Je zegt zwart - bah racist!quote:Op maandag 10 november 2025 20:09 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Aan dit soort posts kan je duidelijk aflezen dat nu alleen nog de koppige, beetje agressieve en verongelijkte, witte man/soms vrouw hangt aan een deel van de traditie dat een hulp perse zwart moet zijn. Eigenlijk geeft deze frustratie heel duidelijk aan dat de traditie definitief met zijn tijd mee is gegaan.
quote:Op maandag 10 november 2025 20:09 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Aan dit soort posts kan je duidelijk aflezen dat nu alleen nog de koppige, beetje agressieve en verongelijkte, witte man/soms vrouw hangt aan een deel van de traditie dat een hulp perse zwart moet zijn. Eigenlijk geeft deze frustratie heel duidelijk aan dat de traditie definitief met zijn tijd mee is gegaan.
Ah, ik dacht al, waar blijft het toverwoord: ‘racisme’.quote:Op maandag 10 november 2025 15:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Niet daarom nee. Maar na een beetje verdiepen in de kwestie kun je niet anders dan concluderen dat het hele zwart maken van het gezicht racistisch is.
Een stukje ontraditie wordt dus om zeep geholpen.quote:Op maandag 10 november 2025 16:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh hier werden er hele Halloweentochten gehouden voor die kutkinders inclusief partytenten in voortuinen die als spookhuizen versierd werden.
Stukje Vogelaarbuurt.
De de anti zwarte-pieters zien zichzelf dan als "the good guys"quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:07 schreef de_boswachter het volgende:
[..]echt of wat
Edit: oh zie hierboven.
KZOP? Kick Zwarte Oude Pieten?quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
De de anti zwarte-pieters zien zichzelf dan als "the good guys"
KZOP kan lekker optiefen en we gaan weer terug naar een volledige zwarte piet.
Nou, mooi toch dat die na dit jaar verdwenen zijn?quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:36 schreef hoatzin het volgende:
[..]
KZOP? Kick Zwarte Oude Pieten?
Dat is gemeen...
Nu laat ik em staan ook!quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:36 schreef hoatzin het volgende:
[..]
KZOP? Kick Zwarte Oude Pieten?
Dat is gemeen...
Waarom? Zwart is niet eens een huidskleur! Niemand is zwart! Waarom kapen donkere mensen de kleur zwart en mag niets of niemand zwart zijn, want dan is het racisme? Ik heb een zwarte kat en hij heet Doerak. Oeh!! Drop is zwart. Dus je mag een blank kind rustig een dropje van een kind noemen, maar een bruin kind niet, want dan is het racisme.quote:Op maandag 10 november 2025 15:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
Niet daarom nee. Maar na een beetje verdiepen in de kwestie kun je niet anders dan concluderen dat het hele zwart maken van het gezicht racistisch is.
Mooi veranderen dus in een poging het geheel voor iedereen te verbeteren.
Gewoon negeren dat geframe van "racisme". Die lui blijven maar hangen in dat slavernij gejank, terwijl we al bijna 7 generaties verder zijn. En dan de kleur zwart claimen als huidskleur die niemand mag gebruiken om een fictief karakter te spelen. Een clown mag zich wit schminken, een duivel rood, maar Piet mag niet zwart zijn, want dat is zielig voor negers.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nou, mooi toch dat die na dit jaar verdwenen zijn?
Kunnen de mensen in Nederland weer zelf bepalen hoe ze dat feest willen vieren zonder voor racist uitgemaakt te worden.
Maar dan vind ik wel dat als we toch zo willen vasthouden aan cultuur en tradities dat we teruggaan naar de allereerste zwarte piet. Die kinderen nog ontvoerde en klappen gaf.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:17 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik ben vóór Zwarte Piet, want dat is een vast onderdeel van de Nederlandse cultuur en traditie.
Ik niet, veel te ingewikkeld gedoe allemaal. Het is gewoon een kinderfeestje, Sinterklaas en Zwarte Piet, verder geen gezeur. In elk ander land lachen ze zich rot dat we hier zo moeilijk over doen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dan vind ik wel dat als we toch zo willen vasthouden aan cultuur en tradities dat we teruggaan naar de allereerste zwarte piet. Die kinderen nog ontvoerde en klappen gaf.
Helemaal prima. Zo zijn er velen met dat beeld opgegroeid en die zijn er niet minder om geworden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dan vind ik wel dat als we toch zo willen vasthouden aan cultuur en tradities dat we teruggaan naar de allereerste zwarte piet. Die kinderen nog ontvoerde en klappen gaf.
Nou en, van onze cultuur en tradities blijf je af. Verdimme.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:24 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik niet, veel te ingewikkeld gedoe allemaal.
Ga nou niet in op die halve gare - loopt de boel alleen maar te stangen. Dit k.. woke land maakt zich inderdaad volstrekt belachelijk in de rest van de wereld (ja ook in Suriname en de Antillen!) met dit eeuwige geneuzel.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:24 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik niet, veel te ingewikkeld gedoe allemaal. Het is gewoon een kinderfeestje, Sinterklaas en Zwarte Piet, verder geen gezeur. In elk ander land lachen ze zich rot dat we hier zo moeilijk over doen.
Precies, ik doe niet mee aan die zelfhaat waarbij je eigen cultuur en tradities maar afgebroken moeten worden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou en, van onze cultuur en tradities blijf je af. Verdimme.
Mee eens makker, bring back kinderen martelenquote:Op dinsdag 11 november 2025 12:34 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Precies, ik doe niet mee aan die zelfhaat waarbij je eigen cultuur en tradities maar afgebroken moeten worden.
Ik heb laatst nog wat Joden aangegeven bij de politie.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:38 schreef Aberkullie het volgende:
Zo heb ik een paar kinderen van een jaar of 12 hier aan het werk gezet en de beloning is dat ze geen zweepslagen krijgen als ze goed werk afleveren.
Traditie toch.
Negerkinderen, neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:38 schreef Aberkullie het volgende:
Zo heb ik een paar kinderen van een jaar of 12 hier aan het werk gezet en de beloning is dat ze geen zweepslagen krijgen als ze goed werk afleveren.
Traditie toch.
Ga gerust je gang.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:40 schreef Aberkullie het volgende:
-Deluzion- gebruiken we in deze maatschappij ter vermaak want ook dat is cultuur en traditie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |