abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217116017
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:02 schreef Cygne het volgende:

[..]
Wij zijn met F ook gestopt met logopedie. Hij vond het zo stom dat hij gewoon niks deed. Ja, driftig worden. :') Van de pmers van het mkd horen we dat hij het daar snel oppikt. Ze hebben daar logopedie in huis dus hij gaat behandeling op de groep krijgen. Waarschijnlijk krijgt hij daar een derde dag.

Reguliere psz gaf aan hem ook nog 1 of 2 dagdelen te willen houden omdat ze zien dat deze combinatie goed werkt. Hij kan het ook goed aan.
Ik ben altijd wel fan van ‘logopedie in huis’ indien mogelijk, dan zijn ze toch veel meer bekend met en geschoold in de specifieke problematiek van kinderen. Je zou mij bijvoorbeeld ook niet op een groep voor kinderen met een verstandelijke beperking moeten zetten hoor, dan haak ik snel af. Gewoon omdat ik de kennis, ervaring en de fijne voelsprieten niet heb voor die groep. Hetzelfde met de kinderrevalidatie. Het komt best nauw soms waar je nog wel bij kunt aansluiten en waar niet meer. Je moet dan ook wel eerlijk naar jezelf kunnen zijn: kan ik nog bieden wat ik zou willen bieden?
pi_217116340
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Ik ben altijd wel fan van ‘logopedie in huis’ indien mogelijk, dan zijn ze toch veel meer bekend met en geschoold in de specifieke problematiek van kinderen. Je zou mij bijvoorbeeld ook niet op een groep voor kinderen met een verstandelijke beperking moeten zetten hoor, dan haak ik snel af. Gewoon omdat ik de kennis, ervaring en de fijne voelsprieten niet heb voor die groep. Hetzelfde met de kinderrevalidatie. Het komt best nauw soms waar je nog wel bij kunt aansluiten en waar niet meer. Je moet dan ook wel eerlijk naar jezelf kunnen zijn: kan ik nog bieden wat ik zou willen bieden?
Nee, precies. Was ook helemaal oké, gelukkig. Bij F. moet je echt kijken naar wanneer hij leerbaar is. Anders doet hij het gewoon niet. Het is ook lastig want hij lijkt cognitief normaal, zijn taalbegrip is conform leeftijd. Hij begrijpt ook complexere opdrachten maar hij zegt heel weinig. Dat halve uurtje per week werkt dan gewoon niet.
pi_217116518
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 13:02 schreef Cygne het volgende:

[..]
Nee, precies. Was ook helemaal oké, gelukkig. Bij F. moet je echt kijken naar wanneer hij leerbaar is. Anders doet hij het gewoon niet. Het is ook lastig want hij lijkt cognitief normaal, zijn taalbegrip is conform leeftijd. Hij begrijpt ook complexere opdrachten maar hij zegt heel weinig. Dat halve uurtje per week werkt dan gewoon niet.
En fijn dat het dan geïntegreerd is, dan staat het niet ‘los’ en dan ga je er veel meer aan hebben (en hijzelf natuurlijk het meest!).
pi_217116602
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 13:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
En fijn dat het dan geïntegreerd is, dan staat het niet ‘los’ en dan ga je er veel meer aan hebben (en hijzelf natuurlijk het meest!).
Scheelt logistiek ook heel veel.
Ik ben echt blij met hoe het gaat. Hoe alle schakels van de keten, opvang, zorgverleners samenwerken en ook met ons. Fijn ook dat ze hem ook uitdagen en zien wat hij wél kan. Ipv alleen naar zijn syndroom te kijken.
pi_217116811
“Fiets caravan” _O_ Inventief hoor. Net pas 2. Hij zag op het vakantiepark fietsen met een aanhanger er achter.
pi_217117881
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Dapper dat je de stap gezet hebt. Ik moedig(de) ouders ook altijd aan om dit soort dingen te doen, aanmodderen heeft geen zin. En als die klik er niet is, kun je echt heel weinig hoor. Een kind moet jou als therapeut kunnen vertrouwen en zich gehoord en gezien voelen. En het ene kind is daar wel iets minder gevoelig voor dan het andere kind, maar toch. Ik hoop dat jullie, ondanks de wachtlijst, relatief snel terecht kunnen! Heb je al een prognose voor de wachttijd gekregen?
Verder dan "maanden" kwam ze niet. Ze werkt part time en behandelt vooral kinderen in een langer traject. Ik vind het wel goed zo. Maggie lijkt gelukkiger nu ze zich wat beter kan uitdrukken dus voor mij is de urgentie er even af.
Dat van dat vertrouwen geloof ik direct. Daarom denk ik ook dat het niet goed komt met de huidige logopediste. Ik snap op zich wel dat ze me niet meteen geloofde toen ik haar vertelde over het karakter van Maggie want zoveel ouders vinden hun kind speciaal eigenwijs :P
Maar nu maakt het niet meer uit wat ze doet want Maggie weet dat de logopediste wilt dat ze praat. Het lijkt wel een spel geworden.
pi_217123237
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:06 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, dat spraakgebrek had mijn oudste ook, inclusief tonijn O+ en pannentoeten O+

En mijn jongste is sinds kort ook peuter :W we horen hier vooral vaak 'NEE! Ikke!' :')
Whut was die van jou niet net geboren? De tijd gaat echt snel :D
pi_217123375
Mijn oudste had trouwens ook logopedie op school, heel fijn vond ik dat. En om de week ofzo was ik er dan bij, maar inmiddels heeft hij het al een tijdje niet meer nodig. Maar het heeft hem wel echt ontzettend geholpen. Hij had gelukkig wel een klik met haar, lijkt mij wel lastig als dat niet zo is! Dan kan je inderdaad beter overstappen, maar dat is toch ook weer een hele stap.
pi_217123397
Verder is Otis zaterdag 4 geworden dus zwaaien we hier uit :W heb ik gewoon opeens twee schoolgaande kinderen O+
  vrijdag 21 maart 2025 @ 20:29:09 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217134102
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 21:49 schreef Aure het volgende:
Verder is Otis zaterdag 4 geworden dus zwaaien we hier uit :W heb ik gewoon opeens twee schoolgaande kinderen O+
Wij ook ja. Zo maf…
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217143707
En toen hij dit bord onderweg tegen kwam zei hij: hé kerstboom.

pi_217244427
Doen jullie je kind achterop de fiets een fietshelm op? Ik had er eigenlijk nooit over nagedacht maar zag er vandaag eentje met een helm op en voelde me superstom dat ik er nooit aan heb gedacht om er eentje te kopen. En doe je dan zelf ook een helm op als goede voorbeeld?
  maandag 31 maart 2025 @ 20:36:37 #238
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217245431
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 19:13 schreef Lokasenna het volgende:
Doen jullie je kind achterop de fiets een fietshelm op? Ik had er eigenlijk nooit over nagedacht maar zag er vandaag eentje met een helm op en voelde me superstom dat ik er nooit aan heb gedacht om er eentje te kopen. En doe je dan zelf ook een helm op als goede voorbeeld?
Vanaf de eerste keer meteen ja. Zowel voorop als achterop als op hun eigen fiets. Zelf heel hypocriet dan weer niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217245620
quote:
Nee nog nooit gedaan bij fietsen. Ik draag er zelf ook geen. Met skieen wel, maar dat is tegenwoordig de norm. Dochter is grappig genoeg dol op dr skihelm. Als ze de foto ziet vraagt ze standaard of hij op mag.

Uit interesse: Tink waar leg jij de grens? Moet hij bij loopfietsen ook op? En bij schaatsen?
pi_217246429
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 20:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Vanaf de eerste keer meteen ja. Zowel voorop als achterop als op hun eigen fiets. Zelf heel hypocriet dan weer niet.
Dit. Met name zodat ze er gewoon volledig aan gewend is dat fietsen en steppen met helm gebeurt.

Maar zelf niet idd. :+
pi_217246621
quote:
Nope. Voorop niet gedaan, achterop ook niet (al wil ze er wel een, dus wellicht kopen we er binnenkort eentje). Heb zelf ook geen helm, man ook niet.
Oudste heeft er wel eentje sinds hij zelf fietst en echt mee de weg op gaat (dus sinds dat ie niet alleen maar stukjes hier achter op het erf rijdt).
  maandag 31 maart 2025 @ 22:10:25 #242
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_217246691
quote:
Ja, bij ons achterop de fiets en op zijn eigen fiets altijd. Ik heb ook niet het idee dat hij het vervelend vindt. Alleen op zijn loopfiets niet ;)
  maandag 31 maart 2025 @ 22:11:49 #243
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_217246715
Tot wanneer hadden jullie een traphekje bovenaan de trap? Ik vind het maar een onding en wil er graag vanaf, zit in de weg en maakt veel herrie met open en dicht doen. Maar man wil er nog niet vanaf. J. wordt half mei 4.
pi_217247862
quote:
Nee, voor- en achterop nooit gedaan. Nu ze zelf fietst, hebben we wel een goede fietshelm. Soms wil ze die op, soms niet. Maar als ze fietst, is het in de speeltuin of bij oma in het woonerf. Dus hij hoeft van mij ook niet verplicht op. Als ze echt deel gaat nemen aan het verkeer, wordt het een ander verhaal. Maar dan zijn we ook weer een stuk verder, want wij wonen aan een drukke dijk en daar ga ik niet zo’n mini zelf al laten fietsen.
pi_217247863
Lekker inconsistent en inconsequent dus.
pi_217247865
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 22:11 schreef Morgane89 het volgende:
Tot wanneer hadden jullie een traphekje bovenaan de trap? Ik vind het maar een onding en wil er graag vanaf, zit in de weg en maakt veel herrie met open en dicht doen. Maar man wil er nog niet vanaf. J. wordt half mei 4.
Wij hebben hem nog bij onze woonkamer. Onze woonkamer is op de bovenste verdieping van het huis. Hij wordt al meer dan een jaar niet gebruikt, maar we hebben hem laten zitten en nu nummer 2 er bijna is, blijft ‘ie natuurlijk nog een paar jaar flink relevant. Bij haar eigen kamer (middelste verdieping) heeft ze nooit een traphekje gehad. Er is wel altijd een lichtje aan beneden bij de trap voor als ze moet plassen of ons nodig heeft. Gaat goed. Het traphekje beneden (voor de trappen naar boven) gaan we weer ophangen als de baby gaat tijgeren. Maar die zal niet ongezien naar de trap kunnen als zij thuis is, dan krijgt ‘ie de wind van voren en te horen dat hij niet zelf de trap op mag. :D
pi_217248128
Zeker een fietshelm in het fietszitje, bij de oudste ook altijd gedaan. Ik draag zelf een helm als ik naar mijn werk fiets met mijn e-bike (=ruim 15 km), op mijn stadsfiets niet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_217248247
Hier voor of achterop de fiets nooit een helm op. Als ze buiten de tuin gaat loopfietsen of fietsen moet ze wel haar helm op. Ze racet met haar loopfiets de dijk af en dat gaat behoorlijk hard.
De oudste, 6,5 jaar, draagt buiten de tuin ook een helm als ze gaat fietsen.
Op de step dan weer niet. Rolschaatsen/skaten wel. Met schaatsen niet, vooral omdat we dan al zoveel meesjouwen, maar zou ik eigenlijk wel prettiger vinden.
  dinsdag 1 april 2025 @ 07:19:17 #249
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_217248324
Geen helm. Niet in de bakfiets, achterop of als ze zelf fietsen en het traphekje hangt boven als decoratie :+.

Ze hebben dit weekend voor het eerst samen zonder ons toezicht in de poort achter ons huis gespeeld/gefietst. Binnen gehoorafstand hoor, maar pff. 'Mama, ik let wel op Anna' aldus de oudste.
  dinsdag 1 april 2025 @ 07:46:11 #250
208890 June.
Seriously?
pi_217248412
Hier wel een helm op bij de oudste bij het leren fietsen. Als hij straks gewoon goed mee kan komen, dan mag hij wel af.

Mini gaat nog niet zo hard op z'n loopfiets, maar denk dat we daar er binnenkort ook eentje voor kopen.

Gebruik zelf ook geen helm
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')