abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215697951
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 09:00 schreef Qarrad het volgende:
https://www.bbc.com/news/articles/c93qevdpzvqo

Goed artikel over waarom Israël als de sodeflikker haar verantwoordelijkheid moet gaan nemen wat betreft het plan op de lange termijn voor Gaza, omdat je nu krijgt dat de handhaving (Hamas) aan stukken ligt, in alle chaos probeert de orde te herstellen (waarbij je opnieuw krijgt dat ze alle hulpgoederen opeisen en beheersen) waardoor de criminele bendes extreem agressief te werk moeten gaan.
Waarom zou het uitmaken dat ze hulpgoederen gaan opeisen en beheersen?
pi_215697995
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 13:19 schreef egayalS het volgende:
Israel propagandisten moeten beter hun best doen om hun ideologie te verkopen aan (joodse) Amerikanen https://www.middleeasteye(...)overnment-poll-shows

The future looks bright

One-third of Jewish-American teens say they 'sympathise' with Hamas, Israeli government poll shows
Survey shows 66 percent of Jewish teens in US say they sympathise with the Palestinian people

An even greater percentage of American-Jewish teens, 41.3 percent, agreed with the statement that Israel was "committing genocide" in Gaza.
Wat is de relevantie hiervan?
pi_215699541
Parool: Waarom legt Hezbollah de wapens neer? ‘Doorvechten is een doodlopende weg, ze zijn te verzwakt’

Premium artikel.

Het komt er op neer in heel kort dat Israël met bestand Hezbollah en terugtrekken uit Zuid-Libanon dat ze Trump best willen helpen met belofte een einde te maken aan het geweld in het Midden Oosten, maar dat ze er ook iets voor terug willen. Namelijk de vrije hand bij het verder koloniseren van de Westelijke Jordaanoever en zeer waarschijnlijk het noorden van Gaza.

https://www.parool.nl/wer(...)e-verzwakt~b49e7911/
pi_215703107
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:08 schreef Mylene het volgende:
Parool: Waarom legt Hezbollah de wapens neer? ‘Doorvechten is een doodlopende weg, ze zijn te verzwakt’

Premium artikel.

Het komt er op neer in heel kort dat Israël met bestand Hezbollah en terugtrekken uit Zuid-Libanon dat ze Trump best willen helpen met belofte een einde te maken aan het geweld in het Midden Oosten, maar dat ze er ook iets voor terug willen. Namelijk de vrije hand bij het verder koloniseren van de Westelijke Jordaanoever en zeer waarschijnlijk het noorden van Gaza.

https://www.parool.nl/wer(...)e-verzwakt~b49e7911/
Lijkt me kletskoek.

Het is veel simpeler: De IDF heeft even de optie 'voer resolutie 1701 uit' klaargezet voor de LIbanezen door Hezbollah te ontdoen van het leiding, door het middenkader te castreren en hun voetvolk uit zuid Libanon te trappen. Nu is er geen excuus meer voor Beiroet om iets aan die staat-in-een-staat te doen. Ze kunnen niet meer met ja-maar- Hezbollah-is-te-sterk aankomen om niks te doen. Libanon kan nu doorpakken en Hezbollah uitschakelen als militie en eindelijk een normaal land worden. Zelfs een vredesakkoord met Israël is dan mogelijk. Daar zit de winst voor Israël, niet bij een paar verschrompelde olijfbomen ergens op de Westoever. De grote winst voor Israël is is dat Iran's invloed gelijk afneemt. Zowel in Libanon als bij hun eigen proxy's.

Laten Libanon en de VN na om Hezbollah verder uit te schakelen en staan ze Iran daarmee toe die militie weer op te bouwen....All bets are off.
pi_215712592
De internationale rechtsorde is in goede handen bij Macron

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215712731
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2024 23:43 schreef egayalS het volgende:
De internationale rechtsorde is in goede handen bij Macron

[ x ]

[ x ]
Netanyahu is nog helemaal niet in het buitenland geweest, dus alles is koffiedik kijken.

Je weet dat Poetin op bezoek ging in Mongolië, een ICC land, zonder dat er consequenties waren? Zelfs die rechter uit Mongolië die bij het ICC zit had niet het fatsoen zelf op te stappen. Mongolië vroeg hem niet terug te treden. Het ICC had niet het fatsoen hem te dwingen op te stappen. Op dat moment was het ICC een schertsvertoning. Besmeurd. En er kraait geen haan naar behalve Oekraïne.

Maar de leider van een piepklein landje oppakken is ineens wel noodzaak? Poetin lacht zich een stuip.

Het ICC was een op zich prima idee, maar het is onwerkbaar. Dus schaf het maar gewoon af en ga terug naar tribunalen op de Tokyo/Neurenberg/Kosovo/Bosnië/Rwanda/etc manier.
pi_215719239
Fwiw
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215724383
Yup
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215726682
Waardeloze PR maar het boeit blijkbaar niet. Medewerker 8, 9 en 10 van World Central Kitchen gedood. Eentje daarvan zou een 7 oktober terrorist zijn. Let op de auto waar ze in zaten was een burger auto (dus zonder WCK stickers).

quote:
Best opmerkelijke verklaring van IDF in BBC artikel.

In a statement, the IDF said it had "struck a vehicle [carrying] a terrorist that took part in the murderous 7 October massacre".
Knip
it was "not possible to link the terrorist to a specific abduction attempt".
"The terrorist was monitored for a while by IDF intelligence and was struck following credible information regarding his real time location," it said.
It said the strike was on a “civilian unmarked vehicle” whose movement had “not been coordinated for transporting aid”.
It went on to demand "clarifications and an urgent investigation" from WCK and the international community "regarding the hiring of workers who took part in... terrorist activity against Israel".

Interessant. Blijkbaar worden organisaties zoals WCK ingelicht welke terroristen IDF zoekt en ondanks dat heeft WCK een verklaring uitgegeven dat ze ontkennen geïnformeerd te zijn dat een van die drie personen banden met Hamas heeft.
pi_215726939
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:18 schreef egayalS het volgende:
Yup [ x ]
Boehoehoe :D
Intolerant voor intolerantie
  zondag 1 december 2024 @ 15:11:10 #111
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215736025
twitter

Nog in leven en niet gevonden na 420 dagen. Ongelooflijk.
pi_215745633
UNRWA stopt hulpkonvooien vanwege plunderingen in Gaza
https://niw.nl/unrwa-stop(...)lunderingen-in-gaza/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215745808
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 11:32 schreef Aether het volgende:
Wie plundert?
pi_215746056
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 11:32 schreef Aether het volgende:
UNRWA? :? Wat doen die daar nog?
pi_215746078
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 12:05 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
UNRWA? :? Wat doen die daar nog?
Die hebben drie maanden de tijd gekregen.
pi_215746391
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 11:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wie plundert?
Gewapende bendes, families en vast ook Hamas.

De politie, ook Hamas, is al ruim een jaar een legitiem doelwit. Er is geen club dat de orde handhaaft. IDF heeft de controle over het gebied en dat stelen gebeurt onder toeziend oog van IDF. De gestolen vrachtwagens en inhoud gaan ergens ongehinderd naar toe.

In plaats dat IDF nu eens verantwoordelijk gaat nemen wordt alleen gewezen naar Hamas en UNRWA. Terwijl de onschuldige burgers een tekort hebben aan alle eerste levensbehoeften. De controlerende macht laat het gebeuren en verzaakt haar plicht

Zie hieronder in de spoiler (lange tekst) minister Veldkamp (NSC) waar ook even minister Klever (PVV) wordt genoemd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215746935
Dan moet Hamas/de politie toch met een voorstel komen? Of desnoods burgers uit Gaza?

Ze lopen te gillen om een eigen staat maar als het even moeilijk wordt zijn ze nergens te bekennen en is het ineens Israel die alles voor ze moet doen. Lekker makkelijk weer.
pi_215747458
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 13:28 schreef Ulx het volgende:
Dan moet Hamas/de politie toch met een voorstel komen? Of desnoods burgers uit Gaza?

Ze lopen te gillen om een eigen staat maar als het even moeilijk wordt zijn ze nergens te bekennen en is het ineens Israel die alles voor ze moet doen. Lekker makkelijk weer.
Palestijnen :')
  maandag 2 december 2024 @ 14:53:38 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_215747631
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 12:38 schreef opgebaarde het volgende:
Vraag 8
Gezien de constatering van Minister Klever tijdens het commissiedebat Humanitaire Hulp, dat Israël zelf verantwoordelijk wordt voor dienstverlening als UNRWA wegvalt («Israël zal ook moeten beseffen dat het als bezettende macht verantwoordelijk wordt voor alle diensten die UNRWA niet meer zou kunnen verlenen in Gaza en de Westbank als UNRWA zou wegvallen»)° , bent
u van plan de Israëlische regering te houden aan deze verantwoordelijkheid, indien zij dit verbod doorzet?

Ach ach, GroenLinks politici die vragen stellen.

Men houdt Israël verantwoordelijk voor het zorgen van de burgers van de partij waarmee men in oorlog is en daarnaast is men aan het jammeren over oorlogsrecht, waar Israël gewoon dit ogenschouw neemt. Gejammer over niets dus.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215748447
Israël heeft al aangegeven dat ze wel met andere partijen blijven samenwerken. Dus om wat gaat precies het?
pi_215749505
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 12:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Gewapende bendes, families en vast ook Hamas.

De politie, ook Hamas, is al ruim een jaar een legitiem doelwit. Er is geen club dat de orde handhaaft. IDF heeft de controle over het gebied en dat stelen gebeurt onder toeziend oog van IDF. De gestolen vrachtwagens en inhoud gaan ergens ongehinderd naar toe.

In plaats dat IDF nu eens verantwoordelijk gaat nemen wordt alleen gewezen naar Hamas en UNRWA. Terwijl de onschuldige burgers een tekort hebben aan alle eerste levensbehoeften. De controlerende macht laat het gebeuren en verzaakt haar plicht

Zie hieronder in de spoiler (lange tekst) minister Veldkamp (NSC) waar ook even minister Klever (PVV) wordt genoemd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja of het wordt tijd dat de palestijnen zelf eens iets gaan regelen... en dan ZONDER hamas of andere extremisten en bendes. en dat ze die zelf een keer gaan aanpakken. altijd maar dat zielige slachtoffer rolletje, alsof ze zwakzinnig zijn en niet zelf iets kunnen.

en dat er dan weer een krachtige boodschap naar buiten komt dat israel deschuld van alles is, laat wel weer zien wat het eigenlijke doel is toch.. israel naar beneden halen. het hamas doel.
pi_215751577

pi_215757812
de israelis zijn shocked omdat ze in een alternatieve realiteit leven. threadreader leest prettiger https://threadreaderapp.com/thread/1863933791858786328.html

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215758003
de mensen bij haaretz doen gewoon hun werk en daarom wil bibi hen de mond snoeren

twitter

dit interview met Anat Saragusti Press Freedom director van the Union of Journalists in Israël gaat daar ook over

Bekijk deze YouTube-video
-Rabia Al-Basri
pi_215758041
quote:
Weer een nieuwe aflevering van Donald "anti-oorlog" Trump. Handelsoorlogen met Mexico, Canada en China. Oorlog tegen de drug cartels op Mexicaans grondgebied en nu dus ook oorlog tegen Hamas op het programma.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')