abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 november 2024 @ 09:07:33 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215669140
Oh en stopcontacten bij de kookplaat. Want dat hebben wij nu niet. Vraag me niet waarom. Degene die de keuken ontworpen heeft heeft waarschijnlijk nog nooit gekookt.
pi_215669218
Wij hebben nu 2 stopcontacten vlakbij het eiland, het wordt een schiereiland, maar er moeten stopcontacten bij waarschijnlijk. Maar even overleggen of dat in de muur wordt of dat het zo'n pop-up geval wordt ofzo. Dat hebben mijn ouders, ook wel handig. Maar die hebben ook een enorm eiland.
Fake it till you make it...
  zondag 24 november 2024 @ 09:42:25 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215669506
Wij hebben in ons grote eiland pop ups, 3 gewone en 2 usb. Echt ideaal. Staafmixer, broodrooster, airfryer, even opladen, de iPad met een recept... Ik zou dat echt niet meer kunnen missen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 24 november 2024 @ 09:48:06 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_215669550
Ik wil overal een nieuwe keuken, maar het gaat nergens gebeuren ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 november 2024 @ 09:49:59 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669562
Wij hebben in het eiland in het midden een dubbel omdraai stopcontact (met usb) en aan beide zijkanten van het eiland zit ook zo'n ding.
Ze worden op verschillende momenten allemaal gebruikt (vrijwel nooit tegelijk overigens).

Deze
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 november 2024 @ 09:51:09 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215669572
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 09:48 schreef Troel het volgende:
Ik wil overal een nieuwe keuken, maar het gaat nergens gebeuren ;(
Hoe is het eigenlijk met de muren en kamers na 't water van vorig jaar?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 24 november 2024 @ 09:52:37 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669582
Ik maak zo wel even foto's.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 10:10:28 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_215669686
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 09:51 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hoe is het eigenlijk met de muren en kamers na 't water van vorig jaar?
Nog steeds onbewoonbaar. Over paar weken komt er weer een schademan. ;(

Een van de ramen is inmiddels geknapt, de radiatoren zijn verroest en de stuc is van de muren afgevallen, weggejaagd door de schimmel. Ik wil niet eens weten hoeveel geld de bouwdeoger, antischimmelshit en de klusjesman en dergelijke gekost hebben, laat staan het renoveren om er ooit nog weer te kunnen wonen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 november 2024 @ 10:32:19 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669926
Plaatjes bij het praatje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kraan is overigens geen Grohe maar een Caressi van de Coloursline, maar daar zie ik nu alleen nog maar zwart en grijs staan, dus wat saai :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 10:33:00 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215669937
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 10:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Een van de ramen is inmiddels geknapt, de radiatoren zijn verroest en de stuc is van de muren afgevallen, weggejaagd door de schimmel. Ik wil niet eens weten hoeveel geld de bouwdeoger, antischimmelshit en de klusjesman en dergelijke gekost hebben, laat staan het renoveren om er ooit nog weer te kunnen wonen.
Sjezus :{ :(
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 10:36:32 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_215669996
Jemig Troel
pi_215670014
Pfoeh dat klinkt heftig Troel!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 november 2024 @ 11:10:23 #263
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215670197
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 10:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Jeetje wat een ellende! Hoop dat t ooit nog goed komt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215670991
@Troel, pfff. Is het nu intussen wel van buitenaf waterdicht of lopen jullie het risico dat je hetzelfde gedoe weer krijgt als het weer zo nat wordt...?
  zondag 24 november 2024 @ 13:15:42 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_215671144
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 12:45 schreef Nijna het volgende:
@:Troel, pfff. Is het nu intussen wel van buitenaf waterdicht of lopen jullie het risico dat je hetzelfde gedoe weer krijgt als het weer zo nat wordt...?
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215671218
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, nog niet. Eerst moet bekeken worden wat en hoe en vooral wie en daarvoor komen dus experts, hydrologen en meters enzo.
Dan maar fingers crossed voor niet weer zoveel nattigheid :*
  zondag 24 november 2024 @ 13:36:39 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671285
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 13:15 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij hebben bij ons oude huis lekkage gehad (prutsers van een dakkapelbouwers die de aansluiting op de schoorsteen gemakzuchtig gedaan hadden) en ik krijg iedere keer nog een compleet verdrietgevoel als ik jouw verhaal lees.

En dan kon het in ons geval uiteindelijk wel opgelost worden, niet door de lekkagedienst die er dagen mee bezig is geweest overigens, wel door de klusser die ik ten einde raad zelf ingehuurd heb nadat ik snapte wat er mis was en om dat uit te kunnen leggen een Lego schoorsteen heb gebouwd waarmee ik het probeem kon duiden :D

Dus ja, er is hoop, maar mijn god, wat een traumatische toestand is dat.

In jullie geval zou je bijna een betonnen bak om en onder het huis moeten maken die soort van meedrijft met de waterstand, dat het een woonboot wordt zeg maar :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 13:40:21 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671321
Over Lego gesproken... ik kreeg net een appje met een foto van een glunderende puber met een Lego Battlebus op schoot...
Die had vast een voorschotje genomen/geleend op zijn verjaardagsgeld van opa :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 13:43:19 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_215671344
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 13:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij hebben bij ons oude huis lekkage gehad (prutsers van een dakkapelbouwers die de aansluiting op de schoorsteen gemakzuchtig gedaan hadden) en ik krijg iedere keer nog een compleet verdrietgevoel als ik jouw verhaal lees.

En dan kon het in ons geval uiteindelijk wel opgelost worden, niet door de lekkagedienst die er dagen mee bezig is geweest overigens, wel door de klusser die ik ten einde raad zelf ingehuurd heb nadat ik snapte wat er mis was en om dat uit te kunnen leggen een Lego schoorsteen heb gebouwd waarmee ik het probeem kon duiden :D

Dus ja, er is hoop, maar mijn god, wat een traumatische toestand is dat.

In jullie geval zou je bijna een betonnen bak om en onder het huis moeten maken die soort van meedrijft met de waterstand, dat het een woonboot wordt zeg maar :X
Er is een reden waarom het niet zo heel erg goed gaat gezondheidtechnisch met mijn ouders.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 november 2024 @ 13:48:30 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671380
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 13:43 schreef Troel het volgende:

[..]
Er is een reden waarom het niet zo heel erg goed gaat gezondheidtechnisch met mijn ouders.
SPOILER
Dat kan ik me voorstellen, en dan was onze lekkage nog relatief simpel, want hij kwam van boven, maar ik heb toch iedere keer bij jouw verhaal een gevoel van onbehagen, nog steeds dus, bijna 5 jaar later.
Ik moet er echt niet aan denken in de situatie van je ouders en jou te zitten, dat zou me totaal opbreken, dus dat het je ouders gezondheid aantast verbaast me niets.

En dan zit je in jullie situatie ook nog eens een keer niet alleen met partijen die naar elkaar wijzen, maar ook nog eens met het feit dat het en niet eenvoudig op te lossen is, en dat het kostbaar is, en dat je dat niet zelf kunt regelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2024 @ 13:53:35 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215671424
Het stomme is dat de oplossing bij ons overigens helemaal niet zo duur was, toen ik maar eenmaal begreep wat het probleem was (loodslabben en de aansluiting van het dak op de schoorsteen), en voorafgaand daaraan is helaas wel een godsvermogen uitgegeven aan "herstel" dat geen effect had.

Maar om aan te geven hoe dat traumatische nog steeds doorwerkt: ik heb het niet in me om de rekening van de uiteindelijke reparatie op te zoeken...

Jullie gaan daar echt hulp bij nodig hebben, geestelijk dus.
Je zit telkens in angst, iedere regenbui is een potentieel drama, en dat gaat voorlopig niet voorbij, en zolang je er woont al helemaal niet :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215672615
Bij ons lekte het in de slaapkamer langs de dakkapel dat bleek ook te zitten in slechte aansluiting tussen schoorsteen en schuine dak. We hebben eerst van die beunhazen op het dak gehad die het halve dak wilden vervangen. Uiteindelijk heeft zwager het dichtgeplakt. Het lek zat 3 meter boven waar het naar binnen kwam. Dus eerst is er rondom de dakkapel geplakt wat niets hielp.

MAAR ik loop al dagen rond met een out of the box idee voor de keuken. Steeds gemeten, vanochtend met tape in de weer geweest. Ik dacht dat mijn idee door verloofde weggelachen zou worden, maar.....nee! We gaan het doorzetten.

Onze keuken is klein, weinig aanrechtblad vooral en ik wil de werkkamer echt niet meer als halve bijkeuken gebruiken.
We gaan de keuken een stukje de woonkamer intrekken, niet die 20 cm, maar 60 cm en we gaan een kast laten maken om de ingang heen zeg maar. We gaan het uit laten werken door Baboon die sowieso onze keuken gaan ontwerpen.
Voordeel is dat de inductieplaat en afzuigkap op dezelfde plek kunnen blijven zitten wat ervoor zorgt dat het halve dak er niet af hoeft. (onze afzuiger zit verwerkt in het plafond waar de dragende constructie van het dak op is aangepast)

1 groot nadeel, de apothekerskast waar wij nog steeds helemaal weg van zijn moet dan weg. Hij kan ook nergens anders in huis staan. Hij is te hoog voor de werkkamer (30 cm te hoog) en in de woonkamer is elke hoek benut. Dat vind ik wel echt een ding....
pi_215672988
Troel :*

Kan je die apothekerskast niet laten inkorten exode?

Dak van de opbouw is al jaren lek en er wordt niks aan gedaan :') De afvoer van de nooitgebruikte openhaard loopt tot in de bovenste verdieping maar is nooit aangesloten geweest. Er zit echter wél een doorvoer vanuit het dak en daar moet een ding op zodat het niet meer naar binnen regent. Maar ja... 8)7
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215673179
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 16:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Troel :*

Kan je die apothekerskast niet laten inkorten exode?

Dak van de opbouw is al jaren lek en er wordt niks aan gedaan :') De afvoer van de nooitgebruikte openhaard loopt tot in de bovenste verdieping maar is nooit aangesloten geweest. Er zit echter wél een doorvoer vanuit het dak en daar moet een ding op zodat het niet meer naar binnen regent. Maar ja... 8)7
Nee, de poten zouden eraf kunnen eventueel als het echt niet anders kan, daar winnen we maar 15 cm mee. En dan ziet ie er wel raar uit.
pi_215673258
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:04 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, de poten zouden eraf kunnen eventueel als het echt niet anders kan, daar winnen we maar 15 cm mee. En dan ziet ie er wel raar uit.
Ai, das wel zonde dan. Ook niet als muurtje te gebruiken bij je werkkamer? Laten inbouwen ofzo?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')