abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215616862
Halsema kritisch op Den Haag: "Plotseling is het woord verbinding vies geworden"
https://www.at5.nl/artike(...)inding-vies-geworden

Zorgen bij Marokkaanse Amsterdammers na onrust: "Alsof we weer opnieuw moeten beginnen"
https://www.at5.nl/artike(...)kaanse-amsterdammers
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_215616883
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Eh, dat is toch helemaal niet wat hij zegt?

Zo'n adres delen is daarentegen wel een soort uitnodiging tot intimidatie en vernieling. :{ Deze aanslag soms vergeten?
Zo’n adres delen gebeurt natuurlijk maar met 1 doel.
En dat is niet om een bosje bloemen te laten bezorgen.
pi_215616895
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 14:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zo’n adres delen gebeurt natuurlijk maar met 1 doel.
En dat is niet om een bosje bloemen te laten bezorgen.
Ik wacht de politieke verontwaardiging af. Ik weet hoe belangrijk onze politici persvrijheid vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 18 november 2024 @ 14:16:03 #54
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215616943
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:55 schreef egayalS het volgende:
Wanneer de politiek in den haag naar een Nieuw dieptepunt is gezakt, moet wierd duk natuurlijk nog dieper zakken.

"Dit gaat echt alle, maar dan ook alle grenzen over
Dit zijn (bijna) regelrechte doodsbedreigingen aan het adres van Amsterdamse Marokkanen.
En daarbij komt het toejuichen van buitenlandse diensten, met een zeer gewelddadige naam, die hier "orde op zaken komen" stellen.
En dan het gelijkstellen van Amsterdamse Taxi chauffeurs aan de moordenaars van de Israelische worstelploeg in München? Serieus?
Wie gaat Wierd volgende keer bedreigen? De "vijanden van lsraeI"? Je weet wel opiniemensen met een andere mening over Gaza? Of rechters van het ICJ? Hoogleraren in Nijmegen? Of @:NadiaBouras
? Moi? Of word ik voor old times sake alleen in elkaar getrapt? Wie? Waar stopt dit Kamran? Dit is doodeng."

[ x ]
Hij bedreigt niemand, hij vertelt wat er zou kunnen gebeuren.
pi_215616971
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 13:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Eh, dat is toch helemaal niet wat hij zegt?

Zo'n adres delen is daarentegen wel een soort uitnodiging tot intimidatie en vernieling. :{ Deze aanslag soms vergeten?
Hoge bomen vangen veel wind is een spreekwoord dat van toepassing is op deze strijd tussen de rivaliserende religies.
  maandag 18 november 2024 @ 14:20:27 #56
396550 Richestorags
pi_215616976
quote:
9s.gif Op maandag 18 november 2024 14:07 schreef Aether het volgende:
Halsema kritisch op Den Haag: "Plotseling is het woord verbinding vies geworden"

Zorgen bij Marokkaanse Amsterdammers na onrust: "Alsof we weer opnieuw moeten beginnen"
Één en al slachtofferrol en verdraaiing weer in dat AT5 artikel. We zien keer op keer dat ook de zogeheten gematigde Moslims niet in staat zijn tot zelfreflectie, gretig de slachtofferrol induiken, geweld goedpraten en meegaan in de antisemitische spins.

quote:
"We hebben afgelopen week gezien hoe een conflict uit een ander land heel dicht bij kan komen. Dat is op zich niets nieuws, maar de grimmigheid wel", zegt Boussaid. "Met name het gedrag van voetbalsupporters van Tel Aviv was eng om te zien. Dat daarop gereageerd wordt met geweld, is uitermate treurig en slecht. Daar hoeven we niet zo moeilijk over te doen. Nu is het geëscaleerd en het is moeilijk om die geest weer in de fles te krijgen."
quote:
Jongeren zijn gefrustreerd over het feit dat ze niet serieus worden genomen, legt ze uit aan NH Nieuws. "De groep die zich uitspreekt tegen deze verschrikkelijke oorlog wordt weggezet als oproerkraaiers. Terwijl het onacceptabel is wat daar gebeurt. We zijn vierhonderd dagen verder, er zijn 40.000 mensen vermoord en nog steeds durft niemand het hier genocide te noemen."

Ouders hebben er geen grip op, zegt ze. "Ze kunnen het zelf ook niet meer verdedigen. Hoe moet ze hun zonen of dochters dan overtuigen van het feit dat ze zich niet mogen uitspreken?"

Dat jongeren nu worden aangesproken op hun Marokkaans zijn, leidt tot verdere escalatie, zegt Leila. "Ik word nu toch al weggezet, dus ik kan mijn emoties net zo goed de ruimte geven. Dat gevoel leeft heel erg."
pi_215617168
Ah, de Marokkaanse moslims die de Jodenjacht hebben opgezet zijn de eigenlijk slachtoffers. Haha, maar natuurlijk.

Tja, door te blijven toegeven aan zulke krokodillentranen wordt het idee binnen zulke gemeenschappen alleen maar verder aangewakkerd dat men alles kan uithalen en dan gewoon zichzelf in de rol van de vermeende slachtoffers manoeuvreren.

En Halsema, die ik tot op heden heb zitten verdedigen, laat zich hier nu ook wel kennen hoor. Over verbinding beginnen terwijl Marokkaanse moslims zich wéér eens hebben misdragen. Wat dacht je van deze mensen een keihard gaan aanpakken?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215617198
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 14:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Één en al slachtofferrol en verdraaiing weer in dat AT5 artikel. We zien keer op keer dat ook de zogeheten gematigde Moslims niet in staat zijn tot zelfreflectie, gretig de slachtofferrol induiken, geweld goedpraten en meegaan in de antisemitische spins.
[..]
[..]

Correct.

Dit is ook het grote probleem. Er zijn genoeg moslims die niet meedoen aan zulk geweld, maar wel bereid zijn het voor hun gewelddadige geloofsgenoten op te nemen en het geweld goed te praten. Dit komt omdat de haat jegens Israël en Joden die de plegers van het geweld heeft aangezet tot hun daden, breed worden gedeeld in de Islamtische gemeenschappen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215617230
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 14:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
[..]
[..]

Bizar weer.

Bizar :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215617234
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 14:42 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, de Marokkaanse moslims die de Jodenjacht hebben opgezet zijn de eigenlijk slachtoffers. Haha, maar natuurlijk.

Tja, door te blijven toegeven aan zulke krokodillentranen wordt het idee binnen zulke gemeenschappen alleen maar verder aangewakkerd dat men alles kan uithalen en dan gewoon zichzelf in de rol van de vermeende slachtoffers manoeuvreren.

En Halsema, die ik tot op heden heb zitten verdedigen, laat zich hier nu ook wel kennen hoor. Over verbinding beginnen terwijl Marokkaanse moslims zich wéér eens hebben misdragen. Wat dacht je van deze mensen een keihard gaan aanpakken?
Ik heb hier gewoonweg geen woorden voor.

Echt niet.
1947-2016
pi_215617278
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 14:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dit is ook het grote probleem. Er zijn genoeg moslims die niet meedoen aan zulk geweld, maar wel bereid zijn het voor hun gewelddadige geloofsgenoten op te nemen en het geweld goed te praten. Dit komt omdat de haat jegens Israël en Joden die de plegers van het geweld heeft aangezet tot hun daden, breed worden gedeeld in de Islamtische gemeenschappen.
Wat maakt de reden erachter eigenlijk nog uit? We zien keer op keer dat er een bepaalde groepering is die geweld niet schuwt wanneer het hen uitkomt en we zien keer op keer dat er binnen die gemeenschap genoeg mensen zijn die het op een bepaalde manier nog goed willen praten ook. We zien keer op keer dat er mensen zijn buiten deze gemeenschap die meegaan in die slachtofferrol.
pi_215617313
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 14:57 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat maakt de reden erachter eigenlijk nog uit? We zien keer op keer dat er een bepaalde groepering is die geweld niet schuwt wanneer het hen uitkomt en we zien keer op keer dat er binnen die gemeenschap genoeg mensen zijn die het op een bepaalde manier nog goed willen praten ook. We zien keer op keer dat er mensen zijn buiten deze gemeenschap die meegaan in die slachtofferrol.
Correct.

En laten we deze drie groepen ook maar gewoon benoemen: Moslims, mede-moslims en een flink deel van progressief links.
pi_215617359
Er kan gerust eens gesteld worden dat bepaalde groepen idd zeer slecht en/of totaal niet tegen kritiek kunnen.

Mooi voorbeeld was ook bij Eva Jinek, uitzending van vorige week maandag. Daar zaten o.a. Karim Amghar en Eus.
Eus zei precies waar het op staat en benoemde een paar feiten, Karim was zichtbaar geïrriteerd.
Je zou toch eens aan de Marokkaanse jongeren en gemeenschap komen zeg, foei. De geringste kritiek leidt volgens hem tot 'een gevaarlijk sentiment'. Dat de integratie mislukt is, mag van hem ook niet benoemd worden.

https://npo.nl/start/serie/eva/seizoen-1/eva_50/afspelen

Echt de moeite van het terugkijken waard.
Cestmocro mocht Eus ook niet benoemen want, schadelijk voor Marokkanen volgens Karim.
Terwijl dat platform gewoon zo heet 8)7
  maandag 18 november 2024 @ 15:21:01 #64
396550 Richestorags
pi_215617410
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2024 15:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

En laten we deze drie groepen ook maar gewoon benoemen: Moslims, mede-moslims en een flink deel van progressief links.
Je ziet dat we langzamerhand de kant van Amerika opgaan. Iedereen die niet bij de tuigmoslims en mede-moslims en progressief links hoort is extreem rechts. Dat kon je o.a. al zien aan de demonisering van Plasterk. De oude migratiestandpunten van de SP zouden ook als extreem rechts betiteld worden anno 2024.
pi_215617527
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 15:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je ziet dat we langzamerhand de kant van Amerika opgaan. Iedereen die niet bij de tuigmoslims en mede-moslims en progressief links hoort is extreem rechts. Dat kon je o.a. al zien aan de demonisering van Plasterk. De oude migratiestandpunten van de SP zouden ook als extreem rechts betiteld worden anno 2024.
Helemaal van links: 'your not with us you must be a nazi!'.

Feit is, is dat een hoop NL'ers van het redelijke midden het ook helemaal zat zijn en minder migratie willen. Niet dat ze racistisch zijn, totaal niet, ze zien alleen de enorme nadelen die de massaimmigratie met zich mee brengt.

Die worden wel allemaal direct weggezet als nazi...

Te triest, te makkelijk.
1947-2016
pi_215617623
quote:

Waar moeten die Marokkanen opnieuw mee beginnen?
Verder: AT5, lokaal zendertje #geeninteresse
  maandag 18 november 2024 @ 16:09:11 #67
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_215617699
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 15:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
We hebben in het westen echt een enorm anti-westers probleem.
Van onze arabische vrienden.
Van onze internationale studenten.
Van onze extreem-linksen.

Ze maken allemaal zwaar gebruik van onze staat maar staan als eerste te roepen dat we slecht zijn.
pi_215617784
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 15:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Helemaal van links: 'your not with us you must be a nazi!'.

Feit is, is dat een hoop NL'ers van het redelijke midden het ook helemaal zat zijn en minder migratie willen. Niet dat ze racistisch zijn, totaal niet, ze zien alleen de enorme nadelen die de massaimmigratie met zich mee brengt.

Die worden wel allemaal direct weggezet als nazi...

Te triest, te makkelijk.
Okt 2023 EenVandaag onder 30.000 respondenten: 8 op de 10 kiezers willen asielinstroom beperken
Juli 2024 Sociaal en cultureel planbureau: Een overgrote meerderheid van de Nederlandse burgers (71%) vindt dat Nederland minder vluchtelingen zou moeten opnemen dan het nu doet

Als ik op Google asiel of migratie in typ in combinatie met nazi zie ik veel berichten maar dan vooral over gevluchte nazi's of joodse vluchtelingen. Het is de hoogste tijd om te stoppen met die claim dat links heel Nederland, inclusief zichzelf, wegzet als nazi's als het over asiel of migratie gaat. Die mythe is onderhand wel klaar
pi_215617881
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 00:32 schreef sturmpie het volgende:

[..]
zo dom ben ik niet
lang geleden hoog gescoord op iq

ik weiger partij te kiezen, als je 't daar niet mee eens bent dan heb je er alleen jezelf mee
Het is niet terug te zien in het gebruik van interpunctie.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_215618164
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2024 16:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Okt 2023 EenVandaag onder 30.000 respondenten: 8 op de 10 kiezers willen asielinstroom beperken
Juli 2024 Sociaal en cultureel planbureau: Een overgrote meerderheid van de Nederlandse burgers (71%) vindt dat Nederland minder vluchtelingen zou moeten opnemen dan het nu doet

Als ik op Google asiel of migratie in typ in combinatie met nazi zie ik veel berichten maar dan vooral over gevluchte nazi's of joodse vluchtelingen. Het is de hoogste tijd om te stoppen met die claim dat links heel Nederland, inclusief zichzelf, wegzet als nazi's als het over asiel of migratie gaat. Die mythe is onderhand wel klaar
Extreem rechts, bruin, racist, fascist, nazi.
Check de notes hier bijvoorbeeld. Je gaat geen posts meer vinden van wat er gezegd is, gezien de mods (dank daarvoor) ze netjes verwijderen na een TR.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben ook klaar met die frame. Helemaal. Mensen zijn niet direct 1 van dat rijtje zodra je minder migratie wil hebben, want inderdaad een overgrote meerderheid wil minder migranten.
Maar ga niet doen alsof het er niet is opgebaarde.
1947-2016
pi_215618406
quote:
10s.gif Op maandag 18 november 2024 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En hoe is dat anders dan wat jij nu doet?
Omdat ik dat gemeenteraadslid letterlijk LIVE op tv heb gezien en horen zeggen. Dus geen nabeschouwingen waarin geknipt en geplakt is. Hij gebruikte dat om zijn punt met iets te willen maken, niet om de Marokkaanse gemeenschap door het slijk te willen halen.

Zoek het anders zelf even op zou ik zeggen, mits je de originele uitzending nog terug kunt vinden en deze niet tot op het bot bewerkt is.

Ging om Rogier Havelaar van het CDA trouwens die die uitspraak maakte.
pi_215618447
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:04 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Omdat ik dat gemeenteraadslid dat letterlijk LIVE op tv heb gezien en horen zeggen. Dus geen nabeschouwingen waarin geknipt en geplakt is. Hij gebruikte dat om zijn punt met iets te willen maken, niet om de Marokkaanse gemeenschap door het slijk te willen halen.
Je punt maken door termen als kutmarokkanen, kankerjoden of tokkie woonwagenvolk te gebruiken kan online. In de politiek worden (of werden) betere omgangsvormen van je verwacht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215618689
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 16:09 schreef Zoddie het volgende:

[..]
We hebben in het westen echt een enorm anti-westers probleem.
Van onze arabische vrienden.
Van onze internationale studenten.
Van onze extreem-linksen.

Ze maken allemaal zwaar gebruik van onze staat maar staan als eerste te roepen dat we slecht zijn.
Leestip: War on the West van Douglas Murray (ken je misschien al)
pi_215619011
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2024 18:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Je punt maken door termen als kutmarokkanen, kankerjoden of tokkie woonwagenvolk te gebruiken kan online. In de politiek worden (of werden) betere omgangsvormen van je verwacht.
Je beseft nog steeds niet dat je zijn uitspraak tussen aanhalingstekens "" moest lezen?
pi_215619082
quote:

Die halve Amsterdamse gemeenteraad is constant woedend op de, in hun ogen, extreemrechtse regering.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')