abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 november 2024 @ 15:19:38 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215661295
Welkom in het Peutertopic!

... en weer verder!

Verjaardagen van sommige peuters
- Donna: A-tje, november 2020
- Arvensis: Z. november 2020
- Gogo83: J, 13 januari 2021
- Bienelientje: J., februari 2021
- kwakz0r: Pep, 19 maart 2021
- Morgane89: J, mei 2021
- Komkommerschijfje: F., 16 augustus 2021
- Douche-eendje: Anna, 7 oktober 2021
- _Lily_: J, 10 oktober 2021
- TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november 2021
- eponine: R, 4 januari 2022
- Lokasenna: R., september 2022
- Bami: Pukje, 24 september 2022
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215661308
Ik was tussen 1999 en 2001 een peuter.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215661310
Ik heb zwaar respect voor mijn man idd :D we hebben vier ochtenden peuterspeelzaal en ik werk bijna 30 uur, maar hij werkt niet en brengt dus significant meer tijd met hem door dan ik. Maar ik trek al dat geluid toch wat slechter.
pi_215666237
We hebben nu ook de ervaring van achter peuter aanrennen. Hij is snel met z'n kar. :o Hij zit ook significant beter in z'n vel en is ook zelf echt aan het oefenen met los staan en stapjes zetten. Voorheen kreeg hij al een driftbui als hij het woord lopen hoorde. Zelfs bij logopedie was hij te motiveren om mee te werken. Vandaag zei hij ineens "kijk, kehk!" wijzend toen we langs een kerk reden en "Papa, rije!" toen een stoplicht groen werd.

Alsof hij op alle vlakken wat vertrouwen in zichzelf krijgt.
pi_215668339
Wat fijn dat hij die stapjes maakt!

@Morgane89: herkenbaar hoor, en ook wat Lemijn zegt. Ik ben op woensdag en vrijdag altijd vrij en aan het eind van die dagen heb ik altijd minder geduld dan op maandag, dinsdag en donderdag. En dan heb ik haar zelfs pas weer vanaf 13u ‘s middags. Echt respect voor thuisblijfmoeders/-vaders, het zou niets voor mij zijn.
pi_215671397
Ik zou als thuisblijfmoeder dan weer niet weten hoe ik alles gedaan moet krijgen met werk erbij.

S kletst ook de hele dag door maar kan heerlijk zelf spelen en zolang ik hem dan op de achtergrond hoor kletsen gaat het wel goed. Herriespeelgoed niet standaard in de kamer helpt mij wel. Elke dag naar buiten gaan. Als hij slaapt even een rustmoment pakken en niet als een gek de To-do list afwerken.
En als het dan nog allemaal teveel is Loop Earplugs, dan is het geluid niet helemaal weg maar minder aanwezig.
pi_215673215
Ik heb (nog) niet een enorme kletskous, je hoort haar wel een beetje babbelen mar het is niet alsof ze de hele dag praat. De rust van het middagdutje mis ik soms wel een beetje maar ook wel weer makkelijk om geen rekening met dutjes te hoeven houden. In elk geval blij dat ik mijn studie nog net kon afronden voor dochter stopte met slapen, anders was het wel hel moeilijk geworden. :P
pi_215675908
Ik vind mijn vrije dag thuis de meest vermoeiende dag van de week :')

Wel natuurlijk ook een heel gezellige, maar soms ook wel het gevoel dat ik vanalles moet ofzo. Dat als ik niet naar buiten ben geweest heb gefaald als moeder. Of dat we niks bijzonders hebben gedaan.

Natuurlijk totale onzin. Maarja. Voelt soms wel zo. Als 'ie straks ook naar school gaat wordt het in elk geval een stuk makkelijker denk ik. Weer wat tijd voor mezelf terug. Dat mis ik wel.
Shine bright like a diamond.
pi_215679121
Oei, ik heb een hele klaagzang ontketend haha. Maar wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en ik dus niet gek ben, of zo.
Ik vind het mentale aspect van moeder zijn lastiger dan ik had verwacht. Vooral dat ik m'n zoontje het ene moment echt superschattig en lief vind, en een milliseconde later achter het behang wil plakken.
pi_215679594
Haha ja heel herkenbaar hoor, ik geniet zo van haar maar ben mentaal veel uitgeruster na een werkdag. :')

@June. Ik heb dus juist dat ik me schuldig voel dat ik haar de hele dag mee op sleeptouw heb genomen naar winkels enzo, en haar niet 'gewoon' thuis heb laten spelen een halve dag. Zo maken we het onszelf lekker moeilijk he. :D

Ik kijk wel uit naar een periode waarin Pukje nog wat meer zelfstandig speelt, maar àls ze dat doet is ze wel vaak aan het zingen haha. Vind ik gelukkig vooral extreem zoet om te horen.
pi_215682703
Sommige kinderen gaan ook gewoon heel lekker op ‘erop uit gaan’. De mijne is er ook zo 1. Die wordt loeichagrijnig als we niet iets gaan doen. En juist heel blij als we ergens heen zijn geweest. Maakt niet uit wat, als ze maar weer andere mensen / een andere plek gezien heeft. Nadien kan ze weer lekker spelen en is ze veel coöperatiever. Als wij de hele dag binnen zijn, is het veel zwaarder.

Zelf spelen gaat hier nu trouwens heel goed. Ze doet het liefst nog steeds alles met interactie, maar dagelijks wordt er nu zelf gespeeld. En op vrije dagen / middagen echt heel goed. Ze is zo een half uur zelf zoet met iets. En ze helpt me ook graag. Wordt straks wel weer aanpoten denk ik, met een baby.
pi_215686306
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 19:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Sommige kinderen gaan ook gewoon heel lekker op ‘erop uit gaan’. De mijne is er ook zo 1. Die wordt loeichagrijnig als we niet iets gaan doen. En juist heel blij als we ergens heen zijn geweest. Maakt niet uit wat, als ze maar weer andere mensen / een andere plek gezien heeft. Nadien kan ze weer lekker spelen en is ze veel coöperatiever. Als wij de hele dag binnen zijn, is het veel zwaarder.

Zelf spelen gaat hier nu trouwens heel goed. Ze doet het liefst nog steeds alles met interactie, maar dagelijks wordt er nu zelf gespeeld. En op vrije dagen / middagen echt heel goed. Ze is zo een half uur zelf zoet met iets. En ze helpt me ook graag. Wordt straks wel weer aanpoten denk ik, met een baby.
Niet alleen kinderen, mijn vrouw heeft dat ook :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_215686721
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:53 schreef KaBuf het volgende:

[..]
_O- O+
pi_215688985
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:53 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Dit is het peutertopic hè. :D Maar herkenbaar.
pi_215690797
Nou ik heb echt de verkeerde baan. Ik heb zeker niet meer rust op het werk dan thuis. Maar dat wist ik voor ik eraan begon.
Hier moeten waarschijnlijk de amandelen eruit volgens de huisarts. Iemand ervaring?
pi_215691232
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 20:09 schreef LauriLynne het volgende:
Nou ik heb echt de verkeerde baan. Ik heb zeker niet meer rust op het werk dan thuis. Maar dat wist ik voor ik eraan begon.
Hier moeten waarschijnlijk de amandelen eruit volgens de huisarts. Iemand ervaring?
Ja. Het was een heftige ervaring (naar om je peuter zo bloederig en ellendig te zien en hij was echt helemaal boos en van de wereld na de narcose), maar daarna ademde en sliep hij direct beter. De pijn was dezelfde dag al minder en na een paar dagen helemaal weg. Pijn/ziek zijn/ziekenhuis was nog een tijdje een gevoelig onderwerp.

Als je nog vragen hebt, dm maar even :)
pi_215692388
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 20:09 schreef LauriLynne het volgende:
Second opinion door de kno? Of is het wel duidelijk? Is ze een mondademer? Kan heel veel verdere kno-problematiek voorkomen door ze al ‘vroeg’ eruit te halen. Vaak zie je dat het ook samenhangt met oorontstekingen.
  Moderator dinsdag 26 november 2024 @ 22:20:39 #18
382129 crew  Donna
pi_215692571
Ik hoor niet meer in dit topic sinds een week! :'(
pi_215692645
Ik vind mijn werkdagen ook zwaarder dan mijn dagen met peuter. Mijn baan kan best pittig zijn, maar ook de tijd na werk voelt soms stressvol met ophalen/boodschappen/eten/bad-bedritueel. Heb ik na een werkdag nog weinig fut voor, op een thuisdag kan het allemaal meer op eigen tempo. Ik werk nu maar 28 uur en vind dat eigenlijk wel genoeg.
  woensdag 27 november 2024 @ 06:50:09 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215694056
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 22:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Second opinion door de kno? Of is het wel duidelijk? Is ze een mondademer? Kan heel veel verdere kno-problematiek voorkomen door ze al ‘vroeg’ eruit te halen. Vaak zie je dat het ook samenhangt met oorontstekingen.
De huisarts zal sowieso verwezen hebben want de kno-arts opereert dus heeft zelf (nogmaals) de voorlichting en advies en dat besluit je pas tot de ingreep.

Gaat het over de neusamandelen of keelamandelen? Over die laatste bestaat een keuzekaart die je vantevoren kan helpen om je te verdiepen in het onderwerp en je vragen helder te krijgen voor de kno-arts: klik
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 november 2024 @ 08:56:04 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215694647
Wel veel ervaringen met narcose, kno en ziekenhuis, maar niet met keelamandelen gelukkig. Neusamandelen staan hier op de planning voor als spruit de volgende ronde buisjes krijgt (dat rekken we nog even, omdat links er nog in zit....nu heeft hij rechts dus steeds oorpijn, omdat daar geen buisje zit). Volgens de kno-arts hier doen ze keelamandelen alleen als het echt niet anders kan en liever niet voor vier jaar. Maar dat kan ook weer per ziekenhuis verschillen.

Ik zou je afspraak bij de kno afwachten en in de tussentijd vast alle vragen opschrijven die in je opkomen. Welk ziekenhuis ga je? MMC heeft hele fijne uitlegfilmpjes, die geven je misschien vast een beeld: https://kindenjeugdmmc.nl(...)inderdagbehandeling/
https://kindenjeugdmmc.nl/kind/ik-krijg-een-operatie/
https://kindenjeugdmmc.nl/kind/aandoeningen/keelamandelen/
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215694901
Het gaat over neus en keel. De huisarts vermoed dat ze ademstops heeft en we zien mondademhaling en snurken. We hebben volgende week een afspraak bij de kno. We gaan naar Gouda. Zal is opzoeken of ze daar ook zulke mooie filmpjes van hebben.
pi_215700083
Afgelopen april zijn bij onze toen 5-jarige de keelamandelen verwijderd. Ze was al tijden erg moe, bleek slaapapneus te hebben. Hierdoor sliep ze niet diep genoeg dus moe. Maar ze stond ook al een jaar stil qua fysieke groei. Verder eigenlijk nooit keelontsteking of iets dergelijks maar dus wel fors vergrote keelamandelen. Huisarts vond doorverwijzen (nog) niet nodig, kno arts beoordeelde vrijwel direct dat de keelamandelen het beste eruit konden. Ik heb enorm getwijfeld. Vroeg me af of de vermoeidheid niet een andere oorzaak had.
Kno-arts heeft het goed ingeschat. S is veel minder vermoeid, slaapt voor het eerst meerdere nachten achter elkaar in haar eigen bed en ze groeit weer.
De dag van de operatie en de eerste 3 dagen daarna waren niet leuk. Vooral door de paniek van onze dochter op alles. Toch zou ik het, wanneer de kno-arts het adviseert, zo weer laten doen.
pi_215739057
Zijn er hier meer peuters die zichzelf uitkleden? En dan bedoel ik dus buiten de standaard omkleedmomenten.
De laatste paar dagen trekt peuter telkens al haar kleren incl luier uit. Nu vind ik een naakt rondrennende peuter an sich niet per se een probleem, maar ze is nog niet zindelijk dus ik wil liever niet voor verrassingen komen te staan :P. Vraag me vooral af waar dit ineens vandaan komt, kleuter deed dit niet.
pi_215739703
quote:
5s.gif Op zondag 1 december 2024 18:21 schreef Smart_ass het volgende:
Zijn er hier meer peuters die zichzelf uitkleden? En dan bedoel ik dus buiten de standaard omkleedmomenten.
De laatste paar dagen trekt peuter telkens al haar kleren incl luier uit. Nu vind ik een naakt rondrennende peuter an sich niet per se een probleem, maar ze is nog niet zindelijk dus ik wil liever niet voor verrassingen komen te staan :P. Vraag me vooral af waar dit ineens vandaan komt, kleuter deed dit niet.
Yes, R trekt zodra ze thuiskomt het liefst al haar kleding (behalve luier) uit. Ik laat haar maar gaan, op de opvang en andere plekken doet ze het (nog?) niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')