abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator zondag 1 december 2024 @ 00:37:32 #276
269689 crew  Viv
pi_215729851
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 00:15 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oeh, dan is het wel mazzel dat het sintspul al in september in de schappen ligt :D
Koffer met slot erop vanwege dochter ;)
Maar wat leuk dat jullie deze traditie in Zweden erin houden O+ Zet ze ook haar schoentje?
Jazeker! Ze kijkt ook het Sinterklaasjournaal en de intocht, en onze hal is versierd met Sint-slingers en zo. O+
pi_215729965
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 00:37 schreef Viv het volgende:

[..]
Jazeker! Ze kijkt ook het Sinterklaasjournaal en de intocht, en onze hal is versierd met Sint-slingers en zo. O+
Heerlijk O+ Geniet ervan :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215730555
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 22:37 schreef Vicky het volgende:
Ik had er 9 nodig. Iedereen krijgt een S... geen zin om tig winkels af te gaan.
Ik heb 2x wit, 4x melk/hazelnoot, 3x puur
Superhandig als je naam met een S begint, altijd prijs *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215730585
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 22:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Die zijn al bijna op joh, het is nog minder dan een week voor pakjesavond.
Er zullen ook vast meer mensen zijn die het net als wij dit weekend al vieren. Wel lekker, normaal vieren we het weekend ná sinterklaas dus kunnen we gewoon nog lekker een week sinterklaasjournalen zonder voorbereidingsstress *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215730776
Ik heb ook gelijk letters gekocht toen ze er lagen, maar allemaal S van Sint.
Lekker makkelijk, die moet ik nog even in de zak stoppen bedenk ik me nu. De rest zit er al wel in.

En ik heb mezelf de Jan van Haasteren adventskalender cadeau gedaan, dus ik heb net het eerste puzzeltje gemaakt O+
Fake it till you make it...
pi_215731376
Ik heb het idee dat sommige letters ook lastiger zijn. Ik ben voor mijn gevoel redelijk op tijd geweest maar voor zoon vind ik ze amper. Bij 2 hema's geweest en alle rekken leken maar tot T te gaan? Pak chocomel met zijn letter is ook een ramp.
Gelukkig heb ik letters besteld van de plaatselijke chocolatier ten voordele van school. Rib uit mijn lijf maar wel betere chocolade.
Zelf heb ik de makkelijkste letter 8-)
  zondag 1 december 2024 @ 09:53:49 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215731608
Ik vier dit jaar geen Sinterklaas en we doen ook nooit cadeautjes met Kerst. Ik vind het stiekem wel een verademing dat ik nu niet met cadeautjes bezig hoef te zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 1 december 2024 @ 09:59:28 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215731679
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 23:22 schreef LeSage het volgende:
Wij eten vooral veel sushi afhaal…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ Dat is en goeie deal! :o _O_
pi_215732217
Ik had dus een S voor beide kinderen gekocht, die waren helemaal teleurgesteld, zo erg dat B van zijn eigen geld voor hem en zijn zusje de juiste letters bij de Jamin heeft gekocht....

Juul is opvallend weinig bezig met het hele Sint gebeuren, ze vindt het wel leuk en geniet wel maar 0 spanning en ze is totaal niet bezig met wat er bij het Sinterklaas journaal gebeurt. 'Komt toch wel goed' zegt ze heel nochalant.
Haar niet gelovende broer is stukken zenuwachtiger.
Vanochtend kwam Juul nog bij ons in bed liggen en vertelde ze vanuit het niets dat ze Kerst misschien leuker vindt omdat we dan cadeaus voor elkaar kopen. Beide kinderen mogen voor een vast bedrag iets voor onder Kerstboom kopen, of per persoon of voor het hele gezin. Dat vinden ze allebei zo leuk. O+

Volgend jaar is normaal gesproken het laatste gelovende jaar hier in huis en dat vinden beide moeders best jammer O-)

En verder zit ik weer lekker vol spanning
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215732222
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 06:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Superhandig als je naam met een S begint, altijd prijs *O*
Whaha niemand heeft hier een S als 1e letter
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215732833
Vraag voor de kattenbaasjes:
Wat is een goede, niet stinkende kattenbak? Onze kat zit nu in zijn aanleunwoning, maar die wordt bij de werkkamer getrokken. Er komt geen kattenluikje dus mijnheer gaat zijn behoefte wel netjes op zijn kattenbak doen. We hebben nu een vrij simpel model die ik niet naast mijn bureau wil hebben vanwege de geur.
pi_215733940
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 11:31 schreef exode het volgende:
Vraag voor de kattenbaasjes:
Wat is een goede, niet stinkende kattenbak? Onze kat zit nu in zijn aanleunwoning, maar die wordt bij de werkkamer getrokken. Er komt geen kattenluikje dus mijnheer gaat zijn behoefte wel netjes op zijn kattenbak doen. We hebben nu een vrij simpel model die ik niet naast mijn bureau wil hebben vanwege de geur.
Misschien stomme vraag - maar de bak zelf is toch niet wat stinkt? Volgens mij wordt dat meer bepaald door de vulling die je gebruikt, hoe goed het begraven wordt, hoe vaak je het schoonmaakt enzo. Of bedoel je een bak die de geur het beste binnen houdt? Daar heb ik geen ervaring mee, ik heb alleen bakken zonder kap of in elk geval zonder deur. Risico van een bak die de stank heel goed binnen houdt is dat je kat er vervolgens ook niet meer op wil (want ruiken nog veel beter dan wij en zijn schone beesten over algemeen). Ik denk dat goed absorberende vulling en met name na ontlasting snel scheppen het beste werkt tegen geur..
pi_215733997
Een bak die de geur binnenhoudt inderdaad.
  zondag 1 december 2024 @ 15:06:14 #289
37150 livelink
pi_215735962
Ik had een grote bak met kap. Grootste formaat. Maar mijn ervaring was toch uiteindelijk dat alleen dagelijks verschonen hielp tegen geurtjes. Maar goed, wellicht zijn er wel dit soort bakken. Voor mij had de kap meer de functie dat ik het niet hoefde te zien.
pi_215736727
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 10:42 schreef exode het volgende:
Ik had dus een S voor beide kinderen gekocht, die waren helemaal teleurgesteld, zo erg dat B van zijn eigen geld voor hem en zijn zusje de juiste letters bij de Jamin heeft gekocht....

Juul is opvallend weinig bezig met het hele Sint gebeuren, ze vindt het wel leuk en geniet wel maar 0 spanning en ze is totaal niet bezig met wat er bij het Sinterklaas journaal gebeurt. 'Komt toch wel goed' zegt ze heel nochalant.
Haar niet gelovende broer is stukken zenuwachtiger.
Vanochtend kwam Juul nog bij ons in bed liggen en vertelde ze vanuit het niets dat ze Kerst misschien leuker vindt omdat we dan cadeaus voor elkaar kopen. Beide kinderen mogen voor een vast bedrag iets voor onder Kerstboom kopen, of per persoon of voor het hele gezin. Dat vinden ze allebei zo leuk. O+

Volgend jaar is normaal gesproken het laatste gelovende jaar hier in huis en dat vinden beide moeders best jammer O-)

En verder zit ik weer lekker vol spanning
SPOILER
Dit is ons eerste jaar dat we ongelovig sint vieren en de jongste is er eigenlijk wel klaar mee... die wil liever pakjes onder de boom 🤣

Herkenbaarheid in je spoiler :*
S. 2014
J. 2016
pi_215737601
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 15:06 schreef livelink het volgende:
Ik had een grote bak met kap. Grootste formaat. Maar mijn ervaring was toch uiteindelijk dat alleen dagelijks verschonen hielp tegen geurtjes. Maar goed, wellicht zijn er wel dit soort bakken. Voor mij had de kap meer de functie dat ik het niet hoefde te zien.
Op vakanties zorgt de buurvrouw voor de kat, ik kan niet van haar verwachten dat ze hem elke dag leegschept. En ik werk in die kamer, ik zoek vooral iets wat juist niet elke geur doorlaat. Dus inderdaad dan schep ik wel elke dag, doe ik nu ook. Maar stinken doet het.
pi_215737793
Exode, mijn ervaring is het beste met klontvormend kattengrit en dat dan elke dag leegscheppen. Ik had altijd klontvormend hygiëne grit van jumbo eigen merk. En als je nu geen kap op je bak hebt raad ik aan om een bak zonder kap te nemen. Vooral omdat de kans groot is dat je oudje niet op een bak met kap wil als hij dat nooit gewend is geweest. En dan krijg je dat ze er naast gaan zitten. En zonder kap schept ook veel makkelijker/sneller leeg.

Qua chocoladeletters raad ik de HEMA aan. De supermarkten hier hadden bedroevend weinig, ook de eerste levering al. HEMA heeft vrijwel alles nog op voorraad, ondanks waarschuwingen dat vlak voor me een grote klant de boel leeg had gekocht. Alleen de N kon ik daardoor niet meer in wit vinden, maar in melk hadden ze alles nog afgelopen week
  zondag 1 december 2024 @ 17:28:23 #293
37150 livelink
pi_215737985
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 17:06 schreef exode het volgende:

[..]
Op vakanties zorgt de buurvrouw voor de kat, ik kan niet van haar verwachten dat ze hem elke dag leegschept. En ik werk in die kamer, ik zoek vooral iets wat juist niet elke geur doorlaat. Dus inderdaad dan schep ik wel elke dag, doe ik nu ook. Maar stinken doet het.
Nee, snap ik. Ik schepte hem dan ook niet elke dag leeg, maar haalde hem elke dag helemaal leeg. Ik gooide zo'n plastic kattenbakzakje in de kattenbak. Grint erop en dan elke dag heel makkelijk schoonmaken door het plastic zakje eruit te halen en dicht te knopen. Nieuwe zak erin en nieuw kattengrit. Kostte natuurlijk veel kattengrit en die plastic zakjes zijn ook niet gratis, maar voor ons was het een oplossing. Nu was mijn kat toen al behoorlijk oud met allerlei gezondheidsproblemen, dus het was echt een noodzakelijke oplossing om het enigszins beheersbaar te houden. En wij gaan ook nooit op vakantie, dat scheelt ook.

Als jouw kat nog geen gezondheids-issues heeft zou je inderdaad kunnen kijken naar andere oplossingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 01-12-2024 17:37:30 ]
pi_215738066
We hebben er nu 1 met kap, altijd gehad. Hij poept en plast in de achtertuin :( alleen als het regent of ijskoud is gaat ie op de bak.

Ik ga ijg er 1 kopen met zo'n dubbele bodem. Ik begreep dat de overburen daar goede ervaring mee hebben.

Ik ben de enige die uberhaupt omkijkt naar de bak en de drollen in de tuin dus ik kies de bak ;) Beestje is al oud, jaar of 18 inmiddels.
pi_215738245
Ik schep 2x per week en we hebben goedkoop klonterend grit van de Hornbach. Hebben geen last van geurtjes (behalve als ik een keer vergeet, dan ruik ik het de dag erna).
pi_215738264
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 17:34 schreef exode het volgende:
We hebben er nu 1 met kap, altijd gehad. Hij poept en plast in de achtertuin :( alleen als het regent of ijskoud is gaat ie op de bak.

Ik ga ijg er 1 kopen met zo'n dubbele bodem. Ik begreep dat de overburen daar goede ervaring mee hebben.

Ik ben de enige die uberhaupt omkijkt naar de bak en de drollen in de tuin dus ik kies de bak ;) Beestje is al oud, jaar of 18 inmiddels.
Een peewee? Let wel op dat daar specifieke korrels in moeten (houtstaafjes die uit elkaar vallen als ze in aanraking komen met vocht) en daar zijn niet alle katten fan van. Ik heb hem gehad, toen mijn katten nog vrij jong waren zelfs, maar beiden gingen er niet graag op. Daarnaast is het met die korrels en door gaatjes in de 'bovenbak' moeilijker om poep te begraven, dus dat stonk juist meer. Ik zou dan eerder gaan voor degene die je nu hebt (of zonder kap, als hij daar liever niet op gaat, aangezien hij nu ook in tuin gaat ipv op bak), daar dan fijn grit in doen (hoe kleiner de gritdeeltjes, hoe beter ze de poep kunnen bedekken ermee meestal, en hoe beter die geur dus wordt geabsorbeerd) en dan als je zelf thuis bent dagelijks schelpen. Als buurvrouw voor katten zorgt in de vakantie dan hoeft ze dat ook niet per se dagelijks te doen, want dan zit jij toch niet in je werkkamer en maakt het minder uit dat het dan misschien iets meer stinkt toch? ;)

Misschien kom je ook wel achter een soort ritme - die van mij gaan bv altijd vroeg in de ochtend, zo rond 7u, en dan of rond 16-17.30u of rond 21-23u weer. Dan kan je daar op aanpassen wanneer je schept (ik schep dus altijd in de ochtend voor ik naar werk ga/ga werken, en dan kan ik zo'n beetje de hele werkdag in de werkkamer zitten zonder dat ze er naar de bak gaan in die tijd).
pi_215738327
Wij hebben nu een dichte bak en fijn grit. Maar het meurt als ik niet minstens 1x per dag schep.
Het is gewoon een goorlap ;) hij krijgt dieetvoer van de dierenarts dus iets aanpassen aan zijn eten kan ook niet.

Veel luchtverfrissers dan maar. Ik hoopte op de gouden tip.
pi_215738369
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 17:50 schreef exode het volgende:
Wij hebben nu een dichte bak en fijn grit. Maar het meurt als ik niet minstens 1x per dag schep.
Het is gewoon een goorlap ;) hij krijgt dieetvoer van de dierenarts dus iets aanpassen aan zijn eten kan ook niet.

Veel luchtverfrissers dan maar. Ik hoopte op de gouden tip.
Ahh, dat maakt het ingewikkelder ja. Heeft je bak al zo'n zwart koolstoffilter bovenop? Die zaten bij mijn bakken met deurtjes erbij, bij sommige mensen schijnen die wel goed te werken. Alleen geen persoonlijke ervaring mee.

Ik denk dus overigens wel dat een peewee bak dat stink-probleem eerder erger dan beter gaat maken, als ik kijk naar mijn ervaring met het ding, als je dat idd bedoelde met een dubbele bodem bak.
pi_215740648
@oh-oh hoe is het met je? Ik moest vandaag ineens aan je denken.
pi_215741080
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 17:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Een peewee? Let wel op dat daar specifieke korrels in moeten (houtstaafjes die uit elkaar vallen als ze in aanraking komen met vocht) en daar zijn niet alle katten fan van.
Die hebben wij met plospan houtkorrels. Bevalt ons heel goed maar onze katten eten vers dus de drollen stinken van zichzelf al amper.
Toen onze ene kat dieetbrokken kreeg was dat niet te doen, daar zit het grootste stankprobleem ben ik bang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')