abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215693720
Ik zal even een korte inleiding geven over mezelf.
Ik ben een alleenstaande moeder van 3 kinderen, 16,21 en 24 jaar. Heb een poosje bij mijn ouders ingewoond na mijn scheiding.

In deze tijd leerde ik iemand kennen, we hadden het leuk en gezellig. Hij kwam bij mijn ouders over de vloer en had goed contact met mijn kinderen. Hij is vader van 2 kinderen die ik dus nooit ontmoet heb omdat er steeds smoesjes waren.

3 jaar geleden kreeg ik een relatie met deze man, die 100% voor me ging maar er moesten toen nog wat dingen geregeld worden, tenminste dat is wat hij zei.
Hij woonde nog samen met zijn ex en het was moeilijk om een huis te vinden. Ik zat in dezelfde situatie dus geen twijfels gehad of het waar was. In de loop van de jaren gebeurde er steeds meer dingen die vreemd waren.

*Na de zoveelste ruzie over waarom hoj nog steeds met zijn ex in een bed sliep, kreeg ik als antwoord dat hij diezelfde avond nog bij zijn moeder zou intrekken.
* op de vraag waarom hij mij geheim hield voor zijn vrienden, familie en kinderen vertelde hij dat een van zijn dochters hooggevoelig was en niet om kon gaan met de situatie.
*op de dag dat ze het de kinderen verteld zouden hebben lag hij huilend in mijn bed.
*zijn ex zou het niet kunnen accepteren dat ze uit elkaar waren en daardoor afspraken saboteren.

Zoals jullie wss wel snappen aan de titel zijn bovenstaande dingen dus allemaal gelogen door hem en zo zijn er nog meer voorbeelden maar is het teveel om op te noemen.
Op een dag ging mijn knop om, ik pakte zijn spullen in incl fotos van onze vakanties en bracht die naar het adres van zijn ‘ex’ zoals hij haar noemde. Na een tweetal weken kreeg ik bericht van haar, ze had mijn nummer in zijn telefoon gevonden.
Bleek dat hij gewoon al die tijd met haar samen woonde en ze gewoon een relatie met elkaar hadden. Hij had haar ook zoveel leugens verteld, zelfs nadat de waarheid aan het licht kwam. Gelukkig kon ik via screenshots laten zien dat hij zei dat ze uit elkaar waren en een helemaal leugens van hem ontkrachten.
Zij heeft besloten bij hem te blijven want hij hield van haar en wilde de relatie redden, dat had hij haar belooft toen ze over de hele situatie spraken.
Heb haar geluk gewenst maar voor mezelf snapte ik niet dat ze dit accepteerde dat haar man al jaren een dubbelleven had en ze de bewijzen hiervoor zwart op wit had.

Vier maanden later kreeg ik een screenshot van een vriendin, wat bleek er stond op facebook een bericht van een meisje over dezelfde man. Ik ben viavia in contact gekomen met dat meisje en tegen haar zei hij precies dezelfde dingen, ze waren al een jaar samen en beloofde haar dezelfde dingen. Zij is bij hem aan de deur geweest, waar zijn ‘ex’ open deed en rustig antwoordde ‘ je bent de tweede al’
Zijn ‘ex’ is nog steeds bij hem, ik snapte het de eerste keer al niet en begrijp er steeds minder van dat je je als vrouw zo laat behandelen.
In de tijd na het uitkomen van zijn dubbelleven met mij, de gesprekken en beloftes die hij zijn ‘ex’ deed terwijl hij haar recht aan durfde te kijken, bleken op dat moment al een leugen te zijn. Zijn 2e dubbelleven had ie op dat moment al en heeft zelfs een aantal maanden overlapt met het dubbelleven van mij.

Hij en zijn ex zijn dus nog samen, kan me voorstellen dat dat met ups en downs gaat maar mij heeft ie echt kapot gemaakt ik merk dat ik nog ontzettend boos ben en het niet kan begrijpen dat iemand hele levens bij elkaar liegt.
Hoe kan ik dit ooit gaan begrijpen en hoe krijg ik mijn vertrouwen in de liefde weer terug?

[ Bericht 0% gewijzigd door Armani XL op 27-11-2024 10:12:57 ]
  Vis een optie? woensdag 27 november 2024 @ 07:55:07 #2
70532 loveli
N
pi_215694342
Dat moet je niet willen begrijpen. Het heeft je tijd genoeg gekost, ga niet nog meer tijd verspillen met analyseren of boos zijn.

Zo te lezen heb je genoeg belangrijke personen in je leven waar je die tijd beter aan kunt besteden.
crap in = crap out
  woensdag 27 november 2024 @ 08:15:01 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215694436
Wie heeft er zin in zoveel stress he, dus tenminste drie vrouwen tegelijk? Quelle horreur :o

Kut voor je ts, en dat het zo lang geduurd heeft ook. Gelukkig ben je er achter gekomen en ben je in staat geweest een redelijk clean break te maken. Hoe anderen ermee omgaan is gelukkig niet jouw probleem, ik zou daar ook niet bij stilstaan verder. Succes met de volgende relatie!
  woensdag 27 november 2024 @ 08:20:34 #4
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_215694478
Zit hij op een dating site ofzo, dat hij weer een single vrouw voor de gek heeft gehouden?
Verder moet je het niet willen begrijpen. Hij zal vreemd blijven gaan als zijn partner het vreemdgaan blijft accepteren.
Beter werk je aan jezelf en je eigenwaarde dat je niet meer in zo’n situatie terecht komt.
Ik ben zelf ook single en vaker zulke leugenaars tegen gekomen die doen alsof ze single zijn. Op een gegeven moment doorzie je de rode vlaggen veel eerder.
Kan hij alleen bij mij komen en ik niet bij hem? Rode vlag. Die heeft iets te verbergen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215694653
Het lijkt erop alsof je wat al te gretig was om hem te geloven. Je hebt kennelijk hem al snel geïntroduceerd bij jouw kinderen en dat terwijl je toch zo weinig van hem wist. Dat komt op mij over alsof je zo graag wilde geloven in een sprookje dat je het hem ook wel erg gemakkelijk hebt gemaakt om sprookjes op te hangen.

Vertrouwen komt niet alleen uit woorden, maar ook uit daden. Iemand die actief een huis zegt te zoeken, maar vervolgens geen bezichtigingen heeft (ga ik even vanuit)… dat is bijzonder. Of was hij zo geraffineerd dat hij daadwerkelijk daar tijd aan besteedde en dat met jou deelde?

Nog samen met je ex in een woning, ok… Maar even kennismaken met zijn ex? Kon dat niet?

Even een week ergens naartoe samen. Was dat mogelijk of niet?

Als de daden en de woorden in lijn zijn met elkaar is vertrouwen niet zo moeilijk (al zal dit best doordreunen). Maar als die twee zaken niet met elkaar opgaan, dan moet je die signalen niet negeren.
pi_215694659
En nog een tip: geen tijd meer besteden aan deze man, zijn relatie en nieuwe bijvrouwen… Dat gaat je niet helpen bij het verwerken.
  woensdag 27 november 2024 @ 09:11:03 #7
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215694752
quote:
Hoe kan ik dit ooit gaan begrijpen en hoe krijg ik mijn vertrouwen in de liefde weer terug?
Je hoeft het niet te begrijpen en je was er zelf ook bij.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Vis een optie? woensdag 27 november 2024 @ 09:19:46 #8
70532 loveli
N
pi_215694809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 08:56 schreef VEM2012 het volgende:
Het lijkt erop alsof je wat al te gretig was om hem te geloven.
Als het niet in je zit om over alles te liegen, is het lastig om dat bij anderen te kunnen zien. De meeste mensen zijn geneigd iemand te beoordelen naar zijn of haar eigen maatstaven.

Als je nieuwe mensen ontmoet moeten ze zich bewijzen. Maar als je hem zoals TS in het huis van je ouders leert kennen, is de eerste screening al gedaan. Pa en ma hebben hem al goedgekeurd.

Je hebt wel gelijk met je post, maar dat is moeilijk te zien als je denkt dat je een oprecht persoon tegenover je hebt.
crap in = crap out
pi_215694873
Waarom was de scheiding? Heeft de uitwerking ervan je misschien toe aangezet je eigen normen ietwat overboord te zetten?

Ik ben overigens een man in een LAT relatie, en mijn vriend heeft een ex die nog bij hem samenwoont in Parijs.

Maar we zijn niet monogaam, dus dat dondert niet en het is geen punt.

Nu lig ik bijvoorbeeld dit ook weer in bed met een neger in Nieuw-West (020) te typen.

Wel heeft hij veto en vertel ik hem wat ik doe (en hij mij) en een redelijk aantal sex-partners van ons wordt gescout voor eventuele trio's (waaronder mijn Afrikaanse Moslim nu).

We hebben geen van beiden kinderen.

En ik heb zijn vrienden herhaaldelijk ontmoet.

Wat wil ik hier nu mee zeggen?

Als jij deze relatie goed vindt, dan is hij dat, en als je hem niet goed vindt is hij dat niet. (Het laatste, denk ik).

Waarom heb je je hiermee ingelaten?

Was het een gok?

Denk je dat je niet zo goed ligt in de (hetero-)dating markt (kinderen) en nam je de eerdere 'waarschuwingen'voor lief?

Bij die andere vrouw leek ook zoiets te spelen. Robert Greene schrijft dat vrouwen voor dit soort mannen vallen omdat ze haar voor een moment dat éne bieden, die totale devotie aan een vrouw, -voor het moment- waardoor ze -tegen beter weten in- de rest ook (dat ze één van de velen zijn) voor lief nemen.

Sommige vrouwen zijn hierin doortrapter dan anderen.

Heb ook weleens mannen-seks met heren die toegeven gehuwd te zijn (en dat hun vrouw het niet mag weten), maar meestal hoor je het niet eens. Die vrouwen ken ik dan niet (anders zou ik het ook niet doen) en het is meestal éénmalig.

Je zit niet in de beklaagdenbank, maar beter zet je hem daar ook niet (meer) in, nu je weet wat je weet.

Voor mij is het beste wat ik in zo'n geval kan doen condooms gebruiken en extra zorg dragen tegen S.O.A.'s, want als ze 'vreemd' gaan (zonder weten van of toestemming van hun echtgenote zullen ze ook wel geen condoom dragen daar).

[ Bericht 0% gewijzigd door Horzula op 27-11-2024 11:44:21 (Woordkeuze) ]
pi_215694967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:19 schreef loveli het volgende:

[..]
Als het niet in je zit om over alles te liegen, is het lastig om dat bij anderen te kunnen zien. De meeste mensen zijn geneigd iemand te beoordelen naar zijn of haar eigen maatstaven.

Als je nieuwe mensen ontmoet moeten ze zich bewijzen. Maar als je hem zoals TS in het huis van je ouders leert kennen, is de eerste screening al gedaan. Pa en ma hebben hem al goedgekeurd.

Je hebt wel gelijk met je post, maar dat is moeilijk te zien als je denkt dat je een oprecht persoon tegenover je hebt.
Herkenbaar, want ik ben zelf ook iemand die van vertrouwen uitgaat. Alleen na het stoten van je neus leer je dan ook te gaan kijken naar daden.

Wat gebeurt is, is gebeurt. Maar TS kan natuurlijk wel vanaf nu relaties net wat anders aanvliegen. Om dat op de juiste wijze te doen is het denk ik handig om vast te stellen wat en waarom het mis is gegaan.

Ook niet gek dat mensen na een scheiding graag iemand willen geloven die hen vertelt hoe leuk ze zijn… maar zeker met kinderen is het verstandig om een beetje op je hoede te zijn. :)
pi_215694994
Heeft hij jouw kinderen ontmoet?

Loslaten, geen contact meer mee hebben en beseffen dat veel mensen dit kunnen doen als de gelegenheid er is. Het gebeurt zo ontzettend vaak. Klinkt heel negatief, maar zo is het helaas wel. Belangrijk: vertrouw nooit vanaf het begin zomaar iemand, hoe mooi/fijn ook, en kijk vooral naar de daden en acties. Altijd kritisch zijn. Zo verlies je jezelf niet in iemand en houd je altijd een bepaalde emotionele afstand. Als iemand het wel waard is, zie je het dan vanzelf wel weer.
pi_215695054
Ik zou erover praten met (een professioneel) iemand die hiervoor is :Y
  woensdag 27 november 2024 @ 10:54:18 #13
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_215695490
ik krijg het niet eens voor elkaar om 1 vrouw voor me te winnen, laat staan 2 tegelijk.. pfff
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_215695832
quote:
15s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:54 schreef junkiesietze het volgende:
ik krijg het niet eens voor elkaar om 1 vrouw voor me te winnen, laat staan 2 tegelijk.. pfff
Welke dating-pool probeer je?
  woensdag 27 november 2024 @ 11:25:40 #15
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_215695878
waarom zou je dergelijk gedrag willen begrijpen en waarom zou jij je druk maken wat liefje nr1 doet(vrouw dus)
Ik lees veel boosheid in je verhaal maar ook dat je er nog veel mee bezig bent
Dat je 3 jaar lang bent voorgelogen is ook nogal wat.
Thinking is difficult, that’s why most people judge
  woensdag 27 november 2024 @ 11:38:35 #16
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215696014
quote:
Hoe kan ik dit ooit gaan begrijpen
Niet, mannen zijn klootzakken

quote:
en hoe krijg ik mijn vertrouwen in de liefde weer terug?
Gewoon lang genoeg meelezen met de topics in R&P en je vertrouwen in de liefde is in no time hersteld
Le Diable
pi_215696033
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 11:38 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Niet, mannen zijn klootzakken
[..]
Zó moeilijk zitten wij kerels nou ook weer niet in elkaar.

Maar je moet het wél wíllen zien.
  woensdag 27 november 2024 @ 11:41:58 #18
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215696054
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:29 schreef Horzula het volgende:

Nu lig ik bijvoorbeeld dit ook weer in bed met een neger in Nieuw-West (020) te typen.

:') :') :')
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
  woensdag 27 november 2024 @ 11:44:45 #19
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215696086
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 11:41 schreef Horzula het volgende:

[..]
Zó moeilijk zitten wij kerels nou ook weer niet in elkaar.

Maar je moet het wél wíllen zien.
Mannen zijn niet zo goed in het verbergen van hun klootzakkerigheid, wijven zijn daar veeeeeel beter in en die zijn vaak nog veel venijniger
Le Diable
pi_215696319
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 11:44 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Mannen zijn niet zo goed in het verbergen van hun klootzakkerigheid, wijven zijn daar veeeeeel beter in en die zijn vaak nog veel venijniger
Dat moet ook wel, want een traditioneel ingestelde kerel rost dat er anders meestal zo uit.

Of ze kiezen zulke 'dames' om te beginnen niet uit.
  woensdag 27 november 2024 @ 13:54:43 #21
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215697326
quote:

[..]
Wat een bullshit
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215697371
quote:

[..]
Uh-huh...

Wel eens met dat vrouwen doorgaans wat slimmer zijn dan mannen.
  woensdag 27 november 2024 @ 14:09:44 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215697469
Het lijkt op engagement bait overigens maar wat ik werkelijk niet snap is waarom je je zo druk maakt over wat zijn vrouw er van vindt en hoe zij er op reageert.

Dat is jouw probleem niet.
Jouw probleem is dat hij een onbetrouwbare liegende zak stront is en dat je daar simpelweg niets meer mee van doen moet hebben.
Ook niet als hij met nog 6 anderen op Facebook staat.

Ja, hij is een zak stront.
Nee, jij hebt er niets meer mee te maken.

De les is vooral dat als dingen niet lijken te kloppen; niet bij hem thuis komen, zijn familie en vrienden niet ontmoeten, er ook meestal iets niet klopt.
En vage verhalen zijn meestal precies dat: vage verhalen.

Als je relatie "voorbij is" hoef je niet bij elkaar te blijven wonen, niet "voor de kinderen", niet omdat "de ander hulp nodig heeft", niet "omdat je geen andere woonruimte kunt vinden", het is allemaal BS en vooral een vaag verhaal om de waarheid te verhullen, namelijk dat de relatie helemaal niet voorbij is.

Dus, je was "de andere vrouw", had dat niet door, was naïef en trapte in zijn BS.
Vervelend, lesje geleerd, zorgen dat het je niet nog een keer overkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 november 2024 @ 14:15:55 #24
421867 greysbones
pi_215697542
quote:

[..]
kom je nu alleen om dit soort vrouwonvriendelijke opmerkingen te maken?
  woensdag 27 november 2024 @ 14:40:03 #25
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215697755
quote:
99s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:15 schreef greysbones het volgende:

[..]
kom je nu alleen om dit soort vrouwonvriendelijke opmerkingen te maken?
? Ik spaar niemand hoor (m/v)
Le Diable
  woensdag 27 november 2024 @ 14:42:03 #26
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215697773
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:09 schreef Leandra het volgende:
Als je relatie "voorbij is" hoef je niet bij elkaar te blijven wonen, niet "voor de kinderen", niet omdat "de ander hulp nodig heeft", niet "omdat je geen andere woonruimte kunt vinden", het is allemaal BS en vooral een vaag verhaal om de waarheid te verhullen, namelijk dat de relatie helemaal niet voorbij is.
Ja inderdaad, iedereen maakt zo eenvoudig die keuze: hup, uit elkaar en weer door. Zo werkt het toch helemaal niet. Scheiden = lijden, hoe dan ook.
Le Diable
  woensdag 27 november 2024 @ 15:42:57 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215698275
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:42 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja inderdaad, iedereen maakt zo eenvoudig die keuze: hup, uit elkaar en weer door. Zo werkt het toch helemaal niet. Scheiden = lijden, hoe dan ook.
3 jaar... als je ondertussen een andere relatie zoekt, zoals de vermeende verkering van TS deed dan ben je wel op het punt "en weer door" en slaan al die zogenaamde excuses nergens op.

Waar moet je in deze tijd op wachten? Tot je een betere prijs voor je huis krijgt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215698387
Even wat uitleg want ik zie al dingen staan die worden aangenomen maar niet kloppen.
Ik heb na mijn scheiding meerdere jaren bij mijn ouders gewoont, toen ik daar 4 jaar woonde heb ik hem ontmoet bij het uitgaan, na een jaar kwam hij pas bij mijn ouders over de vloer en leerde hij mijn kinderen kinderen. Het ging dus niet snel en we hebben eerst buiten de deur de tijd genomen om elkaar te leren kennen. Als je bij je ouders inwoont heb je weinig privacy en is het lastig een relatie op te bouwen.
pi_215698413
Waarom ik de excusses van het huis begreep was omdat ik jaren in die situatie zat en geen huis kon vinden, alleen ik had het geluk dat ik met 3 kinderen bij mijn ouders terecht kon,
pi_215698540
Ik weet dat sommige dingen heel naïef klinken maar hij speelde dus ook echt zijn emoties van verdriet en boosheid. Ik heb enkele vrienden van hem leren kennen maar die kende dus zijn ‘ex’ niet omdat ze nooit mee ging, schijnbaar hield hij die levens dus ook apart. Zij wilde nooit mee, zei hij maar denk dat ze nooit mee mocht. Ik heb het contact verbroken maar zijn bijna een jaar verder en merk dat ik moeite heb om mannen in het algemeen te vertrouwen, hou zoveel mogelijk nieuwe mensen opstand. Heb inmiddels na jaren een eigen huis dus het zou allemaal makkelijker moeten zijn om vriendschappen en evt een relatie op te kunnen bouwen maar ik blokkeer hier mezelf dus in.
pi_215698638
Toen hij zei bij zijn moeder te wonen, was hij bij de kinderen in huis als zijn ‘ex’ werkte, soms belde hii dan boos op omdat zijn ‘ex’ toch thuis was gekomen en zich niet aan de afspraken hield om op die momenten ergens anders te slapen. Zulk soort dingen, hij was zo goed in het liegen en het spelen van zijn emoties dat het eigenlijk gewoon eng is dat iemand zo kan zijn.
Nog een voorbeeld is de omgangsregeling die ze gingen afspreken, er zou iemand afspraken op papier zetten en ze zouden met zn drieen praten over die afspraken. Dan zei hij ik heb niet getekend want er stonden bepaalde afspraken niet goed in, hii vertelde dit tot in detail, na de vervolgafspraak kwam hij er dus zelf op terug dat het nu wel allemaal klopte en getekend was. Hij dacht zijn leugens dus wel helemaal uit en kwam er dus zelfs op terug op de aangegeven tijden/data
  Spellchecker woensdag 27 november 2024 @ 16:48:33 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215698728
Wij zijn dus in die 3 jaar wel een aantal keer samen op vakantie geweest naar het buitenland. Gingen ook weleens tussendoor naar een hotel voor een nachtje om toch even tijd samen te hebben. Dus die dingen konden ook gewoon.
pi_215698739
Ik heb een beetje een déjà vu, als of ik dit verhaal al eens eerder heb gelezen. :?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_215698752
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:48 schreef maily het volgende:
Doet me erg denken aan dit topic
R&P / Dubbelleven: diep in de problemen
Gelukkig zijn in deze dubbellevens geen kinderen geboren dat zou het nog erger hebben gemaakt.
  Vis een optie? woensdag 27 november 2024 @ 17:12:56 #36
70532 loveli
N
pi_215698974
Een collega van me had 2 extra telefoons.

Toen hij was ouder werd, vond hij het toch wel vermoeiend.
crap in = crap out
pi_215699164
In wie wil je nu vertrouwen hebben? In jezelf of in een ander?

Uit je beschrijving blijkt vooral dat je lange tijd zijn leugens best realiseerde en het vooral de vraag is waarom je zelf toch het contact doorzette, terwijl je doorhad dat hij een spelletje speelde...

Had je gedacht dat hij later zou ‘veranderen’ en je dan wel tot een ‘volledige’ partner zou worden en geen ‘Terzijde-genotje’ ?

Dat hij ooit wel volledig voor je zou gaan, als je hem gewoon genoeg kans zou bieden en jezelf ondergeschikt maakt aan zijn wensen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215699344
Wat mij dus werd voorgehouden was dat er dus nog dingen geregeld moesten worden, wat niet gek is als je uit elkaar bent en kinderen hebt. Ik probeerde hem hierin te steunen en te helpen. Ik wist op het moment niet dat het leugens waren. Dus nee ik wilde niet dat hij veranderde en ik een volwaardig partner zou worden want voor mij was dat al zo.
Ik heb er een punt achter gezet op het moment dat ik besefte dat het allemaal gespeeld was.
Ik wil graag het vertrouwen in mezelf terug en tips hoe ik dat voor elkaar kan krijgen zodat ik ook weer nieuwe mensen toe laat in mijn leven.
pi_215699414
Ik snap dat mensen oordelen op dit forum en dat is ook prima maar mss zijn er ook mensen die in een zelfde soort situatie hebben gezeten en willen delen wat hun geholpen heeft.
pi_215699433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:49 schreef schommelstoel het volgende:
Ik heb een beetje een déjà vu, als of ik dit verhaal al eens eerder heb gelezen. :?
Had ik ook. Ik raakte in verwarring door de recente datum van de OP
Volgens mij niet de eerste keer dat ik dit lees hier
pi_215699458
Inhoudelijke reactie: ik sluit me aan bij het verhaal van Leandra
Waarom maak je je druk om wat hij anderen - en dan met name zijn vrouw - aandoet en deed? Het gaat om jou, jij bent er nu klaar mee.
pi_215699475
Dit is wel de eerste keer dat ik mijn verhaal deel en heb hier een acount voor aangemaakt.
Kan zijn dat er soort gelijke verhalen zijn maar dat is of zijn niet mijn verhaal.
  woensdag 27 november 2024 @ 20:14:06 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215700938
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef Bluebell97531 het volgende:
Dit is wel de eerste keer dat ik mijn verhaal deel en heb hier een acount voor aangemaakt.
Kan zijn dat er soort gelijke verhalen zijn maar dat is of zijn niet mijn verhaal.
Ja, legio vergelijkbare verhalen en ervaringen, en ook partners die de heleboel bij elkaar liegen terwijl er geen andere relatie speelde.

Punt is dat je voor jezelf moet besluiten dat je dit soort nonsensverhalen niet meer gaat accepteren.
Zodra een potentiële partner weer een potje BullShitBingo speelt dan stop je met die relatie in wording, komt immers alleen maar ellende van en dat is het allemaal niet waard, en kost veel te veel energie.

Vervelend dat het zo gegaan is, doe je niks meer aan, volgende keer bij de eerste beste rode vlag de stekker eruit trekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker woensdag 27 november 2024 @ 20:33:56 #44
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215701187
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef Bluebell97531 het volgende:
Sterkte met de verwerking hiervan.

En voor een volgende keer: neem een goede vriend(in) in vertrouwen om je partner "door te lichten" en "uit te horen".
  woensdag 27 november 2024 @ 23:50:00 #45
421867 greysbones
pi_215704043
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:19 schreef Bluebell97531 het volgende:
Ik weet dat sommige dingen heel naïef klinken maar hij speelde dus ook echt zijn emoties van verdriet en boosheid. Ik heb enkele vrienden van hem leren kennen maar die kende dus zijn ‘ex’ niet omdat ze nooit mee ging, schijnbaar hield hij die levens dus ook apart. Zij wilde nooit mee, zei hij maar denk dat ze nooit mee mocht. Ik heb het contact verbroken maar zijn bijna een jaar verder en merk dat ik moeite heb om mannen in het algemeen te vertrouwen, hou zoveel mogelijk nieuwe mensen opstand. Heb inmiddels na jaren een eigen huis dus het zou allemaal makkelijker moeten zijn om vriendschappen en evt een relatie op te kunnen bouwen maar ik blokkeer hier mezelf dus in.
POH kan een beginpunt zijn.
Het is natuurlijk veel om te behappen
pi_215704064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 20:33 schreef maily het volgende:

[..]
Sterkte met de verwerking hiervan.

En voor een volgende keer: neem een goede vriend(in) in vertrouwen om je partner "door te lichten" en "uit te horen".
Of zoals iemand in mijn omgeving recent zei na een lastige relatiebreuk:
"De volgende gaat eerst door de ballotagecommissie".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215704420
Ik vind het ontzettend kut voor je en ik kan me levendig voorstellen dat dit niet zomaar een relatiebreuk is om te verwerken. Het web van leugens, hoe lang dit door jouw omstandigheden heeft kunnen duren, dat jij niet het enige slachtoffer bent en dat zijn vrouw hem wel vergeeft.. wat een schade kan zo'n ellendeling aanrichten.

Ik denk niet dat dit een gebeurtenis is waar je zomaar overheen kunt stappen. Dit is geen gewoon liefdesverdriet, dit is een trauma. En na een jaar nog steeds met jezelf overhoop liggen, geeft wel aan dat je dit niet helemaal op eigen kracht op kunt lossen. Om dit te kunnen verwerken, zou ik via de huisarts proffesionele hulp inzetten.
Resistance is futile.
pi_215706026
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:51 schreef Bluebell97531 het volgende:
Ik wist op het moment niet dat het leugens waren. Dus nee ik wilde niet dat hij veranderde en ik een volwaardig partner zou worden want voor mij was dat al zo.
met alle respect, maar daarvan geloof ik helemaal niks.

uit je eigen verhaal blijkt al overduidelijk dat er genoeg wrijvingen, twijfels en voortdurende ruzies waren en je best doorhad dat er wat 'vreemds' speelde tussen hem en zijn zogenaamde 'ex'-vrouw, waarmee hij nog steeds woonde en ook nog gewoon samen sliep... zijn 'uitvluchten' waarvan je zelf aangeeft niet te hebben geweten dat het 'leugens' waren zijn al reacties op jouw (terechte) wantrouwen daarover.

het "niet weten van zijn leugens" is vooral je eigen keuze geweest... je hebt bepaalde uitvluchten als waar 'aangenomen', vermoedelijk omdat je vreesde hem kwijt te raken als je de realiteit van die leugens zou inzien.

Overigens, net als zijn huidige vriendin en die doet dat nog steeds
Het enige verschil tussen jezelf en zijn huidige en toenmalige partner is dat jij uiteindelijk voor jezelf gekozen hebt zijn leugens niet meer te accepteren (alhoewel, is dat jouw keuze, of misschien ergens ook zijn keuze geweest, hij lijkt te hebben gekozen voor zijn eerdere artner, alhoewel enkel in de keuze tussen jou en die andere partner.. de derde 'affaire' viel daar ook weer buiten)..

'Leugens' is uiteindelijk ook vooral wat je wil zien, of wat je zelf besluit te 'accepteren'...
Als je uit deze relatie wil leren om in de toekomst er beter voor te kunnen staan, is dat vooral dat je scherper op jezelf moet zijn, op alles wat jij bereid bent te 'accepteren' qua uitvluchten van een partner, op zaken waarvan je best weet dat die niet goed zitten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Vis een optie? donderdag 28 november 2024 @ 11:11:44 #49
70532 loveli
N
pi_215706101
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]
met alle respect, maar
:')
crap in = crap out
  donderdag 28 november 2024 @ 11:17:35 #50
421867 greysbones
pi_215706135
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]
met alle respect, maar daarvan geloof ik helemaal niks.

uit je eigen verhaal blijkt al overduidelijk dat er genoeg wrijvingen, twijfels en voortdurende ruzies waren en je best doorhad dat er wat 'vreemds' speelde tussen hem en zijn zogenaamde 'ex'-vrouw, waarmee hij nog steeds woonde en ook nog gewoon samen sliep... zijn 'uitvluchten' waarvan je zelf aangeeft niet te hebben geweten dat het 'leugens' waren zijn al reacties op jouw (terechte) wantrouwen daarover.

het "niet weten van zijn leugens" is vooral je eigen keuze geweest... je hebt bepaalde uitvluchten als waar 'aangenomen', vermoedelijk omdat je vreesde hem kwijt te raken als je de realiteit van die leugens zou inzien.

Overigens, net als zijn huidige vriendin en die doet dat nog steeds
Het enige verschil tussen jezelf en zijn huidige en toenmalige partner is dat jij uiteindelijk voor jezelf gekozen hebt zijn leugens niet meer te accepteren (alhoewel, is dat jouw keuze, of misschien ergens ook zijn keuze geweest, hij lijkt te hebben gekozen voor zijn eerdere artner, alhoewel enkel in de keuze tussen jou en die andere partner.. de derde 'affaire' viel daar ook weer buiten)..

'Leugens' is uiteindelijk ook vooral wat je wil zien, of wat je zelf besluit te 'accepteren'...
Als je uit deze relatie wil leren om in de toekomst er beter voor te kunnen staan, is dat vooral dat je scherper op jezelf moet zijn, op alles wat jij bereid bent te 'accepteren' qua uitvluchten van een partner, op zaken waarvan je best weet dat die niet goed zitten.
Ik lees een heleboel aannames
Nivea ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')