abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 december 2024 @ 19:56:12 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215740386
Mijne doet het niet maar het schijnt wel veel voor te komen. Waarom… geen idee. Omdat het kan?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215740641
Maggie heeft het een tijdje gedaan. En idd ook al op de vloer geplast. En 1 keer gepoept. Ze kwam het gelukkig wel altijd zeggen ^O^
Nu trekt ze random kledingstukken uit. Haar sokken ben ik altijd kwijt en ze eindigt de dag meestal zonder broek. Zolang ze haar luier maar aanlaat.
Heel fijn is dat ze zelf naar de wc gaat en dan telkens haar luierbroekje kapotscheurt ook al zit er amper iets in. Ze snapt het concept nog niet helemaal. Kind heeft ons nog nooit zoveel aan luiers gekost :')
pi_215742351
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 19:56 schreef Lemijn het volgende:
Mijne doet het niet maar het schijnt wel veel voor te komen. Waarom… geen idee. Omdat het kan?
Lijkt me een prima reden. Wilde vooral even bevestiging dat ze hier niet alleen in is :+.
pi_215760036
Oke, nog maar even een vraag dan. Wat hebben jullie gedaan toen jullie peuter uit het ledikant kon klimmen?

Hier klom ze daarnet uit haar ledikant en ik kreeg haar er ook met geen mogelijkheid meer in. Hopelijk is ze vanavond moe genoeg en blijft ze liggen maar ik zie de bui al hangen eerlijk gezegd.. ombouwen dan maar? Hoewel ze er dan natuurlijk net zo goed uit kan. Hoe hebben jullie dit gedaan?
pi_215760051
Over naar een normaal bed inderdaad. Toen was het er uit komen ook meteen voorbij? :? Dus ik heb verder geen tips :P
pi_215760102
Mijne komt er nog steeds veel uit met een normaal bed. Ze gaat niet rondspoken maar gewoon naar mij toe, dus ik doe er niets tegen. Misschien een traphekje in de deuropening als je wil dat ze in haar kamer blijft?
  dinsdag 3 december 2024 @ 20:28:17 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215760133
Zijkant eruit of - als dat zoals bij ons niet kan - over naar de volgende maat bed. Als ze gaan klimmen en voorover eruit kukelen, kunnen ze echt lelijk vallen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215761408
Oh ja aan mij heb je niks hierin, dochter ligt in een vloerbed sinds iets na haar eerste verjaardag en we helpen haar altijd actief in slaap. Dus geen idee wat we zouden doen als ze zelfstandig in slaap viel en opeens uit een ledikant zou klimmen. :D
pi_215762269
Opzich vind ik het uit bed komen geen probleem, dat doet onze oudste ook, zolang dat maar is nadat ze heeft geslapen :P. En niet dat ze er telkens uit gaat en überhaupt niet meer wil slapen.

Ik denk dat ik inderdaad maar een zijkant eruit haal en zo’n laag hekje erin doe. Die dingen zijn echt bijna net zo duur als het ledikant zelf trouwens :') . Maargoed, goedkoper dan een heel nieuw bed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215762959
Ah, ik wou al zeggen: waarom geen heel nieuw bed, daar moet je uiteindelijk toch naartoe. :D Maar toen las ik je spoiler.
pi_215764120
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 00:57 schreef Smart_ass het volgende:
Opzich vind ik het uit bed komen geen probleem, dat doet onze oudste ook, zolang dat maar is nadat ze heeft geslapen . En niet dat ze er telkens uit gaat en überhaupt niet meer wil slapen.
Dat met telkens uit bed komen het in slaap vallen steeds moeilijker werd herken ik van L. Daar bleven we bij zitten totdat hij sliep zodat hij rustig in bed bleef liggen. Dat koste in het begin wel wat tijd maar alles beter dan een strijd met uit bed komen en helemaal niet meer willen slapen. Al snel was het maximaal een kwartier en ik pakte mijn ereader erbij voor vermaak. Later helemaal kunnen afbouwen en sindsdien gaat hij gewoon zelf slapen.
pi_215765327
Ja, doen wij ook nog steeds. Wij blijven erbij tot ze slaapt. Meestal gelukkig wel binnen 5/10 minuten nadat ze ligt. Beetje jammer dat ze nog niet de nacht doorslaapt en vaak rond 1:00 uur weer wakker wordt. :’)
pi_215766899
Ik hoop eigenlijk dat dat niet nodig gaat zijn maar wat moet dat moet. Gisteravond ging ze in elk geval rustig slapen (maar ze was ook wel moe nadat ze haar middagslaapje had geskipt haha).
pi_215767832
F. gaat echt zo goed met zijn loophulpmiddel. De rem was er dag 2 al af. Deze week is de bekkensteun eraf gegaan dus hij kan hem zelf pakken, zowel thuis als op de psz. Hij loopt ook aan de hand en in de supermarkt zelf met een karretje. Hij wordt ook steeds meer verbaal. Mega-inhaalslag maakt hij.

Ook top dat hij de logopedist niet meer bekogeld met speelgoed en fijn meewerkt.

Gisteren waren we bij het consultatiebureau voor mijn 22 weken prik. Kwam hij aan de hand binnenwandelen. Mensen daar juichen. O+ Ik kreeg die prik. Stroopt hij zijn mouw op "Ook ook!" _O-
  woensdag 4 december 2024 @ 16:34:25 #40
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215767904
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:26 schreef Cygne het volgende:
F. gaat echt zo goed met zijn loophulpmiddel. De rem was er dag 2 al af. Deze week is de bekkensteun eraf gegaan dus hij kan hem zelf pakken, zowel thuis als op de psz. Hij loopt ook aan de hand en in de supermarkt zelf met een karretje. Hij wordt ook steeds meer verbaal. Mega-inhaalslag maakt hij.

Ook top dat hij de logopedist niet meer bekogeld met speelgoed en fijn meewerkt.

Gisteren waren we bij het consultatiebureau voor mijn 22 weken prik. Kwam hij aan de hand binnenwandelen. Mensen daar juichen. O+ Ik kreeg die prik. Stroopt hij zijn mouw op "Ook ook!" _O-
Wat ongelooflijk fijn om te lezen!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215789923
Wat goed Cygne!

Hier geen tips smart-ass. Ze komt er bijna nooit uit en indien wel gaat ze keurig weer in bed liggen als ik dat vraag via de babyfoon.

Update na bezoek van de kno-arts. Neusamandel moet er zeker uit. Voor de keel wou ze eerst iets van apnoe’s zien. Dit hebben we inmiddels op geluidopname. Dus binnenkort voor het vervolg weer terug.
pi_215904550
R is weer flink veranderd in een paar maanden tijd voor mijn idee. Praten komt wat meer op gang, sinds een paar weken zegt ze haar eigen naam, en die van kindjes op de opvang, het besef dat ze niet alleen op de wereld is, begint er te komen.
Ze is erg bezig met cijfers en tellen, ze herkent de cijfers op huisnummers en nummerplaten. Ze heeft ineens een mening over welke kleren ze wel en niet aan wil. Verder is ze groot fan geworden van de teletubbies en dino's. :P

Hoe gaat het met jullie peuters?
pi_215907797
Hier alles oké! Nog 2,5 week en dan wordt ze alweer drie jaar. Ze wil zooo graag naar school net als haar broer, maar moet toch echt nog even een jaartje geduld hebben.

En ze heeft waterpokken. Gelukkig tot nu toe weinig last van. Ze zitten nu alleen nog op haar rug (maar het is dan ook pas dag 2). Hopelijk blijft het meevallen en is ze er met kerst weer vanaf.
pi_215911749
Leuk om weer wat te lezen! Hier ook alles goed. We rollen gewoon lekker door. Soms wordt er een nacht goed doorgetrokken, meestal wordt ze toch nog wakker (en dan vaak ook dat ze moet plassen). Allemaal niet gek, maar ik hoop dat het een beetje beter is als ik straks echt bijna beval. 🤣 Ben nu ruim 23 weken. Het gaat super goed, maar dat slapen blijft een ding hier.

Verder gaat ze nog steeds als de brandweer. Ze schrijft nagenoeg haar hele eigen naam zelfstandig, ze herkent al een aantal letters (onze voorletters, al haar ‘eigen’ letters, de letter van haar beste vriendje op school, de /p/ van papa en /m/ van mama) en cijfers. Gelukkig vindt ze het bij de gastouder en op de psz nog steeds leuk. Ze is gelukkig zo sociaal dat ze al geniet van gezelligheid en drukte om haar heen. De rest lijkt dan weinig uit te maken. Er moet wel een volwassene bij zijn waar ze dingen mee kan bespreken of aan kan vragen / zich tegenaan kan bemoeien. 🤣 Thuis besteden we wel aandacht aan de dingen waar ze dan om vraagt, zoals alle letter-, cijfer-, schrijf- en leesdingetjes.
En we krijgen in april natuurlijk hier een baby’tje, daar kan ze ook weer volop in mee. Dus ik hoop / denk dat we de tijd wel doorkomen tot de zomer.
pi_215912712
Ik ga die van mij ter adoptie aanbieden }:|.

Nee geintje hoor, het is een schat van een kind maar ook een onmogelijke draak. Heel sociaal, speelt graag met haar vriendinnetjes op het kinderdagverblijf en de peuterspeelzaal. Kletst/zingt/gilt ons dagelijks een gehoorbeschadiging. Gaat samen met grote broer lekker tegen ons in en kan ontzettend ondeugend zijn. Maar het is ook een lekkere kroelkont, ze zit heel veel bij mij te knuffelen O+
  donderdag 19 december 2024 @ 08:42:18 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215916551
Het is hier heel dubbel dat die van mij in maart 4 wordt. Na de vakantie intakegesprek op school en dan begint hij ook met wennen. Hij is er ontzettend aan toe, maar tegelijkertijd vind ik het echt even slikken dat mijn laatste baby dan echt geen baby meer is. Direct na de carnavalsvakantie mag hij dan echt hele dag gaan wennen en dan gaat hij ook niet meer naar het kdv en de psz. Logistiek een verademing, maar wel echt wennen.

Verder issie net zo slim als z'n zus, maar op een heel andere manier. Letters boeien 'm niet, cijfers vindtie wel interessant. Hij vindt Lego wel leuk, maar zodra het bouwen klaar is, is de lol eraf. Spelen doet hij het liefst met de door de Sint gegeven gigantische doos paw patrol spul (lang leve marktplaats) en hij verzint eindeloos verhalen, rollenspellen, liedjes en dansjes. Het is een heerlijk jochie <3

De grootste strijd is hier elke ochtend haren kammen (hij heeft een prachtige bos krullen en daar vormt zich elke nacht een dreadlock in lijkt het wel :D ) en een broek aan trekken. Het liefst looptie de hele dag in z'n onderbroek met sokken en een trui. Thuis prima, naar het kdv wat minder _O-
pi_215918033
Ahh heel leuk om te lezen allemaal. O+

Peuter hier gaat ook lekker, kletst mega veel, vertelt en benoemt steeds meer uit zichzelf en heeft ontdekt dat ze een 'ik' is. Dus nu is het steeds 'ikke uitgepakt, ikke niet, ikke ga slapen' etc. We zijn pas op vakantie geweest en dat was echt genieten, met als bonus dat ze daar veel beter sliep (= 1x per nacht kort wakker ergens tussen 4 en 6). Sinds we thuis zijn is het weer drama. :') Eén goede nacht gehad, janken. Ben er zooo klaar mee, maarja.
Overdag is het wel leuk gelukkig. Ze is nog steeds een ontzettend poppenmoedertje, zo zoet. Wordt steeds iets beter in zichzelf vermaken, leest boekjes aan zichzelf/baby voor en herhaalt dan hele stukken verhaal uit haar hoofd. Oh en ze haat sokken dragen blijkbaar, want die worden elke ochtend vrij snel uitgetrokken. Sloffen is ook een no-go dus ze heeft dagelijks koude voeten. :D

Haren kammen is hier geen probleem want die beginnen pas net eindelijk de kraag van haar kleding te raken. _O-
pi_215918115
Onmogelijke draak boks }:|
Ze gaat met 2 opgestoken middelvingers door het leven. Fantastisch.
En dan moet ze nog 3 worden...

En dan ga ik even de combobreaker zijn met alle kindjes die voorlopen. Praten is nog steeds een ding. De logopediste vermoed iets als sociale angst of iets dergelijks. Ze wil nog steeds niets zeggen bij haar. Dus kan ze niet snel geholpen worden. Ze is slim genoeg, horen we ook van het kdv en ze heeft een geweldig gevoel voor humor. Het is verdrietig en frustrerend om haar niet te kunnen helpen. Ik twijfel ook continu tussen nog meer hulp optuigen en haar ff ruimte gunnen.

Voor de rest is het een heerlijk kind. Weet exact wat ze wil en hoe ze het wil. Kan heerlijk spelen met haar broer en nog heerlijker ruzie maken :D

Meest gebruikte zin: mama/papa nie helpe :(. Na 20 seconden gevolgd door MAMA/PAPA HELPE!!! :(
:( :(

Ze heeft eindelijk de loopfiets ontdekt. Het is meer van moeten want we zijn haar step vergeten bij mijn ouders. Ze is daar zo snel op dat ze niets anders wil als ze de kans krijgt.
pi_215921142
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 11:55 schreef Bottoms_up het volgende:
Onmogelijke draak boks }:|
Ze gaat met 2 opgestoken middelvingers door het leven. Fantastisch.
En dan moet ze nog 3 worden...

En dan ga ik even de combobreaker zijn met alle kindjes die voorlopen. Praten is nog steeds een ding. De logopediste vermoed iets als sociale angst of iets dergelijks. Ze wil nog steeds niets zeggen bij haar. Dus kan ze niet snel geholpen worden. Ze is slim genoeg, horen we ook van het kdv en ze heeft een geweldig gevoel voor humor. Het is verdrietig en frustrerend om haar niet te kunnen helpen. Ik twijfel ook continu tussen nog meer hulp optuigen en haar ff ruimte gunnen.

Voor de rest is het een heerlijk kind. Weet exact wat ze wil en hoe ze het wil. Kan heerlijk spelen met haar broer en nog heerlijker ruzie maken :D

Meest gebruikte zin: mama/papa nie helpe :(. Na 20 seconden gevolgd door MAMA/PAPA HELPE!!! :(
:( :(

Ze heeft eindelijk de loopfiets ontdekt. Het is meer van moeten want we zijn haar step vergeten bij mijn ouders. Ze is daar zo snel op dat ze niets anders wil als ze de kans krijgt.
Maar tegen jullie praat ze dus wel zoals je het vertelt? Als ze dan wel duidelijk kan laten merken wat ze wil en ze begrijpt jullie wel, zou ik geneigd zijn om het nog te laten als ze nog geen 3 is. Of misschien kijken of ze bij een andere logo wel wat meer durft, of dat die haar meer uit haar schulp weet te krijgen?

R. is ook redelijk langzaam qua spraak als ik vergelijk met andere kindjes uit onze omgeving. Ze gebruikt vooral losse woorden en voor buitenstaanders is er nog weinig verstaanbaars aan. Ze weet wel veel als je haar laat aanwijzen, maar kan zich nog niet duidelijk uitdrukken. En vaak in een vreemde omgeving of met onbekende mensen zegt ze het eerste uur bijna niks. Weet niet of jouw dochter dat ook heeft maar kan me wel voorstellen bij dat zo'n afspraak logo dan weinig op zou leveren.
pi_215926031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:04 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Maar tegen jullie praat ze dus wel zoals je het vertelt? Als ze dan wel duidelijk kan laten merken wat ze wil en ze begrijpt jullie wel, zou ik geneigd zijn om het nog te laten als ze nog geen 3 is. Of misschien kijken of ze bij een andere logo wel wat meer durft, of dat die haar meer uit haar schulp weet te krijgen?

R. is ook redelijk langzaam qua spraak als ik vergelijk met andere kindjes uit onze omgeving. Ze gebruikt vooral losse woorden en voor buitenstaanders is er nog weinig verstaanbaars aan. Ze weet wel veel als je haar laat aanwijzen, maar kan zich nog niet duidelijk uitdrukken. En vaak in een vreemde omgeving of met onbekende mensen zegt ze het eerste uur bijna niks. Weet niet of jouw dochter dat ook heeft maar kan me wel voorstellen bij dat zo'n afspraak logo dan weinig op zou leveren.
Ja ze praat op zich wel maar heel erg jong taalgebruik vergeleken met andere kinderen van haar leeftijd. Haar woordenschat blijft achter. Zinnen tot 4 woorden. Onze enige echte referentie, haar broer, gebruikte op die leeftijd volzinnen.
Ze begrijpt alles, dat merken we zelf en dat horen we ook van het kdv. Daar is ze ook op getest.
Het is ook altijd compleet onvoorspelbaar wat ze wel leert en wat niet. Qua dieren kan ze hond of poes niet zeggen terwijl ze die regelmatig ziet. Wolf, haai en uil zijn dan weer geen probleem.
En alles piemel. Ze noemde mij deze middag nog een piemelpaard :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')