het voor 'buitenstaanders' vreemd overkomt, maar goed die komen vaak niet verder dan 'je moet ze gewoon hard aanpakken'. Zo'n onderzoek gaat een stuk dieper dan 'gewoon hard aanpakken'. Dat geldt overigens niet alleen bij voetbalsupporters, dat is een goede aanpak voor meer probleemgroepen waar ook over geroepen wordt 'hard aanpakken en paspoort afnemen'.quote:Op vrijdag 29 november 2024 02:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De onderbuik van Tim gelooft niet in een wetenschappelijk onderzochte methode, juist ja.
Gewoon linkse Geert dus. Heel hard roepen dat dingen niet werken en geen alternatief bieden. Vermoeiend figuur.
Ik vind het niet meevallen, vooral met die scheids en het antihomogeweld. Het gaat er meer om dat de situatie zelf al lang bekend is, en dat hiermee omgaan wel even wat verder gaat dan 'je moet ze gewoon hard aanpakken'.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Mooi dat wanneer dit soort verhalen over Ajax naar buiten komen de Rotterdamse vrinden vooraan staan om het te veroordelen maar nu het in eigen huis is valt het natuurlijk allemaal erg mee.
Ja, hier ga je natuurlijk een beetje de mist in, want dat je als voetballer met een supporter op de foto staat is niet gek en dat je met een crimineel op de foto staat als voetballer is ook niets nieuws.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Ideeën voor vragen op de lijst voor de volgende keer:
Feyenoord had een voetbaltoernooi georganiseerd waaraan veroordeelde hooligans deelnamen. Was het een geslaagde dag? Wie won het toernooi uiteindelijk?
Spelers en stafleden staan op de foto met veroordeelde hooligans. Zat het haar van iedereen een beetje goed? Zou je die foto thuis inlijsten als je er zelf op zou staan?
Je komt nu zelf ook niet verder dan pruttelen over wetenschappelijke onderbouwing. De uitkomst van zwaartekracht op Mars is ook anders dan op Aarde door randvoorwaarden. Daar ligt de nuance. Je kan nog zulke mooie onderzoeken doen met zat aanbevelingen maar als de supportersafdeling is vergeten waar de loyaliteit hoort te liggen dan ga je al gauw de bietenbrug op.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het voor 'buitenstaanders' vreemd overkomt, maar goed die komen vaak niet verder dan 'je moet ze gewoon hard aanpakken'. Zo'n onderzoek gaat een stuk dieper dan 'gewoon hard aanpakken'. Dat geldt overigens niet alleen bij voetbalsupporters, dat is een goede aanpak voor meer probleemgroepen waar ook over geroepen wordt 'hard aanpakken en paspoort afnemen'.
Maar ben het helemaal met je eens.
Nou, wat stel je voor? Ze allemaal gewoon hard aanpakken?quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:50 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je komt nu zelf ook niet verder dan pruttelen over wetenschappelijke onderbouwing. De uitkomst van zwaartekracht op Mars is ook anders dan op Aarde door randvoorwaarden. Daar ligt de nuance. Je kan nog zulke mooie onderzoeken doen met zat aanbevelingen maar als de supportersafdeling is vergeten waar de loyaliteit hoort te liggen dan ga je al gauw de bietenbrug op.
Maar als dit klopt, dan halen ze toch hun hele eigen uitzending/artikel onderuit?quote:Voetbalbond KNVB stelt verplicht dat betaald voetbalclubs zo’n Supporters Liaison Officer in dienst hebben. Zij hebben een ingewikkelde rol. Aan de ene kant moeten ze ervoor zorgen dat het stadion veiliger wordt en aan de andere kant moeten ze goede banden onderhouden met harde kernleden, ook als die zich schuldig hebben gemaakt aan criminele activiteiten.
quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, hier ga je natuurlijk een beetje de mist in, want dat je als voetballer met een supporter op de foto staat is niet gek en dat je met een crimineel op de foto staat als voetballer is ook niets nieuws.
Dat voetbaltoernooi is vast heel 'gezellig', dikke kans dat het hele toernooi een soort FC Boszoom XXL is. Tegen dat soort ploegen heb ik regelmatig moeten spelen toen ik nog op voetbal zat en dat waren vaak geen omstandigheden waarom iemand zo graag op voetbal zou gaan.
Dit probleem is bij Ajax precies hetzelfde.
Ik zou een separate hooligan League oprichten in het stadion voor de wedstrijd integraal op de streaming services.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou, wat stel je voor? Ze allemaal gewoon hard aanpakken?
"Gewoon hard aanpakken" is als voetbalclub zonder ook maar enige handhavings- en opsporingsbevoegdheden toch ook helemaal niet mogelijk.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het voor 'buitenstaanders' vreemd overkomt, maar goed die komen vaak niet verder dan 'je moet ze gewoon hard aanpakken'. Zo'n onderzoek gaat een stuk dieper dan 'gewoon hard aanpakken'. Dat geldt overigens niet alleen bij voetbalsupporters, dat is een goede aanpak voor meer probleemgroepen waar ook over geroepen wordt 'hard aanpakken en paspoort afnemen'.
Maar ben het helemaal met je eens.
Ja, daarom is dit ook riooljournalistiek. Dan moet je achter de methode gaan, niet de club die er tot toe verplicht wordt.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:52 schreef Middelpunt het volgende:
Uit het NRC
[..]
Maar als dit klopt, dan halen ze toch hun hele eigen uitzending/artikel onderuit?
Als het letterlijk verplicht is dat Feyenoord via die SLO goede banden moet onderhouden met criminelen, dan is dat toch volledig de verklaring van alles wat ze hebben laten zien in die uitzending?
Ik geloof eerlijk gezegd niet helemaal dat dit klopt. De SLO is inderdaad verplicht, maar ik kan me toch niet voorstellen dat de knvb de clubs ook verplicht om hier banden te onderhouden met criminelen.
En als dat wel zo is, dan is het wel tijd om ook wat concreter te beschrijven wat ze daar dan precies onder verstaan.
In dit geval heeft Feyenoord er invulling aan gegeven door
1 het uitnodigen van die criminelen op besloten feestjes en een contract verlenging
2 proberen om een geweldsdelict op te lossen zonder tussenkomst van Justitie
3 Criminelen uit te nodigen voor een reisje + rondleiding voorafgaand aan een Europese uit wedstrijd
Als die SLO de opdracht heeft om goede banden met die criminelen te onderhouden, is dat op zich niet eens zo heel gek. Het kan natuurlijk echt niet, maar hoe verwacht je anders dat je een goede band op kunt bouwen met zulke lui?
Het is natuurlijk wel een onmogelijke opdracht: tegelijkertijd moet hij dus ook goede banden onderhouden met de roze kameraden, een dat valt natuurlijk niet te combineren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |