Bron.quote:Moeder (24) krijgt levenslang voor levend verbranden twee kinderen in oven
Atlanta - Een 24-jarige moeder is in de Verenigde Staten veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf voor de moord op haar twee zoons van 1 en 2 jaar jong. De vrouw heeft haar zoons levend verbrand in de oven, concludeert de rechter. Het gezinsdrama komt tot een einde nu de vrouw voor de rest van haar leven achter de tralies verdwijnt.
Het incident vond plaats in 2017, toen Lamora W. zelf het Amerikaanse noodnummer 911 belde om te vertellen dat er een oven op haar jongste zoon was gevallen. Haar één jaar oudere zoon had zeer ernstige verwondingen aan zijn hoofd. W. verklaarde net thuis te zijn gekomen van haar werk en verder van niets te weten.
Vrijwel op hetzelfde moment belde de vader van de overleden kinderen met de autoriteiten, die al bijna op de plaats delict waren aangekomen. De vader kwam met een heel ander verhaal dan haar vrouw: W. zou via een videogesprek het gruwelijke drama hebben laten zien aan haar man. De kinderen werden wel degelijk in de hete oven gestopt.
Levenslang en meer voor dubbele kindermoord
Uit de autopsie bleek in eerste instantie dat de kinderen met hun hoofd vast zaten in de oven, maar na verder onderzoek bleek dat de kinderen van 1 en 2 jaar voor ’langere tijd’ in de hete oven moeten hebben gezeten. De vrouw is veroordeeld voor de dubbele moord.
W. probeerde er nog onderuit te komen, maar werd uiteindelijk veroordeeld voor veertien vergrijpen, waaronder de dubbele moord, tweemaal zware mishandeling, het verhullen van een moord en liegen tegenover de rechter. De vrouw krijgt levenslang voor het familiedrama, zonder enige kans op vervroegde vrijlating. Daarbovenop krijgt ze ook nog een celstraf van 35 jaar.
Dus volgens haar hebben die twee kinderen van 1 en 2 jaar de hele dag alleen thuisgezeten?quote:Haar één jaar oudere zoon had zeer ernstige verwondingen aan zijn hoofd. W. verklaarde net thuis te zijn gekomen van haar werk en verder van niets te weten.
Ik blijf dat zo ontzettend nutteloos vinden...quote:De vrouw krijgt levenslang voor het familiedrama, zonder enige kans op vervroegde vrijlating. Daarbovenop krijgt ze ook nog een celstraf van 35 jaar.
Heel zinvol juist om te voorkomen dat ze vervroegd vrijgelaten wordt als die levenslange gevangenisstraf zonder kans op vrijlating ooit als te wreed wordt beoordeeld door het hooggerechtshof.quote:Op maandag 18 november 2024 15:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik blijf dat zo ontzettend nutteloos vinden...
Dus de rechter vertrouwt zijn eigen uitspraak niet voldoende en om dat te voorkomen, gooit hij / zij er maar een extra straf bij?quote:Op maandag 18 november 2024 15:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Heel zinvol juist om te voorkomen dat ze vervroegd vrijgelaten wordt als die levenslange gevangenisstraf zonder kans op vrijlating ooit als te wreed wordt beoordeeld door het hooggerechtshof.
Redelijk normaal toch, in Amerika.quote:Op maandag 18 november 2024 15:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit meegemaakt in Amerika. Ook nergens anders trouwens.
Volgens mij ook. Ik heb wel eens iets gehoord dat iemand 3 keer levenslang kreeg.quote:Op maandag 18 november 2024 15:37 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Redelijk normaal toch, in Amerika.
Verschillende charges.quote:Op maandag 18 november 2024 15:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus de rechter vertrouwt zijn eigen uitspraak niet voldoende en om dat te voorkomen, gooit hij / zij er maar een extra straf bij?
Dat heb ik nog nooit meegemaakt in Amerika. Ook nergens anders trouwens.
Waarom nou weer hoeren afzeiken?quote:Op maandag 18 november 2024 17:13 schreef de_boswachter het volgende:
Die hoort de titel moeder niet te dragen. Hoer was beter geweest.
Ah, eind goed al goed, kinderen weer herrezen?quote:Op maandag 18 november 2024 15:11 schreef HSG het volgende:
Het gezinsdrama komt tot een einde nu de vrouw voor de rest van haar leven achter de tralies verdwijnt.
Omdat het een vrouw is, komt ze weg met levenslang. Een man had voor dezelfde delicten inderdaad een spuitje gekregen.quote:
Dat is de vraag nog maar.quote:Op maandag 18 november 2024 17:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Omdat het een vrouw is, komt ze weg met levenslang. Een man had voor dezelfde delicten inderdaad een spuitje gekregen.
quote:The capital offense was outrageously or wantonly vile, horrible, or inhuman in that it involved torture, depravity of mind, or an aggravated battery to the victim
Ja, dat het daar zo gaat,snap ik.quote:Op maandag 18 november 2024 16:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Verschillende charges.
Voor de moord kreeg ze levenslang, maar ze is voor 14 misdaden aangeklaagd. Levenslang voor de moord + 35 jaar voor de andere misdaden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |