abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 16:29:18 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215681047

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Game on!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215681064
twitter

_O- cope
  maandag 25 november 2024 @ 16:31:33 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215681067
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 16:04 schreef loveli het volgende:

[..]
Niet alleen op twitter, ik kan er nog steeds niet bij dat The Lancet een onderzoek plaatste dat gebaseerd was op fake data, waardoor lopende onderzoeken naar een middel tegen corona om zeep geholpen zijn.

Tot zover my trust in 'scientists'.

En ergens na die tijd ben ik soort van fan geworden van Alex Berenson, die zo nu en dan een porseleinkast binnenstiefelt en science over mRNA-vaccins en griepprikken onder je neus wrijft.
En wat was precies het probleem met dat artikel: de wetenschappers en/of hun methodiek, of de data?
- De data!

En die data, waar kwam die ook weer precies vandaan?
- Het bedrijf Surgisphere.

Overigens ontstond er juist bij de onderzoekers zelf twijfel over de gegevens, en leidde dat tot het verzoek (wederom: van de auteurs zelf!) om het artikel terug te trekken. Maar hey, laten we vooral afgeven op onbetrouwbare en leugenachtige 'scientists', en vertrouwen in roeptoeterende charlatans!

Dus voortaan niet meer naar het ziekenhuis, maar naar Jomanda. Afgesproken?
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 16:40:30 #4
3928 Ulx
pi_215681118
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 16:31 schreef QAnonn het volgende:
[ x ]
_O- cope
"You are the media" is ook gelul. Omdat iedereen hetzelfde filmpje deelt?

Da's net zoiets als je met alle inwoners op het dorpsplein verzamelen en dan met zijn allen democratisch kiezen welke persoon een wet heeft overtreden. En daarna gaan roepen "You are the justice system!"
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 16:53:30 #5
3928 Ulx
pi_215681188
Vraagje voor de Bluesky-tegenstanders

Wat is het grootste bezwaar? Ik zie die "rhaa echokamer rhaa" opmerkingen, maar eigenlijk is dat niet meer dan dat het niet meer mogelijk is om met een enorme hoeveelheid crapberichten discussies te verzieken. Want daar kan degene die de feed startte wat aan doen, maar ook de lezer. Een gebruiker filtert probleemloos heel veel trollreacties weg.

Wat zijn daarnaast de bezwaren?
  Moderator maandag 25 november 2024 @ 16:55:28 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215681208
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 16:53 schreef Ulx het volgende:

Wat is het grootste bezwaar? Ik zie die "rhaa echokamer rhaa" opmerkingen, maar eigenlijk is dat niet meer dan dat het niet meer mogelijk is om met een enorme hoeveelheid crapberichten discussies te verzieken. Want daar kan degene die de feed startte wat aan doen, maar ook de lezer. Een gebruiker filtert probleemloos heel veel trollreacties weg.

Het is heel erg patato tomato, in mijn ogen zijn het vrijwel dezelfde websites. Waarbij BS een iets fijner spamfilter heeft.

Het haalt het natuurlijk allemaal niet bij FOK! :P

ps. ik weiger websites te bezoeken via "apps".
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Vis een optie? maandag 25 november 2024 @ 17:21:30 #7
70532 loveli
N
pi_215681474
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 16:11 schreef Ulx het volgende:
Vat ik het zo goed samen?
Precies net zo goed als de database van Surgisphere.
crap in = crap out
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 17:24:28 #8
3928 Ulx
pi_215681496
twitter

Wat Musk hier aangeeft is dat berichten met links worden gethrotteld. Dat is niet echt de manier om veel verschillende informatiebronnen te verkrijgen. Als je een echokamer wil maken is dit ook een manier. Lazy linking? Wil de man nu ook al bepalen hoe je berichten op X tot je dient te nemen?
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 17:43:46 #9
3928 Ulx
pi_215681676
:!

Musk wil dus dat je je artikelen, filmpjes en al je andere werk upload naar X. Dat zegt X zelf, zie de tweet in het artikel. En laat X nou net toevallig de gebruiksvoorwaarden hebben aangepast waardoor X het recht heeft content op hun servers te gebruiken om de Grok AI te trainen.

Mijn mening: Je bent knettergek als je als contentmaker hieraan mee gaat doen.
pi_215681783
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:24 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Wat Musk hier aangeeft is dat berichten met links worden gethrotteld. Dat is niet echt de manier om veel verschillende informatiebronnen te verkrijgen. Als je een echokamer wil maken is dit ook een manier. Lazy linking? Wil de man nu ook al bepalen hoe je berichten op X tot je dient te nemen?
Hetzelfde geldt toch voor FOK? linksdumps worden ook niet echt gewaardeerd in POL AMV topic. Je moet wel enigszins onderbouwen.

Hier worden linkdumps of topics met "linkdump" ook gesloten en zo gethrottled zodat andere mensen het niet zien of kunnen reageren zelfs.
JUI / Feelgood filmpje voor jullie gemoedstoestand
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215681812
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:43 schreef Ulx het volgende:

Musk wil dus dat je je artikelen, filmpjes en al je andere werk upload naar X. Dat zegt X zelf, zie de tweet in het artikel. En laat X nou net toevallig de gebruiksvoorwaarden hebben aangepast waardoor X het recht heeft content op hun servers te gebruiken om de Grok AI te trainen.

Ondertussen zitten alle bedrijven en ook bij mijn werkgever met CoPilot van microsoft bedrijfsgevoelige informatie te delen met Microsoft,
Of complexe materie uit te laten rekenen zoals forecasts en runrates. Capex/Opex berekeningen door CoPilot te gooien.

Als iemand zo dom is om bedrijfsgevoelige informatie op "X" te zetten, moet je je afvragen of diegene wel capabel isom het internet te gebruiken. Maar zijn genoeg bedrijven die er baat bij zullen hebben dat hen informatie wordt opgeslagen door AI en Grok.

[ Bericht 4% gewijzigd door epicbeardman op 25-11-2024 18:12:47 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 18:04:13 #12
3928 Ulx
pi_215681827
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2024 17:58 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Hetzelfde geldt toch voor FOK? linksdumps worden ook niet echt gewaardeerd in POL AMV topic. Je moet wel enigszins onderbouwen.
Nee, want als jij een tweet plaatst met eigen tekst en daarbij een link gaat die al neer. Dat is geen linkdumpen.

Ik denk dat dit een hele slinkse manier is om contentmakers te strong-armen in het plaatsen van hun werk in plaats van te linken naar hun eigen site. En als je dat doet, heeft X volgens hun voorwaarden het recht dat werk te gebruiken om Grok te trainen.
pi_215681845
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 18:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, want als jij een tweet plaatst met eigen tekst en daarbij een link gaat die al neer. Dat is geen linkdumpen.
Huh? je zegt zelf en in de tweet hierboven gethrottled.
Mijn post op FOK werd direct gesloten.

Throttelen is wat anders dan "gaat die al neer"

Jij ziet Elon Musk echt als een bad villain of niet?
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 18:07:24 #14
3928 Ulx
pi_215681862
quote:
3s.gif Op maandag 25 november 2024 18:02 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ondertussen zitten alle bedrijven en ook bij mijn werkgever met CoPilot van microsoft bedrijfsgevoelige informatie te delen met Microsoft,
Of complexe materie uit te laten rekenen zoals forecasts en runrates. Capex/Opex berekeningen door CoPilot te gooien.

Als iemand zo dom bent om bedrijfsgevoelige informatie op "X" te zetten, moet je je afvragen of diegene wel capabel isom het internet te gebruiken. Maar zijn genoeg bedrijven die er baat bij zullen hebben dat hen informatie wordt opgeslagen door AI en Grok.
Dat klopt. Het is alleen wel een dingetje waar de AVG ook iets over zegt.
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 18:08:05 #15
3928 Ulx
pi_215681870
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2024 18:05 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Huh? je zegt zelf en in de tweet hierboven gethrottled.
Mijn post op FOK werd direct gesloten.

Throttelen is wat anders dan "gaat die al neer"

Jij ziet Elon Musk echt als een bad villain of niet?
Neer in de resultaten, minder zichtbaar.
pi_215681900
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 18:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Neer in de resultaten, minder zichtbaar.
Nu kan ik gaan roepen he, wat tegen mij werd geroepen in 2019/2020 toen FBI/CIA onder druk van Biden's administration Hunter's laptop censureerde en classificeerde als "fake news" "russian disinformation"

Als je het er niet eens mee bent, koop je "X" toch van Elon? "it's a private company, it can do whatever it wants"

Maar zo kinderachtig ben ik niet, net zoals FOK niet wil dat je linkdumpt en je topics sluit. Heeft Elon ook geen zin in mensen die alleen hen linkjes spammen. Het is een discussie/nieuws platform. Geen platform om je troep of dropshipping bedrijfje te promoten.
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 18:23:24 #17
3928 Ulx
pi_215682029
Gaap.
pi_215682125
quote:

Ook hier ga je de mist in dan wel sla je de plank compleet mis.

We zijn geen BlueSky tegenstanders, echter wekt het over-populariseren van iets averechts. Kijk maar naar Kamala, die werd ook over-gepopulariseerd hier, op reddit, door Kamala Wins op Twitter en nog tal van miljoenen gebruikers op Twitter.

Als BlueSky afgelopen topic niet was gevallen, dan had ik die site nooit in mijn mond genomen.

Er zijn geen BlueSky tegenstanders, althans, ik ben het niet. Van mij heeft iedereen de vrijheid en mogelijkheid om sites op te richten als ze denken dat er vraag naar is.
Jij doet een aanname omdat "wij" rechts zijn dat we direct een hekel moeten hebben aan een "links" platform. Ook dit is een grove fout.

Maar kom niet in een Real Madrid topic roepen hoe geweldig PEC Zwolle is, en hoe kut Real Madrid wel niet is. Enige wat je doet is de confrontatie opzoeken en juist mensen de "club/site" PEC laten misgunnen. We weten het ondertussen wel een keer hoe populair BlueSky is. Hoe goed het daar is, dat de bloemetjes daar mooi groeien, dat er kattenfilmpjes op de feeds zijn te zien.

Er wordt continue geroepen dat "X" een cesspool is hier van NEONAZI's en LETTERLIJK Hitlaaah!! terwijl ik al meerdere malen heb aangetoond hier dat ik helemaal niets zie, ik zie alleen maar agressie vanuit de andere kant op mijn timeline. "journalisten" die "domrechts" gebruiken.

Je snapt dat dit voor sommige users hier een lachertje wordt? het promoten van BlueSky heeft ook geen nut hier, want de userbase is helaas niet meer zo groot op FOK dan het ooit was. Dus, waarom die urge om maar continue BlueSky er bij te halen. Populariteit kan je niet kopen of forceren, dat gaat vanzelf. Kijk maar naar Kamala, die probeerde het met verschillende celebs.

Iets populair verkondigen maakt iets niet populair. Het wekt alleen maar gefronste wenkbrauwen op als er weer iemand hier komt roepen dat het gras zo veel groener is daar. Niemand cared.
pi_215682221
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:43 schreef Ulx het volgende:

Voorkomt die opt-out mogelijkheid dat niet meer?

Je moet hem wel zelf uitzetten, standaard staat er uiteraard een vinkje achter.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 18:45:54 #20
3928 Ulx
pi_215682241
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 18:43 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Voorkomt die opt-out mogelijkheid dat niet meer?

[ afbeelding ]

Je moet hem wel zelf uitzetten, standaard staat er uiteraard een vinkje achter.
Voor gebruikers in de VS is de opt-out niet meer mogelijk had ik begrepen. De EU heeft de DSA dus het kan dat ze hier wat voorzichtiger zijn.
pi_215682273
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 18:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Voor gebruikers in de VS is de opt-out niet meer mogelijk had ik begrepen. De EU heeft de DSA dus het kan dat ze hier wat voorzichtiger zijn.
Ah daar zit wat in inderdaad ^O^
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_215682350
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 18:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Heb je begrepen? dit is gewoon fake news of onderbuik gevoel.
Amerikanen kunnen ook gewoon opt out kiezen.

Facebook/Instagram is het zelfs niet eens een vinkje maar moet je een formulier invullen en submitten. Maar daar val je niet over omdat het niet van ElonManBad is.
Ik keek zojuist eventjes in je PoHi met "Musk" als term en je zit al meer dan 2 jaar boze reacties te posten met alles wat Musk betreft. Heeft hij zo veel impact op je leven? Van Tesla aandelen die "knallen" en aandeelhouders die boos worden. Hij leeft huurvrij in je hoofd ondertussen. :@
quote:
X isn’t the only platform fuelling its AI on user data. Meta recently implemented a similar policy for its social networks, including Facebook and Instagram. In a controversial move, the tech giant announced that users would need to submit a form to request removal, rather than being able to opt out by default.
https://www.standard.co.u(...)pt-out-b1194267.html
quote:
In addition, Reddit (another site where users are complaining about X's revised rules) is allowing Google to access user content for AI training purposes in exchange for $60million in licensing fees.
Maar "X" is hier de boosdoener.

[ Bericht 6% gewijzigd door epicbeardman op 25-11-2024 19:15:40 (reddit toegevoegd) ]
pi_215682609
quote:
Zitten die hier dan? :?
De enige echte.
  Overall beste user 2022 maandag 25 november 2024 @ 19:20:37 #24
3928 Ulx
pi_215682658
quote:
15s.gif Op maandag 25 november 2024 18:57 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Heb je begrepen? dit is gewoon fake news of onderbuik gevoel.

"Hullie doen het oohoook" als excuus gebruiken is je op de kleuterschool toch wel afgeleerd?

EU data gebruiken zeniet zeggen ze. De Ierse privacy waakhond was al een zaak gestart om het de kop in te drukken. De opt-out kwam pas lang nadat X begon met die data te gebruiken. Data doorgeven aan derde partijen is een optie. Ook is een stuk in de voorwaarden op te vatten als toestemming voor gebruik van tweets van niet blauwgevinkten.

Ik vind het allemaal nogal shady overkomen. En ik niet alleen. Er is een reden dat veel contentmakers geen zin hebben in X sinds die wijzigingen.

https://tweakers.net/nieu(...)w-privacybeleid.html
pi_215682689
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 19:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
"Hullie doen het oohoook" als excuus gebruiken is je op de kleuterschool toch wel afgeleerd?

EU data gebruiken zeniet zeggen ze. De Ierse privacy waakhond was al een zaak gestart om het de kop in te drukken. De opt-out kwam pas lang nadat X begon met die data te gebruiken. Data doorgeven aan derde partijen is een optie. Ook is een stuk in de voorwaarden op te vatten als toestemming voor gebruik van tweets van niet blauwgevinkten.

Ik vind het allemaal nogal shady overkomen. En ik niet alleen. Er is een reden dat veel contentmakers geen zin hebben in X sinds die wijzigingen.

https://tweakers.net/nieu(...)w-privacybeleid.html
Maar niemand verplicht je om "X" te gebruiken Ulx, Danny zei dat ook al tegen jou.

En dat je niet op mijn andere posts reageert, geeft mij het idee dat ik daarin gelijk heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')