----------------------quote:Chinese wolhandkrab aangetroffen in de Loosdrechtse Plassen: ’Heb ik nog nooit gezien’
Loosdrecht - In de Loosdrechtse Plassen is een zeer bijzonder dier gespot. Toen een bewoner zijn hond uitliet trof hij plots een Chinese wolhandkrab aan. Deze achtpotige soort is voor de tweede keer in Loosdrecht opgedoken, meldt het Noordhollands Dagblad.
Jan Bart Fanoy kon niet geloven wat hij zag tijdens zijn wandelingetje. „Het was echt een joekel. Rivierkreeftjes kom ik hier weleens tegen, maar deze soort had ik nog nooit gezien”, zegt hij tegen het Noordhollands Dagblad. Hij besloot het dier mee naar huis te nemen. „,Ik heb de krab in de tuin gezet, maar in de nacht is hij ontsnapt. Geen idee waar hij nu is.”
Twee jaar geleden werd de Chinese wolhandkrab ook gespot in Loosdrecht. „Eerder is er eentje door een visser gesignaleerd”, zegt Robin Haafkens, woordvoerder van gemeente Wijdemeren. Of er nog meer Chinese wolhandkrabben in Loordrecht zijn, durft de gemeente niet te zeggen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-ik-nog-nooit-gezien
"Ik ken het niet, maar toch neem ik het mee naar huis"quote:Hij besloot het dier mee naar huis te nemen. „,Ik heb de krab in de tuin gezet, maar in de nacht is hij ontsnapt. Geen idee waar hij nu is.”
Ja dat krijg je met open grenzenquote:Op donderdag 21 november 2024 15:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
----------------------
Die is groot![]()
![]()
Eng hoor!
En Ali Krab Expressquote:Op donderdag 21 november 2024 16:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja dat krijg je met open grenzen
Inmiddels zijn alle kittens in de wijk doodquote:Op donderdag 21 november 2024 15:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
"Ik ken het niet, maar toch neem ik het mee naar huis"
Monsters Mamakat houdt nog standquote:Op donderdag 21 november 2024 16:05 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Inmiddels zijn alle kittens in de wijk dood
Dit soort acties geven toch wel aan dat we nooit erin gaan slagen om van invasieve soorten af te komenquote:Op donderdag 21 november 2024 15:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wanne lullekerd.quote:
Leuk joh, zo'n Chinese Wolhandkrab in je tuin!quote:Op donderdag 21 november 2024 15:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hahaquote:
Ik ken alleen die Amerikaanse rivierkreeftjesquote:Op donderdag 21 november 2024 18:32 schreef Bouke-p het volgende:
Die dingen komen al jaren voor in Nederland, niet echt bijzonder nieuws.
Toch zitten ze hier al een tijdje. Bijvoorbeeld uit 2017.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ken alleen die Amerikaanse rivierkreeftjes
Bron: Voedingscentrum.nlquote:Komt wolhandkrab in Nederland voor?
De Chinese wolhandkrab komt sinds de jaren '30 van de vorige eeuw in Nederland voor.
De larven van de wolhandkrab zijn per ongeluk vanuit China per schip getransporteerd en hebben zich waarschijnlijk via de Rotterdamse haven verspreid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |