Heeft ze wel een ander woord voor hond of poes?quote:Op donderdag 19 december 2024 23:35 schreef Bottoms_up het volgende:
Qua dieren kan ze hond of poes niet zeggen terwijl ze die regelmatig ziet. Wolf, haai en uil zijn dan weer geen probleem.
Dat ligt dan ook wel ver uit elkaar, als je oudste juist zo vlot was met taal. Die piemelpraat heeft ze zeker ook van haar broer geleerd?quote:Op donderdag 19 december 2024 23:35 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ja ze praat op zich wel maar heel erg jong taalgebruik vergeleken met andere kinderen van haar leeftijd. Haar woordenschat blijft achter. Zinnen tot 4 woorden. Onze enige echte referentie, haar broer, gebruikte op die leeftijd volzinnen.
Ze begrijpt alles, dat merken we zelf en dat horen we ook van het kdv. Daar is ze ook op getest.
Het is ook altijd compleet onvoorspelbaar wat ze wel leert en wat niet. Qua dieren kan ze hond of poes niet zeggen terwijl ze die regelmatig ziet. Wolf, haai en uil zijn dan weer geen probleem.
En alles piemel. Ze noemde mij deze middag nog een piemelpaard
Met 1 jaar binnenshuis begonnen met een puky met 4 wielen en vanaf 2 jaar buiten een puky met 2 wielen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:23 schreef Lokasenna het volgende:
Oh en nog een vraagje, welke loopfiets hebben jullie? Is zo eentje die je kunt ombouwen van 3 naar 2 wielen handig?
Ja maar ik vind ze niet zo handig. Wel om een beetje te oefenen maar ze kwam altijd met haar voeten tegen de achterwielen. We hebben er nu 2: een bandits and angels met 10 inch wielen en een trybike met 12 inch. Merk dat de trybike toch een stuk zwaarder en lomper is. Met de kleine lijkt het wel makkelijker voor haar. Ze is zelf ook aan de kleine kant en helemaal niet zwaar.quote:Op vrijdag 20 december 2024 17:23 schreef Lokasenna het volgende:
Oh en nog een vraagje, welke loopfiets hebben jullie? Is zo eentje die je kunt ombouwen van 3 naar 2 wielen handig?
Hmm, dan wacht ik misschien nog even met kopen tot haar evenwicht wat verder ontwikkeld is. Een loopfiets met twee wielen zie ik R nu nog niet doen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:48 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ja maar ik vind ze niet zo handig. Wel om een beetje te oefenen maar ze kwam altijd met haar voeten tegen de achterwielen. We hebben er nu 2: een bandits and angels met 10 inch wielen en een trybike met 12 inch. Merk dat de trybike toch een stuk zwaarder en lomper is. Met de kleine lijkt het wel makkelijker voor haar. Ze is zelf ook aan de kleine kant en helemaal niet zwaar.
Pukyquote:Op vrijdag 20 december 2024 17:23 schreef Lokasenna het volgende:
Dit heb ik ook. Compleet afgedraaid na een dag werken en nooit voor 19u thuis. Ik word er zo gillend gek van dat ik binnenkort naar 3 dagen werk ga ipv 4 lol (en ja, de opvangdagen gaan we dan niet verminderen).quote:Op dinsdag 26 november 2024 20:09 schreef LauriLynne het volgende:
Nou ik heb echt de verkeerde baan. Ik heb zeker niet meer rust op het werk dan thuis. Maar dat wist ik voor ik eraan begon.
Hier moeten waarschijnlijk de amandelen eruit volgens de huisarts. Iemand ervaring?
Leuk om weer wat van je te horen! Terug naar 3 dagen klinkt super.quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dit heb ik ook. Compleet afgedraaid na een dag werken en nooit voor 19u thuis. Ik word er zo gillend gek van dat ik binnenkort naar 3 dagen werk ga ipv 4 lol (en ja, de opvangdagen gaan we dan niet verminderen).
Hopelijk gaat het weer zo goed helpen!quote:Op zaterdag 21 december 2024 10:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dit heb ik ook. Compleet afgedraaid na een dag werken en nooit voor 19u thuis. Ik word er zo gillend gek van dat ik binnenkort naar 3 dagen werk ga ipv 4 lol (en ja, de opvangdagen gaan we dan niet verminderen).
Parttime dag met de kinderen vind ik rustiger dan werk en kom ik ook beter door, maar is vermoeiend op een andere manier. Ik blijf op die dag eigenlijk altijd thuis (zonder schuldgevoel). Ik ben dan moe en er is altijd veel huishouden te doen. En ik vind t dan prima dat de kinderen ook een dag thuis hebben, kunnen ze mooi onthaasten. Ik heb inmiddels wel een goede routine om de dag lekker door te komen. Als de jongste zijn ochtendslaap doet ga ik uitgebreid douchen en mag de oudste naast mij spelen met water (we hebben een grote doucheruimte). Daarna worden de boodschappen bezorgd en helpt de oudste met die opruimen.
De hele ochtend werk ik hard in het huis en blijf ik ook consequent tegen peuter zeggen dat hij zichzelf moet vermaken. Nu hij een broertje heeft gaat het makkelijker, ze vermaken elkaar. ‘s middags speel ik met ze, meestal bouw ik met de magnetic tiles (voor mij ook een uitdaging lol ik heb geen ruimtelijk inzicht). Soms kom ik de dag zelfs door zonder tv scherm.
‘s middags samen spelen werkt goed, dan is hun tax om zichzelf te vermaken ook wel bereikt. We eten die dag altijd tussen de middag warm dus ik kook eind van de ochtend. Hoef ik eind van de middag ook niet te stressen met koken en een vermoeide peuter
Geen ervaring met amandelen knippen…..
J is nu 3 jaar en 2 maanden. Zijn broertje is 9 maanden.
Het praten blijft bij J een struggle, heb ik ook weleens verteld. Sprak niet tot z’n 2e verjaardag, heeft toen een half jaar logopedie gehad. Enorm verbeterd. Praat nu volledige zinnen maar nog steeds onverstaanbaar terwijl hij over 10 maanden naar school moet. Gaan nu weer met logopedie starten op advies van CB
Onze oudste at en eet ook slecht. En peuter begint ook slecht te eten. Mijn beste tip, laat het los. Even ervan uitgaand dat je dochter verder gewoon gezond is.quote:Op zondag 29 december 2024 22:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Na een hele lange tijd stil, heb ik Fok weer gevonden 🙈
En na mijn 9 jarige dochter hebben we nu ook een (zeer eigenwijs) peutertje in huis rondlopen..
En daar kan ik wel wat tips voor gebruiken.. 🤣
Madam weigert met regelmaat haar eten. Ze eet enorm slecht en dat begin ik ook te zien aan haar fysiek. Ze word echt magertjes. Aangezien eten echt wel een beetje een trauma is voor mij na mijn oudste dochter.. merk ik dat ik er snel van in de stress raak.
Herkennen jullie het slechte eten rond 2 jaar-2 maanden, en hebben jullie nog tips?
Hier begint elke maaltijd met de mededeling: ik wil niet eten.quote:Op zondag 29 december 2024 22:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Na een hele lange tijd stil, heb ik Fok weer gevonden 🙈
En na mijn 9 jarige dochter hebben we nu ook een (zeer eigenwijs) peutertje in huis rondlopen..
En daar kan ik wel wat tips voor gebruiken.. 🤣
Madam weigert met regelmaat haar eten. Ze eet enorm slecht en dat begin ik ook te zien aan haar fysiek. Ze word echt magertjes. Aangezien eten echt wel een beetje een trauma is voor mij na mijn oudste dochter.. merk ik dat ik er snel van in de stress raak.
Herkennen jullie het slechte eten rond 2 jaar-2 maanden, en hebben jullie nog tips?
Dank je. De Pampers baby dry night pants of andere? Een welke overbroekjes hebben jullie? We hebben nooit wasbare luiers gebruikt, dus die heb ik niet.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:57 schreef Bami het volgende:
Wij hebben geen problemen meer sinds we pampers gebruiken en daar een overbroekje van wasbare luiers overheen doen. En verder geen strakke kleren er overheen.
Maat 6 voor 16-26 kilo inderdaad, en hij is ongeveer 16 kilo.quote:Op donderdag 2 januari 2025 11:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hebben van die Dry Nites-matjes voor onder het hoeslaken, over het matras. Als ze dan een ongelukje zou krijgen, is het alleen maar het hoeslaken verschonen en zit je niet met een nat bed. Die dingen absorberen echt goed.
Verder geen tips, want hier een nachtzindelijk meisje. De ongelukjes zijn echt op 1 hand te tellen in ruim 9 maanden.
Is de luier ruim genoeg? Maat 6 of 6+?
Het enige dat bij mijn zoon destijds hielp was hem nogmaals verschonen voordat wij zelf naar bed gingen (hij had de wonderlijke gave daar doorheen te slapen), een maat grotere luier aandoen dan hij overdag droeg en, behalve een losse pyjamabroek in de koude nachten, er niets overheen aan doen (geen romper, onderbroek, wat dan ook).quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:07 schreef Morgane89 het volgende:
Heeft er iemand nog tips bij doorlekkende buikslapers? We hebben al van alles geprobeerd. Verschillende merken luiers, 2 luiers over elkaar al dan niet achterstevoren, wel/geen onderbroek erover. Maar hij wordt toch regelmatig wakker met een natte pyjamabroek en bed. We laten hem altijd plassen voordat hij naar bed gaat en hij drinkt na half 6 meestal alleen een beker melk en soms een (half) bekertje water.
Zindelijkheidstraining in de nacht vind ik nog te vroeg; hij is 3,5 en we gaan over een paar maanden de badkamer laten verbouwen dus dat is niet handig.
Snap ik heel goed!quote:Op donderdag 2 januari 2025 11:16 schreef Morgane89 het volgende:
Hmm, dat is ook nog wel iets om over na te denken, dank je. Alleen slaapt hij altijd supergoed de hele nacht door. Daar ben ik heel dankbaar voor en ik weet niet of ik daar wel aan wil komen
Hier zelfde probleem gehad. Voor nu lijkt de oplossing de nachtluierbroekjes van de kruidvat. En dan die vanaf 17 kg.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:07 schreef Morgane89 het volgende:
Heeft er iemand nog tips bij doorlekkende buikslapers? We hebben al van alles geprobeerd. Verschillende merken luiers, 2 luiers over elkaar al dan niet achterstevoren, wel/geen onderbroek erover. Maar hij wordt toch regelmatig wakker met een natte pyjamabroek en bed. We laten hem altijd plassen voordat hij naar bed gaat en hij drinkt na half 6 meestal alleen een beker melk en soms een (half) bekertje water.
Zindelijkheidstraining in de nacht vind ik nog te vroeg; hij is 3,5 en we gaan over een paar maanden de badkamer laten verbouwen dus dat is niet handig.
Wij gebruiken dezequote:Op donderdag 2 januari 2025 11:00 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dank je. De Pampers baby dry night pants of andere? Een welke overbroekjes hebben jullie? We hebben nooit wasbare luiers gebruikt, dus die heb ik niet.
Haha, lief.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:32 schreef Bami het volgende:
Gelukkig nieuwjaar! Pukje lag er ook rond 8u in en werd om 23:40 wakker, heb ik nog geprobeerd terug in slaap te krijgen maar dat werd hem echt niet, dus haar om 5 voor 12 maar mee naar beneden genomen. Buiten vond ze wat te heftig met al het geknal, maar vanuit de hal heeft ze er echt van genoten.Om 1u lagen we op bed.
En nu vraagt ze nog bijna dagelijks om vuurwerk.![]()
Ohh daar heb ik meer van gezien idd op instagram, van zulke tochten. Als dat hier in de buurt was geweest was ik daar 100% ook heen gegaan, weet zeker dat Pukje dat prachtig had gevonden.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Haha, lief.
Bij ons in het dorp hebben ze de 30e een optocht met versierde trekkers, met kerstverlichting enzo. Nu heeft ze het nog af en toe over trekkers kijken.
Oh dit is een heel goede. Dit ga ik uittestenquote:Op dinsdag 31 december 2024 06:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik zag toevallig op Instagram een reel voorbij komen over plekken aan tafel tijdens het eten met twee kinderen. Het schijnt goed te helpen als je als ouders naast elkaar zit en dat de twee kinderen naast elkaar ertegenover zitten van oud naar jong. Dit zou meer passen bij de plek in het gezin.
Geen idee of het echt zo is, maar misschien het proberen waard? Kind op de kop en ouders tegenover elkaar schijnt dus vaak niet te werken. Bij ons wisselt het een beetje. Soms zit F. tegenover papa en zit ik aan de kop, soms zit ze wel aan de kop. En soms zit ze naast papa en zit ik er tegenover. Maar wij hebben een vrij goede eter en er gaat altijd genoeg in, in principe. Als ze moe is, is het wel lastiger.
Veel plezier morgenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:57 schreef eponine het volgende:
Ik heb net voor het laatst een tweejarige in bed gelegd!
“Mama, is morgen wel aardbeitaart en chocowataart?”
Ja meisje, dat heb ik toch beloofd.
“Met slagroom?”
Ja, met slagroom.
“Oke, slaap lekker mama, wafjoe!”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |