abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 november 2024 @ 17:26:32 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215600679
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Odessa is de heilige grond van Rusland, ben je weleens in Odessa geweest ?, en hoe Putin over Odessa praat??

ik wel en ook in Kiev en LVIV de krim en de het witte paleis daar , ik ken oekraine en rusland.
[..]

quote:
[..]
Putin wil in ieder geval Odessa hebben om later verder te kunnen naar Moldova en oekraine af te snijden van de zwarte zee en via wit rusland naar de Baltische staten, anders raakt ie de toegang tot de oostzee ook kwijt

Ik heb het over de hele post.. je roeipt wat, alsof je iedere avond met putin belt, in volkomen stelligheid, gebaseerd op helemaal niets.
The End Times are wild
  zaterdag 16 november 2024 @ 17:28:19 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215600692
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
[..]
Ik heb het over de hele post.. je roeipt wat, alsof je iedere avond met putin belt, in volkomen stelligheid, gebaseerd op helemaal niets.
Putin wil odessa hebben , ja 100% en moldova heeft niets met de NATO , kan niet bij NATO
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 16 november 2024 @ 17:30:31 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215600711
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Klopt. Als er niks verandert kunnen ze nog jaren doorvechten om wat moddervelden in oost Oekraïne en niks concreets bereiken.
Nou..
De gevechtscapaciteiten van Rusland nemen toe, en oekraiene verzwakt. Als je dat verschil niet opheft door interventies van eu landen dan gaat men dit wel verliezen. Hoe lang dat duurt blijft gissen.
Ik zie geen echte ontwikkelingen in de eu om op korte termijn grootschalig militaire hardware te produceren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215600712
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
We zien twee dingen duidelijk fout gaan in deze discussie en media.

1: de mogelijkheden voor oekraiene en eu om Rusland op de knieën te krijgen worden behoorlijk overscjat.

2: de mogelijkheden voor Rusland om een deel van europa te veroveren worden schromelijk overdreven
Voor punt 1 kiezen we door het braafste jongetje van de klas te willen zijn. De Russen halen China en Noord-Korea erbij wegens gebrek aan manschappen en munitie en wij zitten hier te bibberen of het toestaan wat doelen in Rusland te bombarderen een escalatie is. Ik heb niet de indruk dat het westen voluit gaat. Wel dat Rusland alle zeilen bij moet zetten.

Dus tja.

Twee wil ik niet uitvinden. Als dat betekent dat Rusland op de knieën moet om dat te garanderen, dan moet Rusland maar op de knieën. Het is zij of wij. Dus liever zij.
  zaterdag 16 november 2024 @ 17:30:53 #80
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_215600716
Zelensky is ook niet gauw tevreden hè: https://www.msn.com/nl-nl(...)15707d954903a8&ei=38
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_215600725
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als jij bewijs had kunnen leveren om Trump achter de tralies te krijgen is hij heel dom als hij dat niet gedaan heeft.
Punt is dat Trump toch nooit de bak in was gegaan en dan was die nu de lul geweest. Hoeveel bewijs er ook was geweest.
pi_215600731
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als jij bewijs had kunnen leveren om Trump achter de tralies te krijgen is hij heel dom als hij dat niet gedaan heeft.
Overigens als ik bewijs had gehad dan had ik het inderdaad aangeleverd :)
pi_215600756
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Voor punt 1 kiezen we door het braafste jongetje van de klas te willen zijn. De Russen halen China en Noord-Korea erbij wegens gebrek aan manschappen en munitie en wij zitten hier te bibberen of het toestaan wat doelen in Rusland te bombarderen een escalatie is. Ik heb niet de indruk dat het westen voluit gaat. Wel dat Rusland alle zeilen bij moet zetten.

Dus tja.

Twee wil ik niet uitvinden. Als dat betekent dat Rusland op de knieën moet om dat te garanderen, dan moet Rusland maar op de knieën. Het is zij of wij. Dus liever zij.
Het Westen kan ook helemaal niet voluit gaan want dan breken er hier opstanden uit omdat het economisch slecht gaat. We zijn bijna 3 jaar onderweg en qua productie heeft het Westen bijna geen reet gedaan behalve een paar private bedrijven die vrij snel al tegen de limiet aanlopen.
  zaterdag 16 november 2024 @ 17:37:13 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215600759
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus tja.

Wij als eu vechten al boven onze macht, we komen toezeggingen op leveranties niet na, onze hardware en munitie wordt niet tijdig aangevuld.

Echter, als wij als eu 7 jaar de tijd nemen, 5-10 procent bbp besteden aan opbouw invasiemacht. Dan zouden begin 30 poetin in de kont kunnen neuken. Confessioneell dan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 16 november 2024 @ 17:39:14 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215600768
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:31 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Punt is dat Trump toch nooit de bak in was gegaan en dan was die nu de lul geweest. Hoeveel bewijs er ook was geweest.
Ik denk dat het voor de situatie nu niet zoveel uitmaakt
The End Times are wild
pi_215600804
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor de situatie nu niet zoveel uitmaakt
We weten niet zeker wat Trump nu gaat doen. Als Zelensky bewijs had aangeleverd en Trump was nu alsnog president geweest dan hadden we wel zeker geweten wat die zou doen.
pi_215600931
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 16 november 2024 @ 18:15:19 #88
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215601026
Het lijkt toch dat we langzaam naar onderhandelingen gaan.

quote:
'We must do everything to end this war next year through diplomatic means' — Zelensky speaks on negotiations, war
https://kyivindependent.c(...)on-negotiations-war/

Het is denk ik enkel nog de vraag wanneer en wat de demarcatielijn gaat worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_215601114
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 18:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]

Ten oosten van Moskou.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 16 november 2024 @ 18:50:23 #90
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215601261
quote:
[..]

en jij denkt dat Putin zich iets aan een markatielijn gelegen laat liggen ?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 16 november 2024 @ 18:52:21 #91
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215601287
Het gaat uitstekend met de Russische economie. Oh wacht dat is de rente, misschien gaat het toch niet zo goed?

De oorlog in Oekraïne sloopt vooral ook Rusland zelf. Gewoon wapens en vooral munitie blijven sturen, dat is vooral ook in ons eigen belang. Hoe meer Russische orcs en oorlogstuig uitgeschakeld wordt hoe veiliger het in West-Europa wordt. En dan mag Oekraïne zelf beslissen of en wanneer ze willen onderhandelen of niet.

Laten we als Europa miljarden in Oekraïne blijven pompen, dat is de allerbeste en ook nog eens goedkoopste defensie die wij kunnen krijgen.
pi_215601316
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 18:52 schreef mcmlxiv het volgende:
Het gaat uitstekend met de Russische economie. Oh wacht dat is de rente, misschien gaat het toch niet zo goed?

[ afbeelding ]

De oorlog in Oekraïne sloopt vooral ook Rusland zelf. Gewoon wapens en vooral munitie blijven sturen, dat is vooral ook in ons eigen belang. Hoe meer Russische orcs en oorlogstuig uitgeschakeld wordt hoe veiliger het in West-Europa wordt. En dan mag Oekraïne zelf beslissen of en wanneer ze willen onderhandelen of niet.

Laten we als Europa miljarden in Oekraïne blijven pompen, dat is de allerbeste en ook nog eens goedkoopste defensie die wij kunnen krijgen.
Als we nog even afwachten zakt het hele Russische kaartenhuis vanzelf in elkaar.
  zaterdag 16 november 2024 @ 18:59:40 #93
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215601369
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2024 17:03 schreef BEFEM het volgende:
Als Poetin weigert gokt Zelensky erop dat Trump vol er in gaat (hoewel ik dat niet zie gebeuren).
Ligt eraan wat je daar onder verstaat. US boot on the ground, nee, ain't gonna happen.

Maar die woestijn vol tanks in de ramsj gooien, waarom niet.

Is immers $$$ en trump is "een zakenman".
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_215601371
quote:
[..]

quote:
,,We moeten er alles aan doen zodat deze oorlog volgend jaar eindigt. We moeten er langs diplomatieke weg een einde aan maken”, vertelde Zelensky in het vraaggesprek. De Oekraïense leider zei ook dat hij niet gelooft dat zijn Russische tegenhanger Vladimir Poetin vrede wil, maar in plaats daarvan onderhandelingen zal gebruiken om zichzelf te re-integreren tussen westerse landen die hem hebben geïsoleerd sinds het begin van de grootschalige invasie.
Ik denk dat Zelensky hier wel gelijk in heeft. Poetin wil gewoon weer aan tafel en meedoen met de grote jongens. En dat gaat hem helaas nog lukken ook, onder het mom van “hij zit er nou eenmaal en we moeten verder”.
  zaterdag 16 november 2024 @ 19:00:05 #95
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215601377
Als Ruzzia de hulp van Noord Korea mag inroepen op eigen grondgebied, volgens hun artikel 4
dan kan Oekraine dat ook doen met Polen, buiten de NATO om
https://www.voanews.com/a(...)f-says-/7692355.html
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 18:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als we nog even afwachten zakt het hele Russische kaartenhuis vanzelf in elkaar.
Je kan nu beter roebels gaan sparen bij de sberbank, dan beleggen in Nederland,

Kunnen die russisch weduwen hun tegemoetkoming daar op zetten , als die niet door corrupte overheidsfunctionarissen wordt ingepikt
quote:
Russische Sberbank verhoogt maximale depositorente naar 20 procent

MOSKOU, 30 september (Xinhua) - De grootste bank van Rusland, Sberbank, heeft de maximale jaarlijkse rente op deposito's met een looptijd tot een jaar verhoogd naar 20 procent, zo meldden lokale media zondag.

"De maximale rente is nu beschikbaar voor deposito's met een looptijd tot één jaar en voor elk bedrag", aldus de bank, geciteerd door persbureau TASS.

Rentetarieven voor depositotermijnen korter dan een jaar werden ook aangepast. Deposito's variërend van zeven tot negen maanden bieden tot 20 procent per jaar,

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 16-11-2024 19:20:19 ]
pi_215601463
Dit soort dingen :X

twitter
Heel veel sambal
  zaterdag 16 november 2024 @ 19:12:34 #97
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_215601472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 18:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
[..]
Ik denk dat Zelensky hier wel gelijk in heeft. Poetin wil gewoon weer aan tafel en meedoen met de grote jongens. En dat gaat hem helaas nog lukken ook, onder het mom van “hij zit er nou eenmaal en we moeten verder”.
Zelfs in het meest gunstige scenario gaat het decennia duren voor rus weer daar is waar ze waren voor de oorlog.

Ja kan bv franse automakers niet dwingen daar weer fabrieken te openen, en zolang de rus bevolking veramt, is de eigen animo van die automakers bijzonder laag om daar iets te gaan doen ook, immers niks te halen. En de laatste nieuwe thermal sights van thales mogen kopen, dat zie ik nog langer niet gebeuren.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  zaterdag 16 november 2024 @ 19:15:26 #98
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215601490
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 19:11 schreef Nyamuk het volgende:
Dit soort dingen :X

[ x ]
Dat wist ze, met haar medeweten is Oekraine gestopt met gas doorlaten naar Hongarije en Slowakije en voor eigen gebruik opslaan

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 19:11 schreef Nyamuk het volgende:
[ x ]
Hongarije moet nu fors betalen aan EU voor doorgeven van het Noorse EU gas, dat is wel 10 keer zo duur
quote:
Oekraïne verdient nog steeds $0,8-$1 miljard aan transitkosten van Russische gastransit.
Rusland verdient meer dan $3 miljard aan verkopen via Oekraïne op basis van een gemiddelde gasprijs van $200 per 1.000 kubieke meter, volgens berekeningen van Reuters.

Het Russische exportmonopolie op gasleidingen, Gazprom, leed in 2023 een nettoverlies van 7 miljard dollar.

Dit is het eerste jaarlijkse verlies sinds 1999.
De oorzaak is het verlies van de gasmarkt in de EU.
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 16-11-2024 19:48:50 ]
  zaterdag 16 november 2024 @ 19:16:16 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215601498
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 19:00 schreef michaelmoore het volgende:
Als Ruzzia de hulp van Noord Korea mag inroepen op eigen grondgebied, volgens hun artikel 4
dan kan Oekraine dat ook doen met Polen, buiten de NATO om
[..]
[..]

Natuurlijk mag Polen op eigen gelegenheid meevechten als Oekraïne ze daar voor uitnodigt!
The End Times are wild
pi_215601553
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2024 19:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Natuurlijk mag Polen op eigen gelegenheid meevechten als Oekraïne ze daar voor uitnodigt!
Ook al gebeurt dit buiten de NAVO om zal Rusland het nog steeds zien als NAVO troepen in Oekraïne.

Denk dus dat dit nooit gaat gebeuren. Zeker niet openlijk.
Heel veel sambal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')