abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215660006
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 08:38 schreef Nijna het volgende:

[..]
We hebben een zolderkamer die we als tijdelijke huiskamer kunnen gebruiken. Maar het lijkt me niks om daar te koken eigenlijk. zonder afzuigkap ed.
Een multicooker neerzetten. Kun je in ieder geval al veel in klaarmaken.
En wij hebben zo’n gasbarbecue met aparte kookpit. Daar hebben we ook veel op gekookt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215660376
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 09:37 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij hebben bijna 2 maanden boven geleefd, zonder keuken, afwassen onder de douche, koken buiten of in de schuur. Was echt prima te doen. Ik zag er erg tegenop maar het is me 1000% meegevallen
Dat had ik ff nodig, tnx!

@Hupje, goede tip van vakantiepark! Dank je.

@LeSage, goede gelegenheid om evt een multicooker aan te schaffen ;) nog tips voor welke dan?

@exode, ik ben hier ook niet voor gemaakt... ik kan niet zo goed tegen dit soort dingen. Loop nu al te stressen en ik denk ook niet dat ik er gezelliger op wordt. Maar goed... alles in 1x is wel de "snelste" en beste optie.
Ik ga toch die winterslaap voor mensen maar uitvinden denk ik... :+
Fake it till you make it...
  zaterdag 23 november 2024 @ 13:52:23 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215660822
Tip:

Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten :D

En hij wordt sowieso nog wel eens gebruikt als het fornuis heel vol staat:

https://www.ikea.com/nl/n(...)1-zone-wit-80590155/

Tevens: een slowcooker, dat wil je ook onder zulke omstandigheden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215660840
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
Tip:

Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @:Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten :D

Dat zijn echt topdingen! Wij hadden 2 van die platen en de airfryer. Daar hebben wij al die weken op gekookt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 23 november 2024 @ 14:00:49 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215660869
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:55 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat zijn echt topdingen! Wij hadden 2 van die platen en de airfryer. Daar hebben wij al die weken op gekookt.
Ja, ze zijn super! We gebruiken hem in de zomer ook nog wel eens als we BBQ'en en buiten eten, om de satésaus warm te houden enzo :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2024 @ 14:03:20 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215660886
Oh, ik zie dat er tegenwoordig ook een dubbele is:
https://www.ikea.com/nl/n(...)-zones-wit-30497094/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215660901
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, ze zijn super! We gebruiken hem in de zomer ook nog wel eens als we BBQ'en en buiten eten, om de satésaus warm te houden enzo :D
Wij afgelopen kerst. Was echt zo fijn dat we ze hadden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215660909
Wij hebben een aantal jaar geleden ook de hele benedenverdieping verbouwd. En daarbij boven gewoond. We hadden een aparte kamer die we als woonkamer konden gebruiken en een ruimte waar we een goede wasbak hadden om de afwas te doen.

Koken deden we in zo’n elektrische hapjespan en/of op de bbq. Ook had ik nog een stoomkoker staan. Dus daarin rijst opwarmen en dan in de hapjes pan roerbakgroenten met kip of gehakt en een sausje.
Of aardappeltjes bakken aan de ene kant van de pan, vlees aan de andere kant en dan een zakje roerbakmix. (Of vlees op de bbq). En ook af en toe groenten in de stoomkoker. Eigenlijk een goede variatie. Dat viel me 100% mee.
Eten deden we of buiten bij goed weer of boven bij minder goed weer.

We hebben 1 weekend moeten behelpen, toen konden we eigenlijk niet goed bij de trap ivm egaliseren (of leggen weet het niet meer) van de vloer). Toen moesten we door de voordeur naar buiten om door de garage weer in de achtertuin te komen. En liefst zo min mogelijk. Maar als je dat weet is het ook geen probleem.

Nu gaan we wel even overbruggen bij schoonmoeder omdat ook de vloer beneden nog gedaan moet worden maar ook boven het net niet af is. En er in de garage nog veel bouwvakkers zitten/lopen te stoffen dat ik daar m’n goede meubels niet neer wil zetten.
pi_215660960
quote:
Tip:

Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @:Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten :D

Voor dat laatste gebruik ik dus de multicooker. Ik heb een tefal. Gekregen van mijn schoonmoeder trouwens. Die had er blijkbaar 2 :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 23 november 2024 @ 14:19:23 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215660976
Toen ik in een verbouwd hotel woonde in Zwitserland kookte ik met een waterkoker en zon kleine grill/tosti ijzer
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215661129
Die week zonder aanrecht waren thuisbezorgd/mcD/stoommaaltijden onze grote vrienden :+ Maar voor langer is dat geen optie.
En slowcooker O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 23 november 2024 @ 15:02:16 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215661192
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:16 schreef LeSage het volgende:

[..]
Voor dat laatste gebruik ik dus de multicooker. Ik heb een tefal. Gekregen van mijn schoonmoeder trouwens. Die had er blijkbaar 2 :D
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2024 @ 16:08:15 #223
35189 Troel
scherp en bot
pi_215661818
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpen :')
Heb je als niet koker ook wensen voor de keuken dan of ging het puur om de looks :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215661920
Ik zie ook zo op tegen verbouwingsgedoe. We moeten eigenlijk een nieuwe keuken want de huidige valt letterlijk uit elkaar. Als we slim zijn bouwen we dan meteen uit, of breken we de keuken open. Maar dan moet ook op de hele benedenverdieping de vloer vervangen worden. Dus dan ook maar meteen vloerverwarming doen. En de oude open haard eruit. Dus dan moet die muur ook opnieuw gestuct worden, en dat wordt dus overal opnieuw schilderen of behangen. En zo komt er steeds weer wat bij, en dan kan ik het niet meer overzien en doen we het dus maar niet _O-
pi_215662206
Wij hebben datzelfde probleem Amsel. Niet met de keuken, maar met de achterpui. De kozijnen moeten vervangen worden, en eigenlijk willen we dan gelijk een schuifpui. Het is ook handig als we dan ook vloerverwarming krijgen zodat die verwarmingen weg kunnen en de vloer is ook aan vernieuwing toe (is nog van de oude bewoners, wij wonen hier nu 7,5 jaar). Maar ik twijfel ook nog over een aanbouw ipv puur een schuifpui, als we dan toch bezig zijn.

Man wil het liefst niets, die heeft nog trauma’s van het drama rondom de prutsers met de zonnepanelen.
pi_215662272
Wij hebben een maand in de garage gekookt en afgewassen in een provisorisch gemaakte keuken met kookplaatje, waterkoker en kraan met koud water, toen onze keuken verbouwd werd. Moest ik door de voordeur, over de stoep, de poort door en dan mijn garage in, met m'n teiltje afwas of het eten :') En (toen nog) peuter moest dan verplicht mee, kon niet alleen in huis zijn dan.

Maar ik snap het er tegen op zien. Daarom hebben wij onze woonkamer ook nog niet aangepakt.
Ok, ook omdat ik eigenlijk niet wil weten wat er allemaal mis is onder de vloer. We kwamen zó veel tegen in de keuken, met een langzaam verzakkende houten vloer kan het dan in de woonkamer niet meevallen, vrees ik.
pi_215662777
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
:o
Dat had ik echt niet laten gebeuren. Mijn keuken, mijn ontwerp,mijn wensen leidend. Keuken is dus op mijn hoogte, met lades zo dat ik tijdens het koken alles wat ik nodig zou kunnen hebben bij de hand heb, zonder rare fratsen als soft close, of click to open, waarmee je alleen maar je proces vertraagt. Hoe leuk dat in theorie allemaal ook klinkt.

Ik geloof dat Mrs V wel een mening mocht hebben over de kleur en de lampen etc.

Het enige waar ik op toegegeven heb is dat zij graag een inbouwkoelkast wilde en ik een losse. Daar heb ik dus ook spijt van.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215663091
quote:
Tip:

Ik kan van iemand een kookplaatje met 2 pitten lenen, dus dat is mooi.
Airfryer hebben we ook.

Meubels beneden gaan we tijdelijk opslaan waarschijnlijk. Want dat past niet in de garage en ik vermoed dat daar ook nog wel wat heen en weer gesjouwd gaat worden door de bouwlieden.

@Mushanga71, 2 maanden leven van thuisbezorgd... zoveel variatie hebben we hier niet in ZO Drenthe (friet, sushi, pizza, chinees, dan heb ik denk ik het meeste wel gehad...).

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:18 schreef Amsel het volgende:
Ik zie ook zo op tegen verbouwingsgedoe. We moeten eigenlijk een nieuwe keuken want de huidige valt letterlijk uit elkaar. Als we slim zijn bouwen we dan meteen uit, of breken we de keuken open. Maar dan moet ook op de hele benedenverdieping de vloer vervangen worden. Dus dan ook maar meteen vloerverwarming doen. En de oude open haard eruit. Dus dan moet die muur ook opnieuw gestuct worden, en dat wordt dus overal opnieuw schilderen of behangen. En zo komt er steeds weer wat bij, en dan kan ik het niet meer overzien en doen we het dus maar niet _O-
Dat klinkt ongeveer als onze situatie... we hikken er al een tijd tegenaan, hebben nu genoeg gespaard en een aannemer die het allemaal overziet en regelt (en dat is heel fijn, want we hebben deze man eerder over de vloer gehad en hij heeft de lat hoog liggen). Het moet goed zijn wat hij aflevert en daar staat hij ook voor.
Hij gaat bijna met pensioen, ook een reden om het niet langer uit te gaan stellen ;) .
  zaterdag 23 november 2024 @ 18:39:14 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215663144
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:08 schreef Troel het volgende:

[..]
Heb je als niet koker ook wensen voor de keuken dan of ging het puur om de looks :D
Bij mij gaat het nooit om de looks, vooral om de werkbaarheid en kwaliteit.

Okay, ik geef toe: voor de kraan heb ik 3 extra (gekleurde) houders, dus de kraan is afhankelijk van de gelegenheid of mijn stemming oranje, groen of paars, de standaard zwart gebruik ik nooit.
Dat is wel voor looks dus :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2024 @ 18:44:40 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215663206
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Dat had ik echt niet laten gebeuren. Mijn keuken, mijn ontwerp,mijn wensen leidend. Keuken is dus op mijn hoogte, met lades zo dat ik tijdens het koken alles wat ik nodig zou kunnen hebben bij de hand heb, zonder rare fratsen als soft close, of click to open, waarmee je alleen maar je proces vertraagt. Hoe leuk dat in theorie allemaal ook klinkt.

Ik geloof dat Mrs V wel een mening mocht hebben over de kleur en de lampen etc.

Het enige waar ik op toegegeven heb is dat zij graag een inbouwkoelkast wilde en ik een losse. Daar heb ik dus ook spijt van.
Mijn autisme is de oorzaak dat we een eiland met 2 hoogtes hebben (kwam er geen naad in het werkblad), en we hebben 2 koelvriescombinaties (in de keuken).

Hij kookt, ik zorg dat de keuken daarna weer toonbaar wordt, hij zou me 100% zeker in een volgend huis weer een keuken laten ontwerpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215663706
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij mij gaat het nooit om de looks, vooral om de werkbaarheid en kwaliteit.

Okay, ik geef toe: voor de kraan heb ik 3 extra (gekleurde) houders, dus de kraan is afhankelijk van de gelegenheid of mijn stemming oranje, groen of paars, de standaard zwart gebruik ik nooit.
Dat is wel voor looks dus :D
Houders voor een kraan? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Oh en aangezien hier toch zoveel mensen met ervaring zitten... wat voor kleur smeer je op de muur?
We hebben nu een soort offwhite en in de keuken 1 muur licht grijs/beige.
Ik neig naar weer dat offwhite, maar waar we nu dus een muurtje hebben tussen de woonkamer en de keuken, hebben we straks 1 lange muur, ik geloof wel een meter of 11. Daar komt nog wel een boekenkast is het idee en de tv komt er tegenaan.
Ik heb gewoon geen idee, het moet niet te donker wat mij betreft.

Ik weet het niet zo goed, zijn er ook van die programma's waar je dat dan in kan ontwerpen zodat je het kan zien?
  zaterdag 23 november 2024 @ 19:58:08 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215663940
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215664002
Onze keuken wordt 300 cm, rechttoe rechtaan dus weinig keuzes. Scheelt stress voor ons ;)
pi_215664168
Wij twijfelen nog wel over de kleur van de keuken. Gevoelsmatig zeggen we donkerblauw, maar ik vrees een beetje dat dat niet mooi staat. Het is een open keuken en hij steekt in de nieuwe indeling 20 cm de woonkamer in. Dan kijken we tegen een blauw vlak aan.

Ik zal morgen bij daglicht eens een foto maken. Ben benieuwd hoe jullie het zien :)
Al zijn wij wel heel goed in keuzes maken die anderen vooraf heel raar vinden die toch goed uitpakken.
pi_215664195
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:04 schreef exode het volgende:
Onze keuken wordt 300 cm, rechttoe rechtaan dus weinig keuzes. Scheelt stress voor ons ;)
Die van ons is ongeveer 350 rechtoe rechtaan. Helemaal prima.
maar stiekem had ik toch wel het hoekje om gewild, maar ja.. euro's waren op 🤣
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn dames zijn samen de hort op. Ze zijn naar Concert of the Year in de Ziggo Dome.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215664237
Ohja, ik bedenk me opeens dat het plafond van de kelder onder de keuken aan het inzakken is. Daar zit riet tussen, dus lekker oud. Dat moeten we dan ook meteen maar meenemen.

Jullie zetten me wel aan het denken. Misschien toch maar eens een aannemer laten komen om te kijken hoeveel werk het allemaal zou zijn, hoe lang het zou duren, en wat het zou kosten. Nu nog een goede aannemer zoeken, dat is al lastig zat. (En dit zeg ik nu wel, maar in mijn hoofd zijn dit soort dingen dus zo ingewikkeld dat we waarschijnlijk over een jaar nog steeds niks gedaan hebben :+ )
pi_215664461
@Nijna een week tb en aanverwanten was al te veel en dan hebben we best wat keus hier ;)

Ik heb laminaat op de muur in de keuken. En daartegenaan hoge ikeakasten, smeg fornuis en afzuigkap en uiteraard het aanrecht. Maar met schoonmaken boven het fornuis is het zo makkelijk.
Ff link naar laminaat in spoiler want het is niet alledaags :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik ben heel benieuwd naar al jullie verbouwingen O+

Hier zou eigenlijk de open haard weg moeten, maar dan moet het plafond gedaan worden en die op de eerste en tweede verdieping want er zit een koof die met de afvoer naar bovenloopt. Plus de vloeren die dan gedicht moeten worden. Kortom, een megaverbouwing dus dat doen we maar even niet. Mag zoon later doen, want die wil hier blijven wonen :P

Wij gaan mijn all time favofilm kijken. Braveheart O+

Edit: op de gangmuur zit ook laminaat. Daar zat zoveel shit onder toen de bovenlaag eraf ging, soort van kalkachtige zooi, dat dat niet meer op te lossen was. Dus daar maar laminaat tegenaan geraggeld :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Mushanga71 op 23-11-2024 20:51:14 ]
If they say
pi_215664767
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:17 schreef exode het volgende:
Wij twijfelen nog wel over de kleur van de keuken. Gevoelsmatig zeggen we donkerblauw, maar ik vrees een beetje dat dat niet mooi staat. Het is een open keuken en hij steekt in de nieuwe indeling 20 cm de woonkamer in. Dan kijken we tegen een blauw vlak aan.

Ik zal morgen bij daglicht eens een foto maken. Ben benieuwd hoe jullie het zien :)
Al zijn wij wel heel goed in keuzes maken die anderen vooraf heel raar vinden die toch goed uitpakken.
Keuken hebben wij al wel gekozen qua kleur, zo goed als. Die wordt licht/beige met het schiereiland donker. met licht blad.
  zaterdag 23 november 2024 @ 21:07:21 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_215664794
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 20:40 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna een week tb en aanverwanten was al te veel en dan hebben we best wat keus hier ;)

Ik heb laminaat op de muur in de keuken. En daartegenaan hoge ikeakasten, smeg fornuis en afzuigkap en uiteraard het aanrecht. Maar met schoonmaken boven het fornuis is het zo makkelijk.
Ff link naar laminaat in spoiler want het is niet alledaags :')
SPOILER
Maar ik ben heel benieuwd naar al jullie verbouwingen O+

Hier zou eigenlijk de open haard weg moeten, maar dan moet het plafond gedaan worden en die op de eerste en tweede verdieping want er zit een koof die met de afvoer naar bovenloopt. Plus de vloeren die dan gedicht moeten worden. Kortom, een megaverbouwing dus dat doen we maar even niet. Mag zoon later doen, want die wil hier blijven wonen :P

Wij gaan mijn all time favofilm kijken. Braveheart O+

Edit: op de gangmuur zit ook laminaat. Daar zat zoveel shit onder toen de bovenlaag eraf ging, soort van kalkachtige zooi, dat dat niet meer op te lossen was. Dus daar maar laminaat tegenaan geraggeld :+
Zoiets hebben wij als tegels in de douche bij de sauna. Heb uren staan poetsen op een vlek voordat ik erachter kwam dat t bij het patroon hoorde :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215664881
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2024 21:07 schreef Troel het volgende:

[..]
Zoiets hebben wij als tegels in de douche bij de sauna. Heb uren staan poetsen op een vlek voordat ik erachter kwam dat t bij het patroon hoorde :')
:D
Maar dit is echt zo makkelijk, ziet er amper vlekken op. Af en toe met wat dasty en klaar.
If they say
  zaterdag 23 november 2024 @ 21:18:48 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215664935
De keuken zelf is wit, de zijpanelen zand, het werkblad composiet wit met steentjes erin (Ikea heeft een vergelijkbare), op de muur zit een lila/grijs tint van Farrow & Ball.
https://www.farrow-ball.com/paint/calluna

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 23-11-2024 23:52:51 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215665024
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 21:18 schreef Leandra het volgende:
De keuken zelf is wit, de zijpanelen zand, het werkblad compisiet wit met steentjes erin (Ikea heeft een vergelijkbare), op de muur zit een lila/grijs tint van Farrow & Ball.
https://www.farrow-ball.com/paint/calluna
Mooi kleurtje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215665686
Wat een gave kraan @Leandra O+ zo één zou ik ook wel willen. En onze keukenkraan lekt aan de bovenkant. Het is een zwarte kraan en dat geeft dus witte aanslag. Kortom, reden voor een nieuwe toch? *) Vraag mij alleen af of zoiets zelf een beetje te vervangen is.

Ik heb vandaag de buiten-kerstverlichting opgehangen. Kreeg ik vanavond een appje van de overbuurvrouw dat een gedeelte van de lampjes het niet doet }:|
pi_215665925
Kerst. Zoon zeurt al sinds september voor de kerstboom en vandaag wilde hij um écht opzetten :') Ben niet zo in kerststemming, eigenlijk. Misschien morgen. Of volgende week :+
If they say
pi_215665950
Hier hoe onze huidige keuken er uit ziet (was nog niet helemaal klaar op moment van de foto)

Hier met witte muur rondom kookplaat, maar is ook maar een klein stukje. Maar moet zeggen dat de muur in de gehele woonkamer veilig wit is

En hier een eerste impressie hoe onze nieuwe keuken in ons nieuwe huis er uit komt te zien. Kleur is in het echt toch wel wat anders (cactusgroen). Voor ons doen best gewaagd ;)
Kleine stuk muur rondom de hoge kasten wordt wit. Achter het keukeneiland (midden van de woonkamer) komt een met vilt en hout beklede kolom (vroeger de schouw, nu komen er planten in te staan).

Ik wil nu wel de schuin tegenover liggende muur in een kleur laten verven (zithoek). Maar twijfel nog over dezelfde kleur als de keuken, of de zelfde tint als de keuken maar dan lichter, of helemaal een andere kleur (heb nog een bepaald soort paars kleurstaaltje gehaald en een warm geel kleurstaaltje, heb nog twee weken om te kiezen ongeveer)
pi_215666070
Oh wauw, die kleur Hillie O+ Geen idee qua muurkleur verder, anderen weten dat vast wél, maar ik vind de keuken écht een prachtige kleur groen. Want, groen O+
If they say
pi_215668869
Leuk om mee te gluren in jullie keukens/huizen :).

@hilliebillie, wij waarschijnlijk ook donker eiland met licht blad, maar dan de achterwand licht.
pi_215669046
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 08:41 schreef Nijna het volgende:
Leuk om mee te gluren in jullie keukens/huizen :).

@:hilliebillie, wij waarschijnlijk ook donker eiland met licht blad, maar dan de achterwand licht.
Dat lijkt me ook mooi inderdaad! Heb ik ook wel over getwijfeld om weer een keuken met twee kleuren te doen, omdat ik dat bij mijn huidige keuken ook nog steeds heel mooi vind.
Waarom het er uiteindelijk niet van gekomen is weet ik eigenlijk niet meer. Denk omdat ik helemaal blij werd van deze kleur.
Ik kan niet wachten tot ze hem gaan plaatsen. Nog 3-4 weken ongeveer. Alleen het blad kunnen ze pas inmeten als die staat, dus even afwachten of die voor de kerstvakantie er op ligt.
pi_215669108
Wat wordt ie mooi Hillie! Toffe kleuren.

Ik ben team #alsjehetzelfmaarmooivindt.

In ons vorige huis hadden we een witte keuken met laminaatblad laten plaatsen. Die vonden we echt geweldig. Nu zou ik het niet meer kiezen. Maar dat past ook gewoon niet bij dit huis.
Onze huidige keuken is volledig wit en wij vinden hem niet mooi. Glanzend wit, met een wit werkblad wat al vlekt als je er naar kijkt. Maar we hebben er 8 jaar in kunnen koken als hij eruit gesloopt wordt over een paar maanden.

SPOILER
  zondag 24 november 2024 @ 09:04:38 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215669117
Yes! Laten we de onderbouw spoelbak normaliseren. Veel mooier dan de spoelbak die erin ligt en met zo’n vies randje.

Hebben wij nu overigens niet omdat de keuken er al in zat toen we het huis kochten. Maar in onze vorige keuken hadden we dat wel. En ik vind het veel mooier.
  zondag 24 november 2024 @ 09:07:33 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215669140
Oh en stopcontacten bij de kookplaat. Want dat hebben wij nu niet. Vraag me niet waarom. Degene die de keuken ontworpen heeft heeft waarschijnlijk nog nooit gekookt.
pi_215669218
Wij hebben nu 2 stopcontacten vlakbij het eiland, het wordt een schiereiland, maar er moeten stopcontacten bij waarschijnlijk. Maar even overleggen of dat in de muur wordt of dat het zo'n pop-up geval wordt ofzo. Dat hebben mijn ouders, ook wel handig. Maar die hebben ook een enorm eiland.
  zondag 24 november 2024 @ 09:42:25 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215669506
Wij hebben in ons grote eiland pop ups, 3 gewone en 2 usb. Echt ideaal. Staafmixer, broodrooster, airfryer, even opladen, de iPad met een recept... Ik zou dat echt niet meer kunnen missen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 24 november 2024 @ 09:48:06 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_215669550
Ik wil overal een nieuwe keuken, maar het gaat nergens gebeuren ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 november 2024 @ 09:49:59 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669562
Wij hebben in het eiland in het midden een dubbel omdraai stopcontact (met usb) en aan beide zijkanten van het eiland zit ook zo'n ding.
Ze worden op verschillende momenten allemaal gebruikt (vrijwel nooit tegelijk overigens).

Deze
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 november 2024 @ 09:51:09 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215669572
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
Ik wil overal een nieuwe keuken, maar het gaat nergens gebeuren ;(
Hoe is het eigenlijk met de muren en kamers na 't water van vorig jaar?
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 24 november 2024 @ 09:52:37 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669582
Ik maak zo wel even foto's.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 10:10:28 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_215669686
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 09:51 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hoe is het eigenlijk met de muren en kamers na 't water van vorig jaar?
Nog steeds onbewoonbaar. Over paar weken komt er weer een schademan. ;(

Een van de ramen is inmiddels geknapt, de radiatoren zijn verroest en de stuc is van de muren afgevallen, weggejaagd door de schimmel. Ik wil niet eens weten hoeveel geld de bouwdeoger, antischimmelshit en de klusjesman en dergelijke gekost hebben, laat staan het renoveren om er ooit nog weer te kunnen wonen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 november 2024 @ 10:32:19 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669926
Plaatjes bij het praatje
SPOILER
De kraan is overigens geen Grohe maar een Caressi van de Coloursline, maar daar zie ik nu alleen nog maar zwart en grijs staan, dus wat saai :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 10:33:00 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669937
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 10:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Een van de ramen is inmiddels geknapt, de radiatoren zijn verroest en de stuc is van de muren afgevallen, weggejaagd door de schimmel. Ik wil niet eens weten hoeveel geld de bouwdeoger, antischimmelshit en de klusjesman en dergelijke gekost hebben, laat staan het renoveren om er ooit nog weer te kunnen wonen.
Sjezus :{ :(
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 10:36:32 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215669996
Jemig Troel
pi_215670014
Pfoeh dat klinkt heftig Troel!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 november 2024 @ 11:10:23 #263
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215670197
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 10:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Jeetje wat een ellende! Hoop dat t ooit nog goed komt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_215670991
@Troel, pfff. Is het nu intussen wel van buitenaf waterdicht of lopen jullie het risico dat je hetzelfde gedoe weer krijgt als het weer zo nat wordt...?
  zondag 24 november 2024 @ 13:15:42 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_215671144
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 12:45 schreef Nijna het volgende:
@:Troel, pfff. Is het nu intussen wel van buitenaf waterdicht of lopen jullie het risico dat je hetzelfde gedoe weer krijgt als het weer zo nat wordt...?
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215671218
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.
Dan maar fingers crossed voor niet weer zoveel nattigheid :*
  zondag 24 november 2024 @ 13:36:39 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671285
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij hebben bij ons oude huis lekkage gehad (prutsers van een dakkapelbouwers die de aansluiting op de schoorsteen gemakzuchtig gedaan hadden) en ik krijg iedere keer nog een compleet verdrietgevoel als ik jouw verhaal lees.

En dan kon het in ons geval uiteindelijk wel opgelost worden, niet door de lekkagedienst die er dagen mee bezig is geweest overigens, wel door de klusser die ik ten einde raad zelf ingehuurd heb nadat ik snapte wat er mis was en om dat uit te kunnen leggen een Lego schoorsteen heb gebouwd waarmee ik het probeem kon duiden :D

Dus ja, er is hoop, maar mijn god, wat een traumatische toestand is dat.

In jullie geval zou je bijna een betonnen bak om en onder het huis moeten maken die soort van meedrijft met de waterstand, dat het een woonboot wordt zeg maar :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 13:40:21 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671321
Over Lego gesproken... ik kreeg net een appje met een foto van een glunderende puber met een Lego Battlebus op schoot...
Die had vast een voorschotje genomen/geleend op zijn verjaardagsgeld van opa :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 13:43:19 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_215671344
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij hebben bij ons oude huis lekkage gehad (prutsers van een dakkapelbouwers die de aansluiting op de schoorsteen gemakzuchtig gedaan hadden) en ik krijg iedere keer nog een compleet verdrietgevoel als ik jouw verhaal lees.

En dan kon het in ons geval uiteindelijk wel opgelost worden, niet door de lekkagedienst die er dagen mee bezig is geweest overigens, wel door de klusser die ik ten einde raad zelf ingehuurd heb nadat ik snapte wat er mis was en om dat uit te kunnen leggen een Lego schoorsteen heb gebouwd waarmee ik het probeem kon duiden :D

Dus ja, er is hoop, maar mijn god, wat een traumatische toestand is dat.

In jullie geval zou je bijna een betonnen bak om en onder het huis moeten maken die soort van meedrijft met de waterstand, dat het een woonboot wordt zeg maar :X
Er is een reden waarom het niet zo heel erg goed gaat gezondheidtechnisch met mijn ouders.
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 november 2024 @ 13:48:30 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671380
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 13:43 schreef Troel het volgende:

[..]
Er is een reden waarom het niet zo heel erg goed gaat gezondheidtechnisch met mijn ouders.
SPOILER
Dat kan ik me voorstellen, en dan was onze lekkage nog relatief simpel, want hij kwam van boven, maar ik heb toch iedere keer bij jouw verhaal een gevoel van onbehagen, nog steeds dus, bijna 5 jaar later.
Ik moet er echt niet aan denken in de situatie van je ouders en jou te zitten, dat zou me totaal opbreken, dus dat het je ouders gezondheid aantast verbaast me niets.

En dan zit je in jullie situatie ook nog eens een keer niet alleen met partijen die naar elkaar wijzen, maar ook nog eens met het feit dat het en niet eenvoudig op te lossen is, en dat het kostbaar is, en dat je dat niet zelf kunt regelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 13:53:35 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671424
Het stomme is dat de oplossing bij ons overigens helemaal niet zo duur was, toen ik maar eenmaal begreep wat het probleem was (loodslabben en de aansluiting van het dak op de schoorsteen), en voorafgaand daaraan is helaas wel een godsvermogen uitgegeven aan "herstel" dat geen effect had.

Maar om aan te geven hoe dat traumatische nog steeds doorwerkt: ik heb het niet in me om de rekening van de uiteindelijke reparatie op te zoeken...

Jullie gaan daar echt hulp bij nodig hebben, geestelijk dus.
Je zit telkens in angst, iedere regenbui is een potentieel drama, en dat gaat voorlopig niet voorbij, en zolang je er woont al helemaal niet :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215672615
Bij ons lekte het in de slaapkamer langs de dakkapel dat bleek ook te zitten in slechte aansluiting tussen schoorsteen en schuine dak. We hebben eerst van die beunhazen op het dak gehad die het halve dak wilden vervangen. Uiteindelijk heeft zwager het dichtgeplakt. Het lek zat 3 meter boven waar het naar binnen kwam. Dus eerst is er rondom de dakkapel geplakt wat niets hielp.

MAAR ik loop al dagen rond met een out of the box idee voor de keuken. Steeds gemeten, vanochtend met tape in de weer geweest. Ik dacht dat mijn idee door verloofde weggelachen zou worden, maar.....nee! We gaan het doorzetten.

Onze keuken is klein, weinig aanrechtblad vooral en ik wil de werkkamer echt niet meer als halve bijkeuken gebruiken.
We gaan de keuken een stukje de woonkamer intrekken, niet die 20 cm, maar 60 cm en we gaan een kast laten maken om de ingang heen zeg maar. We gaan het uit laten werken door Baboon die sowieso onze keuken gaan ontwerpen.
Voordeel is dat de inductieplaat en afzuigkap op dezelfde plek kunnen blijven zitten wat ervoor zorgt dat het halve dak er niet af hoeft. (onze afzuiger zit verwerkt in het plafond waar de dragende constructie van het dak op is aangepast)

1 groot nadeel, de apothekerskast waar wij nog steeds helemaal weg van zijn moet dan weg. Hij kan ook nergens anders in huis staan. Hij is te hoog voor de werkkamer (30 cm te hoog) en in de woonkamer is elke hoek benut. Dat vind ik wel echt een ding....
pi_215672988
Troel :*

Kan je die apothekerskast niet laten inkorten exode?

Dak van de opbouw is al jaren lek en er wordt niks aan gedaan :') De afvoer van de nooitgebruikte openhaard loopt tot in de bovenste verdieping maar is nooit aangesloten geweest. Er zit echter wél een doorvoer vanuit het dak en daar moet een ding op zodat het niet meer naar binnen regent. Maar ja... 8)7
If they say
pi_215673179
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 16:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Troel :*

Kan je die apothekerskast niet laten inkorten exode?

Dak van de opbouw is al jaren lek en er wordt niks aan gedaan :') De afvoer van de nooitgebruikte openhaard loopt tot in de bovenste verdieping maar is nooit aangesloten geweest. Er zit echter wél een doorvoer vanuit het dak en daar moet een ding op zodat het niet meer naar binnen regent. Maar ja... 8)7
Nee, de poten zouden eraf kunnen eventueel als het echt niet anders kan, daar winnen we maar 15 cm mee. En dan ziet ie er wel raar uit.
pi_215673258
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:04 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, de poten zouden eraf kunnen eventueel als het echt niet anders kan, daar winnen we maar 15 cm mee. En dan ziet ie er wel raar uit.
Ai, das wel zonde dan. Ook niet als muurtje te gebruiken bij je werkkamer? Laten inbouwen ofzo?
If they say
pi_215673280
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ai, das wel zonde dan. Ook niet als muurtje te gebruiken bij je werkkamer? Laten inbouwen ofzo?
Nee, dan steekt ie door het dak. Ook wel out of the box gedacht ;)
pi_215673307
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:20 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, dan steekt ie door het dak. Ook wel out of the box gedacht ;)
Ja, nou, je moet denken in oplossingen toch :P
If they say
  zondag 24 november 2024 @ 17:26:30 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215673310
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 15:40 schreef exode het volgende:
Bij ons lekte het in de slaapkamer langs de dakkapel dat bleek ook te zitten in slechte aansluiting tussen schoorsteen en schuine dak. We hebben eerst van die beunhazen op het dak gehad die het halve dak wilden vervangen. Uiteindelijk heeft zwager het dichtgeplakt. Het lek zat 3 meter boven waar het naar binnen kwam. Dus eerst is er rondom de dakkapel geplakt wat niets hielp.

MAAR ik loop al dagen rond met een out of the box idee voor de keuken. Steeds gemeten, vanochtend met tape in de weer geweest. Ik dacht dat mijn idee door verloofde weggelachen zou worden, maar.....nee! We gaan het doorzetten.

Onze keuken is klein, weinig aanrechtblad vooral en ik wil de werkkamer echt niet meer als halve bijkeuken gebruiken.
We gaan de keuken een stukje de woonkamer intrekken, niet die 20 cm, maar 60 cm en we gaan een kast laten maken om de ingang heen zeg maar. We gaan het uit laten werken door Baboon die sowieso onze keuken gaan ontwerpen.
Voordeel is dat de inductieplaat en afzuigkap op dezelfde plek kunnen blijven zitten wat ervoor zorgt dat het halve dak er niet af hoeft. (onze afzuiger zit verwerkt in het plafond waar de dragende constructie van het dak op is aangepast)

1 groot nadeel, de apothekerskast waar wij nog steeds helemaal weg van zijn moet dan weg. Hij kan ook nergens anders in huis staan. Hij is te hoog voor de werkkamer (30 cm te hoog) en in de woonkamer is elke hoek benut. Dat vind ik wel echt een ding....
Kan er niet iets van de woonkamer naar de werkkamer verhuisd worden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215673413
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:26 schreef livelink het volgende:

[..]
Kan er niet iets van de woonkamer naar de werkkamer verhuisd worden?
Uhm nee, in de woonkamer staan:
een grote hoekbank, een eettafel met 4 stoelen en een tv kast met tv. Wij hebben geen losse kasten of andere kleinere meubels.

Het enige wat zou kunnen is ipv van de kast die nu tussen de haard en de keuken op maat is gemaakt door die andere vrouw in huis. Die kast zit vol speelgoed en erop staat onze Lego :) Daar wordt nu ook het winterdorp gebouwd.
Dus dan moeten we voor het speelgoed weer wat anders verzinnen, ik zou niet weten waar. Die apothekerskast is ook leeg als we ons keukenplan doortzetten. En nee het speelgoed kan er niet in, daar is ie dan weer te klein voor.

De kast:
Meteen goed te zien dat ie te hoog is, links is de uitbouw, de werkkamer is net zo hoog. En....nou ja, de kans is groot dat de vloer in de uitbouw 5 cm omhoog gaat vanwege vloerverwarming.

De kast die als enige in aanmerking zou komen voor verdwijnen, maar ik denk dat we die optie nog vervelender vinden dan de apothekerskast weg.

En het is een luxe probleem he. We komen er wel uit.
We dachten nooit over een oplossing zoals deze vanwege de apothekerskast. Maar ik sta er nu wel zo in dat een kast niet in de weg moet staan van een ideale opstelling van de keuken en veel extra kastruimte. Daardoor kan de werkkamer echt heel leeg worden met alleen een bureau en opslag van de Lego van de kinderen. En zelfs dat laatste hoeft niet. Ruimte voor een slaapbank waardoor mijn moeder vaker kan langskomen en ruimte om de was op te hangen ipv in de woonkamer.

Ik riep overigens nog: zo'n lichtstraat of daklicht in de werkkamer, dan ga je ook omhoog. Dat idee laat verloofde even bezinken.
pi_215673444
De kast is een opgeknapte, ouderwetse apothekerskast, loodzwaar van ijzer/staal/metaalsoortig. Wij hebben die in het Oosten van het lang gehaald met zo'n boedelbak. De mannen van de winkel hebben hem voor ons ingeladen. Thuis dachten we hem er wel uit te kunnen halen. Er zat geen beweging in....uiteindelijk hebben 6 mannen uit de straat en wij 2en hem uit de boedelbak getild en naar binnen. 4 keer onderweg gestopt omdat we hem niet hielden. Zo'n kast >:)

Dus als ie weg gaat, dan laten we hem wel uit het huis wegtakelen of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')