Een multicooker neerzetten. Kun je in ieder geval al veel in klaarmaken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 08:38 schreef Nijna het volgende:
[..]
We hebben een zolderkamer die we als tijdelijke huiskamer kunnen gebruiken. Maar het lijkt me niks om daar te koken eigenlijk. zonder afzuigkap ed.
Dat had ik ff nodig, tnx!quote:Op zaterdag 23 november 2024 09:37 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben bijna 2 maanden boven geleefd, zonder keuken, afwassen onder de douche, koken buiten of in de schuur. Was echt prima te doen. Ik zag er erg tegenop maar het is me 1000% meegevallen
Dat zijn echt topdingen! Wij hadden 2 van die platen en de airfryer. Daar hebben wij al die weken op gekookt.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
Tip:
Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @:Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten
En hij wordt sowieso nog wel eens gebruikt als het fornuis heel vol staat:
https://www.ikea.com/nl/n(...)1-zone-wit-80590155/
Tevens: een slowcooker, dat wil je ook onder zulke omstandigheden.
Ja, ze zijn super! We gebruiken hem in de zomer ook nog wel eens als we BBQ'en en buiten eten, om de satésaus warm te houden enzoquote:Op zaterdag 23 november 2024 13:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dat zijn echt topdingen! Wij hadden 2 van die platen en de airfryer. Daar hebben wij al die weken op gekookt.
Wij afgelopen kerst. Was echt zo fijn dat we ze hadden.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ze zijn super! We gebruiken hem in de zomer ook nog wel eens als we BBQ'en en buiten eten, om de satésaus warm te houden enzo
Voor dat laatste gebruik ik dus de multicooker. Ik heb een tefal. Gekregen van mijn schoonmoeder trouwens. Die had er blijkbaar 2quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
Tip:
Wij kochten hem ooit om te testen of inductie wel wat voor ons (lees: voor @:Nostalgist want hij kookt), en dat beviel uitstekend, maar toen we geen gourmetstel hadden hebben we hem ook wel eens gebruikt om buiten te gourmetten
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpenquote:Op zaterdag 23 november 2024 14:16 schreef LeSage het volgende:
[..]
Voor dat laatste gebruik ik dus de multicooker. Ik heb een tefal. Gekregen van mijn schoonmoeder trouwens. Die had er blijkbaar 2
Heb je als niet koker ook wensen voor de keuken dan of ging het puur om de looksquote:Op zaterdag 23 november 2024 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpen
quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze slowcooker is zo te zien ook een multicooker, maar zoals eerder gezegd: ik weet niet waar de keuken is, ik heb hem alleen ontworpen
Ik kan van iemand een kookplaatje met 2 pitten lenen, dus dat is mooi.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
Tip:
Dat klinkt ongeveer als onze situatie... we hikken er al een tijd tegenaan, hebben nu genoeg gespaard en een aannemer die het allemaal overziet en regelt (en dat is heel fijn, want we hebben deze man eerder over de vloer gehad en hij heeft de lat hoog liggen). Het moet goed zijn wat hij aflevert en daar staat hij ook voor.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:18 schreef Amsel het volgende:
Ik zie ook zo op tegen verbouwingsgedoe. We moeten eigenlijk een nieuwe keuken want de huidige valt letterlijk uit elkaar. Als we slim zijn bouwen we dan meteen uit, of breken we de keuken open. Maar dan moet ook op de hele benedenverdieping de vloer vervangen worden. Dus dan ook maar meteen vloerverwarming doen. En de oude open haard eruit. Dus dan moet die muur ook opnieuw gestuct worden, en dat wordt dus overal opnieuw schilderen of behangen. En zo komt er steeds weer wat bij, en dan kan ik het niet meer overzien en doen we het dus maar niet
Bij mij gaat het nooit om de looks, vooral om de werkbaarheid en kwaliteit.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Heb je als niet koker ook wensen voor de keuken dan of ging het puur om de looks
Mijn autisme is de oorzaak dat we een eiland met 2 hoogtes hebben (kwam er geen naad in het werkblad), en we hebben 2 koelvriescombinaties (in de keuken).quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Dat had ik echt niet laten gebeuren. Mijn keuken, mijn ontwerp,mijn wensen leidend. Keuken is dus op mijn hoogte, met lades zo dat ik tijdens het koken alles wat ik nodig zou kunnen hebben bij de hand heb, zonder rare fratsen als soft close, of click to open, waarmee je alleen maar je proces vertraagt. Hoe leuk dat in theorie allemaal ook klinkt.
Ik geloof dat Mrs V wel een mening mocht hebben over de kleur en de lampen etc.
Het enige waar ik op toegegeven heb is dat zij graag een inbouwkoelkast wilde en ik een losse. Daar heb ik dus ook spijt van.
Houders voor een kraan? Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij mij gaat het nooit om de looks, vooral om de werkbaarheid en kwaliteit.
Okay, ik geef toe: voor de kraan heb ik 3 extra (gekleurde) houders, dus de kraan is afhankelijk van de gelegenheid of mijn stemming oranje, groen of paars, de standaard zwart gebruik ik nooit.
Dat is wel voor looks dus
Die van ons is ongeveer 350 rechtoe rechtaan. Helemaal prima.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:04 schreef exode het volgende:
Onze keuken wordt 300 cm, rechttoe rechtaan dus weinig keuzes. Scheelt stress voor ons
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn dames zijn samen de hort op. Ze zijn naar Concert of the Year in de Ziggo Dome.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik ben heel benieuwd naar al jullie verbouwingen
Hier zou eigenlijk de open haard weg moeten, maar dan moet het plafond gedaan worden en die op de eerste en tweede verdieping want er zit een koof die met de afvoer naar bovenloopt. Plus de vloeren die dan gedicht moeten worden. Kortom, een megaverbouwing dus dat doen we maar even niet. Mag zoon later doen, want die wil hier blijven wonen![]()
Wij gaan mijn all time favofilm kijken. Braveheart
Edit: op de gangmuur zit ook laminaat. Daar zat zoveel shit onder toen de bovenlaag eraf ging, soort van kalkachtige zooi, dat dat niet meer op te lossen was. Dus daar maar laminaat tegenaan geraggeld
[ Bericht 2% gewijzigd door Mushanga71 op 23-11-2024 20:51:14 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Keuken hebben wij al wel gekozen qua kleur, zo goed als. Die wordt licht/beige met het schiereiland donker. met licht blad.quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:17 schreef exode het volgende:
Wij twijfelen nog wel over de kleur van de keuken. Gevoelsmatig zeggen we donkerblauw, maar ik vrees een beetje dat dat niet mooi staat. Het is een open keuken en hij steekt in de nieuwe indeling 20 cm de woonkamer in. Dan kijken we tegen een blauw vlak aan.
Ik zal morgen bij daglicht eens een foto maken. Ben benieuwd hoe jullie het zien
Al zijn wij wel heel goed in keuzes maken die anderen vooraf heel raar vinden die toch goed uitpakken.
quote:Op zaterdag 23 november 2024 20:40 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna een week tb en aanverwanten was al te veel en dan hebben we best wat keus hier![]()
Ik heb laminaat op de muur in de keuken. En daartegenaan hoge ikeakasten, smeg fornuis en afzuigkap en uiteraard het aanrecht. Maar met schoonmaken boven het fornuis is het zo makkelijk.
Ff link naar laminaat in spoiler want het is niet alledaags
Zoiets hebben wij als tegels in de douche bij de sauna. Heb uren staan poetsen op een vlek voordat ik erachter kwam dat t bij het patroon hoordeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik ben heel benieuwd naar al jullie verbouwingen
Hier zou eigenlijk de open haard weg moeten, maar dan moet het plafond gedaan worden en die op de eerste en tweede verdieping want er zit een koof die met de afvoer naar bovenloopt. Plus de vloeren die dan gedicht moeten worden. Kortom, een megaverbouwing dus dat doen we maar even niet. Mag zoon later doen, want die wil hier blijven wonen![]()
Wij gaan mijn all time favofilm kijken. Braveheart
Edit: op de gangmuur zit ook laminaat. Daar zat zoveel shit onder toen de bovenlaag eraf ging, soort van kalkachtige zooi, dat dat niet meer op te lossen was. Dus daar maar laminaat tegenaan geraggeld![]()
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Zoiets hebben wij als tegels in de douche bij de sauna. Heb uren staan poetsen op een vlek voordat ik erachter kwam dat t bij het patroon hoorde
Mooi kleurtjequote:Op zaterdag 23 november 2024 21:18 schreef Leandra het volgende:
De keuken zelf is wit, de zijpanelen zand, het werkblad compisiet wit met steentjes erin (Ikea heeft een vergelijkbare), op de muur zit een lila/grijs tint van Farrow & Ball.
https://www.farrow-ball.com/paint/calluna
Dat lijkt me ook mooi inderdaad! Heb ik ook wel over getwijfeld om weer een keuken met twee kleuren te doen, omdat ik dat bij mijn huidige keuken ook nog steeds heel mooi vind.quote:Op zondag 24 november 2024 08:41 schreef Nijna het volgende:
Leuk om mee te gluren in jullie keukens/huizen.
@:hilliebillie, wij waarschijnlijk ook donker eiland met licht blad, maar dan de achterwand licht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe is het eigenlijk met de muren en kamers na 't water van vorig jaar?quote:Op zondag 24 november 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
Ik wil overal een nieuwe keuken, maar het gaat nergens gebeuren
Nog steeds onbewoonbaar. Over paar weken komt er weer een schademan.quote:Op zondag 24 november 2024 09:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met de muren en kamers na 't water van vorig jaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kraan is overigens geen Grohe maar een Caressi van de Coloursline, maar daar zie ik nu alleen nog maar zwart en grijs staan, dus wat saai![]()
Sjezusquote:Op zondag 24 november 2024 10:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Nog steeds onbewoonbaar. Over paar weken komt er weer een schademan.
Een van de ramen is inmiddels geknapt, de radiatoren zijn verroest en de stuc is van de muren afgevallen, weggejaagd door de schimmel. Ik wil niet eens weten hoeveel geld de bouwdeoger, antischimmelshit en de klusjesman en dergelijke gekost hebben, laat staan het renoveren om er ooit nog weer te kunnen wonen.
Jeetje wat een ellende! Hoop dat t ooit nog goed komtquote:Op zondag 24 november 2024 10:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Nog steeds onbewoonbaar. Over paar weken komt er weer een schademan.
Een van de ramen is inmiddels geknapt, de radiatoren zijn verroest en de stuc is van de muren afgevallen, weggejaagd door de schimmel. Ik wil niet eens weten hoeveel geld de bouwdeoger, antischimmelshit en de klusjesman en dergelijke gekost hebben, laat staan het renoveren om er ooit nog weer te kunnen wonen.
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.quote:Op zondag 24 november 2024 12:45 schreef Nijna het volgende:
@:Troel, pfff. Is het nu intussen wel van buitenaf waterdicht of lopen jullie het risico dat je hetzelfde gedoe weer krijgt als het weer zo nat wordt...?
Dan maar fingers crossed voor niet weer zoveel nattigheidquote:Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.
Wij hebben bij ons oude huis lekkage gehad (prutsers van een dakkapelbouwers die de aansluiting op de schoorsteen gemakzuchtig gedaan hadden) en ik krijg iedere keer nog een compleet verdrietgevoel als ik jouw verhaal lees.quote:Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.
Er is een reden waarom het niet zo heel erg goed gaat gezondheidtechnisch met mijn ouders.quote:Op zondag 24 november 2024 13:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben bij ons oude huis lekkage gehad (prutsers van een dakkapelbouwers die de aansluiting op de schoorsteen gemakzuchtig gedaan hadden) en ik krijg iedere keer nog een compleet verdrietgevoel als ik jouw verhaal lees.
En dan kon het in ons geval uiteindelijk wel opgelost worden, niet door de lekkagedienst die er dagen mee bezig is geweest overigens, wel door de klusser die ik ten einde raad zelf ingehuurd heb nadat ik snapte wat er mis was en om dat uit te kunnen leggen een Lego schoorsteen heb gebouwd waarmee ik het probeem kon duiden
Dus ja, er is hoop, maar mijn god, wat een traumatische toestand is dat.
In jullie geval zou je bijna een betonnen bak om en onder het huis moeten maken die soort van meedrijft met de waterstand, dat het een woonboot wordt zeg maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op zondag 24 november 2024 13:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Er is een reden waarom het niet zo heel erg goed gaat gezondheidtechnisch met mijn ouders.Dat kan ik me voorstellen, en dan was onze lekkage nog relatief simpel, want hij kwam van boven, maar ik heb toch iedere keer bij jouw verhaal een gevoel van onbehagen, nog steeds dus, bijna 5 jaar later.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet er echt niet aan denken in de situatie van je ouders en jou te zitten, dat zou me totaal opbreken, dus dat het je ouders gezondheid aantast verbaast me niets.
En dan zit je in jullie situatie ook nog eens een keer niet alleen met partijen die naar elkaar wijzen, maar ook nog eens met het feit dat het en niet eenvoudig op te lossen is, en dat het kostbaar is, en dat je dat niet zelf kunt regelen.
Nee, de poten zouden eraf kunnen eventueel als het echt niet anders kan, daar winnen we maar 15 cm mee. En dan ziet ie er wel raar uit.quote:Op zondag 24 november 2024 16:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Troel![]()
Kan je die apothekerskast niet laten inkorten exode?
Dak van de opbouw is al jaren lek en er wordt niks aan gedaanDe afvoer van de nooitgebruikte openhaard loopt tot in de bovenste verdieping maar is nooit aangesloten geweest. Er zit echter wél een doorvoer vanuit het dak en daar moet een ding op zodat het niet meer naar binnen regent. Maar ja...
Ai, das wel zonde dan. Ook niet als muurtje te gebruiken bij je werkkamer? Laten inbouwen ofzo?quote:Op zondag 24 november 2024 17:04 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, de poten zouden eraf kunnen eventueel als het echt niet anders kan, daar winnen we maar 15 cm mee. En dan ziet ie er wel raar uit.
Nee, dan steekt ie door het dak. Ook wel out of the box gedachtquote:Op zondag 24 november 2024 17:17 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ai, das wel zonde dan. Ook niet als muurtje te gebruiken bij je werkkamer? Laten inbouwen ofzo?
Ja, nou, je moet denken in oplossingen tochquote:Op zondag 24 november 2024 17:20 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, dan steekt ie door het dak. Ook wel out of the box gedacht
Kan er niet iets van de woonkamer naar de werkkamer verhuisd worden?quote:Op zondag 24 november 2024 15:40 schreef exode het volgende:
Bij ons lekte het in de slaapkamer langs de dakkapel dat bleek ook te zitten in slechte aansluiting tussen schoorsteen en schuine dak. We hebben eerst van die beunhazen op het dak gehad die het halve dak wilden vervangen. Uiteindelijk heeft zwager het dichtgeplakt. Het lek zat 3 meter boven waar het naar binnen kwam. Dus eerst is er rondom de dakkapel geplakt wat niets hielp.
MAAR ik loop al dagen rond met een out of the box idee voor de keuken. Steeds gemeten, vanochtend met tape in de weer geweest. Ik dacht dat mijn idee door verloofde weggelachen zou worden, maar.....nee! We gaan het doorzetten.
Onze keuken is klein, weinig aanrechtblad vooral en ik wil de werkkamer echt niet meer als halve bijkeuken gebruiken.
We gaan de keuken een stukje de woonkamer intrekken, niet die 20 cm, maar 60 cm en we gaan een kast laten maken om de ingang heen zeg maar. We gaan het uit laten werken door Baboon die sowieso onze keuken gaan ontwerpen.
Voordeel is dat de inductieplaat en afzuigkap op dezelfde plek kunnen blijven zitten wat ervoor zorgt dat het halve dak er niet af hoeft. (onze afzuiger zit verwerkt in het plafond waar de dragende constructie van het dak op is aangepast)
1 groot nadeel, de apothekerskast waar wij nog steeds helemaal weg van zijn moet dan weg. Hij kan ook nergens anders in huis staan. Hij is te hoog voor de werkkamer (30 cm te hoog) en in de woonkamer is elke hoek benut. Dat vind ik wel echt een ding....
Uhm nee, in de woonkamer staan:quote:Op zondag 24 november 2024 17:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Kan er niet iets van de woonkamer naar de werkkamer verhuisd worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |