Lijkt me een prima reden. Wilde vooral even bevestiging dat ze hier niet alleen in isquote:Op zondag 1 december 2024 19:56 schreef Lemijn het volgende:
Mijne doet het niet maar het schijnt wel veel voor te komen. Waarom… geen idee. Omdat het kan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat met telkens uit bed komen het in slaap vallen steeds moeilijker werd herken ik van L. Daar bleven we bij zitten totdat hij sliep zodat hij rustig in bed bleef liggen. Dat koste in het begin wel wat tijd maar alles beter dan een strijd met uit bed komen en helemaal niet meer willen slapen. Al snel was het maximaal een kwartier en ik pakte mijn ereader erbij voor vermaak. Later helemaal kunnen afbouwen en sindsdien gaat hij gewoon zelf slapen.quote:Op woensdag 4 december 2024 00:57 schreef Smart_ass het volgende:
Opzich vind ik het uit bed komen geen probleem, dat doet onze oudste ook, zolang dat maar is nadat ze heeft geslapen . En niet dat ze er telkens uit gaat en überhaupt niet meer wil slapen.
Wat ongelooflijk fijn om te lezen!quote:Op woensdag 4 december 2024 16:26 schreef Cygne het volgende:
F. gaat echt zo goed met zijn loophulpmiddel. De rem was er dag 2 al af. Deze week is de bekkensteun eraf gegaan dus hij kan hem zelf pakken, zowel thuis als op de psz. Hij loopt ook aan de hand en in de supermarkt zelf met een karretje. Hij wordt ook steeds meer verbaal. Mega-inhaalslag maakt hij.
Ook top dat hij de logopedist niet meer bekogeld met speelgoed en fijn meewerkt.
Gisteren waren we bij het consultatiebureau voor mijn 22 weken prik. Kwam hij aan de hand binnenwandelen. Mensen daar juichen.Ik kreeg die prik. Stroopt hij zijn mouw op "Ook ook!"
Maar tegen jullie praat ze dus wel zoals je het vertelt? Als ze dan wel duidelijk kan laten merken wat ze wil en ze begrijpt jullie wel, zou ik geneigd zijn om het nog te laten als ze nog geen 3 is. Of misschien kijken of ze bij een andere logo wel wat meer durft, of dat die haar meer uit haar schulp weet te krijgen?quote:Op donderdag 19 december 2024 11:55 schreef Bottoms_up het volgende:
Onmogelijke draak boks![]()
Ze gaat met 2 opgestoken middelvingers door het leven. Fantastisch.
En dan moet ze nog 3 worden...
En dan ga ik even de combobreaker zijn met alle kindjes die voorlopen. Praten is nog steeds een ding. De logopediste vermoed iets als sociale angst of iets dergelijks. Ze wil nog steeds niets zeggen bij haar. Dus kan ze niet snel geholpen worden. Ze is slim genoeg, horen we ook van het kdv en ze heeft een geweldig gevoel voor humor. Het is verdrietig en frustrerend om haar niet te kunnen helpen. Ik twijfel ook continu tussen nog meer hulp optuigen en haar ff ruimte gunnen.
Voor de rest is het een heerlijk kind. Weet exact wat ze wil en hoe ze het wil. Kan heerlijk spelen met haar broer en nog heerlijker ruzie maken![]()
Meest gebruikte zin: mama/papa nie helpe. Na 20 seconden gevolgd door MAMA/PAPA HELPE!!!
![]()
Ze heeft eindelijk de loopfiets ontdekt. Het is meer van moeten want we zijn haar step vergeten bij mijn ouders. Ze is daar zo snel op dat ze niets anders wil als ze de kans krijgt.
Ja ze praat op zich wel maar heel erg jong taalgebruik vergeleken met andere kinderen van haar leeftijd. Haar woordenschat blijft achter. Zinnen tot 4 woorden. Onze enige echte referentie, haar broer, gebruikte op die leeftijd volzinnen.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar tegen jullie praat ze dus wel zoals je het vertelt? Als ze dan wel duidelijk kan laten merken wat ze wil en ze begrijpt jullie wel, zou ik geneigd zijn om het nog te laten als ze nog geen 3 is. Of misschien kijken of ze bij een andere logo wel wat meer durft, of dat die haar meer uit haar schulp weet te krijgen?
R. is ook redelijk langzaam qua spraak als ik vergelijk met andere kindjes uit onze omgeving. Ze gebruikt vooral losse woorden en voor buitenstaanders is er nog weinig verstaanbaars aan. Ze weet wel veel als je haar laat aanwijzen, maar kan zich nog niet duidelijk uitdrukken. En vaak in een vreemde omgeving of met onbekende mensen zegt ze het eerste uur bijna niks. Weet niet of jouw dochter dat ook heeft maar kan me wel voorstellen bij dat zo'n afspraak logo dan weinig op zou leveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |