Je hoeft het niet te begrijpen en je was er zelf ook bij.quote:Hoe kan ik dit ooit gaan begrijpen en hoe krijg ik mijn vertrouwen in de liefde weer terug?
Als het niet in je zit om over alles te liegen, is het lastig om dat bij anderen te kunnen zien. De meeste mensen zijn geneigd iemand te beoordelen naar zijn of haar eigen maatstaven.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:56 schreef VEM2012 het volgende:
Het lijkt erop alsof je wat al te gretig was om hem te geloven.
Herkenbaar, want ik ben zelf ook iemand die van vertrouwen uitgaat. Alleen na het stoten van je neus leer je dan ook te gaan kijken naar daden.quote:Op woensdag 27 november 2024 09:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Als het niet in je zit om over alles te liegen, is het lastig om dat bij anderen te kunnen zien. De meeste mensen zijn geneigd iemand te beoordelen naar zijn of haar eigen maatstaven.
Als je nieuwe mensen ontmoet moeten ze zich bewijzen. Maar als je hem zoals TS in het huis van je ouders leert kennen, is de eerste screening al gedaan. Pa en ma hebben hem al goedgekeurd.
Je hebt wel gelijk met je post, maar dat is moeilijk te zien als je denkt dat je een oprecht persoon tegenover je hebt.
Welke dating-pool probeer je?quote:Op woensdag 27 november 2024 10:54 schreef junkiesietze het volgende:
ik krijg het niet eens voor elkaar om 1 vrouw voor me te winnen, laat staan 2 tegelijk.. pfff
Niet, mannen zijn klootzakkenquote:Hoe kan ik dit ooit gaan begrijpen
Gewoon lang genoeg meelezen met de topics in R&P en je vertrouwen in de liefde is in no time hersteldquote:en hoe krijg ik mijn vertrouwen in de liefde weer terug?
Zó moeilijk zitten wij kerels nou ook weer niet in elkaar.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:38 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Niet, mannen zijn klootzakken
[..]
quote:Op woensdag 27 november 2024 09:29 schreef Horzula het volgende:
Nu lig ik bijvoorbeeld dit ook weer in bed met een neger in Nieuw-West (020) te typen.
Mannen zijn niet zo goed in het verbergen van hun klootzakkerigheid, wijven zijn daar veeeeeel beter in en die zijn vaak nog veel venijnigerquote:Op woensdag 27 november 2024 11:41 schreef Horzula het volgende:
[..]
Zó moeilijk zitten wij kerels nou ook weer niet in elkaar.
Maar je moet het wél wíllen zien.
Dat moet ook wel, want een traditioneel ingestelde kerel rost dat er anders meestal zo uit.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:44 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mannen zijn niet zo goed in het verbergen van hun klootzakkerigheid, wijven zijn daar veeeeeel beter in en die zijn vaak nog veel venijniger
Wat een bullshitquote:Op woensdag 27 november 2024 11:44 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Mannen zijn niet zo goed in het verbergen van hun klootzakkerigheid, wijven zijn daar veeeeeel beter in en die zijn vaak nog veel venijniger
Uh-huh...quote:Op woensdag 27 november 2024 11:44 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
kom je nu alleen om dit soort vrouwonvriendelijke opmerkingen te maken?quote:Op woensdag 27 november 2024 11:44 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
? Ik spaar niemand hoor (m/v)quote:Op woensdag 27 november 2024 14:15 schreef greysbones het volgende:
[..]
kom je nu alleen om dit soort vrouwonvriendelijke opmerkingen te maken?
Ja inderdaad, iedereen maakt zo eenvoudig die keuze: hup, uit elkaar en weer door. Zo werkt het toch helemaal niet. Scheiden = lijden, hoe dan ook.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:09 schreef Leandra het volgende:
Als je relatie "voorbij is" hoef je niet bij elkaar te blijven wonen, niet "voor de kinderen", niet omdat "de ander hulp nodig heeft", niet "omdat je geen andere woonruimte kunt vinden", het is allemaal BS en vooral een vaag verhaal om de waarheid te verhullen, namelijk dat de relatie helemaal niet voorbij is.
3 jaar... als je ondertussen een andere relatie zoekt, zoals de vermeende verkering van TS deed dan ben je wel op het punt "en weer door" en slaan al die zogenaamde excuses nergens op.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:42 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ja inderdaad, iedereen maakt zo eenvoudig die keuze: hup, uit elkaar en weer door. Zo werkt het toch helemaal niet. Scheiden = lijden, hoe dan ook.
Gelukkig zijn in deze dubbellevens geen kinderen geboren dat zou het nog erger hebben gemaakt.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:48 schreef maily het volgende:
Doet me erg denken aan dit topic
R&P / Dubbelleven: diep in de problemen
Had ik ook. Ik raakte in verwarring door de recente datum van de OPquote:Op woensdag 27 november 2024 16:49 schreef schommelstoel het volgende:
Ik heb een beetje een déjà vu, als of ik dit verhaal al eens eerder heb gelezen.
Ja, legio vergelijkbare verhalen en ervaringen, en ook partners die de heleboel bij elkaar liegen terwijl er geen andere relatie speelde.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef Bluebell97531 het volgende:
Dit is wel de eerste keer dat ik mijn verhaal deel en heb hier een acount voor aangemaakt.
Kan zijn dat er soort gelijke verhalen zijn maar dat is of zijn niet mijn verhaal.
Sterkte met de verwerking hiervan.quote:Op woensdag 27 november 2024 18:02 schreef Bluebell97531 het volgende:
Dit is wel de eerste keer dat ik mijn verhaal deel en heb hier een acount voor aangemaakt.
Kan zijn dat er soort gelijke verhalen zijn maar dat is of zijn niet mijn verhaal.
POH kan een beginpunt zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 16:19 schreef Bluebell97531 het volgende:
Ik weet dat sommige dingen heel naïef klinken maar hij speelde dus ook echt zijn emoties van verdriet en boosheid. Ik heb enkele vrienden van hem leren kennen maar die kende dus zijn ‘ex’ niet omdat ze nooit mee ging, schijnbaar hield hij die levens dus ook apart. Zij wilde nooit mee, zei hij maar denk dat ze nooit mee mocht. Ik heb het contact verbroken maar zijn bijna een jaar verder en merk dat ik moeite heb om mannen in het algemeen te vertrouwen, hou zoveel mogelijk nieuwe mensen opstand. Heb inmiddels na jaren een eigen huis dus het zou allemaal makkelijker moeten zijn om vriendschappen en evt een relatie op te kunnen bouwen maar ik blokkeer hier mezelf dus in.
Of zoals iemand in mijn omgeving recent zei na een lastige relatiebreuk:quote:Op woensdag 27 november 2024 20:33 schreef maily het volgende:
[..]
Sterkte met de verwerking hiervan.
En voor een volgende keer: neem een goede vriend(in) in vertrouwen om je partner "door te lichten" en "uit te horen".
met alle respect, maar daarvan geloof ik helemaal niks.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:51 schreef Bluebell97531 het volgende:
Ik wist op het moment niet dat het leugens waren. Dus nee ik wilde niet dat hij veranderde en ik een volwaardig partner zou worden want voor mij was dat al zo.
Ik lees een heleboel aannamesquote:Op donderdag 28 november 2024 11:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
met alle respect, maar daarvan geloof ik helemaal niks.
uit je eigen verhaal blijkt al overduidelijk dat er genoeg wrijvingen, twijfels en voortdurende ruzies waren en je best doorhad dat er wat 'vreemds' speelde tussen hem en zijn zogenaamde 'ex'-vrouw, waarmee hij nog steeds woonde en ook nog gewoon samen sliep... zijn 'uitvluchten' waarvan je zelf aangeeft niet te hebben geweten dat het 'leugens' waren zijn al reacties op jouw (terechte) wantrouwen daarover.
het "niet weten van zijn leugens" is vooral je eigen keuze geweest... je hebt bepaalde uitvluchten als waar 'aangenomen', vermoedelijk omdat je vreesde hem kwijt te raken als je de realiteit van die leugens zou inzien.
Overigens, net als zijn huidige vriendin en die doet dat nog steeds
Het enige verschil tussen jezelf en zijn huidige en toenmalige partner is dat jij uiteindelijk voor jezelf gekozen hebt zijn leugens niet meer te accepteren (alhoewel, is dat jouw keuze, of misschien ergens ook zijn keuze geweest, hij lijkt te hebben gekozen voor zijn eerdere artner, alhoewel enkel in de keuze tussen jou en die andere partner.. de derde 'affaire' viel daar ook weer buiten)..
'Leugens' is uiteindelijk ook vooral wat je wil zien, of wat je zelf besluit te 'accepteren'...
Als je uit deze relatie wil leren om in de toekomst er beter voor te kunnen staan, is dat vooral dat je scherper op jezelf moet zijn, op alles wat jij bereid bent te 'accepteren' qua uitvluchten van een partner, op zaken waarvan je best weet dat die niet goed zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |