abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 december 2024 @ 18:35:07 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215758757
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:19 schreef egayalS het volgende:
de mensen bij haaretz doen gewoon hun werk en daarom wil bibi hen de mond snoeren

[ x ]

dit interview met Anat Saragusti Press Freedom director van the Union of Journalists in Isral gaat daar ook over

Nee hoor, Haaretz ondermijnt het eigen land en de eigenaar juicht terrorisme toe. Dit zou in elk ander land strafbaar zijn. Het is niet voor niets dat Haaretz voornamelijk populair is bij mensen die Isral (en Joden) haten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:07 schreef egayalS het volgende:
de israelis zijn shocked omdat ze in een alternatieve realiteit leven. threadreader leest prettiger https://threadreaderapp.com/thread/1863933791858786328.html

[ x ]
Hmm, nee. Je zit weer mis.

Isralirs leven niet in een alternatieve realiteit. Een aanzienlijk aantal moslims en progressief linkse Westerlingen doen dit.

En inderdaad, als internationale instituten die op een neutrale manier de globale rechtsorde moeten beschermen, meegaan in het ideologische gedram van de Islamtische wereld en een deel van progressief links in het Westen, zullen er wenkbrauwen worden gefronst over de politieke heksenjacht vanuit deze kringen richting Isral en Joden. We zullen daarom de feiten nog maar eens herhalen:

• "Palestina" is een naam gegeven aan een streek door de Romeinen, als Islamitisch en Arabisch land heeft het nooit bestaan
• Dit gebied is een plek waar Joden de inheemse bewoners zijn en niet Arabische moslims
• Isral heeft alle recht zich te verdedigen tegen het aanhoudend terrorisme van Jodenhatende moslimfundamentalisten.
• De Palestijnen zijn een mix van Arabieren uit de regio, waarvan vele pas in de 20e eeuw richting dit gebied kwamen.
• Er gn genocide gaande in Gazastrook
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 3 december 2024 @ 18:37:19 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215758782
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 december 2024 17:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Weer een nieuwe aflevering van Donald "anti-oorlog" Trump. Handelsoorlogen met Mexico, Canada en China. Oorlog tegen de drug cartels op Mexicaans grondgebied en nu dus ook oorlog tegen Hamas op het programma.
Het is juist goed dat Trump de Palestijnse terroristen hard wil gaan aanpakken. Het zou uitstekend zijn als de VS, Isral een handje komt helpen in het aanpakken van deze mensen, en niet alleen in de Gazastrook en Westelijke Jordaanoever, maar ook in het Zuiden van Libanon.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215766082
"We houden ons aan onze eigen wet". ChristenUnie: Nee

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215768608
quote:
“My name is Amos Goldberg. I am an Israeli Professor of Holocaust Studies. For nearly 30 years I have researched and taught the Holocaust, genocide and state violence.

And I want to tell whoever is willing to listen that what’s happening now in Gaza is a genocide.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215769051
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 17:57 schreef egayalS het volgende:

[..]
[ x ]
Zoek nu eens naar een moslim die het geen genocide vindt, en plaats dat hier ook eens? Want dan heb je een vergelijking.
Intolerant voor intolerantie
pi_215769240
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:35 schreef HowardRoark het volgende:

• "Palestina" is een naam gegeven aan een streek door de Romeinen, als Islamitisch en Arabisch land heeft het nooit bestaan
• Dit gebied is een plek waar Joden de inheemse bewoners zijn en niet Arabische moslims
• Isral heeft alle recht zich te verdedigen tegen het aanhoudend terrorisme van Jodenhatende moslimfundamentalisten.
• De Palestijnen zijn een mix van Arabieren uit de regio, waarvan vele pas in de 20e eeuw richting dit gebied kwamen.
• Er gn genocide gaande in Gazastrook
de huidige palestijnen en joden hebben beide voor een deel dezelfde roots. je kan niet zeggen dat een van die twee daar niet hoort. de moslims die daar sinds de 7de eeuw al wonen, waren gewoon joden die moslim werden.
en voor een ander deel bestaan beide huidige groepen uit andere volkeren.

maar dit alles opsporen naar de echt originele joden/inwoners van dit gebied is nogal onmogelijk. de joden hebben vrijwel geheel het gebied verlaten. van de groepjes die overbleven, zijn een deel dus moslim geworden en alle groepen zijn een overwegende mix geworden van van alles. het jodendom als nationaliteit /cultuur/religie heeft wel overleefd en bepaald nu voornamelijk of iemand joods is. de groep moslims die zich met dit gebied identificeerde of hier door de eeuwen heen verbleef, is eigenlijk nog groter dan de joden die dat doen. en uit die groep zijn de huidige palestijnen voortgekomen.

of palestijnen dus een grote arabische invloed hebben of joden een europese of russische of wat dan ook, doet er gewoon niet toe. de joden als nationaliteit voelen zich verbonden met israel door hun overlevering, en de palestijnen ook. de palestijnse nationaliteit van nu is gestoeld op iets veel recenters, maar dat maakt niet uit. zij waren in vergelijking met de joden verreweg de dominantste groep in dit gebied, de afgelopen 5 eeuwen. dat kan je niet weg redeneren door te zeggen dat joden er ooit eerst waren.
pi_215769458
Dus wat is het punt? Men mag ergens niet wonen op basis van geloof?
pi_215769512
paar weken terug zaten politici en veel users hiero zich vreselijk druk te maken over "pogroms" in amsterdam, je zou denken dat ze zich nu weer druk zouden maken, maar nee, "crickets"

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215769608
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
de huidige palestijnen en joden hebben beide voor een deel dezelfde roots. je kan niet zeggen dat een van die twee daar niet hoort. de moslims die daar sinds de 7de eeuw al wonen, waren gewoon joden die moslim werden.

maar dit alles opsporen naar de echt originele joden/inwoners van dit gebied is nogal onmogelijk. de joden hebben vrijwel geheel het gebied verlaten. van de groepjes die overbleven, zijn een deel dus moslim geworden en alle groepen zijn een overwegende mix geworden van van alles. het jodendom als nationaliteit /cultuur/religie heeft wel overleefd en bepaald nu voornamelijk of iemand joods is. de groep moslims die zich met dit gebied identificeerde of hier door de eeuwen heen verbleef, is eigenlijk nog groter dan de joden die dat doen. en uit die groep zijn de huidige palestijnen voortgekomen.

of palestijnen dus een grote arabische invloed hebben of joden een europese of russische of wat dan ook, doet er gewoon niet toe. de joden als nationaliteit voelen zich verbonden met israel door hun overlevering, en de palestijnen ook. de palestijnse nationaliteit van nu is gestoeld op iets veel recenters, maar dat maakt niet uit. zij waren in vergelijking met de joden verreweg de dominantste groep in dit gebied, de afgelopen 5 eeuwen. dat kan je niet weg redeneren door te zeggen dat joden er ooit eerst waren.
Sterker nog, met de wet recht op terugkeer halen ze van alles en nog wat binnen om maar in meerderheid Joods te blijven. Ik geloof dat er zo'n 140.000 Ethiopische Joden in Isral zijn. Die hebben echt 0 roots in Isral.
pi_215769615
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:36 schreef egayalS het volgende:
paar weken terug zaten politici en veel users hiero zich vreselijk druk te maken over "pogroms" in amsterdam, je zou denken dat ze zich nu weer druk zouden maken, maar nee, "crickets"

[ x ]
[ x ]
Waarom moet een lokale politicus zich hier druk over maken?
pi_215769662
quote:
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 18:45 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zoek nu eens naar een moslim die het geen genocide vindt, en plaats dat hier ook eens? Want dan heb je een vergelijking.
  woensdag 4 december 2024 @ 20:04:21 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215769768
quote:

[ x ]
[ x ]
Die mensen interesseren je niet. Enkel hun religie
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215769803
quote:

[..]
Hmm. Dat klopt niet helemaal.

Ze zijn er zeker hoor, maar de meeste Arabieren kwamen pas richting dit gebied na de opkomst van de Islam. Zie bijvoorbeeld:
quote:
The term “Arab,” as well as the presence of Arabs in the Syrian desert and the Fertile Crescent, is first seen in the Assyrian sources from the 9th century bce (Eph'al 1984). Originally referring to nomads of central and northern Arabia, the term “Arabs” later came to include the sedentary population of the south, which had its own language and culture. The term thus covers two different stocks that became linguistically and culturally unified yet retained consciousness of their discrete origins (Grohmann et al. 1960; Rentz 1960; Caskel 1966, pp. 19–47; Goldziher 1967, pp. 45–97, 164–190; Beeston 1995; also see Peters 1999). Migrations of southern Arabian tribes northwards have been recorded mainly since the 3d century ce. These tribes settled in various places in central and northern Arabia, as well as in the Fertile Crescent, including areas that are now part of Israel (Dussaud 1955; Ricci 1984). The emergence of Islam in the 7th century ce furthered the unification of the Arabian tribal populations. This unified Arab-Islamic community engaged in a large movement of expansion, the Fertile Crescent and Egypt being the first areas to have been conquered. It is very difficult to trace the tribal composition of the Muslim armies, but it is known that tribes of Yemeni origin formed the bulk of those Muslim contingents that conquered Egypt in the middle of the 7th century ce.

Bron
quote:
Hmm, nee, er zijn geen grootschalige bekeringen geweest tot de Islam omdat veel Joden ofwel zijn verdreven, omgekomen of tot slaaf gemaakt door de Romeinen na de Bar Kochba-opstand.

Daarnaast zit je ook mis over de Palestijnen. Dit zijn een groep Arabieren uit de regio, waarvan een aanzienlijk aantal zelfs pas in de jaren 1920 en 1930 richting het Britse Mandaatgebied kwam omdat dit begon op te bloeien vanwege de aanwezigheid van de teruggekeerde Joden uit Europa, die daar steden bouwden en industrien begonnen.

En dit gebied is per definitie niet Islamitisch en ook niet Arabisch. Een gebied veroveren maakt je nog niet inheems daar. Zo zullen in de VS, hoelang mensen van Europese komaf daar ook wonen, de 'native Americans' de inheemse bewoners blijven.
quote:
Nee, Joden zijn niet Europees of Russisch. Joden zijn inheems aan de Levant. De meeste Arabieren zijn dit daarentegen niet.

En wat de Arabische moslims verder denken en vinden is helemaal irrelevant. Zij hebben dit gebied via veroveringen weten te bemachtigen. Men was niet bereid om hier Joden te accepteren, laat staan een Joodse staat. Men begon meerdere oorlogen en heeft alles verloren. Play stupid games, win stupid prizes.

Als je een gebied veroverd, kun je het ook weer verliezen, dat is simpelweg ook de realiteit. En het Westen had al veel eerder het compromisloze aspect van de Arabische en Islamtische culturen moeten inzien en deze Arabieren hier gewoon verdrijven.

Helaas, er is niet met deze mensen samen te leven want iedere keer opnieuw begint met weer een oorlog, hopende dat het nu wel lukt om Isral te vernietigen en alle Joden te om te brengen. En de vreemde empathie voor de barbaarse en gewelddadige cultuur van deze mensen bij sommigen in het Westen is zorgwekkend om te aanschouwen.
pi_215770151
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2024 18:35 schreef HowardRoark het volgende:

ik heb het ff opgezocht voor je maar joden zijn niet ontsprongen uit de aarde van palestina.

During the transition from the Late Bronze to the Early Iron Age—probably about 1250 bce—the Israelites entered Canaan, settling at first in the hill country and in the south. The Israelites' infiltration was opposed by the Canaanites, who continued to hold the stronger cities of the region.
https://www.britannica.co(...)l-region-Middle-East

"inflitration" sommige dinegen veranderen niet i guess

daarnaast zijn de volkeren van palestina inclusief, joden met de opkomst van het christendom bekeert tot het christendom en later met de opkomst van de islam bekeert tot de islam. maw al die bekeerde mensen of ze nou christen of moslim zijn, zijn niet op eens"niet inheems", wanneer ze zich bekeerden. wat mensen inheems maakt is dat ze daar generaties een geschiedenis hebben opgebouwd.

de redenering "islam komt uit arabie, palestijnen zijn moslims, dus palestijnen zijn niet inheems aan palestina" is te dom voor woorden. dat is zoiets als, "het christendom komt uit palestina, dus christenen zijn niet inheems aan nederland". dit terwijl wilders met zijn aziatische hoofd indo is, wel altijd schermt met zijn "joods-christelijke" geneuzel. het christendom is inheems aan nederland omdat christenen al generaties lang hier zijn net zoals dat de christelijke als de islamitishce palestijnen dat zijn aan palestina

doet me denken aan die meme met kermit de kikker die een kopje thee drinkt, "alsof jezus uit limburg komt, maar ik bemoei niet"
-Rabia Al-Basri
pi_215772456
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215772481
Oh jee, een spandoek

:')
pi_215772513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 13:07 schreef egayalS het volgende:
"We houden ons aan onze eigen wet". ChristenUnie: Nee

[ x ]
Van de SGP; met een Stoffer die bij een abortuskliniek liep te flyeren, verbaast het me niets. De SGP lijkt ellende, instabiliteit en gitzwarte bladzijden in het vooruitzicht wel te willen omarmen. Onzekerheid is de bakermat voor zieltjeswinning. Dan stromen de kerken voller, zo denken zij.

Van de Christenunie had ik wel een doordachtere stem verwacht.
pi_215772530
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Dat klopt niet helemaal.

Ze zijn er zeker hoor, maar de meeste Arabieren kwamen pas richting dit gebied na de opkomst van de Islam. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
dat is dus dat andere deel wat ik vermeldde
quote:
Hmm, nee, er zijn geen grootschalige bekeringen geweest tot de Islam omdat veel Joden ofwel zijn verdreven, omgekomen of tot slaaf gemaakt door de Romeinen na de Bar Kochba-opstand.

Daarnaast zit je ook mis over de Palestijnen. Dit zijn een groep Arabieren uit de regio, waarvan een aanzienlijk aantal zelfs pas in de jaren 1920 en 1930 richting het Britse Mandaatgebied kwam omdat dit begon op te bloeien vanwege de aanwezigheid van de teruggekeerde Joden uit Europa, die daar steden bouwden en industrien begonnen.

En dit gebied is per definitie niet Islamitisch en ook niet Arabisch. Een gebied veroveren maakt je nog niet inheems daar. Zo zullen in de VS, hoelang mensen van Europese komaf daar ook wonen, de 'native Americans' de inheemse bewoners blijven.
[..]
je hebt het alleen maar over dat deel wat geen eeuwenoude roots heeft daar. dat andere deel bestaat ook gewoon he. maar is klein. er waren sowieso in 1500 maar iets van 350.000 mensen daar. daarvan was 80% moslim.
quote:
Nee, Joden zijn niet Europees of Russisch. Joden zijn inheems aan de Levant. De meeste Arabieren zijn dit daarentegen niet.
dit klopt niet. genetisch gezien is er weinig verschil tussen de aandelen echt oude roots in de palestijnen en de joden.
joden zijn daar weggejaagd ja, maar dat waren in oude tijden zeer weinig mensen. de joodse roots zijn compleet vermengd met waar ze door de geschiedenis hebben gewoond. ook israel zelf onderkent dat, en als je maar 6% joodse genen hebt, mag je jezelf joods noemen.
quote:
En wat de Arabische moslims verder denken en vinden is helemaal irrelevant. Zij hebben dit gebied via veroveringen weten te bemachtigen. Men was niet bereid om hier Joden te accepteren, laat staan een Joodse staat. Men begon meerdere oorlogen en heeft alles verloren. Play stupid games, win stupid prizes.

Als je een gebied veroverd, kun je het ook weer verliezen, dat is simpelweg ook de realiteit. En het Westen had al veel eerder het compromisloze aspect van de Arabische en Islamtische culturen moeten inzien en deze Arabieren hier gewoon verdrijven.

Helaas, er is niet met deze mensen samen te leven want iedere keer opnieuw begint met weer een oorlog, hopende dat het nu wel lukt om Isral te vernietigen en alle Joden te om te brengen. En de vreemde empathie voor de barbaarse en gewelddadige cultuur van deze mensen bij sommigen in het Westen is zorgwekkend om te aanschouwen.
ja okee, dus dat is dan de bottom line, het doet er inderdaad niet toe. wat ik zei dus.
pi_215772535
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Sterker nog, met de wet recht op terugkeer halen ze van alles en nog wat binnen om maar in meerderheid Joods te blijven. Ik geloof dat er zo'n 140.000 Ethiopische Joden in Isral zijn. Die hebben echt 0 roots in Isral.
het is een staat voor joden, dus ook die joden zijn welkom. hun roots zijn vrijwel puur alleen het geloof. het jodendom is beide, gene en geloof. je kan ook joods worden, als je studeert en een examen aflegt.
pi_215772538
quote:

[ x ]
[ x ]
beetje zinloze post dit, ik zie twee balkjes met post deleted.
pi_215772627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:30 schreef Ulx het volgende:
Dus wat is het punt? Men mag ergens niet wonen op basis van geloof?
het punt is dat claims op basis van ethniciteit niet echt stand houden. aan beide kanten.
geloof telt niet echt nee.
wat wel telt in demoderne tijd, is dat je ergens mag zijn waar je geboren bent. dat is een keihard mensenrecht.
pi_215772629
Ik snap niet waarom je eeuwig de focus blijft houden op hoe ver je kan terugrekenen in de geschiedenis om uit te vogelen wie inheems is aan de Levant. Het blijft een arbitrair startpunt wat je gebruikt. Voor het Jodendom ontstond hebben er ook mensen in de Levant gewoond. Zijn dat dan de inheemse inwoners?

Mensen moeten eens stoppen om dit als argument te gebruiken dat Israliers het leven van de Palestijnen zo zuur mogelijk moeten maken puur uit zelfbescherming en overleving van de Joodse staat. Israliers zouden eens lef en ballen moeten tonen en de regering Netanyahu omver moeten werpen met brute kracht. Zet hem en Smotrich in Den Haag neer. Ontmantel de nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever. Stop met het constante actieve streven om zoveel mogelijk Palestijnen in een hoekje te drijven. Haal vestigingskolonialisme als gedachtengoed uit de huidige bevolking en de overheid.

Het zou helemaal niet zo moeilijk moeten zijn. Maar Isral is te gefocust op volledige controle van de Levant vanwege het zionisme. Het zionisme is de kern van het probleem.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215772666
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 11:41 schreef Qarrad het volgende:
https://www.wsj.com/opini(...)ocide-purge-c8feef1a
[..]
De VN zwalken vrolijk verder.
Amnesty trekt snoeiharde conclusie: Isral maakt zich schuldig aan genocide in Gaza

https://www.ad.nl/buitenl(...)de-in-gaza~aa63e14b/
pi_215772667
Tja, gaat nog wel even door dit conflict.
Vakman pur sang
pi_215772902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 01:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Amnesty trekt snoeiharde conclusie: Isral maakt zich schuldig aan genocide in Gaza

https://www.ad.nl/buitenl(...)de-in-gaza~aa63e14b/
Oh noes! :'(

Serieus: Amnesty International :')
Past in het rijtje VN, ICC, Oxfam Novib en Al-Jazeera.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 05-12-2024 07:25:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')