Dat is wel jammer, was je specifiek naar een vuurwerkvrij park? Wij waren vorig jaar in Beekse Bergen waar je alleen in de verte nog wat gestommel hoorde. Maar dat is wel wat prijzig om elk jaar te doenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 23:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Gelukkig Nieuwjaar nog! Haha, was ik helemaal vergeten in m’n eerdere post.
We waren een midweekje weg en zaten, naar ik dacht, op een heel rustig en klein vakantiepark. Er mocht daar ook geen vuurwerk afgestoken worden, maar toch wel veel knallen gehoord. En het dorp lag er echt naast, dus alsnog genoeg van meegekregen. Ze werd iets na twaalven wakker (wij waren rond 23:45 al wakker geworden) en moest huilen van al het lawaai. Toen hebben we nog even samen naar het vuurwerk gekeken vanuit het raam, dat vond ze erg leuk. Om half 1 lagen we er weer in, duurde nog wel zeker 20 minuten voordat het stil genoeg was om weer te slapen.
Neuh, mensen van het park liepen naar het naastgelegen weiland om daar vuurwerk af te steken. Kop van Overijssel, dus het is er gewoon verder heel erg leeg. Af en toe een dorpje, that’s it. Maar er is ook wel wat afgestoken op het park zelf. Mijn man had daar zelf ook aan meegedaan trouwens, die ging om 19:00 met de peuter sterretjes en nog een paar grondbloemen aansteken.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 07:34 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dat is wel jammer, was je specifiek naar een vuurwerkvrij park? Wij waren vorig jaar in Beekse Bergen waar je alleen in de verte nog wat gestommel hoorde. Maar dat is wel wat prijzig om elk jaar te doen
Ahh dat klinkt heel fijn.quote:Op zondag 5 januari 2025 10:53 schreef eponine het volgende:
Gisterochtend: “Mamaaaa! Mij is drieeeeeee!”
R vindt vuurwerk leuker dan haar broer. Gisteravond ter ere van haar verjaardag nog wat sterretjes aangestoken in de tuin. Ze stond helemaal te glunderen.
Ja, als ik zijn kamer binnen kom 's morgens is het meestal: "Nee! Papa weg!". Het hoort erbij en is gezond. Niet leuk. Ook voor de ander niet om juist constant geclaimd te worden. Het ebt meestal snel weg als ik het negeer. Zeker als mama niet in de buurt is. Is ze er wel dan helpt dat niet altijd. Wat schijnt te helpen is het te erkennen: "Ik snap dat je liever mama had maar ik kleed je nu aan. Morgen doet mama het weer." Zoiets. En ik probeer hem dan vaak er uit te halen door bijv. een knuffel tevoorschijn te halen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:37 schreef 111210 het volgende:
Meer ouders ervaring met dit soort ellende?
Gaan dat ook maar eens proberen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 08:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja, als ik zijn kamer binnen kom 's morgens is het meestal: "Nee! Papa weg!". Het hoort erbij en is gezond. Niet leuk. Ook voor de ander niet om juist constant geclaimd te worden. Het ebt meestal snel weg als ik het negeer. Zeker als mama niet in de buurt is. Is ze er wel dan helpt dat niet altijd. Wat schijnt te helpen is het te erkennen: "Ik snap dat je liever mama had maar ik kleed je nu aan. Morgen doet mama het weer." Zoiets. En ik probeer hem dan vaak er uit te halen door bijv. een knuffel tevoorschijn te halen.
Thx. Nachten gaan al wat beter. Mss ook wel gevolg van verkoudheid en keelpijn aangezien ik nu ook mijn keel voel. Hij is wel nog zijn grenzen aan het zoeken. Gister heeft ie 2 uur lang in bed gespeeld overdag. Gaf geen kik hoor maar gewoon zitten, spelen met z'n knuffels en kletsen en zingen. En 's avonds heeft ie al dagen achtereen een uur nodig om te gaan liggen. Voordeel is wel dat ie niet meer in paniek is zoals sinds zijn verjaardag. Hij is er niet minder vrolijk om. Haalt dan - als ie 's nachts niet spookt - toch nog wel een uurtje of 10-10,5.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:11 schreef Bami het volgende:
Klinkt lastig alpeko, hopelijk gaat het snel weer soepeler!
Een tijdje gehad maar het was niet extreem.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:37 schreef 111210 het volgende:
Onze is nu een paar weken 2 en sindsdien ook erg gegroeid in de ontwikkeling. Meer praten, meer bewust van dingen en echt een eigen willetje en grenzen opzoeken.
Hoort er allemaal bij, maar het probleem nu is dat de onze echt duidelijk naar papa toe trekt.
Zo erg dat mama niks goed kan doen en de kleine gaat krijsen, krabben, slaan en hysterisch huilen.
Als de ander het doet is het direct over en is er niks aan de hand en is de rust direct weer terug gekeerd.
Dit is het ergste bij het naar bed brengen.
Bij opa en oma en de opvang is er ook niks aan de hand.
Meer ouders ervaring met dit soort ellende?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |