Dat is toen je uit de discord gingquote:Op zondag 22 december 2024 17:37 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Achteraf bekeken sluimerde het al in 22 maar sinds een jaar/anderhalf is het begonnen alles te overheersen
En ook fijn dat het kan! Dat het mag en niet wordt vernaggeld door users die er een lolletje over willen makenquote:Op woensdag 25 december 2024 14:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Fijn dat Aber het hier bespreekbaar maakt. Een ongemakkelijk onderwerp maar ze doet het toch wel.
quote:Op woensdag 25 december 2024 22:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
En ook fijn dat het kan! Dat het mag en niet wordt vernaggeld door users die er een lolletje over willen maken
Dat zei Jim van Os ook al een tijd geleden. En twee ervaringsdeskundigen. Je moet hier echt heel, heel erg voorzichtig mee zijn. Er wordt m.i. te makkelijk over gedaan door sommigen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:20 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Past wel bij dit topic.
Had niet verwacht dat er zoveel mensen toch het leven weer prefereren na toestemming.
Wel goed hoe die psychiater de plank juist slaat met een kankerquote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dan deel ik deze ook even
Ik heb vroeger van mijn verslavingsarts de boodschap gekregen: 9 van de 10 mensen die suicidale gedachten heeft wil niet dood, die willen niet meer het leven hebben dat ze nu lijden.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zei Jim van Os ook al een tijd geleden. En twee ervaringsdeskundigen. Je moet hier echt heel, heel erg voorzichtig mee zijn. Er wordt m.i. te makkelijk over gedaan door sommigen.
Dat soort uitkomsten zijn alleen maar goed, want dat betekent dus niet dat iedereen die het traject in gaat dus ook maar even zo 'hup-hup' om zeep geholpen wordt.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:20 schreef Droopie het volgende:
[ x ]
Past wel bij dit topic.
Had niet verwacht dat er zoveel mensen toch het leven weer prefereren na toestemming.
Ja het is echt bizar, onmenselijk gewoon. Maar ze hebben veel te weinig psychiaters om de verzoeken te beoordelen.quote:Op maandag 23 december 2024 20:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Zo weinig toezeggingen maar en een onmogelijk lange wachttijd. Om die reden ben ik lid geworden van Coöperatie Laatste Wil
Dank je - interessant. Men kan ook met een livestream mee doen zie ik.quote:Op maandag 6 januari 2025 16:51 schreef DoubleDip het volgende:
@:Aberkullie eind deze maand vindt het congres van stichting KEA plaats. Het is wat aan de prijs, maar ik begreep dat er nog plekken beschikbaar zijn. Zou dit interessant kunnen zijn voor je? Sterkte er mee, ik hoop dat je op de een of andere manier geholpen kan worden, ofwel bij een wens voor euthanasie bij psychisch lijden, ofwel om toch lichtpuntjes te zien.
Hier de link: https://stichtingkea.nl/euthanasiecongres/
Ik hou mijn bek wel.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 11:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel goed hoe die psychiater de plank juist slaat met een kanker
Ook met depressie houden de behandelingen soms een keer op en kan je niks meer aanbieden.
Jij ook heel veel sterkte, is niet niets wat je verteldquote:Op woensdag 15 januari 2025 13:31 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Het is bewonderenswaardig dat je dit enorm zware onderwerp aansnijdt in het "openbaar", gezien de moed die daarvoor nodig is. Ben een lurker en dit topic greep me aan, raakt me. Ik wil je veel sterkte wensen met de keuzes die je nog moet maken en de weg die je zult bewandelen. Ik hoop van harte dat er wellicht nog iets te redden valt.
Het zou ongepast zijn om te zeggen dat ik begrijp hoe je je voelt, want dat doe ik niet. Toch worstel ik al zo'n twintig jaar met depressie en de gevolgen beginnen steeds duidelijker zichtbaar te worden. De zware deken van somberheid lijkt zich steeds strakker om me heen te sluiten en de blik in mijn ogen is veranderd.
Gedachten hebben de overhand gekregen en blijven mijn geest in beslag nemen. Komen en gaan.
Ik wil niet opgeven maar heb het gevoel dat ik erin wordt gezogen. Voor de buitenwereld heb ik alles, ik dacht dat dat alles zou oplossen. Heeft het een tijd gedaan maar de neerslachtigheid heeft altijd rondgesluimerd. Het is een diep dal aan het worden, een leven dat ik leef voor anderen. Door fouten van mezelf ben ik dingen kwijtgeraakt die me dierbaar waren.
Heb zelf nooit hulp gehad noch gevraagd, dit is ook de eerste keer dat ik het op "papier" zet. Daarom wil ik ook mijn respect uitspreken voor de moed die je hebt om hulp te zoeken en te aanvaarden. Ik voel me niet waardig om datzelfde te doen, heb mijn problemen altijd voor mezelf gehouden.
Wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop op de een of andere manier dat je toch wat licht in de duisternis zult vinden. Weet dat je begrepen wordt.
Waardig ben je wel en je bericht hier is een zeer moedige stap in de goede richting.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:31 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Ik voel me niet waardig om datzelfde te doen, heb mijn problemen altijd voor mezelf gehouden.
Dank je wel en veel sterkte. Ik hoop dat jij toch hulp zoekt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 13:31 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Het is bewonderenswaardig dat je dit enorm zware onderwerp aansnijdt in het "openbaar", gezien de moed die daarvoor nodig is. Ben een lurker en dit topic greep me aan, raakt me. Ik wil je veel sterkte wensen met de keuzes die je nog moet maken en de weg die je zult bewandelen. Ik hoop van harte dat er wellicht nog iets te redden valt.
Het zou ongepast zijn om te zeggen dat ik begrijp hoe je je voelt, want dat doe ik niet. Toch worstel ik al zo'n twintig jaar met depressie en de gevolgen beginnen steeds duidelijker zichtbaar te worden. De zware deken van somberheid lijkt zich steeds strakker om me heen te sluiten en de blik in mijn ogen is veranderd.
Gedachten hebben de overhand gekregen en blijven mijn geest in beslag nemen. Komen en gaan.
Ik wil niet opgeven maar heb het gevoel dat ik erin wordt gezogen. Voor de buitenwereld heb ik alles, ik dacht dat dat alles zou oplossen. Heeft het een tijd gedaan maar de neerslachtigheid heeft altijd rondgesluimerd. Het is een diep dal aan het worden, een leven dat ik leef voor anderen. Door fouten van mezelf ben ik dingen kwijtgeraakt die me dierbaar waren.
Heb zelf nooit hulp gehad noch gevraagd, dit is ook de eerste keer dat ik het op "papier" zet. Daarom wil ik ook mijn respect uitspreken voor de moed die je hebt om hulp te zoeken en te aanvaarden. Ik voel me niet waardig om datzelfde te doen, heb mijn problemen altijd voor mezelf gehouden.
Wil je heel veel sterkte wensen en ik hoop op de een of andere manier dat je toch wat licht in de duisternis zult vinden. Weet dat je begrepen wordt.
Ook voor jouquote:Op woensdag 15 januari 2025 13:31 schreef srekiurbegnaam het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |