abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215998692
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 17:37 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Achteraf bekeken sluimerde het al in 22 maar sinds een jaar/anderhalf is het begonnen alles te overheersen
Dat is toen je uit de discord ging :o Ik zie een verband.

Anyway kut om te lezen dit topic. Hopelijk heb je een beetje fijne kerst ~:)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 25 december 2024 @ 22:50:25 #177
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_216003556
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2024 14:46 schreef mascara-klodder het volgende:

Fijn dat Aber het hier bespreekbaar maakt. Een ongemakkelijk onderwerp maar ze doet het toch wel.
En ook fijn dat het kan! Dat het mag en niet wordt vernaggeld door users die er een lolletje over willen maken
O+
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_216003658
quote:
99s.gif Op woensdag 25 december 2024 22:50 schreef greysbones het volgende:

[..]
En ook fijn dat het kan! Dat het mag en niet wordt vernaggeld door users die er een lolletje over willen maken
O+
:*
pi_216006681
Dapper dat je hier zo open over spreekt TS. Ik heb geen lessen of adviezen voor je. Ook kan ik niet zeggen dat er altijd een andere oplossing is. Ik ken wel mindere periodes, maar niet buiten de bandbreedte van wat volgens mij bij het leven hoort.

Ik wens je wijsheid en sterkte.
pi_216027065
Laat ik het zo zeggen:

Ik gun jou dat er een einde komt aan het leven waarbij jij je vooral ongelukkig en machteloos heb gevoeld en waaruit je geen zingeving en voldoening kunt ervaren.

Ik gun jou nog veel meer dat daar een ander leven voor in de plaats kan komen waarbij jij je wél gelukkig kunt voelen en waaruit je wel die zingeving en voldoening kan ervaren.

Daarom vind ik het jammer om te lezen dat je geen andere mogelijkheid ziet dan de levenseindekliniek. Je vindt het misschien ontmoedigend om te lezen als ik het volgende zeg, maar ik wil het toch gezegd hebben: Als jij geen andere mogelijkheden kan zien, betekent het nog niet dat die mogelijkheden niet bestaan! Daar heb ikzelf altijd tijdens moeilijke periodes kracht en hoop kunnen halen.

Maar ik besef dat ik jou niet ben en niet kan ervaren wat jij voelt. Als jij oprecht en zeker weet dat jij klaar bent met jouw huidige leven, gun ik jou vooral de rust waarnaar je verlangt.
pi_216170132
twitter

Past wel bij dit topic.
Had niet verwacht dat er zoveel mensen toch het leven weer prefereren na toestemming.
Hell To The Liars
pi_216170263
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:20 schreef Droopie het volgende:
[ x ]

Past wel bij dit topic.
Had niet verwacht dat er zoveel mensen toch het leven weer prefereren na toestemming.
Dat zei Jim van Os ook al een tijd geleden. En twee ervaringsdeskundigen. Je moet hier echt heel, heel erg voorzichtig mee zijn. Er wordt m.i. te makkelijk over gedaan door sommigen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  † In Memoriam † zaterdag 4 januari 2025 @ 10:42:13 #183
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_216170313
Bekijk deze YouTube-video

Dan deel ik deze ook even
:')
  zaterdag 4 januari 2025 @ 11:26:42 #184
319979 Fok-it
All is well
pi_216170673
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Dan deel ik deze ook even
Wel goed hoe die psychiater de plank juist slaat met een kanker

Ook met depressie houden de behandelingen soms een keer op en kan je niks meer aanbieden.

[ Bericht % gewijzigd door CoolGuy op 04-01-2025 16:25:11 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216170720
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zei Jim van Os ook al een tijd geleden. En twee ervaringsdeskundigen. Je moet hier echt heel, heel erg voorzichtig mee zijn. Er wordt m.i. te makkelijk over gedaan door sommigen.
Ik heb vroeger van mijn verslavingsarts de boodschap gekregen: 9 van de 10 mensen die suicidale gedachten heeft wil niet dood, die willen niet meer het leven hebben dat ze nu lijden.

Die ene van de 10 zal dan onbehandelbare psychisch lijden, en daar moet ruimte voor zijn om op een waardige manier uit het leven te kunnen stappen.

Zolang je langs zo expertise centrum moet ipv bv. een formulier bij de gemeente invullen vind ik dit een prima systeem.

En hey, als je er zelf voor kiest en je hebt de toestemming ervoor.
Het leven is geen plicht, en als dat " haakje van het leven" gevonden kan worden nadat je toestemming hebt gegeven prima.
Hell To The Liars
  zaterdag 4 januari 2025 @ 12:08:56 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_216171054
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 10:20 schreef Droopie het volgende:
[ x ]

Past wel bij dit topic.
Dat soort uitkomsten zijn alleen maar goed, want dat betekent dus niet dat iedereen die het traject in gaat dus ook maar even zo 'hup-hup' om zeep geholpen wordt.
Het is een heel diepgaand traject en dat traject zet dan vast bij de aanvragers ook weer het een en ander in gang.

Wat mij betreft pleit deze uitkomst ook alleen maar voor het blijven bestaan van euthanasie bij psychisch lijden en het traject dat daar aan vooraf gaat.

En ook al zou een deel van de mensen die uiteindelijk wel euthanasie krijgen om wat voor reden dan ook, na wat voor behandeling dan ook ooit, wel weer een gelukkig en leefbaar leven hebben kunnen lijden, op het moment dat ze euthanasie krijgen zitten ze in een ondraaglijke situatie en willen ze het leven zoals het op dat moment voor hen is niet meer leven. En dat is waarom ze de toestemming krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 05-01-2025 21:52:03 ]
  Moderator zondag 5 januari 2025 @ 17:07:38 #187
441859 crew  Lenny77
pi_216184047
Even een reset gedaan.. Het onderwerp is veel te belangrijk om uit 'gemak' het topic dan maar te sluiten... Vanaf hier kunnen we weer verder.
En soms helpt het om een post eens een paar keer na te lezen en even na te denken of hetgeen je zegt wel de juiste boodschap heeft maar de verkeerde manier van het neer te zetten. Dat scheelt een hoop ellende...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_216192109
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2024 20:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]
Zo weinig toezeggingen maar en een onmogelijk lange wachttijd. Om die reden ben ik lid geworden van Coöperatie Laatste Wil
Ja het is echt bizar, onmenselijk gewoon. Maar ze hebben veel te weinig psychiaters om de verzoeken te beoordelen.
pi_216192145
@Aberkullie eind deze maand vindt het congres van stichting KEA plaats. Het is wat aan de prijs, maar ik begreep dat er nog plekken beschikbaar zijn. Zou dit interessant kunnen zijn voor je? Sterkte er mee, ik hoop dat je op de een of andere manier geholpen kan worden, ofwel bij een wens voor euthanasie bij psychisch lijden, ofwel om toch lichtpuntjes te zien.

Hier de link: https://stichtingkea.nl/euthanasiecongres/
pi_216192660
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 16:51 schreef DoubleDip het volgende:
@:Aberkullie eind deze maand vindt het congres van stichting KEA plaats. Het is wat aan de prijs, maar ik begreep dat er nog plekken beschikbaar zijn. Zou dit interessant kunnen zijn voor je? Sterkte er mee, ik hoop dat je op de een of andere manier geholpen kan worden, ofwel bij een wens voor euthanasie bij psychisch lijden, ofwel om toch lichtpuntjes te zien.

Hier de link: https://stichtingkea.nl/euthanasiecongres/
Dank je - interessant. Men kan ook met een livestream mee doen zie ik.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 12 januari 2025 @ 20:42:27 #191
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216272114
Met alle respect van de wereld, maar neem een flinke haal cannabis. You'll feel great.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
  Moderator zondag 12 januari 2025 @ 20:44:59 #192
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216272147
lekker weg blijven uit dit topic als je denkt dat het gepast is om dingen te roepen als 'je moet gewoon even X doen en dan komt het allemaal goed' -
Breitling - Instruments for Professionals
pi_216291538
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 11:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wel goed hoe die psychiater de plank juist slaat met een kanker

Ook met depressie houden de behandelingen soms een keer op en kan je niks meer aanbieden.
Ik hou mijn bek wel.
pi_216307582
Het is bewonderenswaardig dat je dit enorm zware onderwerp aansnijdt in het "openbaar", gezien de moed die daarvoor nodig is. Ben een lurker en dit topic greep me aan, raakt me. Ik wil je veel sterkte wensen met de keuzes die je nog moet maken en de weg die je zult bewandelen. Ik hoop van harte dat er wellicht nog iets te redden valt.

Het zou ongepast zijn om te zeggen dat ik begrijp hoe je je voelt, want dat doe ik niet. Toch worstel ik al zo'n twintig jaar met depressie en de gevolgen beginnen steeds duidelijker zichtbaar te worden. De zware deken van somberheid lijkt zich steeds strakker om me heen te sluiten en de blik in mijn ogen is veranderd.
Gedachten hebben de overhand gekregen en blijven mijn geest in beslag nemen. Komen en gaan.
Ik wil niet opgeven maar heb het gevoel dat ik erin wordt gezogen. Voor de buitenwereld heb ik alles, ik dacht dat dat alles zou oplossen. Heeft het een tijd gedaan maar de neerslachtigheid heeft altijd rondgesluimerd. Het is een diep dal aan het worden, een leven dat ik leef voor anderen. Door fouten van mezelf ben ik dingen kwijtgeraakt die me dierbaar waren.

Heb zelf nooit hulp gehad noch gevraagd, dit is ook de eerste keer dat ik het op "papier" zet. Daarom wil ik ook mijn respect uitspreken voor de moed die je hebt om hulp te zoeken en te aanvaarden. Ik voel me niet waardig om datzelfde te doen, heb mijn problemen altijd voor mezelf gehouden.

Wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop op de een of andere manier dat je toch wat licht in de duisternis zult vinden. Weet dat je begrepen wordt.
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:42:30 #195
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_216307698
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 13:31 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Het is bewonderenswaardig dat je dit enorm zware onderwerp aansnijdt in het "openbaar", gezien de moed die daarvoor nodig is. Ben een lurker en dit topic greep me aan, raakt me. Ik wil je veel sterkte wensen met de keuzes die je nog moet maken en de weg die je zult bewandelen. Ik hoop van harte dat er wellicht nog iets te redden valt.

Het zou ongepast zijn om te zeggen dat ik begrijp hoe je je voelt, want dat doe ik niet. Toch worstel ik al zo'n twintig jaar met depressie en de gevolgen beginnen steeds duidelijker zichtbaar te worden. De zware deken van somberheid lijkt zich steeds strakker om me heen te sluiten en de blik in mijn ogen is veranderd.
Gedachten hebben de overhand gekregen en blijven mijn geest in beslag nemen. Komen en gaan.
Ik wil niet opgeven maar heb het gevoel dat ik erin wordt gezogen. Voor de buitenwereld heb ik alles, ik dacht dat dat alles zou oplossen. Heeft het een tijd gedaan maar de neerslachtigheid heeft altijd rondgesluimerd. Het is een diep dal aan het worden, een leven dat ik leef voor anderen. Door fouten van mezelf ben ik dingen kwijtgeraakt die me dierbaar waren.

Heb zelf nooit hulp gehad noch gevraagd, dit is ook de eerste keer dat ik het op "papier" zet. Daarom wil ik ook mijn respect uitspreken voor de moed die je hebt om hulp te zoeken en te aanvaarden. Ik voel me niet waardig om datzelfde te doen, heb mijn problemen altijd voor mezelf gehouden.

Wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop op de een of andere manier dat je toch wat licht in de duisternis zult vinden. Weet dat je begrepen wordt.
Jij ook heel veel sterkte, is niet niets wat je verteld O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:56:41 #196
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_216308410
quote:
Ik voel me niet waardig om datzelfde te doen, heb mijn problemen altijd voor mezelf gehouden.
Waardig ben je wel en je bericht hier is een zeer moedige stap in de goede richting.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  woensdag 15 januari 2025 @ 14:59:16 #197
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_216308441
quote:

Dank je wel en veel sterkte. Ik hoop dat jij toch hulp zoekt.
pi_216314934
-nee-

[ Bericht 29% gewijzigd door Lenny77 op 16-01-2025 07:43:39 ]
pi_216315368
quote:

Ook voor jou :*
Trust nobody
pi_216326817
-

[ Bericht 52% gewijzigd door Josefff op 17-01-2025 13:22:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')