50 euro is het nieuwe 5 euro.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:24 schreef phpmystyle het volgende:
Ben ik de enige die dit duur vind? Vind het echt zo'n action item voor ¤ 5
Dus als ik paar jaar geleden nog 30 euro per uur verdiende, zou ik nu 300 euro per uur meoten hebben?quote:
Verdien jij nog geen 300 euro per uur dan?quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus als ik paar jaar geleden nog 30 euro per uur verdiende, zou ik nu 300 euro per uur meoten hebben?
Niet alleen in loon, maar beurskoersen gaan ook als een gek laatste 2 jaar. Om over crypto nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus als ik paar jaar geleden nog 30 euro per uur verdiende, zou ik nu 300 euro per uur meoten hebben?
Ik vind 5 euro voor iets wat niet werkt nog steeds duur.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:24 schreef phpmystyle het volgende:
Ben ik de enige die dit duur vind? Vind het echt zo'n action item voor ¤ 5
Dank voor deze verlichting.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Niet alleen in loon, maar beurskoersen gaan ook als een gek laatste 2 jaar. Om over crypto nog maar te zwijgen.
Omdat er veel geld bij de consument te halen valt worden prijzen van artikelen daar automatisch op aangepast, waarom minder vragen als het met deze prijzen ook gewoon de deur uitvliegt.
Neequote:Op zaterdag 23 november 2024 12:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind 5 euro voor iets wat niet werkt nog steeds duur.
Daar was ik vroeger gek op! Goeie tipquote:Op zaterdag 23 november 2024 12:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dank voor deze verlichting.
Weet je wat ook zo duur is geworden? Rosbief. Maar wel lekker.
Dit is geen kachel, dit zijn 3 fans met een temperatuursensor.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:38 schreef Invisibli het volgende:
Daarnaast, probeer zelf eens een kachel te maken met alle techniek erin. Die zou wel wat duurder worden
Dat, dit is geen ingewikkeld concept.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dit is geen kachel, dit zijn 3 fans met een temperatuursensor.
Misschien weten ze bij die milieuorganisatie niet hoe natuurkunde werkt?quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee
https://www.milieucentraa(...)paartips-verwarming/
En is ook fijn. Midden in de kamer is het vaak wat koeler, maar als ik naast de verwarming zit op de bank dan voel ik mij net een kipfilet in een pannetje.
Dit verspreidt de warmte beter.
Het werkt wel hoor.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:32 schreef Jahr00n het volgende:
Die troep werkt niet eens man. Je bent dik opgelicht.
Ik verwarm vaak vol aan en dan weer uit. Om 3 of 4 graden te verwarmen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het werkt wel hoor.
Het verhoogt de convectie en dus de afgifte van je radiatoren bij lage aanvoertemperaturen.
Voor een CV-ketel zorgt dat voor een lagere retourtemperatuur, wat gunstig is voor het rendement.
Bij een warmtepomp verhoogt het de afgifte van je radiator waardoor je met een lagere aanvoertemperatuur kan verwarmen en dat verhoogt het rendement (COP).
Jaga heeft nog wat grotere fans op hun convectoren en kan het vermogen per radiator daarmee ongeveer verdubbelen.
Die fans heb je bij Ali voor 80 ct per stuk, gratis thuisbezorgd. dan komt er een voeding en een sensor bij, ook onder de euro per stuk. Ik denk dat het duurste onderdeel nog de plastic kast en een interessante verpakking is. Echt, dergelijke dingen zijn ook voor 5 tot 10 euro op de markt te zetten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:00 schreef Invisibli het volgende:
Eenvoud kost geld.
Zitten wel wat onderdelen en sensoren of eerder gezegd meganismen in.
koop de onderdelen zelf los en je gaat al richting de 50 euro.
Is geen massaproductietarief maar toch.
40m3 aardgas in 10 jaar is maar 4m3 per jaar dus zo ingewikkeld lijkt het me niet.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik verwarm vaak vol aan en dan weer uit. Om 3 of 4 graden te verwarmen.
Dan is het dus op hoge temperatuur, helpt het dan ook? Voor 50 euro moet je dus al 40 kuub gas besparen om het terug te verdienen. Ik heb niet het idee dat je dat binnen 10 jaar terug hebt verdient en na 10 jaar zijn die fans waarschijnlijk ook weer aan vervanging toe.
Nee meer dan 4m3 per jaar zal het ook niet zijn volgens mijn inschatting, vandaar dat ik dus op die 10 jaar uitkom om het terug te verdienen. Ik verwacht zelfs dat het nog veel minder tot niets doet, maar ik kan het niet meten want heb zo'n ding niet hangen hier in huis.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
40m3 aardgas in 10 jaar is maar 4m3 per jaar dus zo ingewikkeld lijkt het me niet.
Met een warmtepomp is de winst nog groter, als je gemiddeld een 10 graden Celsius lagere aanvoertemperatuur kan aanhouden door de fans, dan kan dat zo je sCOP verhogen van 3,5 naar 4,0 bijvoorbeeld.
Ik zie besparingsclaims van ongeveer 5 tot 10% per jaar, per radiator.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee meer dan 4m3 per jaar zal het ook niet zijn volgens mijn inschatting, vandaar dat ik dus op die 10 jaar uitkom om het terug te verdienen. Ik verwacht zelfs dat het nog veel minder tot niets doet, maar ik kan het niet meten want heb zo'n ding niet hangen hier in huis.
En dat is met al die isolatiemaatregelen ook, het kost vaak zo veel dat je het nooit terug gaat verdienen binnen een redelijke termijn.
Nou, de claim is dat d radiator 20% meer warmte kan afgeven. Ik denk dat daarmee je veel vlotter het weer terug verdient, in een jaar denk ik zelfs. Plus meer comfort door betere warmteverdeling Minpunt mogelijk iets hoorbaar al zal dat bij een fatsoenlijk ontwerp best wel mee vallen, een fan op 75% laten draaien maakt het meestal erg stil.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee meer dan 4m3 per jaar zal het ook niet zijn volgens mijn inschatting, vandaar dat ik dus op die 10 jaar uitkom om het terug te verdienen. Ik verwacht zelfs dat het nog veel minder tot niets doet, maar ik kan het niet meten want heb zo'n ding niet hangen hier in huis.
20% meer warmte afgeven betekent natuurlijk niet 20% besparen. Maar het zorgt wel voor hetzelfde afgiftevermogen bij een lagere aanvoertemperatuur en dat bespaart.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:55 schreef 215 het volgende:
[..]
Nou, de claim is dat d radiator 20% meer warmte kan afgeven. Ik denk dat daarmee je veel vlotter het weer terug verdient, in een jaar denk ik zelfs. Plus meer comfort door betere warmteverdeling Minpunt mogelijk iets hoorbaar al zal dat bij een fatsoenlijk ontwerp best wel mee vallen, een fan op 75% laten draaien maakt het meestal erg stil.
Je vergeet het comfort element. Hitte bij een radiator is niet prettig vind ik, maar als je midden in de woonkamer staat is het weer te koel. Je mixt de lucht beter.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:20 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik verwarm vaak vol aan en dan weer uit. Om 3 of 4 graden te verwarmen.
Dan is het dus op hoge temperatuur, helpt het dan ook? Voor 50 euro moet je dus al 40 kuub gas besparen om het terug te verdienen. Ik heb niet het idee dat je dat binnen 10 jaar terug hebt verdient en na 10 jaar zijn die fans waarschijnlijk ook weer aan vervanging toe.
Ik zit juist vlak tegen de radiator aan, omdat die inderdaad hitte afgeeft en ik dat wel fijn vind. Als je de verwarming maar op 16 graden zet, maar zowat tegen de radiator zit dan voelt het helemaal niet koud aan. Sterker nog, nu ik hier zit met verwarming op 16 voelt het warmer aan dan wanneer het in de zomer 19 graden is zonder verwarming aan.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je vergeet het comfort element. Hitte bij een radiator is niet prettig vind ik, maar als je midden in de woonkamer staat is het weer te koel. Je mixt de lucht beter.
Had TS maar niet zo skeer moeten zijnquote:Op zaterdag 23 november 2024 14:16 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Russische financiële pressiemiddelen.
Blijf jij ff in nieuws 😙quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:16 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Russische financiële pressiemiddelen.
De losse onderdelen kosten zeker weten geen ¤50 voor zoiets. Een ventilatortje kost ongeveer 30 cent inkoopprijs in China. Een kunststof onderdeel in deze grootte kost ongeveer een euro of twee aan materiaal en productie. Dus alles bij elkaar kost het maximaal ¤10,- om te produceren.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:00 schreef Invisibli het volgende:
Eenvoud kost geld.
Zitten wel wat onderdelen en sensoren of eerder gezegd meganismen in.
koop de onderdelen zelf los en je gaat al richting de 50 euro.
Is geen massaproductietarief maar toch.
Als jij ongeveer tegen de radiator aan zit dan is ie waarschijnlijk niet meer dan 50 hooguit 60 graden.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:29 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zit juist vlak tegen de radiator aan, omdat die inderdaad hitte afgeeft en ik dat wel fijn vind.
En is dat slecht of goed? Ik heb mijn tafel zelfs zo staan dat ik er met één arm boven kan steunen. Met een dikke trui dan, een dunne mouw is te heet.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:03 schreef 215 het volgende:
[..]
Als jij ongeveer tegen de radiator aan zit dan is ie waarschijnlijk niet meer dan 50 hooguit 60 graden.
Zo ja, echt he? Paar jaar geleden nog 1,75 per 100 gram, inmiddels bijna 4 euro... De tering.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dank voor deze verlichting.
Weet je wat ook zo duur is geworden? Rosbief. Maar wel lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |