quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Odessa is de heilige grond van Rusland, ben je weleens in Odessa geweest ?, en hoe Putin over Odessa praat??
ik wel en ook in Kiev en LVIV de krim en de het witte paleis daar , ik ken oekraine en rusland.
[..]
Ik heb het over de hele post.. je roeipt wat, alsof je iedere avond met putin belt, in volkomen stelligheid, gebaseerd op helemaal niets.quote:[..]
Putin wil in ieder geval Odessa hebben om later verder te kunnen naar Moldova en oekraine af te snijden van de zwarte zee en via wit rusland naar de Baltische staten, anders raakt ie de toegang tot de oostzee ook kwijt
Putin wil odessa hebben , ja 100% en moldova heeft niets met de NATO , kan niet bij NATOquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het over de hele post.. je roeipt wat, alsof je iedere avond met putin belt, in volkomen stelligheid, gebaseerd op helemaal niets.
Nou..quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt. Als er niks verandert kunnen ze nog jaren doorvechten om wat moddervelden in oost Oekraïne en niks concreets bereiken.
Voor punt 1 kiezen we door het braafste jongetje van de klas te willen zijn. De Russen halen China en Noord-Korea erbij wegens gebrek aan manschappen en munitie en wij zitten hier te bibberen of het toestaan wat doelen in Rusland te bombarderen een escalatie is. Ik heb niet de indruk dat het westen voluit gaat. Wel dat Rusland alle zeilen bij moet zetten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:23 schreef phpmystyle het volgende:
We zien twee dingen duidelijk fout gaan in deze discussie en media.
1: de mogelijkheden voor oekraiene en eu om Rusland op de knieën te krijgen worden behoorlijk overscjat.
2: de mogelijkheden voor Rusland om een deel van europa te veroveren worden schromelijk overdreven
Punt is dat Trump toch nooit de bak in was gegaan en dan was die nu de lul geweest. Hoeveel bewijs er ook was geweest.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als jij bewijs had kunnen leveren om Trump achter de tralies te krijgen is hij heel dom als hij dat niet gedaan heeft.
Overigens als ik bewijs had gehad dan had ik het inderdaad aangeleverdquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als jij bewijs had kunnen leveren om Trump achter de tralies te krijgen is hij heel dom als hij dat niet gedaan heeft.
Het Westen kan ook helemaal niet voluit gaan want dan breken er hier opstanden uit omdat het economisch slecht gaat. We zijn bijna 3 jaar onderweg en qua productie heeft het Westen bijna geen reet gedaan behalve een paar private bedrijven die vrij snel al tegen de limiet aanlopen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor punt 1 kiezen we door het braafste jongetje van de klas te willen zijn. De Russen halen China en Noord-Korea erbij wegens gebrek aan manschappen en munitie en wij zitten hier te bibberen of het toestaan wat doelen in Rusland te bombarderen een escalatie is. Ik heb niet de indruk dat het westen voluit gaat. Wel dat Rusland alle zeilen bij moet zetten.
Dus tja.
Twee wil ik niet uitvinden. Als dat betekent dat Rusland op de knieën moet om dat te garanderen, dan moet Rusland maar op de knieën. Het is zij of wij. Dus liever zij.
Wij als eu vechten al boven onze macht, we komen toezeggingen op leveranties niet na, onze hardware en munitie wordt niet tijdig aangevuld.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor punt 1 kiezen we door het braafste jongetje van de klas te willen zijn. De Russen halen China en Noord-Korea erbij wegens gebrek aan manschappen en munitie en wij zitten hier te bibberen of het toestaan wat doelen in Rusland te bombarderen een escalatie is. Ik heb niet de indruk dat het westen voluit gaat. Wel dat Rusland alle zeilen bij moet zetten.
Dus tja.
Twee wil ik niet uitvinden. Als dat betekent dat Rusland op de knieën moet om dat te garanderen, dan moet Rusland maar op de knieën. Het is zij of wij. Dus liever zij.
Ik denk dat het voor de situatie nu niet zoveel uitmaaktquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:31 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Punt is dat Trump toch nooit de bak in was gegaan en dan was die nu de lul geweest. Hoeveel bewijs er ook was geweest.
We weten niet zeker wat Trump nu gaat doen. Als Zelensky bewijs had aangeleverd en Trump was nu alsnog president geweest dan hadden we wel zeker geweten wat die zou doen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de situatie nu niet zoveel uitmaakt
https://kyivindependent.c(...)on-negotiations-war/quote:'We must do everything to end this war next year through diplomatic means' — Zelensky speaks on negotiations, war
Ten oosten van Moskou.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:15 schreef BlaZ het volgende:
Het lijkt toch dat we langzaam naar onderhandelingen gaan.
[..]
Het is denk ik enkel nog de vraag wanneer en wat de demarcatielijn gaat worden.
en jij denkt dat Putin zich iets aan een markatielijn gelegen laat liggen ?/quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://kyivindependent.c(...)on-negotiations-war/
Als we nog even afwachten zakt het hele Russische kaartenhuis vanzelf in elkaar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:52 schreef mcmlxiv het volgende:
Het gaat uitstekend met de Russische economie. Oh wacht dat is de rente, misschien gaat het toch niet zo goed?
[ afbeelding ]
De oorlog in Oekraïne sloopt vooral ook Rusland zelf. Gewoon wapens en vooral munitie blijven sturen, dat is vooral ook in ons eigen belang. Hoe meer Russische orcs en oorlogstuig uitgeschakeld wordt hoe veiliger het in West-Europa wordt. En dan mag Oekraïne zelf beslissen of en wanneer ze willen onderhandelen of niet.
Laten we als Europa miljarden in Oekraïne blijven pompen, dat is de allerbeste en ook nog eens goedkoopste defensie die wij kunnen krijgen.
Ligt eraan wat je daar onder verstaat. US boot on the ground, nee, ain't gonna happen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:03 schreef BEFEM het volgende:
Als Poetin weigert gokt Zelensky erop dat Trump vol er in gaat (hoewel ik dat niet zie gebeuren).
quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://kyivindependent.c(...)on-negotiations-war/
Ik denk dat Zelensky hier wel gelijk in heeft. Poetin wil gewoon weer aan tafel en meedoen met de grote jongens. En dat gaat hem helaas nog lukken ook, onder het mom van “hij zit er nou eenmaal en we moeten verder”.quote:,,We moeten er alles aan doen zodat deze oorlog volgend jaar eindigt. We moeten er langs diplomatieke weg een einde aan maken”, vertelde Zelensky in het vraaggesprek. De Oekraïense leider zei ook dat hij niet gelooft dat zijn Russische tegenhanger Vladimir Poetin vrede wil, maar in plaats daarvan onderhandelingen zal gebruiken om zichzelf te re-integreren tussen westerse landen die hem hebben geïsoleerd sinds het begin van de grootschalige invasie.
Je kan nu beter roebels gaan sparen bij de sberbank, dan beleggen in Nederland,quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als we nog even afwachten zakt het hele Russische kaartenhuis vanzelf in elkaar.
quote:Russische Sberbank verhoogt maximale depositorente naar 20 procent
MOSKOU, 30 september (Xinhua) - De grootste bank van Rusland, Sberbank, heeft de maximale jaarlijkse rente op deposito's met een looptijd tot een jaar verhoogd naar 20 procent, zo meldden lokale media zondag.
"De maximale rente is nu beschikbaar voor deposito's met een looptijd tot één jaar en voor elk bedrag", aldus de bank, geciteerd door persbureau TASS.
Rentetarieven voor depositotermijnen korter dan een jaar werden ook aangepast. Deposito's variërend van zeven tot negen maanden bieden tot 20 procent per jaar,
Zelfs in het meest gunstige scenario gaat het decennia duren voor rus weer daar is waar ze waren voor de oorlog.quote:Op zaterdag 16 november 2024 18:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat Zelensky hier wel gelijk in heeft. Poetin wil gewoon weer aan tafel en meedoen met de grote jongens. En dat gaat hem helaas nog lukken ook, onder het mom van “hij zit er nou eenmaal en we moeten verder”.
Dat wist ze, met haar medeweten is Oekraine gestopt met gas doorlaten naar Hongarije en Slowakije en voor eigen gebruik opslaanquote:
Hongarije moet nu fors betalen aan EU voor doorgeven van het Noorse EU gas, dat is wel 10 keer zo duurquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Oekraïne verdient nog steeds $0,8-$1 miljard aan transitkosten van Russische gastransit.
Rusland verdient meer dan $3 miljard aan verkopen via Oekraïne op basis van een gemiddelde gasprijs van $200 per 1.000 kubieke meter, volgens berekeningen van Reuters.
Het Russische exportmonopolie op gasleidingen, Gazprom, leed in 2023 een nettoverlies van 7 miljard dollar.
Dit is het eerste jaarlijkse verlies sinds 1999.
De oorzaak is het verlies van de gasmarkt in de EU.
Natuurlijk mag Polen op eigen gelegenheid meevechten als Oekraïne ze daar voor uitnodigt!quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:00 schreef michaelmoore het volgende:
Als Ruzzia de hulp van Noord Korea mag inroepen op eigen grondgebied, volgens hun artikel 4
dan kan Oekraine dat ook doen met Polen, buiten de NATO om
[..]
[..]
Ook al gebeurt dit buiten de NAVO om zal Rusland het nog steeds zien als NAVO troepen in Oekraïne.quote:Op zaterdag 16 november 2024 19:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk mag Polen op eigen gelegenheid meevechten als Oekraïne ze daar voor uitnodigt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |