WD40 droogt snel weg.quote:Op donderdag 2 januari 2025 10:39 schreef dop het volgende:
[..]
Water displacement, doet dat een lampje gaan branden?
Zipp stuurpen, 130mm met zwarte tape op de logo’s. Vond het te schreeuwerig.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooi strak ogende fiets Andy! Wat is dat voor stuur en stuurpen?
Is het ook wennen, zo’n smal stuurtje?quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zipp stuurpen, 130mm met zwarte tape op de logo’s. Vond het te schreeuwerig.
Stuur is een 34 cm stuur van BikeDoc op aliexpress, zag het op Weightweenies voorbij komen en wilde graag een smal stuur.
Ja vind ik wel, maar het went snel..merk het vooral als ik regelmatig switch tussen fiets met 41cm en 38cm bovenop de shifters.quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is het ook wennen, zo’n smal stuurtje?
Ik vind 38cm al smal. 34cm...waarom zou je dat willen? Ja het is aero, dat snap ik...maar zo lang je geen koersen rijdt lijkt het me niet echt nodig. En voor wel koersen, het is een stuk minder wendbaar staande sprinten gaat ruk.quote:Op woensdag 1 januari 2025 21:50 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw project gekocht, 34 cm stuur gemonteerd, stuur niet geslammed, zit een 2mm spacer onder. Wielen zijn onderweg, kan ik binnenkort mooi ritjes doen van 25 gemiddeld
Ik reed al met 38 en shifters naar binnen gedraaid. Dus effectief verandert er niet zoveel aan mn houding. Kwam er net wel achter dat het 28cm tops en 34 drops is… iets smaller dan ik had verwacht. Maar nog geen echt ritje mee gedaanquote:Op donderdag 2 januari 2025 22:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Is het ook wennen, zo’n smal stuurtje?
https://weightweenies.sta(...)hp?t=175347&start=15quote:Op maandag 6 januari 2025 20:37 schreef McM77 het volgende:
Heb je een linkje naar he ttopic op WW? En eventueel een linkje naar de ali pagina?
Parktool HPG-1quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:25 schreef Tommeke het volgende:
Wat zou je dan aanraden? Ik gebruik ook wel eens Brunox Turbo Spray.
Shimano gebuikt doorgaansquote:Op maandag 20 januari 2025 13:00 schreef Stansfield het volgende:
Om de hoeveel jaar update shimano zijn groepsets? De 105 Di2 komt uit 2022 las ik. Is het dan zo dat er ergens dit jaar of misschien volgend jaar een nieuwe versie van de 105 Di2 aankomt? Of duurt dat nog wel wat langer?
ik weet het niet helemaal zeker maar die knopjes zaten op grx 11speed, maar zijn op de 12 speed verdwenen volgens mij . Semi draadloos en 12 speed was daar de laatste verandering.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:30 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de info. Het gaat ook nergens over. Mijn racefiets begint toch wel wat meer aan vervanging toe re raken en ik vind de schijfremmen van ultegra wat mooier dan van 105 en bij Ultegra heb je de optie met de knopjes op de shifters om te wisselen van scherm op je wahoo/garmin. Wat ook wel een grappige feature is.
Dus wat ik zeg niks groots maar wel jammer als ik nu net iets koop en in de zomer komt er een nieuwe 105 di2 met deze opties er wel op.
Hmm, ik dacht dat een vriend met 105 di2 wel zn Garmin kon bedienen ermee.quote:Op maandag 20 januari 2025 13:30 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de info. Het gaat ook nergens over. Mijn racefiets begint toch wel wat meer aan vervanging toe re raken en ik vind de schijfremmen van ultegra wat mooier dan van 105 en bij Ultegra heb je de optie met de knopjes op de shifters om te wisselen van scherm op je wahoo/garmin. Wat ook wel een grappige feature is.
Dus wat ik zeg niks groots maar wel jammer als ik nu net iets koop en in de zomer komt er een nieuwe 105 di2 met deze opties er wel op.
https://www.canyon.com/nl(...)rahmenfarbe=R107_P01quote:Op maandag 20 januari 2025 14:01 schreef Stansfield het volgende:
Dan ga ik daar mijn zoektoch niet vanaf laten hangen.
Nu ik hier toch ben. Mensen tips voor een nieuwe racefiets.
Wensen:
Carbon Frame
Carbon Wielen (die geschikt zijn voor een rijder van boven de 100 kilo)
Elektronisch schakalen
Kabels intern
Powermeter
Budget onder de 5k.
Tot nu toe gezien:
Giant TCR Advanced Pro 1 Di2 - voldoet aan alle eisen zelfs een goede dealer in mijn woonplaats die het verkoopt. Wielen kunnen 130 kilo dragen. Mist wel een beetje de wow factor.
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-advanced-pro-1-di2-2025
Sensa Giulia Evo Integrale Matt Black & Hologram - wat "dikkere" fiets dan de giant. Nadeel geen dealer in de buurt en de wielen hebben of max 100 of max 120 kilo draaggewicht. Van sensa zelf kreeg ik als reactie 100 kilo en van 12gobiking 120 kilo. Optie zou nog zijn goedkoopste wielen eronder en dan handgespaakte wielen apart kopen en de standaard wielen weer proberen te verkopen. Nadeel veel gedoe.
https://www.sensabikes.co(...)ogram/s25cd597eimb50
Wat zou jullie voorkeur zijn van deze 2? Of mogelijk nog andere opties waar ik nog niet aan gedacht heb.
Ben niet merk gebonden, meer zoveel mogelijk waar voor mijn geld.
Ook gezien maar zowel wit als dat groene vind ik echt niet mooi...quote:Op maandag 20 januari 2025 14:08 schreef En1gma het volgende:
[..]
https://www.canyon.com/nl(...)rahmenfarbe=R107_P01
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |