Naar Moskou is denk ik wel ok. Heb het Chinese trip.com gebruikt.quote:Op zondag 24 november 2024 11:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Probeer even via Air Serbia.
In elk geval tot Moskou.
Die website is topquote:Op zondag 24 november 2024 11:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
www.s7.ru is ook een optie.
Maar vanuit Amsterdam niet. Moskou-Yakutsk kan wel, maar zou ook per trein kunnen.
Hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt.
Euro's mag je niet de grens over meenemen. Bankpasjes werken niet (geen swift). Dus dat is een probleem.
In Servie zou je euro's naar Roebels moeten kunnen omwisselen, helaas in de praktijk lukt dat vaak niet.
De enige landsgrens die open is momenteel tussen de EU en Rusland is via Estland en daar kan je euro's wisselen naar Roebels aan de grens.
Heb je meer tijd is het wellicht een idee via Georgie te reizen of via Kazakhstan, Kazakhstan heeft uitstekende trein, bus, vliegverbindingen met diverse regio's in Rusland, veelal direct en comfortabel, goedkoop en makkelijk om daar je euro's naar roebels om te wisselen, bovendien Russisch consulaat onder meer in Almaty, Nur Sultan (Astana) en diverse steden aan de Russische grens.
E-visum volstaat in de meeste gevallen.
Booking werkt niet, dus je zult via andere websites hotels moeten boeken of gewoon ter plekke. Dat laatste weet ik ook niet precies. Papieren reisgids is aan te bevelen als orientatie,
I know! Normaal heb ik een ING verzekering en die geven aan niets te verzekeren bij een negatief reisadvies. Maar mn zorgverzekering blijft wel geldig!quote:Op zondag 24 november 2024 14:52 schreef Fogel het volgende:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/rusland
* Voor Rusland geldt kleurcode oranje (en rood nabij Oekraine). Reis alleen hierheen als het noodzakelijk is. Het is niet veilig er op vakantie te gaan.
Check even je verzekeringpolis, niet alle maatschappijen dekken incidenten bij een reis met een oranje of rood reisadvies.
Een andere, veiligere, bestemming zoeken is wat ik zelf zou doen.
Paar jaar terug in Pyongyang een serieuze angstquote:Op zondag 24 november 2024 14:55 schreef over_hedge het volgende:
Kan uit bij hotel ramen. Die schijnen nog wel eens op te staan
hahahaha reizen waes gekeken hahahahaquote:Op zondag 24 november 2024 15:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Paar jaar terug in Pyongyang een serieuze angst![]()
We kregen hele neppe rondleidingen overal en in t hotel konden de ramen volledig open (wat in mijn ervaring geen normaal iets is in hotels)
Je mag tot 10.000 euro of tot 10.000 aan dollar meenemen naar Rusland. Aangezien de Roebel waardeloos is, zullen Russen blij zijn met harde valuta als de euro en de dollar.quote:Op zondag 24 november 2024 11:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
www.s7.ru is ook een optie.
Maar vanuit Amsterdam niet. Moskou-Yakutsk kan wel, maar zou ook per trein kunnen.
Hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt.
Euro's mag je niet de grens over meenemen. Bankpasjes werken niet (geen swift). Dus dat is een probleem.
In Servie zou je euro's naar Roebels moeten kunnen omwisselen, helaas in de praktijk lukt dat vaak niet.
De enige landsgrens die open is momenteel tussen de EU en Rusland is via Estland en daar kan je euro's wisselen naar Roebels aan de grens.
Heb je meer tijd is het wellicht een idee via Georgie te reizen of via Kazakhstan, Kazakhstan heeft uitstekende trein, bus, vliegverbindingen met diverse regio's in Rusland, veelal direct en comfortabel, goedkoop en makkelijk om daar je euro's naar roebels om te wisselen, bovendien Russisch consulaat onder meer in Almaty, Nur Sultan (Astana) en diverse steden aan de Russische grens.
E-visum volstaat in de meeste gevallen.
Booking werkt niet, dus je zult via andere websites hotels moeten boeken of gewoon ter plekke. Dat laatste weet ik ook niet precies. Papieren reisgids is aan te bevelen als orientatie,
Oke dat wist ik niet.quote:Op zondag 24 november 2024 18:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je mag tot 10.000 euro of tot 10.000 aan dollar meenemen naar Rusland. Aangezien de Roebel waardeloos is, zullen Russen blij zijn met harde valuta als de euro en de dollar.
Van Rusland mag je dat meenemen, maar van Europa mag je geen EU-valuta meenemen naar Rusland vanwege de sancties. Die worden in beslag genomen bij vertrek, dus je kan beter dollars meenemen. Begrijp van een vriendin dat je in elke stad wel kan inwisselen vervolgens.quote:Op zondag 24 november 2024 18:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je mag tot 10.000 euro of tot 10.000 aan dollar meenemen naar Rusland. Aangezien de Roebel waardeloos is, zullen Russen blij zijn met harde valuta als de euro en de dollar.
Hoe moeten ze dat weten als er geen directe vluchten naar Rusland gaanquote:Op zondag 24 november 2024 19:09 schreef Mikeytt het volgende:
maar van Europa mag je geen EU-valuta meenemen naar Rusland vanwege de sancties.
Staat er niet op indd.quote:Op zondag 24 november 2024 18:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
https://belhotel.by/
Voor hotels, maar ik geloof dat dit alleen Wit Rusland is en niet Rusland zelf.
Geen idee hoe dat precies werkt. Vanwege de sancties mag het niet, maar zou niet weten hoe ze dat zouden controleren. Wellicht op je vliegticket?quote:Op zondag 24 november 2024 19:11 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Hoe moeten ze dat weten als er geen directe vluchten naar Rusland gaan
Is ook meer een dingetje als je per bus via Estland richting Rusland reist.quote:Op zondag 24 november 2024 19:11 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Hoe moeten ze dat weten als er geen directe vluchten naar Rusland gaan
Jij hebt een chinees paspoort zeker?quote:Op zondag 24 november 2024 19:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat precies werkt. Vanwege de sancties mag het niet, maar zou niet weten hoe ze dat zouden controleren. Wellicht op je vliegticket?
Ik speel het safe en neem gewoon dollars mee.
Amerikaans en Nederlandsquote:Op zondag 24 november 2024 19:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Jij hebt een chinees paspoort zeker?
Het front? Nederland zit dichter bij het front dan Yakutskquote:Op zondag 24 november 2024 19:21 schreef damsco het volgende:
Wellicht kun je ook een kijkje aan het front nemen? Ben wel benieuwd.
Ja ik weet wat yakutsk is, zie het wel eens op YouTube over leven in de kou daar. Maar als je naar Rusland gaat kun je ook even naar het front toch?quote:Op zondag 24 november 2024 19:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het front? Nederland zit dichter bij het front dan Yakutsk
Laten we dit maar in POL houdenquote:Op zondag 24 november 2024 19:28 schreef damsco het volgende:
[..]
Ja ik weet wat yakutsk is, zie het wel eens op YouTube over leven in de kou daar. Maar als je naar Rusland gaat kun je ook even naar het front toch?
Heeft ie al verteld wat er is gebeurd dan?quote:Op zondag 24 november 2024 20:23 schreef Momo het volgende:
Net als YouTuber Sabbitical naar Rusland gaan en dan een paar weken in een cel van hell zitten omdat je uit een Westers land komt
Sla eens een atlas open.quote:Op zondag 24 november 2024 19:28 schreef damsco het volgende:
[..]
Ja ik weet wat yakutsk is, zie het wel eens op YouTube over leven in de kou daar. Maar als je naar Rusland gaat kun je ook even naar het front toch?
Ik heb een goed idee. Je vliegt naar Moskou en gaat vanaf daar proberen aan het front te komen. Daarna schrijf je een mooi reisverslag voor op Fok.quote:Op maandag 25 november 2024 15:20 schreef damsco het volgende:
[..]
Zover is het toch niet vanaf Moskou gezien?
Ik heb dit gedaanquote:Op maandag 25 november 2024 15:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb een goed idee. Je vliegt naar Moskou en gaat vanaf daar proberen aan het front te komen. Daarna schrijf je een mooi reisverslag voor op Fok.
Ik zie geen reisverslag?quote:Op maandag 25 november 2024 15:23 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik heb dit gedaanTRV / Vakantie naar de Krim?
Rusland is op het grensgebied met Oekraďne en de Noordelijke Kaukasus (grensgebied met Abchazië, Georgië, Zuid-Ossetië en Azerbeidzjan) na gewoon veilig, zolang je maar geen Westers nieuws consumeert.quote:Op maandag 25 november 2024 10:21 schreef bianconeri het volgende:
Overstap gebeurt wel vaker in Istanbul. Ligt aan de maatschappijen daar, de ene vliegt van het grote vliegveld daar.
Irritant genoeg werken die dan wel samen en moet je overstappen.
Bij Moskou staat alleen naar andere terminal gaan, dus dat zal vast niet heel spannend zijn zo lang je genoeg tijd neemt. Aangezien je eventuele koffers weer moet ophalen en inchecken.
Overigens:
Gewoon niet doen?
Zijn er in de hele wereld nou helemaal geen plekken waar je nog heen wilt op Rusland na?
Ik snap dat je het eens wilt zien, sommige plekken in Rusland ik ook nog wel.
Maar het is nu gewoon echt niet de tijd om dat te gaan doen.
Er zijn over de hele wereld en ook in Europa zo veel mooie plekken om te zien en ontdekken, en ik denk niet dat je die allemaal al hebt gezien of gaat kunnen zien voordat het wat rustiger gaat worden in die regio.
Westers nieuws hebben ze overal in Rusland. Hele Telegram kanalen vol. Alsof ze enkel staatstelevisie kijken... En dat interesseert ze echt geen reet.quote:Op maandag 25 november 2024 19:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland is op het grensgebied met Oekraďne en de Noordelijke Kaukasus (grensgebied met Abchazië, Georgië, Zuid-Ossetië en Azerbeidzjan) na gewoon veilig, zolang je maar geen Westers nieuws consumeert.
Nee, dat bedoelt hij niet lol.quote:Op maandag 25 november 2024 19:52 schreef flyguy het volgende:
[..]
Westers nieuws hebben ze overal in Rusland. Hele Telegram kanalen vol. Alsof ze enkel staatstelevisie kijken... En dat interesseert ze echt geen reet.
Ja johquote:Op maandag 25 november 2024 19:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rusland is op het grensgebied met Oekraďne en de Noordelijke Kaukasus (grensgebied met Abchazië, Georgië, Zuid-Ossetië en Azerbeidzjan) na gewoon veilig, zolang je maar geen Westers nieuws consumeert.
Wat verwacht jij aan onveiligheid in een stad als Moskou?quote:Op maandag 25 november 2024 21:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelt hij niet lol.
Hij is een wappie die de media hier niet vertrouwt maar wel de Russische media hahahaha.
Hij denkt dat Rusland veilig is.
[..]
Ja joh
Russische toeristische propaganda bekeken zeker?
Ben je er recent geweest dan?quote:Op maandag 25 november 2024 21:41 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wat verwacht jij aan onveiligheid in een stad als Moskou?
Ik ben geen groot fan van Rusland maar heb me geen seconde onveilig gevoeld eigenlijk.
Niet veel anders als andere grote steden als London en Paris. De kans dat je door een Oekraďnse aanval getroffen wordt is zo goed als nihil, zelfs als je over het Rode Plein rondwandelt.quote:Op maandag 25 november 2024 21:41 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wat verwacht jij aan onveiligheid in een stad als Moskou?
Ik ben geen groot fan van Rusland maar heb me geen seconde onveilig gevoeld eigenlijk.
Wat is er onveilig aan steden als Yekaterinaburg, Kazan of Ninzy Novorod?quote:Op maandag 25 november 2024 21:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ben je er recent geweest dan?
Moskou zelf is in vredige tijden geen slechte onveilige stad idd.
En wss zelfs nu niet, want Moskou is de elite plek.
Maar juist buiten Moskou kan je gewoon helemaal niets. Kan je voor alles opgepakt worden. Is er veel onvrede en gedoe.
Hij is vast oud en wijs genoeg om zelf z'n bestemming uit te kiezen.quote:Op zondag 24 november 2024 14:52 schreef Fogel het volgende:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/rusland
* Voor Rusland geldt kleurcode oranje (en rood nabij Oekraine). Reis alleen hierheen als het noodzakelijk is. Het is niet veilig er op vakantie te gaan.
Check even je verzekeringpolis, niet alle maatschappijen dekken incidenten bij een reis met een oranje of rood reisadvies.
Een andere, veiligere, bestemming zoeken is wat ik zelf zou doen.
Blijkbaar niet xDquote:Op donderdag 28 november 2024 15:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij is vast oud en wijs genoeg om zelf z'n bestemming uit te kiezen.
Estland en Russische invloeden?quote:Op donderdag 28 november 2024 16:12 schreef BolleMannetje het volgende:
Interessant topic. Ik ben recent in Armenië en Estland geweest. Die Russissche invloeden trekken mij ook wel, dus ik lees even mee en hoor graag hoe het is geweest en waar je eventueel toch tegenaan bent gelopen. Wat is de reden dat je specifiek naar Yakutsk wil?
Ben nieuwsgierig wat er gebeurd is volg hem al wat langer.quote:Op zondag 24 november 2024 20:23 schreef Momo het volgende:
Net als YouTuber Sabbitical naar Rusland gaan en dan een paar weken in een cel van hell zitten omdat je uit een Westers land komt
Heb daar vroeger een documentaire over gezien en sindsdien wil ik heel graag gaan.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:12 schreef BolleMannetje het volgende:
Interessant topic. Ik ben recent in Armenië en Estland geweest. Die Russissche invloeden trekken mij ook wel, dus ik lees even mee en hoor graag hoe het is geweest en waar je eventueel toch tegenaan bent gelopen. Wat is de reden dat je specifiek naar Yakutsk wil?
mwuah, zie niet per se in dat het onveilig zou zijn. Ik ga ook niet slecht zitten twitteren over Poetin wanneer ik daar ben...quote:Op zondag 1 december 2024 10:10 schreef Breekfast het volgende:
Ik weet niet of MikeyTT nu heel naďef of juist heel dapper is om in deze situatie naar Rusland af te willen reizen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |