abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216167622
F. is aan het oefenen met samenslapen met z'n broer. Ook in het peuterbed, keten dus. Nu het ledikant erbij gezet. Hij begint nu meestal in het peuterbed en gaat als M naar bed gaat richting het ledikant. Komt vast goed, wel heel fijn dat ze het allebei leuk vinden om een kamer te delen.
pi_216168154
Gelukkig Nieuwjaar nog! Haha, was ik helemaal vergeten in m’n eerdere post.
We waren een midweekje weg en zaten, naar ik dacht, op een heel rustig en klein vakantiepark. Er mocht daar ook geen vuurwerk afgestoken worden, maar toch wel veel knallen gehoord. En het dorp lag er echt naast, dus alsnog genoeg van meegekregen. Ze werd iets na twaalven wakker (wij waren rond 23:45 al wakker geworden) en moest huilen van al het lawaai. Toen hebben we nog even samen naar het vuurwerk gekeken vanuit het raam, dat vond ze erg leuk. Om half 1 lagen we er weer in, duurde nog wel zeker 20 minuten voordat het stil genoeg was om weer te slapen.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 07:34:39 #103
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_216169440
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2025 23:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Gelukkig Nieuwjaar nog! Haha, was ik helemaal vergeten in m’n eerdere post.
We waren een midweekje weg en zaten, naar ik dacht, op een heel rustig en klein vakantiepark. Er mocht daar ook geen vuurwerk afgestoken worden, maar toch wel veel knallen gehoord. En het dorp lag er echt naast, dus alsnog genoeg van meegekregen. Ze werd iets na twaalven wakker (wij waren rond 23:45 al wakker geworden) en moest huilen van al het lawaai. Toen hebben we nog even samen naar het vuurwerk gekeken vanuit het raam, dat vond ze erg leuk. Om half 1 lagen we er weer in, duurde nog wel zeker 20 minuten voordat het stil genoeg was om weer te slapen.
Dat is wel jammer, was je specifiek naar een vuurwerkvrij park? Wij waren vorig jaar in Beekse Bergen waar je alleen in de verte nog wat gestommel hoorde. Maar dat is wel wat prijzig om elk jaar te doen :+
Fuck the EBU
  zaterdag 4 januari 2025 @ 08:49:40 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216169640
Centerparcs ligt ook vaak wel echt afgelegen en da's vuurwerkvrij. Maar we waren ook ooit in een landal op texel waar je vanaf het park zo het dorp in liep, enige verschil was de slagboom. Daar had het niks uitgemaakt...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216169735
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 07:34 schreef Yesse het volgende:

[..]
Dat is wel jammer, was je specifiek naar een vuurwerkvrij park? Wij waren vorig jaar in Beekse Bergen waar je alleen in de verte nog wat gestommel hoorde. Maar dat is wel wat prijzig om elk jaar te doen :+
Neuh, mensen van het park liepen naar het naastgelegen weiland om daar vuurwerk af te steken. Kop van Overijssel, dus het is er gewoon verder heel erg leeg. Af en toe een dorpje, that’s it. Maar er is ook wel wat afgestoken op het park zelf. Mijn man had daar zelf ook aan meegedaan trouwens, die ging om 19:00 met de peuter sterretjes en nog een paar grondbloemen aansteken. :D Dag daarna keurig opgeruimd, maar hij kon het toch ook niet laten.
pi_216180409
Gisterochtend: “Mamaaaa! Mij is drieeeeeee!”

R vindt vuurwerk leuker dan haar broer. Gisteravond ter ere van haar verjaardag nog wat sterretjes aangestoken in de tuin. Ze stond helemaal te glunderen.
pi_216185850
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 10:53 schreef eponine het volgende:
Gisterochtend: “Mamaaaa! Mij is drieeeeeee!”

R vindt vuurwerk leuker dan haar broer. Gisteravond ter ere van haar verjaardag nog wat sterretjes aangestoken in de tuin. Ze stond helemaal te glunderen.
Ahh dat klinkt heel fijn. O+ Gefeliciteerd!
pi_216301443
Onze is nu een paar weken 2 en sindsdien ook erg gegroeid in de ontwikkeling. Meer praten, meer bewust van dingen en echt een eigen willetje en grenzen opzoeken.

Hoort er allemaal bij, maar het probleem nu is dat de onze echt duidelijk naar papa toe trekt.

Zo erg dat mama niks goed kan doen en de kleine gaat krijsen, krabben, slaan en hysterisch huilen.

Als de ander het doet is het direct over en is er niks aan de hand en is de rust direct weer terug gekeerd.

Dit is het ergste bij het naar bed brengen.

Bij opa en oma en de opvang is er ook niks aan de hand.

Meer ouders ervaring met dit soort ellende?
pi_216301763
Ja, mijn dochter (net drie) wil altijd mij. Haar vader negeert ze compleet als ze mij in het oog heeft.
Als ik niet in het zicht ben, of als ik weg ben, gaat het prima tussen haar en papa. Maar als ze ook maar het idee heeft dat ik in de buurt ben slaat ze weer om. Niet met krabben, slaan ofzo maar wel jammeren en schreeuwen om mij. Super vermoeiend af en toe.

Ik weet van de oudste dat het een fase is maar ik kies er nu wel bewust voor om op bepaalde momenten uit haar gehoor en zicht te blijven (soms zelfs door wanneer ze naar bed gaat expres even naar buiten te gaan om de vuilniszak weg te gooien ofzo) zodat ze weet dat papa ook prima dingen voor of met haar kan doen.
pi_216304458
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:37 schreef 111210 het volgende:
Ja, als ik zijn kamer binnen kom 's morgens is het meestal: "Nee! Papa weg!". Het hoort erbij en is gezond. Niet leuk. Ook voor de ander niet om juist constant geclaimd te worden. Het ebt meestal snel weg als ik het negeer. Zeker als mama niet in de buurt is. Is ze er wel dan helpt dat niet altijd. Wat schijnt te helpen is het te erkennen: "Ik snap dat je liever mama had maar ik kleed je nu aan. Morgen doet mama het weer." Zoiets. En ik probeer hem dan vaak er uit te halen door bijv. een knuffel tevoorschijn te halen.
pi_216304533
Ja hier ook zulke fases gehad met de kinderen, meestal dat ze naar papa toe trekken en niks meer van mij willen weten :P maar ook wel eens andersom. En inmiddels zijn ze 3 en 6 en is het wel redelijk in balans. Heus nog wel eens een voorkeur, maar die kan echt elke dag anders zijn en het is nooit meer een langere periode.
pi_216304617
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:17 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ja, als ik zijn kamer binnen kom 's morgens is het meestal: "Nee! Papa weg!". Het hoort erbij en is gezond. Niet leuk. Ook voor de ander niet om juist constant geclaimd te worden. Het ebt meestal snel weg als ik het negeer. Zeker als mama niet in de buurt is. Is ze er wel dan helpt dat niet altijd. Wat schijnt te helpen is het te erkennen: "Ik snap dat je liever mama had maar ik kleed je nu aan. Morgen doet mama het weer." Zoiets. En ik probeer hem dan vaak er uit te halen door bijv. een knuffel tevoorschijn te halen.
Gaan dat ook maar eens proberen. :)
pi_216304637
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 08:43 schreef 111210 het volgende:

[..]
Gaan dat ook maar eens proberen. :)
Vooral erkennen dat die voorkeur voor de één er mag zijn maar dat het soms niet kan.
pi_216304667
Ik hoor hier nog niet helemaal maar ik doe dat ook. Ik benoem dan dat hij graag naar mama wil omdat mama lief is. Dat ik mama ook heel lief vindt maar dat mama nu even gaat slapen/sporten/lezen. Soms beschrijf ik ook waarom mama zo lief is(mama kan goed knuffelen, heeft een lieve stem etc.), dat helpt vaak ook wel. Ik probeer er niet aam toe geven want voor je het weet is zij elke nacht de sjaak en dat is ook niet de bedoeling.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_216306555
Hier maakt het overdag niet zo veel uit wie er is. We zijn allebei prima. Soms is ze boos op mij (ik ben ook de meeste tijd met haar) en dan roept ze huilend om papa. 🤣 Dan is ‘ie ook nooit thuis, huhu. Maar het is altijd snel weer goed.
Papa is haar vriend en ik ben haar vriendin.
‘s Nachts roept ze AL-TIJD om mij. Daar ben ik wel klaar mee, zo met babybroertje op komst over drie maanden…
pi_216306573
Papa is hier echt voor de gekkigheid en het samen spelen, ik ben er voor de knuffels en het er op uit gaan (naar de winkel, koffiedrinken, op bezoek bij iemand). Strakke rolverdeling. 🤣 Nee hoor, ik speel ook genoeg met haar. Vooral veel aan tafel, op de grond zitten trek ik nu wat minder goed dan normaal.
pi_216306600
Hier is trouwens een goede start gemaakt met los fietsen. :D Afgelopen zondag zeker 20 seconden zonder ondersteuning los gefietst in de speeltuin! Fietshelm gekocht en we gaan nu steeds weer oefenen, kan ze straks in de lente lekker gaan. 🥳 Ze wil dan ook niet meer stoppen, dus ik denk dat ze hem wederom heel snel onder de knie heeft…
pi_216371321
Zondag 2 geworden. Meteen een heftige slaapregressie te pakken. Ligt nu meerdere dagen lang wakker en doet er alles aan om ons naar zijn kamer te krijgen. Pittig. Lang geleden.
pi_216394233
Los fietsen, wat tof! Pukje is uberhaupt nog niet over naar een tweewieler loopfiets haha.

Klinkt lastig alpeko, hopelijk gaat het snel weer soepeler!

Pukje is ziek en ik vind het zoooo sneu. :'( Ze is bijna nooit ziek, alleen vaak verkouden. Maar dan is dit echt wel even omschakelen, zo'n koortsig hummeltje dat niks wil.
pi_216398902
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:11 schreef Bami het volgende:
Klinkt lastig alpeko, hopelijk gaat het snel weer soepeler!
Thx. Nachten gaan al wat beter. Mss ook wel gevolg van verkoudheid en keelpijn aangezien ik nu ook mijn keel voel. Hij is wel nog zijn grenzen aan het zoeken. Gister heeft ie 2 uur lang in bed gespeeld overdag. Gaf geen kik hoor maar gewoon zitten, spelen met z'n knuffels en kletsen en zingen. En 's avonds heeft ie al dagen achtereen een uur nodig om te gaan liggen. Voordeel is wel dat ie niet meer in paniek is zoals sinds zijn verjaardag. Hij is er niet minder vrolijk om. Haalt dan - als ie 's nachts niet spookt - toch nog wel een uurtje of 10-10,5.
pi_216403444
Nog gefeliciteerd Alpeko!

R. is weer gevallen en geblesseerd. Zelfde voet als waar ze een halfjaar geleden ook 2 weken niet op gelopen heeft. Niks gebroken maar ze kan/wil er niet mee staan. Maar ze wordt inmiddels wel erg zwaar om overal naartoe te tillen. :')
pi_216543336
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:37 schreef 111210 het volgende:
Onze is nu een paar weken 2 en sindsdien ook erg gegroeid in de ontwikkeling. Meer praten, meer bewust van dingen en echt een eigen willetje en grenzen opzoeken.

Hoort er allemaal bij, maar het probleem nu is dat de onze echt duidelijk naar papa toe trekt.

Zo erg dat mama niks goed kan doen en de kleine gaat krijsen, krabben, slaan en hysterisch huilen.

Als de ander het doet is het direct over en is er niks aan de hand en is de rust direct weer terug gekeerd.

Dit is het ergste bij het naar bed brengen.

Bij opa en oma en de opvang is er ook niks aan de hand.

Een tijdje gehad maar het was niet extreem.
Onze peuter van toen net 2 heeft een tijdje een sterke voorkeur gehad voor papa. Ik kan er m’n vinger niet op leggen maar voor mijn gevoel had het deels te maken met dat ik in die tijd minder “onbevangen” naar hem was. Ik was hoogzwanger van de 2e, kon hem maar moeilijk tillen en had altijd pijn. Daar werd hij boos/ongemakkelijk van en trok meer naar z’n vader.

Als ik met hem bezig was deelden we hem gewoon mee dat mama nu voor hem zorgt. Ongeacht zijn gekrijs.
Het ging na een tijdje over en voorkeur verdween.

Het is overigens ook iets wat sowieso bij peuters voorkomt en de voorkeur kan ook wisselen.
pi_216713456
Gisteren naar een ander zwembad dan anders geweest. Onderweg ernaartoe weet hij blijkbaar de weg want toen ik rechtsaf ging in plaats van rechtdoor was het gelijk wijzen en pappa fout.
pi_216724678
Mijn peuter is bijna vier.. :o

Vorige week al twee keer wezen wennen op school (eerste dag wel erg huilen bij het wegbrengen maar daarna niet meer). Deze week nog twee keer, daarna hebben we twee weken vakantie en dan mag hij meteen na de vakantie starten. Dat is eigenlijk nog een week te vroeg, maar het voelde wel als een logisch begin voor hem :)

Kleine kindjes worden groot O+
pi_216727843
F. bloeit zo op op het medisch kinderdagverblijf. Hij weigert nog steeds te praten en los op voeten te staan maar daar prikken ze zo goed doorheen. Hij houdt de lange dagen ook prima vol. Ze werken daar veel met gebaren en die pikt hij ook goed op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')