abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 november 2024 @ 15:19:38 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215661295
Welkom in het Peutertopic!

... en weer verder!

Verjaardagen van sommige peuters
- Donna: A-tje, november 2020
- Arvensis: Z. november 2020
- Gogo83: J, 13 januari 2021
- Bienelientje: J., februari 2021
- kwakz0r: Pep, 19 maart 2021
- Morgane89: J, mei 2021
- Komkommerschijfje: F., 16 augustus 2021
- Douche-eendje: Anna, 7 oktober 2021
- _Lily_: J, 10 oktober 2021
- TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november 2021
- eponine: R, 4 januari 2022
- Lokasenna: R., september 2022
- Bami: Pukje, 24 september 2022
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215661308
Ik was tussen 1999 en 2001 een peuter.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215661310
Ik heb zwaar respect voor mijn man idd :D we hebben vier ochtenden peuterspeelzaal en ik werk bijna 30 uur, maar hij werkt niet en brengt dus significant meer tijd met hem door dan ik. Maar ik trek al dat geluid toch wat slechter.
pi_215666237
We hebben nu ook de ervaring van achter peuter aanrennen. Hij is snel met z'n kar. :o Hij zit ook significant beter in z'n vel en is ook zelf echt aan het oefenen met los staan en stapjes zetten. Voorheen kreeg hij al een driftbui als hij het woord lopen hoorde. Zelfs bij logopedie was hij te motiveren om mee te werken. Vandaag zei hij ineens "kijk, kehk!" wijzend toen we langs een kerk reden en "Papa, rije!" toen een stoplicht groen werd.

Alsof hij op alle vlakken wat vertrouwen in zichzelf krijgt.
pi_215668339
Wat fijn dat hij die stapjes maakt!

@Morgane89: herkenbaar hoor, en ook wat Lemijn zegt. Ik ben op woensdag en vrijdag altijd vrij en aan het eind van die dagen heb ik altijd minder geduld dan op maandag, dinsdag en donderdag. En dan heb ik haar zelfs pas weer vanaf 13u ‘s middags. Echt respect voor thuisblijfmoeders/-vaders, het zou niets voor mij zijn.
pi_215671397
Ik zou als thuisblijfmoeder dan weer niet weten hoe ik alles gedaan moet krijgen met werk erbij.

S kletst ook de hele dag door maar kan heerlijk zelf spelen en zolang ik hem dan op de achtergrond hoor kletsen gaat het wel goed. Herriespeelgoed niet standaard in de kamer helpt mij wel. Elke dag naar buiten gaan. Als hij slaapt even een rustmoment pakken en niet als een gek de To-do list afwerken.
En als het dan nog allemaal teveel is Loop Earplugs, dan is het geluid niet helemaal weg maar minder aanwezig.
pi_215673215
Ik heb (nog) niet een enorme kletskous, je hoort haar wel een beetje babbelen mar het is niet alsof ze de hele dag praat. De rust van het middagdutje mis ik soms wel een beetje maar ook wel weer makkelijk om geen rekening met dutjes te hoeven houden. In elk geval blij dat ik mijn studie nog net kon afronden voor dochter stopte met slapen, anders was het wel hel moeilijk geworden. :P
pi_215675908
Ik vind mijn vrije dag thuis de meest vermoeiende dag van de week :')

Wel natuurlijk ook een heel gezellige, maar soms ook wel het gevoel dat ik vanalles moet ofzo. Dat als ik niet naar buiten ben geweest heb gefaald als moeder. Of dat we niks bijzonders hebben gedaan.

Natuurlijk totale onzin. Maarja. Voelt soms wel zo. Als 'ie straks ook naar school gaat wordt het in elk geval een stuk makkelijker denk ik. Weer wat tijd voor mezelf terug. Dat mis ik wel.
Shine bright like a diamond.
pi_215679121
Oei, ik heb een hele klaagzang ontketend haha. Maar wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en ik dus niet gek ben, of zo.
Ik vind het mentale aspect van moeder zijn lastiger dan ik had verwacht. Vooral dat ik m'n zoontje het ene moment echt superschattig en lief vind, en een milliseconde later achter het behang wil plakken.
pi_215679594
Haha ja heel herkenbaar hoor, ik geniet zo van haar maar ben mentaal veel uitgeruster na een werkdag. :')

@June. Ik heb dus juist dat ik me schuldig voel dat ik haar de hele dag mee op sleeptouw heb genomen naar winkels enzo, en haar niet 'gewoon' thuis heb laten spelen een halve dag. Zo maken we het onszelf lekker moeilijk he. :D

Ik kijk wel uit naar een periode waarin Pukje nog wat meer zelfstandig speelt, maar àls ze dat doet is ze wel vaak aan het zingen haha. Vind ik gelukkig vooral extreem zoet om te horen.
pi_215682703
Sommige kinderen gaan ook gewoon heel lekker op ‘erop uit gaan’. De mijne is er ook zo 1. Die wordt loeichagrijnig als we niet iets gaan doen. En juist heel blij als we ergens heen zijn geweest. Maakt niet uit wat, als ze maar weer andere mensen / een andere plek gezien heeft. Nadien kan ze weer lekker spelen en is ze veel coöperatiever. Als wij de hele dag binnen zijn, is het veel zwaarder.

Zelf spelen gaat hier nu trouwens heel goed. Ze doet het liefst nog steeds alles met interactie, maar dagelijks wordt er nu zelf gespeeld. En op vrije dagen / middagen echt heel goed. Ze is zo een half uur zelf zoet met iets. En ze helpt me ook graag. Wordt straks wel weer aanpoten denk ik, met een baby.
pi_215686306
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 19:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Sommige kinderen gaan ook gewoon heel lekker op ‘erop uit gaan’. De mijne is er ook zo 1. Die wordt loeichagrijnig als we niet iets gaan doen. En juist heel blij als we ergens heen zijn geweest. Maakt niet uit wat, als ze maar weer andere mensen / een andere plek gezien heeft. Nadien kan ze weer lekker spelen en is ze veel coöperatiever. Als wij de hele dag binnen zijn, is het veel zwaarder.

Zelf spelen gaat hier nu trouwens heel goed. Ze doet het liefst nog steeds alles met interactie, maar dagelijks wordt er nu zelf gespeeld. En op vrije dagen / middagen echt heel goed. Ze is zo een half uur zelf zoet met iets. En ze helpt me ook graag. Wordt straks wel weer aanpoten denk ik, met een baby.
Niet alleen kinderen, mijn vrouw heeft dat ook :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_215686721
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:53 schreef KaBuf het volgende:

[..]
_O- O+
pi_215688985
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:53 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Dit is het peutertopic hè. :D Maar herkenbaar.
pi_215690797
Nou ik heb echt de verkeerde baan. Ik heb zeker niet meer rust op het werk dan thuis. Maar dat wist ik voor ik eraan begon.
Hier moeten waarschijnlijk de amandelen eruit volgens de huisarts. Iemand ervaring?
pi_215691232
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 20:09 schreef LauriLynne het volgende:
Nou ik heb echt de verkeerde baan. Ik heb zeker niet meer rust op het werk dan thuis. Maar dat wist ik voor ik eraan begon.
Hier moeten waarschijnlijk de amandelen eruit volgens de huisarts. Iemand ervaring?
Ja. Het was een heftige ervaring (naar om je peuter zo bloederig en ellendig te zien en hij was echt helemaal boos en van de wereld na de narcose), maar daarna ademde en sliep hij direct beter. De pijn was dezelfde dag al minder en na een paar dagen helemaal weg. Pijn/ziek zijn/ziekenhuis was nog een tijdje een gevoelig onderwerp.

Als je nog vragen hebt, dm maar even :)
pi_215692388
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 20:09 schreef LauriLynne het volgende:
Second opinion door de kno? Of is het wel duidelijk? Is ze een mondademer? Kan heel veel verdere kno-problematiek voorkomen door ze al ‘vroeg’ eruit te halen. Vaak zie je dat het ook samenhangt met oorontstekingen.
  Moderator dinsdag 26 november 2024 @ 22:20:39 #18
382129 crew  Donna
pi_215692571
Ik hoor niet meer in dit topic sinds een week! :'(
pi_215692645
Ik vind mijn werkdagen ook zwaarder dan mijn dagen met peuter. Mijn baan kan best pittig zijn, maar ook de tijd na werk voelt soms stressvol met ophalen/boodschappen/eten/bad-bedritueel. Heb ik na een werkdag nog weinig fut voor, op een thuisdag kan het allemaal meer op eigen tempo. Ik werk nu maar 28 uur en vind dat eigenlijk wel genoeg.
  woensdag 27 november 2024 @ 06:50:09 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215694056
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 22:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Second opinion door de kno? Of is het wel duidelijk? Is ze een mondademer? Kan heel veel verdere kno-problematiek voorkomen door ze al ‘vroeg’ eruit te halen. Vaak zie je dat het ook samenhangt met oorontstekingen.
De huisarts zal sowieso verwezen hebben want de kno-arts opereert dus heeft zelf (nogmaals) de voorlichting en advies en dat besluit je pas tot de ingreep.

Gaat het over de neusamandelen of keelamandelen? Over die laatste bestaat een keuzekaart die je vantevoren kan helpen om je te verdiepen in het onderwerp en je vragen helder te krijgen voor de kno-arts: klik
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 november 2024 @ 08:56:04 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215694647
Wel veel ervaringen met narcose, kno en ziekenhuis, maar niet met keelamandelen gelukkig. Neusamandelen staan hier op de planning voor als spruit de volgende ronde buisjes krijgt (dat rekken we nog even, omdat links er nog in zit....nu heeft hij rechts dus steeds oorpijn, omdat daar geen buisje zit). Volgens de kno-arts hier doen ze keelamandelen alleen als het echt niet anders kan en liever niet voor vier jaar. Maar dat kan ook weer per ziekenhuis verschillen.

Ik zou je afspraak bij de kno afwachten en in de tussentijd vast alle vragen opschrijven die in je opkomen. Welk ziekenhuis ga je? MMC heeft hele fijne uitlegfilmpjes, die geven je misschien vast een beeld: https://kindenjeugdmmc.nl(...)inderdagbehandeling/
https://kindenjeugdmmc.nl/kind/ik-krijg-een-operatie/
https://kindenjeugdmmc.nl/kind/aandoeningen/keelamandelen/
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215694901
Het gaat over neus en keel. De huisarts vermoed dat ze ademstops heeft en we zien mondademhaling en snurken. We hebben volgende week een afspraak bij de kno. We gaan naar Gouda. Zal is opzoeken of ze daar ook zulke mooie filmpjes van hebben.
pi_215700083
Afgelopen april zijn bij onze toen 5-jarige de keelamandelen verwijderd. Ze was al tijden erg moe, bleek slaapapneus te hebben. Hierdoor sliep ze niet diep genoeg dus moe. Maar ze stond ook al een jaar stil qua fysieke groei. Verder eigenlijk nooit keelontsteking of iets dergelijks maar dus wel fors vergrote keelamandelen. Huisarts vond doorverwijzen (nog) niet nodig, kno arts beoordeelde vrijwel direct dat de keelamandelen het beste eruit konden. Ik heb enorm getwijfeld. Vroeg me af of de vermoeidheid niet een andere oorzaak had.
Kno-arts heeft het goed ingeschat. S is veel minder vermoeid, slaapt voor het eerst meerdere nachten achter elkaar in haar eigen bed en ze groeit weer.
De dag van de operatie en de eerste 3 dagen daarna waren niet leuk. Vooral door de paniek van onze dochter op alles. Toch zou ik het, wanneer de kno-arts het adviseert, zo weer laten doen.
pi_215739057
Zijn er hier meer peuters die zichzelf uitkleden? En dan bedoel ik dus buiten de standaard omkleedmomenten.
De laatste paar dagen trekt peuter telkens al haar kleren incl luier uit. Nu vind ik een naakt rondrennende peuter an sich niet per se een probleem, maar ze is nog niet zindelijk dus ik wil liever niet voor verrassingen komen te staan :P. Vraag me vooral af waar dit ineens vandaan komt, kleuter deed dit niet.
pi_215739703
quote:
5s.gif Op zondag 1 december 2024 18:21 schreef Smart_ass het volgende:
Zijn er hier meer peuters die zichzelf uitkleden? En dan bedoel ik dus buiten de standaard omkleedmomenten.
De laatste paar dagen trekt peuter telkens al haar kleren incl luier uit. Nu vind ik een naakt rondrennende peuter an sich niet per se een probleem, maar ze is nog niet zindelijk dus ik wil liever niet voor verrassingen komen te staan :P. Vraag me vooral af waar dit ineens vandaan komt, kleuter deed dit niet.
Yes, R trekt zodra ze thuiskomt het liefst al haar kleding (behalve luier) uit. Ik laat haar maar gaan, op de opvang en andere plekken doet ze het (nog?) niet.
  zondag 1 december 2024 @ 19:56:12 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215740386
Mijne doet het niet maar het schijnt wel veel voor te komen. Waarom… geen idee. Omdat het kan?
pi_215740641
Maggie heeft het een tijdje gedaan. En idd ook al op de vloer geplast. En 1 keer gepoept. Ze kwam het gelukkig wel altijd zeggen ^O^
Nu trekt ze random kledingstukken uit. Haar sokken ben ik altijd kwijt en ze eindigt de dag meestal zonder broek. Zolang ze haar luier maar aanlaat.
Heel fijn is dat ze zelf naar de wc gaat en dan telkens haar luierbroekje kapotscheurt ook al zit er amper iets in. Ze snapt het concept nog niet helemaal. Kind heeft ons nog nooit zoveel aan luiers gekost :')
pi_215742351
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 19:56 schreef Lemijn het volgende:
Mijne doet het niet maar het schijnt wel veel voor te komen. Waarom… geen idee. Omdat het kan?
Lijkt me een prima reden. Wilde vooral even bevestiging dat ze hier niet alleen in is :+.
pi_215760036
Oke, nog maar even een vraag dan. Wat hebben jullie gedaan toen jullie peuter uit het ledikant kon klimmen?

Hier klom ze daarnet uit haar ledikant en ik kreeg haar er ook met geen mogelijkheid meer in. Hopelijk is ze vanavond moe genoeg en blijft ze liggen maar ik zie de bui al hangen eerlijk gezegd.. ombouwen dan maar? Hoewel ze er dan natuurlijk net zo goed uit kan. Hoe hebben jullie dit gedaan?
pi_215760051
Over naar een normaal bed inderdaad. Toen was het er uit komen ook meteen voorbij? :? Dus ik heb verder geen tips :P
pi_215760102
Mijne komt er nog steeds veel uit met een normaal bed. Ze gaat niet rondspoken maar gewoon naar mij toe, dus ik doe er niets tegen. Misschien een traphekje in de deuropening als je wil dat ze in haar kamer blijft?
  dinsdag 3 december 2024 @ 20:28:17 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215760133
Zijkant eruit of - als dat zoals bij ons niet kan - over naar de volgende maat bed. Als ze gaan klimmen en voorover eruit kukelen, kunnen ze echt lelijk vallen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215761408
Oh ja aan mij heb je niks hierin, dochter ligt in een vloerbed sinds iets na haar eerste verjaardag en we helpen haar altijd actief in slaap. Dus geen idee wat we zouden doen als ze zelfstandig in slaap viel en opeens uit een ledikant zou klimmen. :D
pi_215762269
Opzich vind ik het uit bed komen geen probleem, dat doet onze oudste ook, zolang dat maar is nadat ze heeft geslapen :P. En niet dat ze er telkens uit gaat en überhaupt niet meer wil slapen.

Ik denk dat ik inderdaad maar een zijkant eruit haal en zo’n laag hekje erin doe. Die dingen zijn echt bijna net zo duur als het ledikant zelf trouwens :') . Maargoed, goedkoper dan een heel nieuw bed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215762959
Ah, ik wou al zeggen: waarom geen heel nieuw bed, daar moet je uiteindelijk toch naartoe. :D Maar toen las ik je spoiler.
pi_215764120
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 00:57 schreef Smart_ass het volgende:
Opzich vind ik het uit bed komen geen probleem, dat doet onze oudste ook, zolang dat maar is nadat ze heeft geslapen . En niet dat ze er telkens uit gaat en überhaupt niet meer wil slapen.
Dat met telkens uit bed komen het in slaap vallen steeds moeilijker werd herken ik van L. Daar bleven we bij zitten totdat hij sliep zodat hij rustig in bed bleef liggen. Dat koste in het begin wel wat tijd maar alles beter dan een strijd met uit bed komen en helemaal niet meer willen slapen. Al snel was het maximaal een kwartier en ik pakte mijn ereader erbij voor vermaak. Later helemaal kunnen afbouwen en sindsdien gaat hij gewoon zelf slapen.
pi_215765327
Ja, doen wij ook nog steeds. Wij blijven erbij tot ze slaapt. Meestal gelukkig wel binnen 5/10 minuten nadat ze ligt. Beetje jammer dat ze nog niet de nacht doorslaapt en vaak rond 1:00 uur weer wakker wordt. :’)
pi_215766899
Ik hoop eigenlijk dat dat niet nodig gaat zijn maar wat moet dat moet. Gisteravond ging ze in elk geval rustig slapen (maar ze was ook wel moe nadat ze haar middagslaapje had geskipt haha).
pi_215767832
F. gaat echt zo goed met zijn loophulpmiddel. De rem was er dag 2 al af. Deze week is de bekkensteun eraf gegaan dus hij kan hem zelf pakken, zowel thuis als op de psz. Hij loopt ook aan de hand en in de supermarkt zelf met een karretje. Hij wordt ook steeds meer verbaal. Mega-inhaalslag maakt hij.

Ook top dat hij de logopedist niet meer bekogeld met speelgoed en fijn meewerkt.

Gisteren waren we bij het consultatiebureau voor mijn 22 weken prik. Kwam hij aan de hand binnenwandelen. Mensen daar juichen. O+ Ik kreeg die prik. Stroopt hij zijn mouw op "Ook ook!" _O-
  woensdag 4 december 2024 @ 16:34:25 #40
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215767904
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:26 schreef Cygne het volgende:
F. gaat echt zo goed met zijn loophulpmiddel. De rem was er dag 2 al af. Deze week is de bekkensteun eraf gegaan dus hij kan hem zelf pakken, zowel thuis als op de psz. Hij loopt ook aan de hand en in de supermarkt zelf met een karretje. Hij wordt ook steeds meer verbaal. Mega-inhaalslag maakt hij.

Ook top dat hij de logopedist niet meer bekogeld met speelgoed en fijn meewerkt.

Gisteren waren we bij het consultatiebureau voor mijn 22 weken prik. Kwam hij aan de hand binnenwandelen. Mensen daar juichen. O+ Ik kreeg die prik. Stroopt hij zijn mouw op "Ook ook!" _O-
Wat ongelooflijk fijn om te lezen!
pi_215789923
Wat goed Cygne!

Hier geen tips smart-ass. Ze komt er bijna nooit uit en indien wel gaat ze keurig weer in bed liggen als ik dat vraag via de babyfoon.

Update na bezoek van de kno-arts. Neusamandel moet er zeker uit. Voor de keel wou ze eerst iets van apnoe’s zien. Dit hebben we inmiddels op geluidopname. Dus binnenkort voor het vervolg weer terug.
pi_215904550
R is weer flink veranderd in een paar maanden tijd voor mijn idee. Praten komt wat meer op gang, sinds een paar weken zegt ze haar eigen naam, en die van kindjes op de opvang, het besef dat ze niet alleen op de wereld is, begint er te komen.
Ze is erg bezig met cijfers en tellen, ze herkent de cijfers op huisnummers en nummerplaten. Ze heeft ineens een mening over welke kleren ze wel en niet aan wil. Verder is ze groot fan geworden van de teletubbies en dino's. :P

Hoe gaat het met jullie peuters?
pi_215907797
Hier alles oké! Nog 2,5 week en dan wordt ze alweer drie jaar. Ze wil zooo graag naar school net als haar broer, maar moet toch echt nog even een jaartje geduld hebben.

En ze heeft waterpokken. Gelukkig tot nu toe weinig last van. Ze zitten nu alleen nog op haar rug (maar het is dan ook pas dag 2). Hopelijk blijft het meevallen en is ze er met kerst weer vanaf.
pi_215911749
Leuk om weer wat te lezen! Hier ook alles goed. We rollen gewoon lekker door. Soms wordt er een nacht goed doorgetrokken, meestal wordt ze toch nog wakker (en dan vaak ook dat ze moet plassen). Allemaal niet gek, maar ik hoop dat het een beetje beter is als ik straks echt bijna beval. 🤣 Ben nu ruim 23 weken. Het gaat super goed, maar dat slapen blijft een ding hier.

Verder gaat ze nog steeds als de brandweer. Ze schrijft nagenoeg haar hele eigen naam zelfstandig, ze herkent al een aantal letters (onze voorletters, al haar ‘eigen’ letters, de letter van haar beste vriendje op school, de /p/ van papa en /m/ van mama) en cijfers. Gelukkig vindt ze het bij de gastouder en op de psz nog steeds leuk. Ze is gelukkig zo sociaal dat ze al geniet van gezelligheid en drukte om haar heen. De rest lijkt dan weinig uit te maken. Er moet wel een volwassene bij zijn waar ze dingen mee kan bespreken of aan kan vragen / zich tegenaan kan bemoeien. 🤣 Thuis besteden we wel aandacht aan de dingen waar ze dan om vraagt, zoals alle letter-, cijfer-, schrijf- en leesdingetjes.
En we krijgen in april natuurlijk hier een baby’tje, daar kan ze ook weer volop in mee. Dus ik hoop / denk dat we de tijd wel doorkomen tot de zomer.
pi_215912712
Ik ga die van mij ter adoptie aanbieden }:|.

Nee geintje hoor, het is een schat van een kind maar ook een onmogelijke draak. Heel sociaal, speelt graag met haar vriendinnetjes op het kinderdagverblijf en de peuterspeelzaal. Kletst/zingt/gilt ons dagelijks een gehoorbeschadiging. Gaat samen met grote broer lekker tegen ons in en kan ontzettend ondeugend zijn. Maar het is ook een lekkere kroelkont, ze zit heel veel bij mij te knuffelen O+
  donderdag 19 december 2024 @ 08:42:18 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215916551
Het is hier heel dubbel dat die van mij in maart 4 wordt. Na de vakantie intakegesprek op school en dan begint hij ook met wennen. Hij is er ontzettend aan toe, maar tegelijkertijd vind ik het echt even slikken dat mijn laatste baby dan echt geen baby meer is. Direct na de carnavalsvakantie mag hij dan echt hele dag gaan wennen en dan gaat hij ook niet meer naar het kdv en de psz. Logistiek een verademing, maar wel echt wennen.

Verder issie net zo slim als z'n zus, maar op een heel andere manier. Letters boeien 'm niet, cijfers vindtie wel interessant. Hij vindt Lego wel leuk, maar zodra het bouwen klaar is, is de lol eraf. Spelen doet hij het liefst met de door de Sint gegeven gigantische doos paw patrol spul (lang leve marktplaats) en hij verzint eindeloos verhalen, rollenspellen, liedjes en dansjes. Het is een heerlijk jochie <3

De grootste strijd is hier elke ochtend haren kammen (hij heeft een prachtige bos krullen en daar vormt zich elke nacht een dreadlock in lijkt het wel :D ) en een broek aan trekken. Het liefst looptie de hele dag in z'n onderbroek met sokken en een trui. Thuis prima, naar het kdv wat minder _O-
pi_215918033
Ahh heel leuk om te lezen allemaal. O+

Peuter hier gaat ook lekker, kletst mega veel, vertelt en benoemt steeds meer uit zichzelf en heeft ontdekt dat ze een 'ik' is. Dus nu is het steeds 'ikke uitgepakt, ikke niet, ikke ga slapen' etc. We zijn pas op vakantie geweest en dat was echt genieten, met als bonus dat ze daar veel beter sliep (= 1x per nacht kort wakker ergens tussen 4 en 6). Sinds we thuis zijn is het weer drama. :') Eén goede nacht gehad, janken. Ben er zooo klaar mee, maarja.
Overdag is het wel leuk gelukkig. Ze is nog steeds een ontzettend poppenmoedertje, zo zoet. Wordt steeds iets beter in zichzelf vermaken, leest boekjes aan zichzelf/baby voor en herhaalt dan hele stukken verhaal uit haar hoofd. Oh en ze haat sokken dragen blijkbaar, want die worden elke ochtend vrij snel uitgetrokken. Sloffen is ook een no-go dus ze heeft dagelijks koude voeten. :D

Haren kammen is hier geen probleem want die beginnen pas net eindelijk de kraag van haar kleding te raken. _O-
pi_215918115
Onmogelijke draak boks }:|
Ze gaat met 2 opgestoken middelvingers door het leven. Fantastisch.
En dan moet ze nog 3 worden...

En dan ga ik even de combobreaker zijn met alle kindjes die voorlopen. Praten is nog steeds een ding. De logopediste vermoed iets als sociale angst of iets dergelijks. Ze wil nog steeds niets zeggen bij haar. Dus kan ze niet snel geholpen worden. Ze is slim genoeg, horen we ook van het kdv en ze heeft een geweldig gevoel voor humor. Het is verdrietig en frustrerend om haar niet te kunnen helpen. Ik twijfel ook continu tussen nog meer hulp optuigen en haar ff ruimte gunnen.

Voor de rest is het een heerlijk kind. Weet exact wat ze wil en hoe ze het wil. Kan heerlijk spelen met haar broer en nog heerlijker ruzie maken :D

Meest gebruikte zin: mama/papa nie helpe :(. Na 20 seconden gevolgd door MAMA/PAPA HELPE!!! :(
:( :(

Ze heeft eindelijk de loopfiets ontdekt. Het is meer van moeten want we zijn haar step vergeten bij mijn ouders. Ze is daar zo snel op dat ze niets anders wil als ze de kans krijgt.
pi_215921142
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2024 11:55 schreef Bottoms_up het volgende:
Onmogelijke draak boks }:|
Ze gaat met 2 opgestoken middelvingers door het leven. Fantastisch.
En dan moet ze nog 3 worden...

En dan ga ik even de combobreaker zijn met alle kindjes die voorlopen. Praten is nog steeds een ding. De logopediste vermoed iets als sociale angst of iets dergelijks. Ze wil nog steeds niets zeggen bij haar. Dus kan ze niet snel geholpen worden. Ze is slim genoeg, horen we ook van het kdv en ze heeft een geweldig gevoel voor humor. Het is verdrietig en frustrerend om haar niet te kunnen helpen. Ik twijfel ook continu tussen nog meer hulp optuigen en haar ff ruimte gunnen.

Voor de rest is het een heerlijk kind. Weet exact wat ze wil en hoe ze het wil. Kan heerlijk spelen met haar broer en nog heerlijker ruzie maken :D

Meest gebruikte zin: mama/papa nie helpe :(. Na 20 seconden gevolgd door MAMA/PAPA HELPE!!! :(
:( :(

Ze heeft eindelijk de loopfiets ontdekt. Het is meer van moeten want we zijn haar step vergeten bij mijn ouders. Ze is daar zo snel op dat ze niets anders wil als ze de kans krijgt.
Maar tegen jullie praat ze dus wel zoals je het vertelt? Als ze dan wel duidelijk kan laten merken wat ze wil en ze begrijpt jullie wel, zou ik geneigd zijn om het nog te laten als ze nog geen 3 is. Of misschien kijken of ze bij een andere logo wel wat meer durft, of dat die haar meer uit haar schulp weet te krijgen?

R. is ook redelijk langzaam qua spraak als ik vergelijk met andere kindjes uit onze omgeving. Ze gebruikt vooral losse woorden en voor buitenstaanders is er nog weinig verstaanbaars aan. Ze weet wel veel als je haar laat aanwijzen, maar kan zich nog niet duidelijk uitdrukken. En vaak in een vreemde omgeving of met onbekende mensen zegt ze het eerste uur bijna niks. Weet niet of jouw dochter dat ook heeft maar kan me wel voorstellen bij dat zo'n afspraak logo dan weinig op zou leveren.
pi_215926031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2024 17:04 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Maar tegen jullie praat ze dus wel zoals je het vertelt? Als ze dan wel duidelijk kan laten merken wat ze wil en ze begrijpt jullie wel, zou ik geneigd zijn om het nog te laten als ze nog geen 3 is. Of misschien kijken of ze bij een andere logo wel wat meer durft, of dat die haar meer uit haar schulp weet te krijgen?

R. is ook redelijk langzaam qua spraak als ik vergelijk met andere kindjes uit onze omgeving. Ze gebruikt vooral losse woorden en voor buitenstaanders is er nog weinig verstaanbaars aan. Ze weet wel veel als je haar laat aanwijzen, maar kan zich nog niet duidelijk uitdrukken. En vaak in een vreemde omgeving of met onbekende mensen zegt ze het eerste uur bijna niks. Weet niet of jouw dochter dat ook heeft maar kan me wel voorstellen bij dat zo'n afspraak logo dan weinig op zou leveren.
Ja ze praat op zich wel maar heel erg jong taalgebruik vergeleken met andere kinderen van haar leeftijd. Haar woordenschat blijft achter. Zinnen tot 4 woorden. Onze enige echte referentie, haar broer, gebruikte op die leeftijd volzinnen.
Ze begrijpt alles, dat merken we zelf en dat horen we ook van het kdv. Daar is ze ook op getest.
Het is ook altijd compleet onvoorspelbaar wat ze wel leert en wat niet. Qua dieren kan ze hond of poes niet zeggen terwijl ze die regelmatig ziet. Wolf, haai en uil zijn dan weer geen probleem.
En alles piemel. Ze noemde mij deze middag nog een piemelpaard :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')